Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

onifer

Użytkownik
  • Zawartość

    268
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane Classic I phII 99r
  • Silnik
    1.4 16V
  • Przebieg (tys.km)
    108000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Wymieniłem ostatnio w warsztacie belkę tylną na inną zregenerowaną. Po wymianie tył auta dużo wyżej stoi jak do tej pory gdy belka jeszcze była sprawna. Jest wyraźną różnica między przodem a tyłem, z tyłu jest taki prześwit jak w jakiejś terenowce. Czyżby drążki wyregulowali za wysoko? Czy może to skutkować czymś negatywnym? Niby firma dała 2 lata gwarancji, dać sobie z tym spokój czy poprawiać?
  2. Ostatnio coś strzelił z tyłu, auto tył wyraźnie się obniżył, równomiernie nad dwoma kołami. Obstawiam belkę tylną. Czy orientuje się ktoś gdzie w mazowieckim jest możliwość regeneracji lub wymiany na inną już zregenerowana koniecznie z montażem? Znalazłem firmy które wysyłają zregenerowaną ale wolałbym by od razu ją zamontowano.
  3. Przelot to akurat 125 tys. Ale faktycznie to wiele nie zmienia. Po tylu latach, możliwe.
  4. Sprawa rozwiązana- okazało się, że w skrzyni biegów uszkodzony został jakiś pierścień- wymieniony, auto jeździ.
  5. Odświeżę temat by nie zakładać nowego. Wczoraj wymieniałem u mechanika pasek rozrządu (oryginał Renault) z rolkami (INA z tego co pamiętam) z pompą wody (Doltz) oraz pasek ten przy alternatorze (Continech). Po wymianie - przy odpalaniu i ruszaniu- słychać głośny pisk przez parę sekund (słyszałem to nie raz u innych użytkowników aut). Co może być przyczyną? Do tej pory przed wymianą to nie występowało.
  6. Dziwny przypadek. Jako, że urwał mi się tlumik, oddałem do wymiany do jakiegoś okazuje się pseudo fachowca. Po odberaniu kluczyków, auto mimo dodawania gazu i wkręcania się silnika na obroty, nie rusza ani przód ani tył. Biegi wchodzą wszystkie, tyle, że nawet bez wciskania sprzęgła. Po wciśnięciu sprzęgła tzn przy puszczeniu pedału sprzęgła słychać taki delikatny stukot w przodu auta, gdzieś z okolicy skrzyni biegów? Co może być przyczyną unieruchomienia auta? Poszło sprzęgło (do wymiany)? Czy coś ze skrzynią biegów? Czy to możliwe by przy ingerencji w tłumik coś zostało uszkodzone? A może to zerwany pasek rozrządu? Choć silnik chodzi normalnie, obroty w porządku...
  7. W kwietniu 2018 wymieniałem tarcze (Febi) + klocki (Bosch) z przodu. Mechanik sprawdzał tylne szczęki końcem 2018r. i podobno jeszcze są ok. Tej zimy zaczęły dochodzić podczas hamowania dziwne odgłosy- wydaje mi się, że raczej z tyłu ale może to być przód. Otóż podczas pierwszego, drugiego hamowania dochodzi taki odgłos tarcia zupełnie podobny do tego jakby klocki byłu zużyte, albo jakby coś weszło tam i przeszkadzało (śnieg, lód, brud?). Wraz z kolejnymi hamowaniami podczas jazdy, ten odgłos jest już mniejszy, ale jest. Gdy odstawię auto na parę godzin i ponownie jadę to znów zaczyna się sytuacja analogicznie- pierwsz hamowania to głośniejsze, duże tarcie, kolejne to już cichsze i mniejsze. Co to może być?
  8. Witajcie. Jako, że moja Reni ma wartość sentymentalną, postanowiłem zabrać się za wymianę kompletu przedniego zawieszenia. Czy możecie mi pomóc i doradzić co mogę wymienić? Niestety poprzedni właściciel mimo małego przebiegu auta (obecnie 120 tys.km) nie wymieniał właściwie nic z elemntów gumowych i ogólnie zawieszenia. Na stacji diagnostycznej niby wychodzi wszytko ok, ale podczas jazdy na mokrym zdarza się skrzypnięcie, nie wiem czy to z amoryzatorów (jeszcze oryginalne od nowości) czy elementów gumowych. Zamierzam wymienić: 1. Amortyzatory przód (rozumiem, że oprócz nich potrzebuję dokupić osobno łożyska oraz mocowania?) 2. Wahacze całe ( czy jeśli kupię całe, to rozumiem, że nie muszę wymieniać osobno sworzni wahacza i elementów gumowych, czy dokupuje się je oddzielnie?) 3. Co jeszcze z części przedniego zawieszenia i elementów gumowych warto wymienić aby nie było żadnych trzeszczeń i większy komfort jazdy? Końcówki drążkó kierowniczych były wymieniane rok temu. Jeszcze jedna sprawa, w kwietniu 2018 wymieniałem tarcze i klocki (tarcze Febi+ klocki Bosch). Niestety tez zimy pojawiły się dziwne objawy, a mianowicie jak ruszam autem i hamuję to słychać odgłos tarcia, taki jakby klocki były zużyte, albo jakby weszedł tam jakiś zmrożony śnieg czy lód. Dodam, że wraz z jazdą i kolejnymi hamowaniami, to tarcie- odgłos przy hamowaniu się zmniejsza (tak jakby coś się ścierało co weszło i już nie przeszkadzało?). Wydaje mi się, że to odgłos z tyłu, ale mechanik sprawdzał końcem roku szczęki z tyłu i mówił, że jeszcze ok, więc raczej będzie to przód.
  9. Odgrzębie temat. W mojej Megii w tylnym nadkolu od jakiegoś czasu robi się dziura i purchle. Nie ma sensu już tego i możliwośći raczej by to ratować. Chcę wstawić taką reperaturkę z allegro: 1. Czy jest sens teraz przed zimą czy raczej zostawić to a zrobić po na wiosnę? 2. Jak długo coś takiego wytrzyma zanim znów zacznie wychodzić rdza, np. w miejscach spawania? 3. Ile orientacyjnie może coś takiego kosztować całość z zabezpieczeniem antykorozyjnym elementu i lakierowaniem by nie przepłacić?
  10. Od jakiegoś czasu mam problemy z odpalaniem Meganki, czy to na zimnym czy ciepłym silniku, potrafi zaskoczyć za 2-5 razem. Czujnik położenia wału był wymieniany jakieś 1,5 roku temu. Gdy nie mogę odpalić z 3-4 próby, otwierając maskę i poruszając (jakby dociskając) kable które idą do tego czujnika- po tej czynności za każdym razem odpala od razu. Czyli mogę sądzić, że to ewidentnie wina kabli? Co tam może być nie tak? Może coś nie stykać? A czy zanieczyszczone świece też mogą być problemem?
  11. Czy łożysko podpory półosi w Megane IphII to jest to łożysko pod mieszkiem gumowym na łączeniu osi ze skrzynią biegów (po stronie kierowcy)- tam gdzie często lubi się pocić olej ze skrzyni biegów, czy jest gdzieś po drugiej stronie inne łożysko i podpora półosi?
  12. Sprawdzałem. Nie chybocze się na boki. A może to kwestia hamulca ręcznego? Niedawno była wymieniana cała rękojeść, bo się zaciął przycisk, wpadł do środka i trzeba było rączkę wymieniać na inną. Albo coś ogólnie z hamulcami tylnymi? I czy to tarcie w tylnym kole może być przyczyną takiego wycia przy jeździe opisanego w pierwszym poście, czy raczej szukać dalej? No właśnie skręt w którąkolwiek stronę, nie nasila tego wycia, jest w takim samym stopniu a wręcz nawet powiedziałbym, że trochę cichnie. Jeszcze jedno przyszło mi na myśl. Z przodu jedną oponę mam startą bardzo, prawie na minimum wskaźnika, a drugą mam prawie full wysokość bieżnika (musiałem wymienić koło), czy taka różnica na bieżniku może powodować takie wycie?
  13. Pomożecie? Co to może tak ocierać w tylnym kole? I czy może być to odpowiedzialne za takie wycie jednostajnym dźwiękiem uuuuu przy jeździe ok. 50 km /h, przy dodawaniu gazu wysokość dźwięku się podnosi a przy hamowaniu jednostajne takie uuuu zamienia się w przerywane u-u-u i wraz z malejącą prędkością maleje częstotliwość dźwięku. https://megawrzuta.pl/download/6477694291dc60849313468b28e4a271.html
  14. Od jakiegoś czasu przy jeździe na wprost przy prędkościach około 50km/h słychać dziwne wycie takie uuuuu dźwięczne.Nie jest to taki szum jak z łożyska koła tylko takie dźwięczne bardziej jakby wiatr dął w butelkę szklaną pustą.Spotkał się ktoś z czymś takim? Edit: Dzisiaj jeszcze wsłuchałem się w to wycie. I tak: -najbardziej wyje takim jednostajnym niższym dźwiękiem jak jadę na biegu lub luzie nie dodając gazu. Natomiast jak dodaję gazu to wycie podnosi się o dwa tony, jest takie wyższe dalej uuuuu. Jak hamuję, to dźwięk ciągły uuuuu zmienia się wraz z malejącą prędkością w taki przerywane u-u-u- im wolniej tym coraz rzadsza częstotliwość- więc ewidentnie coś od któregoś z kół. Sprawdzałem dzisiaj każdego koło podnosząc auto- łożysko z przodu wydają się ok, brak dźwięków przy obracaniu kołami, natomiast lewe tylne koło obracając słychać takie ty-ty-ty-ty jakby w którymś miejscu coś ocierało o koło. Nie wiem czy można to łączyć z tym wyciem czy to dwie różne sprawy. Zaraz wrzucę filmik: https://megawrzuta.pl/download/6477694291dc60849313468b28e4a271.html Może ktoś posłuchać i podpowiedzieć co to może tak ocierać? A poniżej filmiki z przednich kół, chyba łożyska ok? https://megawrzuta.pl/download/66004dee4ee5a40e5950e31845ca43ab.html https://megawrzuta.pl/download/3b83f842eeafd13649ec0e2fb21da0b1.html
×
×
  • Utwórz nowe...