Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Bravo8

Użytkownik
  • Zawartość

    65
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic II
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    113

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam Renault Grand Scenic II , silnik 1.6 , rocznik 2004, przebieg ok 160 tyś km. Od nie dawna zauważyłem w moim aucie pewien defekt. Otóż przy prędkości obrotowej ok. 2000 obr/min następuje jakby dławienie silnika, szarpanie. Jest to widoczne przy zmianach biegów z 1 na 2 , czy 2 na 3 , czy 3 na 4. Jeżeli podgazuje silnikiem to auto przechodzi tą zmianę w miarę płynnie. W zasadzie to szarpanie silnikiem jest tylko w okolicach 2000 obr/min , przy reszcie nie zauważyłem żadnych zmian. Ponad to testowałem przechodzenie prędkości obrotowej na biegu jałowym i tu nie było żadnych przycięć. Auto przechodzi płynnie przez ten wspomniany wyżej zakres. Generalnie przyśpieszenie jest , tylko przejście przez ten mały zakres obrotów jest problemowy. Zanim zakupię powiedzmy nowy zawór to jeśli wina leży po stronie elektrozaworu, to czy można go wykręcić i przemyć , czy mycie to ma sens? Też biję się z myślami czy ewentualnie zakup nowego z Allegro , oryginalny to koszt 400 zł , zamiennik to jakieś 180 zł czy ewentualnie używka . Pozdrawiam
  2. Moduł jest przykręcony do silniczka śrubką torx , naprawdę prosta sprawa. jakiś czas temu to odkręcałem. Odkręcisz to bez problemu. W necie znalazłem takie zdjęcia.
  3. Dzięki za pomoc, okazało się że w tej ostatnie awarii otwartej szyby powodem były luźne piny we wtyczce do modułu. Szpikulcem lekko je zgniotłem tak aby wchodziła z większym ściskiem. Auto ma już 14 lat więc je trochę wytrzepało. Pomogło, teraz szyba działa poprawnie. Być może te dwie pozostałe szyby też mają podobny problem, ale na sprawdzenie tego nie miałem już czasu.
  4. Witam, jak w temacie jak można sprawdzić moduł elektrycznego podnoszenia szyb? Mam Scenic II rok 2004. Jakiś pół roku temu przestały nagle działać dwie szyby jednocześnie , przednia pasażera i tylna lewa. Zero reakcji włącznikiem góra dół . Dwie po przekątnej czyli kierowcy i prawa tylna opuszczały się bez problemu. Wczoraj mój syn opuścił do połowy prawą tylną szybą i stanęła jak zaklęta , żadnej reakcji góra dół. Jest otwarta do połowy wiec coś muszę z tym zrobić .Patrzyłem na kostkę R2 pod siedzenie i wydaje się w idealnym stanie. Tam nigdy nie było problemy z zalaniem wodą , żadnej widocznej korozji. Pryskałem to płynem kontaktowym, oraz te złączki na słupkach w drzwiach . Nie wydaje mi się aby był to problem w kostce [email protected] pod siedzeniem. Inna hipoteza że padły nagle dwa moduły i teraz ten trzeci , hmm może tak. Muszę sprawdzić bezpieczniki pod siedzeniem i pod hamulcem ręcznym, bo tego jeszcze nie zrobiłem . Ale chciałbym zapytać czy pod panelem sterowania szybami od kierowcy jest jakaś elektronika czy to tylko zwykłe przełączniki, oraz jak mogę sprawdzić moduł szyby , czyli pod jakie piny podłączyć masę i plus 12 V . Chciałbym je podpiąć na krótko , bezpośrednio z napięcia 12 V . Bo zanim zabiorę się za lutowanie kostki R2 to chcę sprawdzić czy do modułu w drzwiach dochodzi napięcie ( który kabel jest masowy a który plusowy ?) Pozdrawiam
  5. Jednak zamówiłem nową przekładnię . Dziękuję za poradę .
  6. Czy można wymienić drążek kierowniczy z prawej strony plus tulejka przekładni kierowniczej bez wyciągania całej maglownicy? Czyli te głośne stuknięcia na skrajnym położeniu kierownicy są od wyrobionego drążka , a co z tym cichym chrobotaniem które jest cały czas podczas kręcenia kierownicy? Tulejkę znalazłem na Allegro za 90 zł z przesyłką , drążek 82 zł i raczej końcówka 63 zł , razem 235 zł . Cała maglownica, ta jakby TRW to koszt 515 zł. Tak czy siak będę to robił sam , więc odchodzą koszt robocizny. Nie wiem czy opłaca się bawić w regenerację czy kupno nowej.
  7. Co do przebiegu to nie jestem pewien ponieważ jestem 3 właścicielem, więc po drodze mogło być różnie ale maiłem we wgląd historii auta i zakładam że może faktyczny przebieg to 200 tyś. Sprzęgło zaczęło się w nim ślizgać na 140 tyś i było oryginalne . Ato eksploatowane w 80% tylko w dużym mieście wiec sam nie wiem. Co do końcówek drążków kierowniczych to ich nie wymieniałem bo były w bardzo dobrym stanie. Teraz też nie mają luzów. Co do luzów na listwie przekładni kierowniczej to są wyczuwalne, ale nie aż jakieś ogromne. Mnie intryguje natomiast to chrobotanie jakie się słyszy podczas kręcenia kierownica i ten trzask na skrajnych położeniach kierownicy ( to jest na nagraniu) , jak już dobijasz prawie do blokady skrętu. Generalnie tego nie było przed wjazdem w dziurę . Z jednej strony jest to układ kierowniczy i nie chciałbym aby coś się zblokowało podczas skrętu, z drugiej strony może można z tym jeszcze jeździć . Sam nie wiem.
  8. Witam Moje auto to Renault Grand Scenic II, rok 2004, silnik 1.6, przebieg 155 tyś. km. Trzy tygodnie temu zaliczyłem kołem dziurę na poboczu i po krótkim czasie pojawił się dodatkowy hałas którego wcześniej nie było. Jesienią ubiegłego roku robiłem całkowity remont przedniego zawieszenia, więc zaliczenie tej dziury spowodowało moją lekką frustrację. Dwa dni temu robiłem przegląd rejestracyjny i po opisaniu problemu poprosiłem diagnostę o dokładniejsze sprawdzenie zawieszenia. Nie miał żadnych zastrzeżeń . Dzisiaj z kolegą na kanale sprawdziliśmy że hałas ewidentnie dochodzi z przekładni kierowniczej. Jak się kręci kierownica na postoju ( z włączonym silnikiem ) to słychać że coś coś w przekładni lekko strzela , powiedzmy takie tu tu tu tu , a na skrajnych pozycjach ewidentny trzask. Nagrałem , proszę posłuchać: https://drive.google.com/file/d/1-tUgcxWx3VyZ4MO2CiWACvycOivSIjoR/view?usp=sharing Hałas ten dochodzi z prawej strony auta i tego wcześniej nie miałem więc ewidentnie to skojarzyłem z dziurą. Sprawdziliśmy tez teleskopy, sprężyny , ale trzymając ręka przekładnię czuć że ten trzask jest w niej. W czasie jazdy nie czuć aby coś blokowało przekładnie , ale taki dźwięk tu tu tu tu w czasie skręcania jest słyszalny. Moje pytanie jest takie, czy można z tym jeździć , czy oprócz hałasu nie zagraża jakieś niebezpieczeństwo ? Jeśli miałbym wymieniać to nie będę się bawił w regenerację tylko jakiś nowy zamiennik. Na Allegro znalazłem niby TRW za 499 zł http://allegro.pl/maglownica-renault-megane-2-scenic-ii-oryginal-i6948394219.html Dzwoniłem do sklepu i powiedzieli mi że to oryginał TRW dla Renault ale w kartonie OEM , więc sam nie wiem czy to nie jakaś lipa. Jest też za 399 zł Gt-Bergmann http://allegro.pl/maglownica-renault-megane-2-scenic-ii-oryginal-i7178560333.html też piszą w opisie " Ograniczenia producenta : TRW " Proszę o poradę czy wymieniać czy można na razie zostawić, bo z kasą przed wakacjami dość krucho i jeśli wymieniać to co wybrać. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam
  9. Po dokładnej analizie nie zdecydowałem się na wymianę uszczelnień w zaciskach. Gumowe osłony były całe, zaciski nie przeciekały. Tłoczki dobrze się wkręcały. Wymieniłem tarcze hamulcowe i cały płyn hamulcowy w układzie. Pozdrawiam
  10. Witam Problem nie działających elektrycznych szyb w Renault Scenic II (rocznik 2004) jest dość powszechny. Mi chodzi o konkretny przypadek. Nagle przestało mi działać opuszczanie szyb tylnej lewej i przedniej prawej. Szyby są cały czas zamknięte. Nie reagują włącznikiem centralnym przy kierowcy czy tym dedykowanym na drzwiach . Pozostałe dwie po przekątnej działają . Blokada drzwi działa. Raczej nie stawiał bym na uszkodzone moduły w dwóch drzwiach bo takie prawdopodobieństwo że padły dwa równocześnie jest małe. Może coś ze stykami w tej kostce pod siedzeniem kierowcy ? Czy ktoś z was miał identyczny przypadek ? Pozdrawiam
  11. Płyn , wymieniłem jakieś 3 lata temu. Wiem ,że producenci zalecają wymianę co 3 lata , ale bez przesady. 5-6 lat to wydaje mi się bardziej odpowiedni czas.
  12. Jeszcze jedno, w załączeniu nowe zdjęcia . Mam pewien dylemat. Po rozebraniu części okazuje się że osłonki gumowe na tłoczkach są całe, na obu zaciskach. Nie wiem czy jest sens je rozbierać żeby wymieniać oring i osłonki , skoro stare są całe. Ale jest to jakaś okazja do zrobienia regeneracji . Z drugiej strony auto ma już 14 lat, przebieg 180 tyś. i ponoć wymiana tych uszczelnień jest zdecydowanie dość trudna, zdecydowanie trudniejsza niż na przednich. I ostatnie zdjęcia , kupiłem na Allegro w sklepie Motoart z Opola nowe tarcze, niby wyglądają jak oryginały. Zapłaciłem za nie 400 zl za komplet. Wiem, że teraz jest dużo podróbek, no ale te wyglądają jak FRANCE . Macie jakieś doświadczenie z tymi częściami? Oczywiście można kupić TRW w cenie 450 zł za sztukę ale moje auto ma już 14 lat i nie sądzę abym chciał nim jeszcze jeździć następne 14 lat, więc stąd mój wybór , choć nie chciałbym żeby okazało się to zwykłym Chinolem co się rozpadnie po 2 tys km. pozdr
  13. Witam Po 14 latach eksploatacji muszę wymienić tylne tarcze hamulcowe i przy okazji chciałbym wymienić uszczelnienia w tylnym zacisku. W nowym zestawie naprawczym na tym wew. pierścieniu są namalowane trzy kolorowe paski , patrz czerwona strzałka. Nie wiem po co to jest , czy ma to jakieś znaczenie podczas montażu ? I jeszcze jedno , czy można użyć jakiegoś smaru może gliceryny technicznej tak aby tłoczek dobrze się przeciskał po gumie w czasie składania. Pozdrawiam
  14. Witam, mam Renault Grand Scenic II, rok 2014, silnik benzyna 1.6 K4M 782 . Nawala me bendix , coraz częściej zaskakuje za 2-3 razem. Mam pytanie jaki jest dostęp do tego rozrusznika? W instrukcji piszą że muszę zdemontować kratki podszybia itd. Z przodu silnika go nie widać , wynika z tego że jest od strony kabiny, podszybia. Czy do radę wykręcić rozrusznik od góry czy muszę koniecznie korzystać z kanału? Pozdrawiam
×