Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Booyaka

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I
  • Silnik
    1.6 8v
  • Przebieg (tys.km)
    240

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ogłoszenia wygasło!

    • POSZUKUJĘ
    • Dowolny

    Cześć, Najlepiej jak najtańsze/uszkodzone, stan jest mi obojętny. Potrzebuję tylko do przymiarek.

    5,00 zł

  2. Ten od wspomagania i klimy ściągasz przez poluzowanie napinacza. Od góry jest śruba napinająca, a po boku dwie śruby, którymi jest przykręcony do bloku silnika. Poluzuj tylko te dwie śruby a potem wykręcaj tą napinającą. Z paskiem alternatora jest trochę więcej gimnastyki. Ja kiedyś założyłem go na koło pasowe wału i nakierowałem przy pomocy śrubokręta na koło alternatora. Pchając delikatnie samochód na piątym biegu pasek wskoczył na swoje miejsce. Do tej roboty przydadzą się dwie osoby, jedna przytrzymuje pasek śrubokrętem a druga delikatnie pcha samochód. Raczej nie powinno się tak robić,
  3. Już po częściach jakie Ci wymienili można wnioskować, że warsztat w którym naprawiałeś samochód to raczej nie są papudraki i jeśli coś jest nie tak to jedź tam i oddaj to na gwarancję. Sam obstawiam, że jedyne co tam może być do poprawy to nie do końca wyregulowany wybierak. Wsteczny bieg nie ma synchronizatora.
  4. Booyaka

    Megane I - o co chodzi.

    Pod tą kopułką zaznaczoną na czerwono masz jedyny filtr a jest to zwykła stalowa siateczka wyłapująca zabrudzenia. Samo strzelanie na gazie spowodowane jest najczęściej nie sprawnym zapłonem. Skoro wymieniłeś świece i kable to zostaje jedynie podmieniać cewki, ale wcale nie tutaj musi tkwić przyczyna. Dodatkowo sprawdź dokładnie, czy od tych strzałów nie rozsadziło węża dolotowego i czy przez to nie łapie lewego powietrza. Jeżeli wykluczysz wszystko o czym pisałem wyżej to zostaje Ci już tylko gazownik, najlepiej taki który ogarnia holenderskie instalacje, ta jest pewnie marki Vialle.
  5. Powinna pomóc regulacja, chociaż nigdy żaden silnik nie będzie chodził idealnie, jak jest zimny na LPG.
  6. Booyaka

    Megane I - o co chodzi.

    Też mam holenderską instalację, u mnie na początku strzelał na gazie, chwilę później kompletnie padł parownik. Moja instalacja nie miała jako tako filtra, a jedynie siateczkę filtrującą, pod pokrywką w miejscu, gdzie gaz dochodzi przewodem do parownika. Obstawiam, że jest to pierwsza generacja z "magicznym", samoregulującym się parownikiem. Wstaw zdęcia miejsca, gdzie gaz dochodzi rurką do parownika i gdzie gaz z parownika dochodzi do dolotu, wtedy być może będę w stanie powiedzieć coś więcej. Z drugiej strony ten parownik już z samego wyglądu wydaje się strasznie sfatygowany i podejrzewam,
  7. Trochę późno, ale może komuś przyda się odpowiedź. Twój mechanik to zwykły papudrak i prawdopodobnie, gdy opuszczał sanki w celu wyciągnięcia skrzyni nie odkręcił kolumny od maglownicy lub maglownicy od sanek, pociągnął na chama i uszkodził kolumnę. Tak czy siak musisz teraz zdemontować kolumnę i albo wymienić na nową albo spróbować zbić tę. Ciężko na odległość wytłumaczyć, gdybyś jeszcze nie rozwiązał problemu to postaram się to zrobić. Swoją drogą, jeśli dawałeś auto do mechanika to na prawdę niezły idiota, skoro chociażby ze wstydu sam tego nie naprawił :D
  8. W downloadzie masz poradnik dotyczący wymiany rozrządu w tym silniku. Na wałku rozrządu i głowicy masz znaki, na wale musisz sobie sam zaznaczyć. O ile kupiłeś odpowiedni do tego silnika pasek to będziesz miał też znaki na pasku. Ten silnik jest wyjątkowo prosty, jeśli chodzi o wymianę rozrządu. Ja pierwszy raz coś takiego robiłem i spokojnie dałem radę. Uszczelniacz wałka rozrządu też warto wymienić, bo kosztuje koło 10zł. Jedyna trudność, to znaleźć jakiś patent na zblokowanie jego koła. Co do śrub torx to obrywają od tandetnych kluczy i stąd później problem z ich wykręceniem. Ja dość długo
  9. Niestety, ale większość z was ma marne pojęcie o mechanice. Proponuję poczytać, co dzieje się z momentem obrotowym w przekładniach, w zależności od przełożenia. Nikt wam na złość nie montuje skrzyń biegów zwiększających zużycie paliwa. Druga sprawa, to jak wzrasta opór aerodynamiczny w stosunku do prędkości i czy silnikowi wystarczyło by momentu obrotowego, żeby przy prędkości 150km/h jechać z niższą prędkością obrotową (dysponując de facto niższym momentem). Okazało by się, że silnik na takim biegu w ogóle nie jest w stanie się rozpędzać i spalanie pewnie też poszybowałoby jeszcze bardziej w
  10. Booyaka

    stukanie w silniku

    Podepnę się pod temat, bo też mam problem ze stukami w tym silniku, tyle że w wersji 75KM. Jest ktoś z Was w stanie powiedzieć, co najczęściej dolega temu silnikowi, jeśli chodzi o to charakterystyczne stukanie/klekotanie zaworów? Mam Megankę z LPG i zawory dość głośno klekoczą, zaczyna się to mniej więcej od ponad 2 tyś obr/min. Regulacja pomaga bardzo niewiele i na krótko. Trudno powiedzieć, jaki przebieg ma silnik, bo był wymieniany, ale nie bierze oleju, ładnie odpala, ma moc- tylko to stukanie. Z tego co zauważyłem to chyba większość Meganek i Sceniców 1.6, ze względu na swój wiek i p
  11. Chyba wszystkie 1.6 8v klekoczą. Sam próbowałem coś z tym zrobić, po regulacji luzów było trochę lepiej, też na krótki czas. Mechanik wymyślił teorię, że po takim przebiegu uklepały się dźwigienki, przez co nie da się ich dobrze wyregulować i trzeba byłoby je przeszlifować. Mam nadzieję, że w niedługim czasie uda mi się tym zająć to zdam relację.
  12. witam, Robił już ktoś z Was coś takiego? Nawiew czasem nie działa, po stuknięciu w silniczek się budzi, więc obstawiam, że to na 100% jego wina, jednak wyjęcie go nie jest zbyt proste. Niestety raz poległem, jako że trzeba było zwolnić warsztat do wieczora. Czy ktoś z Was może mi mniej więcej powiedzieć jak się do tego zabrać? Odkręciłem plastiki, część przegrody i wszystkie śruby od obudowy nawiewu jakie "wyszły na wierzch" i na tym koniec. Sam naprawiam, mówi aby: -wymontować drążek reakcyjny zawieszenia zespołu napędowego (co to właściwie jest i w którym miejscu się znajduje)? -wykręcić
  13. witam, Mam w swoim Megane problem z zasięgiem anteny radia-jest słaby. Wtyk przy radiu w porządku, dzisiaj zajrzałem do wtyku anteny pod plastikiem lampki i to chyba w nim tkwi problem. Uszczelka się rozsypała, dostała się wilgoć i przyrdzewiał. Odłączyłem go, przeszlifowałem miejsca styku ale nie wiele to pomogło. Przykręcony działa bardzo słabo, jak poluźnię śrubę jest o wiele lepiej. Jak trzymam antenę w ręce to w zależności od tego jak nałożę wtyczkę raz łapie super a raz słabo. Jak w ogóle działa taka antena? Jaki sygnał idzie w tym kablu? Bo jakby jedna strona wtyczki styka się ze szpil
  14. Sprawa opanowana-było dokładnie tak jak mówisz. Dwa czerwone na śrubę i biały na wsówkę. Wcześniej mechanik nie wiedzieć czemu przy sprawdzaniu kabli wpiął jakiś inny kabel (nie zlokalizowałem od czego on jest, ale wisiał tam sobie) na miejsce właściwego-białego. Dodatkowo zmylił mnie fakt, że we wswuce była urwana blaszka od poprzedniego rozrusznika, a mój ten wtyk miał cały. Ktoś wcisnął dwie :D Sprawdziłem po prostu przed podłączeniem, że na tym kablu pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka na start rozrusznika. Wielkie dzięki za pomoc!
  15. Potrzebujesz płaskiego klucza 16 i czegoś jak grzechotka z przedłużką. O ile znajdziesz rozrusznik to znalezienie jego trzech srub mocujących nie powinno stanowić problemu. Do odkręcenia jednej potrzebny jest właśnie płaski klucz, pozostałe dwie z przedłużką. Kable najlepiej odkręcić od dołu. Przy okazji podepnę się pod temat i zapytam jaki kolor kabla masz podłączony na wsuwkę na elektromagnesie? Bardzo by mi się to przydało.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!