Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

rsxx

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Fluence
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    1

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Nie Samochód odebrany. Pierwsze co przychodzi na myśl, to że to powinni robić w fabryce Do ekspresówki mam za daleko, żeby bez celu pojechać, jednak sprawdzałem na kawałku oddanej obwodnicy z ograniczeniem do 70. Przy 55 można wrzucić 5 bieg i jechać z tą prędkością bez efektu duszenia. Ekonomizer nie podpowiada o zmianie biegu na niższy. Przy 80 jest 1950 obrotów. U szwagra w najnowszej Micrze 1.0T 100KM jest przy tej prędkości 1800 Na 5 biegu przestał działać tempomat. Tak to mniej więcej wygląda: Żałuje, że się nie odezwałem podczas nagrania, pokazało by to stopień wygłuszenia. https://youtu.be/GSLBpeLoSVA
  2. Ja wstawiłem nawigację / tableta z Androidem, podłączyłem do radia w samochodzie. Miałem wersję bez Tom Toma Na tablecie mam GoogleMaps, appkę radio internetowe - stacje z całego świata, i YouTuba Vanced - bez reklam i może pracować w tle. Internet udostępniam z telefonu. Całość kosztów wyszła ok 600zł. Kupiłem "daszek" z rozbitka za 70zł. w firmie robiącej reklamy za 50 zł wycieli mi z czarnego plastiku z fakturą ramkę. Nawi się usypia jak wyłączę silnik, po zapłonie startuje w 5 sekund. I dodatkowo kamera cofania jak będą zainteresowani, to zrobię temat. https://youtu.be/WKauMSyFif4
  3. Cześć Po 3 długich trasach samochodem do Włoch postanowiłem podjąć się modyfikacji 5 go biegu. Chodzi o wydłużenie przełożenia w rozsądnych granicach. Po każdej trasie zwiększałem zakres wygłuszenia kabiny, oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia. W tej chwili jest wygłuszona maska, ściana grodziowa za oryginalnym wygłuszeniem aż do uszczelki maski wraz z zewnętrznymi elementami kanałów wentylacji. Podstawy słupków A (okolice zawiasów maski) - zaizolowanie tych rejonów przynosi znaczącą poprawę. Miejsce w którym ściana grodziowa przechodzi w nadkola, nadkola z zewnątrz i od strony kabiny, podłoga do foteli przednich, pod kanapą tylną, bagażnik, z podwójną warstwą przy tłumiku, trochę grodzi od środka, puste przestrzenie deski wypchane woreczkami z wełną mineralną (brzmi Januszowo ale efekt jest). Poprawa jest kolosalna. Dlatego z dachem i z drzwiami się wstrzymuję. Bardzo dużo wnosi wygłuszenie nadkoli dwustronne. Wiadomo, że wycisza dźwięki toczenia opon, ponad to jest wrażenie jakby zawieszenie ciszej pracowało na bruku i innych nierównościach. Dla mnie było zaskoczeniem ile dźwięków wydają opony uderzając o nierówności. Nie słychać też szumu wody. Wstęp wyszedł przydługi, więc do brzegu. Cel modyfikacji: Obniżenie obrotów przy prędkościach przelotowych, celem zwiększenia komfortu, zmniejszenia zużycia jednostki napędowej oraz spalania. Przy jednoczesnej akceptacji obniżenia dynamiki. Zakres prac: Wymiana dwóch kół zębatych 5 biegu bez zrzucania skrzyni - koła są dostępne pod deklem na końcu skrzyni. Przy okazji wymiana oleju w skrzyni. Skrzynia 5 biegowa montowana do Fluence, Megane, i innych modeli z koncernu przeważnie ma symbol: JR5-342. Ze źródeł do których dotarłem wynika, że w obrębie modelu skrzyń JR5 wymiana kół zębatych powinna być P&P ze względu na te same średnice wałków. Tutaj jest tabela z wszystkimi przełożeniami: http://www.daciaklub.pl/user/dacia-specyfikacje_skrzyn.htm Obecne tryby to 32/39 - przełożenie 0,82. Co przy prędkości 120 km/h daje 3600rpm Wymieniam na 45/31 - przełożenie 0,688. Co przy prędkości 120 km/h daje 3000rpm Z obliczeń wynika, że minimalne prędkości dla 5 biegu z 55km/h zmieni się na 70km/h. Natomiast 4 bieg przy 70km/h ma 2700rpm. Przy zmianie na 5 trzeba będzie dokręcić do tych obrotów W mieście jest ograniczenie 50 lub 70 na przelotówkach. Powinno być ok. Koła zębate w ASO kosztuję około 490zł brutto / sztuka. Natomiast używane skrzynie 250zł Skrzynia dziś / jutro dojdzie do warsztatu, w następnym tygodniu oddaję samochód na wymianę. Podzielę się kosztami i doświadczeniami PO Czy ktoś z forumowiczów ma z tym doświadczenia?
  4. Cześć Będę montował to urządzenie : https://alga-shop.pl/new/android-gps/201-an7054-kamera do daszka Megane III. Chciałem Was się poradzić. Odnośnie zamocowania tego w daszku. Kleiliście to, czy jakoś inaczej rozwiązane? I najważniejsze, to z czego dorobić zaślepienie, bo ten gps na wysokość pasuje idealnie, ale po bokach brakuje paru cm.
  5. Minęło ponad pół roku, pojawiły się niskie temperatury i .... samochód odpala bez zająknięcia. Oil catch tank rozwiązuje problem Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz
  6. wg mnie nie ma co sie bać. Najważniejsze jest poprawne zablokowanie silnika. Dalej to wymiana paska rolek. Przykręcenie ich z odpowiednia siłą, oraz napięcie paska zgodnie z instrukcjami. Pod koniec tygodnia będę miał dostęp do Autodaty. Tam powinno być wszystko.
  7. Dzięki, wyszło, że K4M 838. Może się znajdzie jeszcze ktoś kto podrzuci miejsca w które się wkłada blokady.
  8. Oil catch tank'a kupiłem na allegro. umieściłem go pod przepustnicą w kierunku przegrody. Praktycznie nie widać. I Dobrze, diagnosta nie będzie miał się czego czepiać. Wężyk odmy który wychodzi z kolektora wpiąłem do oil catch tank'a. Na każdym połączeniu zastosowałem opaski. Wyjście z oil catch tank'a jest z wężykiem ok 80 cm puszczone pod podwozie. Króciec na rurze dolotowej przed przepustnicą zaczopowałem. Zrobiłem to, bo problemy z odpalaniem i lekkim szarpaniem przy ruszaniu pojawiły mi się już po ok 25 tyś km. Wyczyszczenie przepustnicy leczy tylko objawy. Z każdym kilometrem brudziła by się bardziej.
  9. Cześć U mnie tam nie ma opaski. Też zauważyłem, że wąż jest luźny. Uważam, że może tam być lekki przeciek. Poprawiłem przy okazji montowania oil catch tank.
  10. Ze względu na KZFR użytkuje silnik z wysokim poziomem oleju. To raczej nie pomaga w utrzymaniu przepustnicy w czystości. Po wyczyszczeniu ogromna różnica, nie tylko przy porannym odpalaniu. Zniknął przy okazji problem z szarpaniem sprzęgła przy ruszaniu! Czuje jakbym miał znowu nowe auto :). Postanowiłem poprawić fabrykę i odmę puściłem przez oil catch tank z filtrem. A wejście odmy przed przepustnicą zakorkowane.
  11. Cześć Chciałbym samodzielnie wymienić rozrząd i zrobić to na tip top. Niestety nie mogę znaleźć nigdzie serwisówek. Potrzebuje poznać momenty dokręcania, Oraz miejsca w które wkłada się blokady. Blokadę mogę wypożyczyć, ale nie mam pewności jaki mam dokładny typ silnika. Wójek google podaje że Fluence K4M występuje typ 838. 864 i 839. Jakie są różnice w rozrządach / blokadach? Jak poznać który tym mam u siebie? W dowodzie mam 82kW
  12. byłem dziś w Vtechu i gość mi powiedział to samo. Nie mieli w bazie danych PL zapisanych wykresów nawet dla porównania przed / po. Temat odpuszczam...
  13. Po prostu przesiadłem się ze 160KM/360Nm i czuje niedosyt ...
  14. miałem na myśli specjalistyczne firmy tuningowe...
×
×
  • Utwórz nowe...