Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

jamotor

Użytkownik
  • Zawartość

    60
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Tarnobrzeg
  • Województwo
    podkarpackie

Samochód

  • Auto
    Megane II ph II Grandtour
  • Silnik
    1.5 dCi 86KM
  • Przebieg (tys.km)
    145
  1. Pozostało do końca: 17 dni i 16 godzin

    • SPRZEDAŻ
    • Używany

    Tylko dla osób z FORUM lub z dlamich znajomych CENA SPECJALNA 9500 Dlaczego? bo nie chcę aby 5 lat dbania o ten samochód poszło na zmarnowanie. To dobry i zadbany samochód. Na bieżąco serwisowany, czysty, w pełni sprawny.Auto z prywatnych rąk, od fana marki i modelu. Warte zakupu.Serwisowane na bieżąco u mechanika - speca od Renówek.Przebieg w 1000% oryginalny, bez kręcenia, od 2014 roku udokumentowany w CEPiK.Całe wyposażenie fabryczne i wszystko w pełni sprawne.Po przeglądzie technicznym - 100% sprawne - badania ważne do marzec 2019 - dostępny wydruk badania.Jestem jego drugim posiadaczem, auto z Francji sprowadzone z przebiegiem 141 000kmZawieszenie ciche, hamulce i amortyzatory - sprawne.Lakier w świetnym stanie, błyszczący, zero korozji na nadwoziu.Tapicerka bez skaz, bez dziur lub przetarć. Kierownica i gałka biegów pokryte skórą.W aucie nigdy nie palono tytoniu.Dwie fabryczne karty kluczyki - jak nowe.Najładniejsza wersja nadwoziowa kombi - Grandtour, z wielkim bagażnikiem 520 litrów, pojemność schowków wewnętrznych 24 litry w tym: pasażera 10 litrów klimatyzowany, podłokietnik 4 litry, w podłodze po 5 litrów.Fabryczny hak holowniczy Renault z fabryczną instalacją i modułem haka (nigdy nie używany, ale jest pełna możliwość ciągnięcia przyczepy lub montażu bagażnika rowerowego za samochodem).Relingi dachowe.Silnik bardzo oszczędny i dynamiczny.Spalanie 4,5 trasa, 5.0 miasto i autostrada.Silnik Diesel 1.5 dCi drugiej generacji, po liftingu. Moc 86KM, moment 200 Nm. Na życzenie pozostawię dodatkowy moduł PowerBox firmy V-tech: 100KM i 230 Nm.W zimie odpalał zawsze od pierwszego razu.Wyposażenie dodatkowe - aby się przyjemnie jeździło - oprócz tego co powyżej:- Światła dzienne LED firmy NSCC z homologacją DRL- Zmieniarka USB ze złączami: USB pendrive, karta SD, wejście AUX, dodatkowy kabel AUX wykorzystujący fabryczne wejście w radiu- Czujnik cofania VALEO z wyświetlaczem położenia i odległości przeszkody- Zagłówki książkowe - z dodatkową regulacją- Trzy dodatkowe gniazda 12V - jedno w bagażniku, dwa pod konsolą środkowąKlimatyzacja sprawna, nabita, pachnąca.Ogrzewanie: dodatkowo fabryczna elektryczna nagrzewnica 1000 Watów, uruchamiana poniżej 5 st. C automatycznie aby szybciej nagrzać wnętrze.Dysze wentylacji pod fotelami przednimi dla pasażerów tylnej kanapy.4 x AIR BAG i 2 x kurtyny boczne z dwustopniowym napełnianiemPasy bezpieczeństwa 5 x trzypunktowe z podwójnymi napinaczami/dopinaczamiIsofix na kanapie i na fotelu pasażera - mocowanie fotelików.Auto fabrycznie nie posiada FAP-u filtra cząstek stałych, VTG - zmiennej geometrii turbo, koła dwumasowego - więc te elementy nigdy nie sprawią problemu ani się nie zepsują.Eksploatowane wyłącznie na olejach ELF i paliwie LOTOS Dynamic co zapewniło 100% sprawność układu korbowego i wtryskowego.Regularnie co 10000km zmieniany olej silnikowy i wszystkie filtry (olej, kabina, powietrze, paliwo). Kolejna wymiana za 5000km.Oprócz tego wymienione w ciągu 5 lat zostały:- sprężyny i amortyzatory tylne- rozrząd przy 220000km z pompą wody i paskiem akcesoriów- wszystkie łączniki stabilizatora i gumy przedniego stabilizatora- olej w skrzyni biegów- płyn hamulcowy- akumulator- świece żarowe- w maju 2018 klocki hamulcowe przód i tyłW aucie dodatkowo:- dwa komplety kół: alufelgi - letnie i stalowe - zimowe- dwa komplety dywaników: welurowe i gumowe- klakson dwutonowy z Laguny- świetne światła główne z żarówkami H7 i H1 Philips +130% X-treme, z dużą żywotnością.- pełnowymiarowe koło zapasowe (nigdy nie używane) i komplet fabryczny kluczy i podnośnika.W gratisie dodaję, warte co najmniej 300, dwie nowe poduszki silnika/skrzyni: lizak Sasic i hydrauliczna Hutchinson. Jakoś przez 5 lat nie było potrzeby wymiany i mi zostały.

    9.500,00 zł

  2. W opcjach radia może być "rear on/off". Jeśli jest off to nie zagrają.
  3. Odradzam dedykowane pionki Pioneer TS-Q131C . Poza ceną nie daja nic więcej niż dużo tańsze zestawy również pioneera pod Megankę. Pod fabrycznym radiem basy są żenujące. Piszę ponieważ zakupiłem je, podłączyłem i....jeszcze szybciej zwracałem. Zakup sobie pod radio te głośniki: Pioneer TS-1301i lub Pioneer TS-G1331i na przód i tył oraz pozostaw fabryczne tweetery. Lub poszukaj takiej ich wersji gdzie mają również tweeterki z ramkami pod megankę TS-130CI. Mega dźwięk spod samego radia. W radiu ustaw curve na 3 (polecam) lub 4. ps. oprócz przenoszonych częstotliwości porównaj też ich czułość/dynamikę. Im większa tym głośniej gra głośnik. Pod samo radio to ważny parametr. Ono nie ma zbyt wiele mocy aby napędzić głośnik. Ważny też jest resor membrany. Gdy pod wzmacniacz lub mocne radio (4x50W lub nawet 4x100W) guma butylowa i sztywny resor jest ok, to pod samym radiem zagra to kiepsko. Miękki resor pod radio fabryczne da więcej basów i "głośniej zagra"/
  4. Nie lejcie czerwonego castrola. Była afera że zawiera zbyt wiele ...wody. Albo czerwony orlen semisyntetic 2T albo ....jeden z lepszych do tego celu Elf offroad 2T. 250 ml na bak. Trzy lata tak gonię i zero problemów. W zimie dolewka diesel skydd - black arrow lub ravenol-depresator. Był swego czasu castrol TDA - bardzo dobry dodatek do diesla ale wycofany już z rynku. Ja sam robię "miksturę" 200ml elfa off road 2T i 50 diesel skydd. Nie polecam kleen flo łączyć z olejem 2T wytrąca się osad. Poza tym kleen flo jest suche, nie smaruje układu wtryskowego, wypiera z niego wodę i jest depresatorem lecz nie smaruje.
  5. Szanowny Kolego. Sam sobie odpowiedziałeś. To jest zatyczka niewykorzystanego otworu odpowietrzającego.
  6. Megane II phI Wymiana panewek

    To poszukaj tu: http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501 A może być nawet taki objaw: Olej 2T ma wpływ na filtr paliwa - rozpuszcza cały syf ze zbiornika paliwa który na początku stosowania oleju 2T może zatkać filtr. Miałem tak gdy zaczynałem zabawę z 2T. Powodzenia to aż 62 strony wątku o lejach 2T.
  7. Megane II phI Wymiana panewek

    Dokładnie taki. JASO FD, API TC - niskopopiołowy, lecz nie do DPF/FAP. Tam podchodzą niestety inne, droższe.
  8. Megane II phI Wymiana panewek

    Do każdego tankowania leję olej Elf OffRoad 2T wraz z dodatkiem Diesel Skydd i/lub Castrol TDA. Olej jest rekomendowany na wielu forach m.in. Toyoty Avensis i Peugeota jako jeden z lepszych (i dość tanich) jako dodatek do ON smarujący pompę wysokiego ciśnienia oraz wtryski. Olej niskopopiołowy nadający się do aut bez DPF. Mikstura czyli mieszanka z Skyddem lub Castrolem działa. Castrol TDA raczej dodaję w porze ciepłej a Diesel Skydd jak mrozy idą. Chemia do wtrysków raz na 10.000 km (albo Liqui Molly albo Xeramic - na zmianę inny co 10.000) nie zaszkodzi - usuwa to ew. nagary/syf z układu, wodę, ogólna "transfuzja" w układzie. A ilości Elf Off Road 2T to 200-250 ml na bak paliwa (ok. 50-55 litrów, dodawany podczas tankowania od stanu rezerwy w celu lepszego wymieszania). Zalecam ostrożność w stosowaniu olejów do ON bo nie każdy się nadaje, zwłaszcza do motorów z DPF/FAP. Dodano: 11 paź 2015 - 23:52 .....mojego mechanika, który za całą powyższą listę wziął ...... 200 złotych (!!!) :)
  9. Megane II phI Wymiana panewek

    Po 212 tkm wymieniłem zapobiegawczo panewki korbowodowe. Założyłem firmowane przez Mahle. Koszt po rabacie 115 zł. Z uwagi na brak nowych śrub użyłem starych. Przy okazji sprawdzenie ciśnienia oleju: powyżej minimalnej normy czyli 1,7 bara/900obr i 4.0 bara/3500obr. (minimum to odpowiednio 1,2 i 3,5 bara). Po wymianie przejechałem już ok. 1400km - jest okej. Dolałem ok. 300ml Ceratec-u LiquiMoly - wcześniej też używałem - ma to zmniejszać zużycie silnika czyli panewek. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju (stary już się "pocił" - patrz przypadek Mrarka z pękniętym czujnikiem i zatarciem silnika) oraz termostat. Oba były fabryczne. Oczywiście czyszczenie smoka pompy oleju, wcześniej płukanie silnika płukanką LiquiMoly (profi za 37 zł). Niestety zdjęć panewkom nie zrobiłem, były nieco zużyte, na samym środku lekko czerwone. Posiadały rysy wzdłużne. Sądzę, że ich czas nadszedł pomimo dość krótkiego resursu wymiany oleju co 10.000 km począwszy od 140.000 km. Wcześniejsze wymiany co 20.000 km. Ponadto zaślepiłem EGR - efekt 4.4 l/100km bez oszczędzania. Wcześniej taki sam styl jazdy oznaczał 4,7-4,9 l/100km. Czyli do 0,5 litra mniej. Przy 90km/h spokojnie schodzi poniżej 3.0 l/100km, a przy 110km/h jest 3.4-3.5 l/100km. 4.4 - to efekt jazd po mieście. Zero dymka teraz jest. Wcześniej po kilkudziesięciu km "dziadkowej" jazdy jak mu depnąłem to puszczał bąka. Sprawdziłem też turbo - zużycie wg fachowca od turbin - jak nowa ;). Wyczyściłem układ wydechowy z sadzy dodatkiem do DPF - obniża temp. spalania sadzy w układzie (katalizator). Jeszcze w ramach dobroci przeczyszczę mu wtryski - też chemią "od środka". Uważam że czasem trzeba trochę zadbać o auto - a znając słabe strony tego oszczędnego silniczka (1.5 dCi) można wpłynąć na przedłużenie bezawaryjnej eksploatacji.
  10. Megane II phI wypalanie tłoków

    Lejący czy przelewający? Raczej przelewający, nie spala się paliwo więc wypala tłoka. Lejący to więcej paliwa w stosunku do powietrza, więc brak tlenu na "wypalanie tłoka" (chyba łatwiej spalić ON niż metal) poza tym temperatura wobec niecałkowitego spalania przy braku tlenu będzie niższa niż nawet w normalnie pracującym silniku ze sprawnym wtryskiem. Będzie dymił sadzą przy lejącym. Jak przelewa to wtedy paliwa za mało spala się całkowicie lecz w wysokiej temperaturze i przegrzewa tłok który się topi i dziura powstaje w nim. Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Aston76
  11. Megane II phI Wymiana panewek

    I doopa. W k9k724 trzeba rozdzielić skrzynię od silnika i silnik podnieść do góry aby smok wyszedł z miski olejowej i dało się ją wyjąć.
  12. Megane II phI Wymiana panewek

    Jeśli bym miał to rozebrane to...raczej bym wymienił. W im lepszym stanie by były to chyba mniejsze ryzyko wymiany niż w przypadku mocno zużytych.
  13. Megane II phI Wymiana panewek

    Dzięki jesteś wielki
  14. Megane II phI Wymiana panewek

    Racja, racja. Mój błąd prostuje go w tej chwili: 1. stage: 25Nm 2. stage: 47° +-6° Dane z Autodata Limited 2008 Ale dla ułatwienia operacji sądzę że może być: 1. etap 25 Nm 2. etap 45 stopni Dodano: 28 kwi 2015 - 19:10 Mrarek - czekamy na odowiedź jak z tą wymianą miski i panewek w 1.5 dCi. Czy da radę od dołu bez wyciągania silnika?
  15. Ogólne Dodatki olejowe a obracanie panewek

    Poczytałem o tym. Czyli każdy znajdzie coś dla siebie.p.s. mógłbyś pisać po polsku? :D Dodano: 28 kwi 2015 - 01:20 W jakim sensie? Czemu kpisz? Możliwe że nie wierzysz w chemię, ale ona działa mimo Twej niewiary <_<
×