Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

kaag

Użytkownik
  • Zawartość

    343
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

29 Super

Samochód

  • Auto
    Megane III phIII
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    46000

Ostatnio na profilu byli

2501 wyświetleń profilu
  1. Ma to sens, ale wygląda na to, że nie masz racji. Zobacz warunki gwarancji https://autogas-alex.com/warunki-gwarancji/ Nie ma tam nic o takim wymogu, zalecają tylko coś bez wskazania producenta, jest za to sporo innych wykluczeń. Sprawdziłem jaki filtr w MII miałem, był to AG F781 (żaden wypas to chyba nie jest) i na nim Barracudy przejechały ok. 46kkm. Pewnie dostały po d... i do 100kkm nie dojadą, ale nadal uważam, że nie ma co demonizować filtrów. Tankowane było w 95% na Lukoil przez okres 5 lat, bo tam miałem zawsze najtaniej, a gazu chyba wybitnego nie mają. Wymieniać filtry często lub częściej jak ktoś się obawia i tyle, takie moje zdanie na ten temat.
  2. Rozmawialiśmy o filtrach, kładł dużo alexa 360, ale po tych problemach z pierwszą partią montuje teraz włókno szklane od KME i nie ma problemów. Zresztą to są koszty groszowe jeśli chodzi o wymianę, wkład do mojego obecnego 17PLN + drugi chyba jeszcze tańszy. Nie wnikam już w kwestie który filtr jest minimalnie lepszy, bo nie ma to sensu. Sprawdziłem to na sobie (o czym poniżej), zakładam, że jeśli się wymienia się na czas to większego znaczenia to nie ma. W tym aucie będę wymieniał między 10.000 a 15.000 i musi być ok. Jeśli chodzi o poprzednie auto to wstyd się przyznać, bo o MII mocno dbałem, zrobiłem dużo modyfikacji, wszystko wymieniałem nawet wcześniej niż potrzeba, lub nawet jak jeszcze nie było potrzeby to i tak na zapas robiłem regeneracje czy wymiany. Jedynie LPG jakoś tak po macoszemu traktowałem i od montażu przez niemal 5 lat i prawie 50k nie wymieniłem żadnego filtra. Tankowałem niemal zawsze na Lukoil. Nie zauważyłem żadnych problemów, jeździł jak należy, Barracudy nie protestowały itd. Jak widać filtry wytrzymały dużo więcej niż powinny, albo gaz nie jest tak tragiczny jak nam się wydaje, mimo to obecnej fury już tak nie będę "doświadczał".
  3. Dzięki za odpowiedź. To oznacza, że są dwie wersje sterownika? - tylko tył oraz "full opcja". Wkładam taki full i już? Czy trzeba coś w nim przelutować lub jakiś układ przeprogramować?
  4. Montowałem u Tomka w Drużbicach, okolice Bełchatowa. Cena 2500, dopłaciłem 50 za nowszy/ładniejszy przełącznik, jeszcze 30 poleci na pokrowiec na koło z Allegro i to będzie wsio. Wydaje mi się że tanio, w 2014 zakładałem w MII 1.4 za 2600 w Moto-As w Częstochowie (wtedy jeszcze Tomka nie było na forum LPG). Graty niemal te same, stag 4+ zamiast Nevo, Tur zamiast Magic, no... był pełny wlew i pokrowiec . Czyżby elektronika KME sporo tańsza od Staga? W tym roku w Moto-As wołali 3k za taki zestaw. Adam z Lublina 3800 też na stagu.
  5. Cześć, jak oceniacie poniższy montaż. Graty: Nevo, przełącznik DG5, Barracuda, Magic III, emulator, butla 630/220 Kolektor zdejmowany, nadlewy zeszlifowane, bagnet odsunięty na szpilkach, sterownik obok aku, zawór butli od strony zderzaka.
  6. Pozwolę się podczepić. Megi III ph III 2015 1.6 16V. Mam fabrycznie zamontowane czujniki na tyle. Zakładam, że sterownik, który już jest obsłuży także przednie, tak by wynikało ze schematów. Kolejna rzecz to wiązki na przodzie, mogą być czy po lifcie jak w MII już oszczędzali i nie będzie. Ma ktoś wiedzę w tym temacie i mógłby potwierdzić/zaprzeczyć?
  7. Panowie potrzebuję porady odnośnie cewek w Megane III ph III. Posiadam od 6 lat Megane II FL 1.4 16V LPG, w tym modelu oryginalne cewki Sagem'a były mocno zawodne. Zaraz po zakupie (w 2013) byłem zmuszony je wymienić, bo jedna lub dwie oryginalne padły. Kupiłem nowe 4szt BERU i działają bez zastrzeżeń do dziś (zrobiłem około 48000). Od miesiąca posiadam również MIII phIII 1.6 16V (jeszcze bez LPG) i ciekaw jestem jak w tym przypadku wygląda żywotność cewek. Auto jest z 2015 przebieg 46000 i cewki oryginalne. Zastanawiam się które zostawić w MIII.
  8. Czy na pewno? Bo u sąsiadów za odrą widziałem idealną jakiej szukam biała Bose 1.6 z r-linkiem. Edit: Faktycznie tak jest w broszurach...czyli jakiś przeszczep to był lub mam skleroze i do limited był dodany r-link.
  9. Mam. Na jeden raz nie ma sensu kupować. Chyba że dalej bedziesz przerabiał. W Łodzi też pewnie kogoś znajdziesz, ale nie ma problemu, możesz podjechać.
  10. Bardzo dawno to przerabiałem, byłem pierwszym który zmieniał klimę bez fabrycznej instalacji i już wszystkiego nie pamiętam. Nigdy wcześniej takich schematów nie widziałem, sporo czasu zeszło na wertowaniu ale temat jest spokojnie do ogarnięcia. Podłączałem wszystko zgodnie z opisem na schemacie czyli potrzeba CANL to sprawdzam inne schematy żeby znaleźć inne miejsce w mojej instalacji gdzie taki CANL jest i doprowadzam tam gdzie potrzebuję np CAN L i H z gniazda ODB. W schematach można szukać po "nazwie przewodu" co mocno ułatwia sprawę. Przekaźnika żadnego nie robiłem. Patrz nie tylko na schematy, ale i na rysunki wtyczek z przekrojami przewodów i "nazwami tych połączeń" też się to przydaje. Pin11 nie miałem nigdzie, wiec sprawdzam 260 1R co jest wcześniej, a tam idzie ze skrzynki pod maska zasilanie wspólne dla trzech bezpieczników w skrzynce bezpieczników przy kierownicy, dwa były fabrycznie więc tam gdzie powinien być trzeci w tym wolnym miejscu zrobiłem nowy bezpiecznik i stamtąd kabel do wtyczki i jest jak w oryginale, nic nie brałem z jednego miejsca. Wszystko odtworzyłem dokładnie jak w schematach i działa bez problemów już ponad trzy lata. Reszta podobnie, coś z tych potrzebnych przewodów jest we wtyczce od klimy ręcznej.
  11. Czyli nie masz fabrycznie położonej instalacji pod tempomat. Musisz przeciągnąć jeśli dobrze pamiętam 4 przewody od komputera wtrysku a resztę znajdziesz obok tzn. skrzynka bezpieczników. Robiłem tak u siebie i jakis większych trudności nie było.
  12. np. Clipem choć nie tylko. Łączysz się z UCH (nazywanym czasem różnie - moduł komfortu, komputer kabiny) i sprawdzasz jego konfigurację. Będzie pozycja tam pozycja klimatyzacja i jej stan: brak, ręczna, automatyczna. U Ciebie powinno być ustawione ręczna, manualna itp. bo nazewnictwo różne może być, w każdym programie.
  13. Klimy manualnej nie zdiagnozujesz nawet Clipem, bo zwyczajnie nie miałby się z czym łączyć. Możesz sprawdzić czy w UCH jest prawidłowo ustawiona klima manualna, looknąć ciśnienie czynnika w kompie silnika i sprawdzić czy jest zezwolenie na uruchomienie sprężarki i to raczej wszystko jeśli chodzi o manualną. A jeśli dioda się nie świeci po klepnięciu na AC to proponuje sprawdzić ustawienia w UCH, bo to jest przyczyna tej sytuacji. No chyba że panel jest uszkodzony, lub elektrycznie coś jest nie tak.
  14. Elektrycznie nie ma różnicy, czarna czy biała wtyczka, jedynie nacięcia przeszkadzają, zresztą ona steruje głównie silniczkami klap. Są jakieś błędy? Może zimny obieg wyskoczył, sprawdź czy masz błąd DF1070.
  15. Zwykłe mierniki sporo przekłamują zależy od klasy urządzenia, ale i tak dużo , chyba że silnik uruchomiony był.
×
×
  • Utwórz nowe...