Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pk222

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Grandtour II ph2
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    185

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam! Chciałbym zdiagnozować sprzęgło klimatyzacji i czujnik ciśnienia. Czy wiązka sterująca od tych elementów wchodzi do skrzynki bezpieczników w komorze silnika? Jeśli tak, to gdzie dokładnie ? Pewnie wszystkiego można się dowiedzieć po podłączeniu do komputera ale spróbowałbym na początek woltomierzem. Pozdrawiam
  2. To w taki razie może być złe wskazanie czujnika a może coś przestawione w komputerze? Czy odczyt błędów może coś wyjaśnić ? Zostaje jeszcze sprzęgło sprężarki, może ono się ślizga?
  3. Witam, jeszcze na wiosnę, przy temperaturach na zewnątrz 13-15C klimatyzacja nie włączała kompresora. Teraz problem się nasilił. Dziś rano przy 16-17C kompresor włączał się ale po chwili wyłączał. Trochę pomaga dodanie gazu, wtedy może zaskoczyć. Jeśli jest gorąco, kompresor włącza się i działa. Skuteczność chłodzenie jest wtedy całkiem dobra. Układ napełniany był kilka dni temu, jest szczelny i ma poprawne ciśnienie. Zauważyłem, że silnik na biegu jałowym nie podbija obrotów przy pracującej klimie. Kiedyś podbijał z 800 -> 1000 obrotów. Zastanawiam się, czy przyczyną może być czujnik ciśnienia AC, może on za wcześnie stwierdza, że ciśnienie jest za niskie i wyłącza kompresor ? Będę wdzięczny za uwagi. Pozdrawiam
  4. Od pewnego czasu zauważam, że nieznacznie ale regularnie ubywa płynu chłodniczego w zbiorniczku. Zrobiłem test na zawartość CO2 w płynie ale nic nie wykazało, uszczelka głowicy może jest w porządku. Wydaje mi się, że lekko czuć zapach po otwarciu maski ale to może być wrażenie. Co by tu można było sprawdzić w tej sytuacji? Pozdrawiam
  5. Dzięki za konkretne wskazówki, posprawdzam i dam znać o efektach. Wygląda na to, że problem był w cewce zapłonowej. Wymontowałem wszystkie cewki. W jednym kanale świecy była woda, więc i świeca i cewka była lekko zanurzona. Cewki wyjąłem, wyczyściłem. Jak na razie silnik zbiera się żwawo i nie szarpie, czyli OK. Na cewce zapłonowej rozsypały się uszczelnienia, to pewnie woda się skraplała w kanale gdy silnik był zimny i sukcesywnie skapywała ... no bo chyba nie ma skąd zaciekać. Poobserwuję jeszcze ale już chyba temat jest załatwiony.
  6. Dzięki za odpowiedź. Wtyczki pewnie odpinać przy odłączonym akumulatorze? A czy jakoś można sprawdzić czy map sensor jest w porządku?
  7. Od pewnego czasu zauważam szarpnięcia podczas przyspieszania i w konkretnym zakresie obrotów (1600-1800). Wypada to zwykle przy rozpędzaniu na 2-gim biegu i tylko na nierozgrzanym silniku. Ostatnio też pojawił się jednorazowy problem podczas rozruchu, rozrusznik kręcił, silnik raz zaskoczył i zgasł, w końcu odpalił za którymś razem jak przytrzymałem gaz. Nie odczytałem żadnych błędów testerem OBD i więcej się to nie pojawiło. Czy może to być objaw zacinania się czy zużycia silniczka przepustnicy, potencjometru czy raczej jakiś felerny czujnik? Pozdrawiam
  8. Przypuszczam, że w wielu innych również nic się nie stanie, w innych jednak się to zdarza jak widać. Tak jak w moim przypadku ...
  9. Pokopałem jeszcze na rosyjskich stronach www, ponieważ głównie tam w niskich temperaturach objawił się problem z dachami Megane 2. Fragment tłumaczenia z autonews.ru : x "Również metal nowych maszyn nie wytrzymuje poważnych mrozów i może ulec deformacji. ... Dzieje się to w pewnych szczególnie ciężkich warunkach, ale właściciele Renault Megane II wpadli w panikę. Fora internetowe ekscytują się z wiadomości sfrustrowanych właścicieli. Odkształcenia dachu na mrozie są powszechne w tych samochodach, a fala wezwań do dealerów z tym problemem przetoczyła się przez Rosję wraz ze spadkiem temperatury do -30 stopni. x Modele Symbol i Megane II 2005 podlegają dziwnemu zjawisku. Na dachu tych samochodów widoczne są widoczne wgniecenia o kształcie prostokątnym. Należy zauważyć, że sprzedawcy starannie rejestrują wszystkie przypadki defektów, ale nie podjęto jeszcze żadnych działań. Reprezentacja Renault w Rosji, firma Avtoframos, jest również świadoma tego, co się dzieje i już ma do czynienia z sytuacją, która powstała z powodu ekstremalnego ochłodzenia. Możliwe, że kształt dachu odzyska równowagę, gdy temperatura wzrośnie, w przeciwnym razie firma będzie musiała podjąć drastyczne działania w celu wycofania samochodów z wyraźną wadą, aby wyeliminować je kosztem firmy." x Tekst oryginalny: https://www.autonews.ru/news/58259c249a7947474311e75d x Być może mój egzemplarz Megane jest nieprzystosowany do niskich temperatur, nie zauważyłem pogięcia dachu w poprzednich latach ale mogłem nie zwrócić uwagi. Jeśli był szron, śnieg to i tak nic nie widać. Ciekawe tylko czy dach wróci do poprzedniego kształtu. x REGULAMIN pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01
  10. Postaram się zrobić fotki. Na oszronionym dachu nie jest to zbyt widoczne, więc może to faktycznie jakieś efekty od niskich temperatur. Nie udało mi się zrobić dobrych fotek ale ... znalazłem podobnie wyglądające pogięcia na zdjęciach na rosyjskim forum. Tam użytkownicy piszą, że problem się zdarza podczas mrozów i powodem jest mata (przyklejana do sufitu ?) http://www.megane-club.ru/forum/lofiversion/index.php/t32342.html U mnie załamania mają inne kształty ale charakter ten sam. Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem ?
  11. Witam, mam dziwną sytuację, podczas obecnych mrozów, czyli około -15C od soboty, zauważyłem podejrzane wgniecenia na dachu ponad przednią szybą. Wgniecenia to jakby regularne pofalowania wzdłuż dachu mniej więcej do wysokości na której zaczynają się relingi. Nie zanotowałem żadnych spadających brył lodu, śniegu, raczej nic/nikt nie uderzył, chociaż to nie jest pewne. Nie wiem czy w tym miejscu jest na przykład przyklejona jakaś mata wygłuszająca, która inaczej pracuje na temperaturę niż blacha ... Macie jakieś doświadczenia w tym temacie ? Ostatecznie nie są to ekstremalne temperatury dla samochodów ...
  12. Właśnie rozwiązałem problem :-)Okazało się, zgodnie z oczekiwaniami, że zupełnie zerwany był przewód zasilający oświetlenia tablicy (jasno niebieski). Był złamany na środku tego gumowego peszla, nitki miedziane były w złym stanie, mocno skorodowane. Posztukowałem kawałkiem giętkiego przewodu w izolacji silikonowej, można kupić w sklepie modelarskim. Ma dużo więcej żył i znacznie cieńszych niż oryginał. Na razie problem rozwiązany, ciekawe który przewód jest następny do naprawy... Swoją drogą, ciekawe czemu akurat ten niebieski przewód się psuje. Odnośnie tego gumowego peszla, trzeba go wyjąć z obu stron, z klapy i karoserii. Jeśli któryś przewód jest w środku złamany, to trzeba się pomęczyć i przepchnąć nowy kawałek przewodu w peszlu i połączyć ze starym, poskręcać, polutować, zaizolować.
  13. Czyli pozostaje zdjąć z obu stron gumową harmonijkę i obejść przewód podświetlenia ? Zdaje mi się że to jasno niebieski z czarnymi kropkami ...
  14. Witam, ostatnio zauważyłem, że nie działa podświetlenie tablicy na klapie. Zdjąłem osłonę, pomierzyłem napięcia na kostkach no i brak napięcia. Podejrzewam, że jest pęknięty przewód w wiązce, w łączniku gumowym klapy. Moje pytanie, bo nie znalazłem tego nigdzie, czy ta wiązka ma jakąś kostkę pod lewym plastikiem wewnątrz bagażnika aby dostać się do konkretnego przewodu? Czy po prostu trzeba ściągnąć z obu stron tą gumową harmonijkę i tam jakoś zbocznikować przewód (zacisnąć nowy, polutować)? Pozdrawiam
  15. Dobry pomysł, dzięki! Gdzieś widziałem takie uszczelki pierścieniowe o profilu V ale nie wiem czy będą takie cienkie, cewka nie ma zbyt dużo luzu w gnieździe. A czy na przykład taśma teflonowa nadaje się do takiego zastosowania?
×
×
  • Utwórz nowe...