Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

crockett

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III GT LINE [phI]
  • Silnik
    1.9 dci 130KM
  • Przebieg (tys.km)
    120

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam Chciałem podzielić się z użytkownikami forum nie tylko ogólnymi wrażeniami, ale również testami drogowymi z różnymi pomiarami czasów przyspieszeń, aby każdy miał lepszy obraz tego czego może oczekiwać po chiptuningu Meganki. 1. Zaślepienie zaworu EGR Temat zaślepienia EGR w przypadku obecności filtra cząstek stałych jest dość kontrowersyjny i niejednoznaczny. Z jednej strony zawór podczas ograniczania emisji tlenku azotu zwiększa emisję sadzy, z drugiej zaś strony może brać czynny udział podczas wypalania filtra poprzez dotlenianie spalin w układzie wydechowym. Z wiedzy zasięgniętej z tego forum wynika, że po zaślepieniu zaworu przynajmniej do tej pory, nikt nie miał problemów z wypalaniem filtra. W moim modelu z rocznika 2010 z zaślepieniem EGR nie ma najmniejszego problemu. Nie jest już wymagana wypukła blaszka jak w starszych modelach z tym silnikiem. Ja użyłem zwykłej miedzianej blaszki. Zaślepienie zaworu EGR nie powoduje wyświetlania błędu na desce rozdzielczej. Po modyfikacji ewidentnie czuje się różnicę, chociaż czasy sprintów i przyspieszeń pozostały bez zmian. Efekt najbardziej odczuwalny jest przy każdej zmianie biegu, gdy auto przyspiesza w sposób ciągły bez ułamka sekundy zastanowienia. Poza tym auto wykazuje lepszą reakcję na każde dodanie gazu. 2. Filtr cząstek stałych FAP W Renault filtr cząstek stałych działa zdecydowanie mniej problematycznie niż w innych markach samochodów słynne filtry DPF. Jako, że lubię mieć diesla, który nie kopci jak parowóz postanowiłem nie ruszać filtra FAP. Dobrze zrobiony chiptuning nie powinien skrócić żywotności filtra. 3. Chiptuning Osiągi jakie zmierzyłem przed wizytą w warsztacie były następujące: 0-100: 9.6 s 60-100 (III/IV): 5.5 s / 6.3 s 80-120 (IV/V): 7.5 s / 8.8 s Do przeprowadzenia chiptuningu wybrałem znaną krakowską firmę tuningową, która posiada duże doświadczenie, ale cenowo to niestety górna półka. Na początku dokonano pomiaru aktualnej mocy: 136KM i 320Nm. Potem dostałem informację, że programowanie komputera przez złącze może rozkodować wtryski, tempomat i wyzerować licznik, który odlicza ile zostało do następnego przeglądu, dlatego wszelkie modyfikację wykonano na wyjętym komputerze (2 razy). Cała wizyta trwała 3 godziny i kosztowała 1440zł. Efekt końcowy - prawie 170KM i 400Nm! Wyniki testów drogowych po kilku próbach na prostej drodze, kierowca + 1/2 baku paliwa: 0-100: 7.9 s 60-100 (III/IV): 4.2 s / 4.9 s 80-120 (IV/V): 5.4 s / 6.5 s
×
×
  • Utwórz nowe...