Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

kaag

Użytkownik
  • Zawartość

    336
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

28 Super

Samochód

  • Auto
    Megane II phII
  • Silnik
    1.4 16V
  • Przebieg (tys.km)
    196000

Ostatnio na profilu byli

2429 wyświetleń profilu
  1. Czy na pewno? Bo u sąsiadów za odrą widziałem idealną jakiej szukam biała Bose 1.6 z r-linkiem. Edit: Faktycznie tak jest w broszurach...czyli jakiś przeszczep to był lub mam skleroze i do limited był dodany r-link.
  2. Mam. Na jeden raz nie ma sensu kupować. Chyba że dalej bedziesz przerabiał. W Łodzi też pewnie kogoś znajdziesz, ale nie ma problemu, możesz podjechać.
  3. Bardzo dawno to przerabiałem, byłem pierwszym który zmieniał klimę bez fabrycznej instalacji i już wszystkiego nie pamiętam. Nigdy wcześniej takich schematów nie widziałem, sporo czasu zeszło na wertowaniu ale temat jest spokojnie do ogarnięcia. Podłączałem wszystko zgodnie z opisem na schemacie czyli potrzeba CANL to sprawdzam inne schematy żeby znaleźć inne miejsce w mojej instalacji gdzie taki CANL jest i doprowadzam tam gdzie potrzebuję np CAN L i H z gniazda ODB. W schematach można szukać po "nazwie przewodu" co mocno ułatwia sprawę. Przekaźnika żadnego nie robiłem. Patrz nie tylko na schematy, ale i na rysunki wtyczek z przekrojami przewodów i "nazwami tych połączeń" też się to przydaje. Pin11 nie miałem nigdzie, wiec sprawdzam 260 1R co jest wcześniej, a tam idzie ze skrzynki pod maska zasilanie wspólne dla trzech bezpieczników w skrzynce bezpieczników przy kierownicy, dwa były fabrycznie więc tam gdzie powinien być trzeci w tym wolnym miejscu zrobiłem nowy bezpiecznik i stamtąd kabel do wtyczki i jest jak w oryginale, nic nie brałem z jednego miejsca. Wszystko odtworzyłem dokładnie jak w schematach i działa bez problemów już ponad trzy lata. Reszta podobnie, coś z tych potrzebnych przewodów jest we wtyczce od klimy ręcznej.
  4. Czyli nie masz fabrycznie położonej instalacji pod tempomat. Musisz przeciągnąć jeśli dobrze pamiętam 4 przewody od komputera wtrysku a resztę znajdziesz obok tzn. skrzynka bezpieczników. Robiłem tak u siebie i jakis większych trudności nie było.
  5. np. Clipem choć nie tylko. Łączysz się z UCH (nazywanym czasem różnie - moduł komfortu, komputer kabiny) i sprawdzasz jego konfigurację. Będzie pozycja tam pozycja klimatyzacja i jej stan: brak, ręczna, automatyczna. U Ciebie powinno być ustawione ręczna, manualna itp. bo nazewnictwo różne może być, w każdym programie.
  6. Klimy manualnej nie zdiagnozujesz nawet Clipem, bo zwyczajnie nie miałby się z czym łączyć. Możesz sprawdzić czy w UCH jest prawidłowo ustawiona klima manualna, looknąć ciśnienie czynnika w kompie silnika i sprawdzić czy jest zezwolenie na uruchomienie sprężarki i to raczej wszystko jeśli chodzi o manualną. A jeśli dioda się nie świeci po klepnięciu na AC to proponuje sprawdzić ustawienia w UCH, bo to jest przyczyna tej sytuacji. No chyba że panel jest uszkodzony, lub elektrycznie coś jest nie tak.
  7. Elektrycznie nie ma różnicy, czarna czy biała wtyczka, jedynie nacięcia przeszkadzają, zresztą ona steruje głównie silniczkami klap. Są jakieś błędy? Może zimny obieg wyskoczył, sprawdź czy masz błąd DF1070.
  8. Zwykłe mierniki sporo przekłamują zależy od klasy urządzenia, ale i tak dużo , chyba że silnik uruchomiony był.
  9. Przestawiłeś w UCH na klimatronik? Działa sterowanie nadmuchem i inne przyciski, efekt jakiś widać na panelu?
  10. Może pojedź raz jeszcze i powiedz że w liczniku jeszcze aktywować musi. Po fakcie sprawdzisz czy zapala się kontrolka i jeszcze na wyświetlaczu będzie min napis.
  11. Aktywuje się tylko w liczniku. Płaciłeś coś za clipa bo wygląda na to że nic ci nie zrobił a wręcz pojęcia nie miał że w liczniku to się aktywuje, w ecu nie trzeba. Jedź na poprawkę jeśli kasę dałeś.
  12. Przed liftem chyba wszystkie Meganki miały instalację pod tempomat, po lifcie zaczęli oszczędzać i wiele nie ma. Szanse są małe że masz 7pin, ale może będzie fuks. Tu masz schemacik przycisków do Meganki i małe info Tempomat Warunki włączania: - przełącznik ustawiony na regulator prędkości, - 30 km/h minimum, 200 km/h maksimum (wielkości podane orientacyjnie), - wciśnięcie przycisków « + » lub « R ». Warunki wyłączania: - wciśnięcie pedału gazu, - nacisk na pedał hamulca lub sprzęgła, - wciśnięcie « 0 », - przełącznik na « wyłączenie », - interwencja systemu kontroli toru jazdy, - interwencja komputera wtrysku (usterka lub nadmierna prędkość obrotowa silnika), - skrzynia biegów w położeniu « N », « P » lub « neutralnym ». Miganie kontrolki (w kolorze zielonym) na tablicy wskaźników informuje kierowcę, że nie może być ona utrzymana. Ogranicznik prędkości Warunki włączania: - przełącznik ustawiony na ogranicznik prędkości, - 30 km/h minimum, 200 km/h maksimum (wielkości podane orientacyjnie), - naciśnięcie na przyciski « + », « - » lub « R ». Warunki wyłączania: - mocne wciśnięcie pedału gazu (bezpieczny punkt oporu), - przełącznik na « wyłączenie », - wciśnięcie przycisku « 0 », - interwencja komputera wtrysku (usterka lub nadmierna prędkość obrotowa silnika),
  13. Bo w jednym są dodatkowe 2 kabelki do czujnika temperatury zewnętrznej.
  14. Ad.4 Nie trzeba aktywować, będzie działać bez tego, ale nie będzie kontrolki na liczniku. Ad.6 Sama kierownica z przyciskami to mało musisz mieć zwijacz na 7 pin bo jak masz na 5 to nic z tego. Ponoć można rzeźbić, bo te 2 brakujące niby są zalane plastikiem, nie sprawdzałem tego, bo zrobiłem te przyciski w pilocie od radia. Zresztą u mnie nie było żadnej instalacji pod tempomat i wszystko sam kładłem.
  15. Nie pamiętam teraz, któryś z UCH, wtyczka PP1 lub PP2, ale strzelam trochę bo dawno to było, jak masz schematy to looknij, tyle że są różne, Scenic miał inaczej niż moja megi a oba nie miały HF. Dopiero jutro wieczorem będę w domu i będę mógł sprawdzić. Edit: Wcześniej namieszałem, nie pod zamki drzwi to podłączyłem ale teraz to nie istotne. Najważniejsze to sprawdzić zasadę działania (który schemat zastosować). To 0.8V to na przełaczniku otwierającym klapę? Tam nie szukasz plusa jak pisałeś, masa ma tam być i jeśli jest to sprawdź czy przy naciśniętym ww przełączniku jest masa na pinie nr 1 silnika klapy. Jeśli tak to sprawdź czy masz 12V na 7 pinie z zaznaczonej wtyczki, gdy auto jest otwarte. Otwieranie klapy sterowane jest masą, tzn. gdy jest to 12V o którym wyżej, to naciskając przycisk na klapie podajesz masę na silnik i można otworzyć. Tak było w Scenicu phI, u mnie w Megi phII, sugerując się schematem może być inaczej, ale nie sprawdzałem.
×
×
  • Utwórz nowe...