Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

makgajwer

Użytkownik
  • Zawartość

    565
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

6 Neutralny

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    WARSZAWA
  • Województwo
    mazowieckie
  • Zainteresowania
    Kobiety, wino i śpiew

Samochód

  • Auto
    Megane III Dynamique HB
  • Silnik
    TCe 130
  • Przebieg (tys.km)
    58

Ostatnio na profilu byli

479 wyświetleń profilu
  1. @domin37 niezły wynik! U mnie po 5 latach i paru m-cach padł. 80% przebiegów miasto. W ASO wycenili wymianę na ok. 600-650, w NorAuto zapłaciłem z wymianą ok. 350.
  2. Miałem identyczne objawy rok temu, jakby płyta CD chodziła w napędzie. Jednocześnie układ słabo chłodził. Dodali mi kontrast do klimy, po tygodniu wróciłem, brak było nieszczelności wtedy okazało się, że jest tylko 50 g środka. Układ został nabity i na razie ciesze się chłodnym powietrzem.
  3. Znam takie, co palą 15 l/100, ale bez przesady, wszystko zależy od nogi i sytuacji na drodze. Ja mam trasę do pracy 30 km z czego ok. 10 -12 km stania w korku. Średnie spalanie 7,2-7,5. Powracając do wątku: 1.4 TCe jest bardzo udanym silnikiem. Gdybym miał wybierać jeszcze raz to wybrałbym znowu swoją Megankę. W sobotę będą w ASO popatrzyłem sobie jeszcze na nowe Megane IV i prawdę mówiąc pod koniec roku lub wiosnę przyszłego będę musiał "zdradzić" markę na inną (przymierzam się do zmiany auta), albowiem nowa Meganka już mnie tak nie zachwyca jak swego czasu 3-ka.
  4. Megane III phI Świece do 1.4 TCe

    To niestety stolica więc ceny wszystkiego wyższe niż reszta kraju; sprawdzałem w innym i jeszcze drożej.
  5. Megane III phII Wymiana oleju 1,4 TCE

    Ja olej wymieniałem w X.2017. W sobotę będąc w ASO przy okazji wymiany zapytałem, czy teraz po roku jest konieczna wymiana odpowiedzieli, że nie. Wydrukowali mi czynności serwisowe i zalecenie jest 30 tys. km lub 2 lata. Muszę tylko wymienić pasek alternatora, świece i płyn chłodzący. Koszt wymiany oleju z robocizną: ok. 450 zł. Ostatnio wymieniałem w NorAuto z własnym olejem Elf Evolution, filtrem koszt był 200. Mimo wszystko po przeczytaniu postów zrobię po roku bo 80% jazdy mam miasto, przebieg roczny <10 tys. km.
  6. Megane III phI Świece do 1.4 TCe

    Do tej pory wszystko robiłem w ASO, ceny mieli jeszcze znośne, lecz widzę, że po rozbudowaniu salonu i serwisu ceny wzrosły o ok. 20%. Dlatego wymianę świec zlecę zaprzyjaźnionemu mechanikowi.
  7. Megane III phI Świece do 1.4 TCe

    @pbet prawie 90 za sztukę liczyli, tańsze mają za ok. 65.
  8. Megane III phI Świece do 1.4 TCe

    Dziś byłem w ASO przy okazji wymiany filtra kabinowego i zapytałem o najbliższy przegląd po 60 tys. km. Autko ma 6 lat. Konieczna jest wymiana świec, mówili abym nie przekraczał zalecanych 60 k bo wypalają się ponoć elektrody. Koszt ok. 380 zł za 4 szt. Nie mogę mieć swoich bo dopiero po wykręceniu okaże się jakie trzeba dać. Dziwne prawda? Znalazłem takie.
  9. Co dziś zrobiłeś dla swojego autka?

    Dziś dałem swojej Megi odpocząć
  10. @konwil nie zapominaj, ze tu jest Warszawka, gdzie wszystko jest droższe, a zwłaszcza usługi.
  11. W ASO Renault gdzie serwisuję godzina pacy ok. 300. Pan pocieszył mnie, że i tak tanio bo w Audi, gdzie wcześniej pracował liczą 750-800
  12. @onomatopeja Jak wiesz firmę tworzą ludzie, więc nie można wszystkich wrzucać do jednego wora. Może tam gdzie mieszkasz jest partacka, ja oraz moja firma, gdzie pracuję od lat korzysta z ich usług i jestem bardzo zadowolony. W aucie żony wstawiałem u nich żarówki, które polecili i od 2 lat nie dotykałem t.j. nie zmieniałem. Wcześniej były wymieniane w ASO VW i co parę m-cy wymiana. Porównanie podałem tylko dlatego, aby inni mieli orientację w kosztach. Są tacy co tylko w ASO robią wszystko, a inni raz tu raz tam jak np., ja. Być może promocja jest w innych miejscach lecz nie każdy ma czas na grzebanie w necie i szukanie. Ja wolę podjechać do pierwszego serwisu i zapłacić tam za kupno i wymianę bo jak przeliczę ile jest warta godzina mojej pracy to wyjdzie na to samo lub nawet taniej jak zrobię to w pierwszym NorAuto blisko mojego miejsca zamieszkania.
  13. Lucky you Zrobiłem tak samo wg Twojej porady, gdzieś wcześniej o tym pisałeś, dzki. Kiedyś jak więcej jeździłem głównie trasy to pamiętam, że przy mrozach -15/-18 moje auto stało pod domem ponad 2 tygodnie i odpaliło od razu. Pamiętam też swojego pierwszego ropniaka: Fiat Uno rocznik 1984, którego kupiłem w 1990 (sprowadzony z Włoch), który w tak duże mrozy jak teraz są odpalał zimą od pierwszego kopnięcia, a wszyscy na parkingu mieli problem z uruchomieniem swoich aut. Fakt, że w tamtych czasach nie było tak dobrego zimowego paliwa jak teraz. Przywoziło się z zagranicy specjalne dodatki zimowe do oleju napędowego, aby nie wytrącała się woda. Dziś rano jechałem do pracy i na parkingach parę aut widziałem, które były odpalane z kabli, więc sądzę, że sprzedawcy kabli, akumulatorów mają teraz żniwa.
  14. Skąd wiesz, jakie napięcie masz na aku? Swoją drogą kiedyś mnie uczono aby zanim uruchomię auto na mrozie włączyć oświetlenie na ok. minute aby "rozgrzać" akumulator i dopiero później wyłączyć światła i zacząć uruchamiać. Ten trik pomaga, ale tylko wtedy kiedy aku nie jest bardzo rozładowany.
×