Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


pingus21

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane 1.9 dci 2005
  • Silnik
    1.9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    205000
  1. cześć. Miałem ten sam problem w megi. tutorial, spawarka, pręt usztywniajacy i ocynk w sprayu pomogły .wyszło jak oryginał
  2. powiedzmy, że miał w tamtym czasie więcej przejechane za zachodnią granicą REGULAMIN 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  3. Witam szanowne grono użytkowników. zbliża się wymiana oleju i zastanawiam się nad liqui moly. Aktualnie jeżdżę od zawsze na elf sxr 900 evo 5w40. Jaki dokładnie model oleju polecacie? Megane 2 ph1 2005, 1.9 dci 120KM. Przebieg 210.000 po remoncie kapitalnym 3 lata temu.
  4. pingus21

    Megane II phI momentami przerywa dopływ mocy

    polecam wyjąć i przeczyścić czujnik pedału hamulca. U mnie pomogło i obaliło próbę wymiany potencjometru przez mechanika
  5. Nie wiem czy to będzie to samo bo mogę się mylić, ale ja miałem przed ponad rok problemy od 1-3 biegu. Odcinało dopływ paliwa na sekundę, po ponownym wciśnięciu pedalu gazu auto ciągnęło dalej. Pomogło przeczyszczenie czujnika pedalu hamulca. Od tygodnia auto się nie zawiesza.
  6. Witam , M2Ph1 2005 1.9dci 120KM. Mam do was pytanie/problem, mianowicie w lutym pojechałem na stacje diagnostyczną KREG sprawdzić zawieszenie. Otrzymałem informację, że do wymiany nadaje się lewy drążek kierowniczy i z resztą wszystko w porządku. Tydzień temu na innej stacji diagnosta stwierdził że to nie drążek tylko końcówka drążka. Ponadto amorki przód 65% i 74%, hamulce OK. Wczoraj na jeszcze innej stacji KREG gdy robiłem już przegląd okresowy, diagnosta stwierdził nie końcówka a na 100% drążek, amorki 41% i 56% oraz lewa strona tył ręcznego hamulca nie działa. O co chodzi?? Ręce opadają, skąd takie wyniki?
  7. Nie wiem czemu,ale jak sprawdziłem na stronie rdw ,taki numer rejestracyjny nie istnieje. Możliwe,ze jest już wyrzucony z bazy,ale z tego co pamiętam z 10 lat spędzonych w Holandii to nie powinno tak być. Są jakieś strony holenderskie jak Nap check lub kenteken check i za kilka euro za smsa można było sprawdzić takie coś
  8. Rozumiem, już zamówiłem więc może się uda trafnie wymienić poduszkę. Od kiedy ja ruszyłem to auto dostało więcej drgań, chyba przez to, że dostała luzu od podnoszenia. Zamówiłem tez nową pompę wody Artex czy jakoś tak. W niedziele jakimiś cudem zniknęło mi 1 litr płynu chłodniczego. Z góry i z boków zero wycieków. Kolor spalin żaden lub jak depnę to czarny dymek się pojawi. Obstawiłem w ciemno na pompę. Zobaczymy Dodano: 22 maj 2016 - 11:21 Auto po wymianie poduszki silnika. Błoga cisza w mojej Reni
  9. Witam szanownych forumowiczów. Od jakiegoś tygodnia (dwa miesiące po remoncie silnika, nowym sprzęgle i dwumasie oraz regeneracji turbo) mam jakieś dziwne odgłosy spod maski. Dzieje się to TYLKO na rozgrzanym silniku, dodając gazu mniej więcej od 1600obr/min słychać wycie jakby odkurzacza. Tylko w momencie gdy wciskam pedal gazu w celu przyspieszenia. Ponadto telepie mi całą budą jak nigdy a co najdziwniejsze, to czasem jest tak cichutko jak w benzynie a czasem mocno telepie. Drgania występują tylko na postoju (światła itp.). Obstawiam poduszki, lecz nie jestem pewien czy to czasem nie wtrysku lub jeszcze coś innego. Co do odgłosu buczenia to myślałem o turbinie, ale znowu w przedziale pracy turbo słychać normalny swist jak zawsze. Zastanawiam się nad pompą wody. 2 lata temu po wymianie rozrządu reklamowałem pompę bo wydawała dziwne dźwięki i miała defekt od nowości. Poradźcie mi coś bo już cały remont przewyższył wartość auta a nie chcę dalej brnąć w koszta. Dodano: 14 maj 2016 - 23:45 Dodam jeszcze, że szukałem nieszczelności i wszystko jasne ok. Oleju nie ubywa, wszystkie łączenia suche, turbo nie ma wycieków. Widziałem jeden filmik na yt od naszego forumowicza odnośnie buczenia co doprowadziło do wymiany turbiny, ale u mnie słychać to zdecydowanie mniej. Auto jest naprawdę dofinansowane i nie chcialbym zostać zmuszony się z nim rozstać Dodano: 16 maj 2016 - 19:12 Nikt chyba nie może mi poradzić, więc napiszę co dzisiaj zrobiłem. Z ciekawości (bo mechanik był zbyt leniwy) podwazylem lekko poduszkę prawą silnika. Drgania jak ręką odjął
  10. Powiem szczerze, że na początku myślałem o innym silniku lecz mój mechanik powiedział, że lepiej sprawdzić najpierw jakie uszkodzenia są w obecnym i wtedy podjąć decyzję. Druga sprawa to to ,że wolałem zrobić remont silnika , który znam niż kupić coś czego nie jestem pewny. Turbina, dwumasa i sprzęgło wyszły niespodziewanie, ponieważ wszystko chodziło bardzo dobrze do tej pory , ale przy takim przebiegu i rozebraniu tych części wyszły na wierzch pewne uszkodzenia m.in. uszkodzone łopatki po stronie zimnej w turbinie. Kwota duża , ale mam nadzieję pojeździć jeszcze baaardzo długo tą Renią bo staram się wymieniać zawsze wszystko na bieżąco.
  11. W święta skorzystam z okazji i zahaczę o mechanika w Polsce bo powiem szczerze, że trudno jest cokolwiek ustalić, jeśli każdy ma swoje zdanie i operuje swoimi cyframi. Raczej test był robiony na sucho ale się dowiem, bo nie było mnie przy tym. Dodano: 22 sty 2016 - 12:18 Witam ponownie, z okazji Świąt postanowiłem sobie pojechać wozikiem na urlop do Polski. Nacieszyłem się tylko 4 dni bo potem walenie w silniku i diagnoza ....przekręcona panewka heh. Po drodze wyszło , że koło dwumasowe w komplecie ze sprzęgłem i wysprzęglikiem, zimmering skrzynia-silnik (to juz od dwna wiem), zmasakrowane łopatki turbiny, szlif wału itd.itd. Dodam, że po powrocie z urlopu chciałem auto sprzedać żeby nie ciągnąć za sobą papierów do kraju ojczystego a tu taka przypadłość :( Dodano: 16 mar 2016 - 09:27 Witam wszystkich forumowiczów :), po dwóch miesiącach nieobecności na forum oraz po całych dwóch miesiącach bez mojej Megi, w końcu wczoraj odebrałem autko z warsztatu. Co tu dużo mówić....Po otwarciu silnika okazało się, że do zrobienia jest mnóstwo rzeczy. Postaram się wymienić wszystkie :): remont głowicy, szlif wału, regeneracja turbiny, zestaw pierścieni tłoka, sprzęgło z kołem dwumasowym, panewki, kompletny rozrząd, wszystkie możliwe uszczelki, olej i płyn do chłodnicy. Koszt z robocizną około 7500 złociaków. Gdyby nie ta nieszczęsna dwumasa.... Od wczoraj auto już jeździ, przez najbliższe kilka tygodni będę docierał silnik. Po tych wszystkich wymianach jest lekko mułowate, możliwe że to przez odzwyczajenie . Pozdrawiam i mam nadzieję, że ta przygoda już mnie nie spotka :)
  12. Potencjometr pedału gazu lub przepływomierz. W moim przypadku najpierw były sekundowe braki mocy a po jakimś czasie padł przepływomierz. Po wymianie zero problemów.
  13. Witam, Korzystając z okazji zrobiłem w nl test kompresji w mojej megi. Licznik wskazuje prawie 290kkm. Według mechanika nowy silnik ma kompresję 22 bar. W moim wyszło kolejno: 1:26.0 2:23.6 3:24.9 4:25.7 Różnica pomiędzy najniższym a najwyższym ma niby wynosić według niego 10%. Stwierdził że jest ok, ale wolę też zasięgnąć rady na forum. Co myślicie o takim ciśnieniu? Dodano: 26 lis 2015 - 17:02 Dodam, że auto jeździ i ma kopyto, zero problemów. Po wymianie zaworu odmy i czyszczeniu samej odmy jedyny wyciek oleju jest na zimmeringu silnik - skrzynia. Po 10kkm ubytek oleju według komputera to 2-3 kreski. Mam się bać czy cieszyć :)?
  14. pingus21

    Megane II phI Główna przyczyna uszkodzenia turbo

    Dołożę jeszcze od siebie, że korzystając z przepięknej holenderskiej pogody (15 stopni i pochmurno:D) postanowiłem poświęcić trochę czasu i wyczścić odmę. Byłem kurzarzem nie mechanikiem więc wszystko z tym związane jest dla mnie czarną magią, ale jakoś dałem radę. Wszystkie rurki były drożne, jedynie cieniutki króciec wychodzący z silnika był zapchany całkowicie. Twrady drut załatwił sprawę. resztę części i odmę moczyłem w benzynie ekstrakcyjnej. Jest tylko jeden problem, ponieważ benzyna nie wymyła dosłownie nic ze środka odmy. Do tego celu użyłem sprayu do czyszczenia pieca, grilla itp z firmy HG. po kilku płukankach wciąż wylatywała z odmy woda koloru czekoladowego . Spray dobrze rozpuszcza olej. Może mnie ktoś zjedzie za to, ale pomogło bardziej niż benzyna ;p wszystko wysuszone i przepłukane benzyną oraz zamontowane. Odpaliłem silnik i o dziwo nic się nie stało jak narazie, mam na myśli białe kłęby dymu jak niektórzy pisali. :)
  15. pingus21

    Megane II phI Główna przyczyna uszkodzenia turbo

    temat z zaworem odmy już załatwiłem. Do 1.9 dci nie znalazłem a z 1.5 był stanowczo za drogi. Pokusiłem się więc znależć na szrocie z anglika za 10 euro. Stan oceniłem na 4+, więc lepsze to niż 0 hehe :) . Przy okazji wymieniłem przepływomierz, nie muli, nie przerywa, a inny mechanik obstawiał potencjometr, więc jeśli komuś będzie przerywał w trakcie dodawania gazu to proponuję także zainteresować się przepływką, ponieważ ta załatwiła u mnie wszystkie problemy. Dzięki za odpowiedź szafir51.
×