Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


meganica

Użytkownik
  • Zawartość

    73
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph II
  • Silnik
    1,6 16V 112KM + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    130000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. meganica

    Megane I phII Na LPG nie pracuje na wszystkie cylindry

    Może komuś się przyda informacja - winien był jeden z wtryskiwaczy. Po wymianie jest ok.
  2. meganica

    Megane II phI Nierówna praca silnika

    Miałam podobny problem, instalacja Stag 4 plus z Hanami i reduktorem Zavoli N. "Gazownicy" stwierdzili, że to reduktor jest winny, zregenerowali go a po 2 dniach problem powrócił. Reduktor ma 50 tys. km więc dla mnie trochę mało prawdopodobne było jego zmęczenie, ale fachowcy twierdzili inaczej. Objawy to szarpanie, nietrzymanie wolnych obrotów, check na desce i brak mocy. U mnie jeszcze po pewnym czasie doszła trudność w uruchomieniu silnika po zgaszeniu go na gazie - długo kręcił i bez dodania gazu nie dawało się go uruchomić. Okazało się, że winien był jeden z wtryskiwaczy.
  3. meganica

    Megane I phII Na LPG nie pracuje na wszystkie cylindry

    Dołączę do tematu, ponieważ mam podobny problem. Po przejechaniu ok. 30 km i rozgrzaniu silnika zaczyna trząść samochodem, miga kontrolka silnika. Po zatrzymaniu obroty spadają do 400-500, a gdy go zgaszę to z okolic chyba wtryskiwaczy gazowych słyszę "psyknięcie" trwające kilka sekund. Gdy zgaszę go na gazie, to bez dodania gazu nie jestem w stanie go uruchomić. Natomiast gdy zgaszę go na benzynie to nie ma kłopotu z ponownym uruchomieniem. Na benzynie pracuje idealnie. Mam wtryskiwacze Hana czerwone, reduktor Zavoli Zeta N, przejechałam na tym 50 000 km, świece zmienione. Podczas wizyty u gazownika jak na złość problem nie wystąpił, jak znaleźć przyczynę problemu, gdzie jej szukać?
  4. Początkowo podczas pomiaru przednie koła stały na takich metalowych okrągłych elementach umieszczonych na kanale, potem przetoczył samochód o jakies 30 cm żeby przednie koła nie stały na tych elementach (nie bardzo wiem jak mam to określić;)). Nie dźwigał przodu do góry.
  5. Chyba jednak nie bardzo sprawdził. Cała operacja trwała 10 minut łącznie z założeniem sprzętu na koła, zdjęciem, regulacją na drążkach/końcówkach, zrobieniem wydruku i skasowaniem stówki..
  6. Ok, tył zostawiam w spokoju. Bardziej martwi mnie przód ponieważ o ile zbieżność jest ładnie na zielono, to niestety pozostałe parametry przodu wyglądają kiepsko bo na czerwono.
  7. Nie bardzo rozumiem bo prawy tył jest na zielono, lewy tył jest na czerwono.
  8. Witam, W ostatnich dniach wymieniałam przekładnie kierowniczą, po czy pojechałam na geometrię 3D. W załączniku przedstawiam jej wynik. Nie jest szczególnie zachwycający zapewne bo sporo danych czerwonych. Pan, który robił geometrię zasugerował, żeby za 10 tys. km podjechać i sprawdzić czy się pogorszyło. Samochód prowadzi się dobrze, nie widać by opony były ścięte, nie ściąga go w żadnym kierunku, nie myszkuje po drodze. W zawieszeniu wcześniej były wymieniane sworznie, a teraz kompletna nowa przekładnia TRW z drążkami i końcówkami. Zastanawiam się czy te odchyłki poza zakresem są mocno złe (nie potrafię samodzielnie poradzić sobie z analizą tych wartości) czy to początek końca mojej radości z tego samochodu i trzeba będzie pomyśleć o zmianie samochodu. Będę wdzięczna za pomoc.
  9. Zapchane odpływy podszybia powodują zalewanie modułu UCH? Odpływ klimy był niedawno czyszczony więc raczej nie powinien sprawiać kłopotu.
  10. Nie sprawdzałam, ale rozumiem, ze powinnam? Po ostatniej ulewie zauważyłam trochę wody na dywaniku pasażera, choć nie powinno jej tam być bo nie jeździłam wówczas autem.
  11. Witam serdecznie Użytkowników i proszę o pomysły w rozwiązaniu problemu. Rano uruchomiłam samochód bez żadnego problemu. Po 8 godzinach otworzyłam auto z karty, włożyłam ją do slotu i usiłowałam uruchomić. Rozrusznik kręcił, silnik odpalał po czym po sekundzie spadały obroty i auto gasło, wszystkie kontrolki zachowywały się jak przy zwyczajnym uruchamianiu. Nie przyjrzałam się kontrolce immobilisera niestety (później pomyslałam, że samochód zachowuje się jak przy awarii immmobilisera). Po kilku próbach wyjęłam kartę ze slotu i z ciekawości spróbowałam czy działa zamykanie/otwieranie centralnego zamka z karty, nie działało, zupełna cisza. Wysiadłam z auta, zamknęłam drzwi - i centralny z karty działa, wsiadłam do samochodu - centralny z karty znowu nie działa. Po kilku próbach samochód w końcu zapalił. Gdy dojechałam do domu już wszystko było dobrze - samochód odpalał za każdym razem, zamykanie i otwieranie z karty działało zarówno jak byłam na zewnątrz, jak i wewnątrz samochodu. Podobny problem zdarzył się kilka razy jesienią/zimą ubiegłego roku (gdy padało lub po umyciu samochodu). Podpowiedzcie Koledzy gdzie ewentualnie szukać usterki.
  12. Podobny problem dopadł mnie. Od kilku miesięcy sporadycznie zdarzało się, że samochód odpalał po ok. 10 s od wciśnięcia start/stop. Wszystkie kontrolki zachowywały się normalnie, kierownica się odblokowywała. Czasem odpalał po kolejnym wciśnięciu guzika, a czasami po wyjęciu karty z czytnika , gdy chciałam ponownie go odpalić nie słysząc żadnej reakcji rozrusznika. Dzisiaj rano zapalił dopiero po 10 próbach. Próbowałam odpalić również przy pomocy drugiej karty - reakcja identyczna czyli brak reakcji, nie słychać żadnego odgłosu rozrusznika, kontrolki zachowują się normalnie, nawiew, radio działa. W tej sytuacji wyeliminowałam jakikolwiek problem z kartą. Po ok. 8 h odpalił za pierwszym razem ale znowu po ok. 10s gdy zniecierpliwiona wyjmowałam kartę z czytnika. Podpowiedzcie Panowie gdzie szukać problemu, czyżby rozrusznik do regeneracji. Samochód ma 116 000 km, 2007r. Pozdrawiam
  13. meganica

    Scenic II phI Nie odpala

    Samochód naprawiony. Ponieważ nie znalazłam używanej pompy na 2 króćce, naprawiona została kostka w mojej pompie. Cienkim wiertłem przewiercona została pokrywa, przeciągnięte 2 przewody poza kostkę, zalutowane, miejsce przewiercenia i przeciągnięcia przewodów zostało dokładnie uszczelnione silikonem Reinz. Jeszcze raz dziękuję za pomoc:)
  14. meganica

    Scenic II phI Nie odpala

    Kostka od pompy paliwa ma znaczenie, jeżeli awaryjnie na gazie również nie dało się samochodu odpalić? Gdy psiknęliśmy dezodorantem w dolot, to na moment silnik "załapał", po czym znowu zgasł - może to ma jakieś jeszcze znaczenie w namierzeniu usterki. Dodano: 20 lis 2016 - 13:56 Dziękuję za pomoc Panu "Mireczek" - trafił Pan bezbłędnie. Jest wypalona kostka przy pompie paliwa pod tylną kanapą. Proszę o info jak mogę sobie z tym poradzić nie ponosząc wielkich kosztów tej naprawy.
×