Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

altair4

Użytkownik
  • Zawartość

    101
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

12 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane III phIII
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    57

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Mi wlali ostatnio 4.4 litra z 5 litrowej bańki. Stan oleju na bagnecie tak na 80%, na komputerze wszystkie kropki się świecą.
  2. Ja ładowałem ładowarką CTEK MXS 5.0 bez odłączania klem, odczekałem tylko z 10 minut po zamknięciu samochodu, żeby wszystko na pewno się powyłączało. Poszło bez żadnych skutków ubocznych, ale nie dam głowy, że z innymi ładowarkami coś się nie może stać. CTEK jest wg instrukcji (co mnie zachęciło do nie odłączania akumulatora): - bezpieczny dla pojazdów: regulują parametry ładowania, dzięki czemu nie stwarzają ryzyka uszkodzenia wyposażenia elektrycznego i elektronicznego pojazdu - stabilizowany, co pozwala na wydłużenie czasu eksploatacji akumulatora (wahania parametrów ładowania są mniejsze od 2%, podczas gdy w tradycyjnych prostownikach sięgają nawet 400%).
  3. Nie instalowałem tych z Laguny II, więc nie mam porównania jak grają. Jednak większa średnica i masa nowszej wersji może wskazywać na lepszą jakość dźwięku, przynajmniej teoretycznie.
  4. U mnie też było słyszalne takie chrobotanie, szuranie - bardzo ciche - tylko na obrotach jałowych silnika. Klimatyzacja chłodziła ok. Po sprawdzeniu brakowało 160g czynnika, po uzupełnieniu do katalogowych 485 g szuranie znikło. Zacząłem to słyszeć na jesieni zeszłego roku, najpierw myślałem, że to wentylator zaczyna szwankować, ale po wyłączeniu klimatyzacji odgłosy znikały mimo działającego nawiewu. Przebieg koło 53000, wiek 4 lata więc jak na ten okres to czynnika chyba mało zniknęło ;)
  5. Mi się też raz to zdarzyło, słyszalne działanie dmuchawy, ale całkowity brak wiania z kratek. Po wyłączeniu klimatyzacji po 15 minutach wszystko zaczęło z powrotem działać. Prawdopodobnie zamarzł parownik. Dodatkowo od pewnego czasu słyszałem ciche "chrobotanie" po włączeniu klimatyzacji, na tyle ciche, że słyszalne tylko przy postoju. Od tego czasu nigdy się to nie powtórzyło, ale sprawdziłem ilość czynnika, brakowało 160g, po uzupełnieniu chrobotanie znikło, nie wykluczone, że zamarznięcie parownika też mogło mieć z tym związek. Polecam sprawdzenie ilości czynnika.
  6. Ja mam Rigumy. Moim zdaniem sporo lepsze od fabrycznych - zrobione z elastycznej gumy z rantem po brzegach, tak z 1-2 cm. Dopasowanie bardzo dobre tylko te z przodu mogłyby sięgać trochę bardziej pod fotele. Zamiast stoperów maja możliwość wycięcia otworów pod oryginalne mocowanie, dzięki temu dywanik kierowcy się nie przesuwa (widać na zdjęciu jak to jest zrobione). Po kupieniu miały jakiś perfumowany zapach (nie śmierdziały gumy), który wywietrzyłem na słońcu, bo nie lubię takich dodatków i teraz są bezzapachowe. Zdjęcia jak to wyglądaj aucie poniżej.
  7. W przednich drzwiach uszczelki są, czyli potrzebne są 2 sztuki na tył. Ja je kupowałem na allegro za 10 zł/sztuka, razem z przesyłką wyszło 35 zł. Tylko teraz aukcja jest zakończona.
  8. Ponieważ padł mi jakiś czas temu głośnik w tylnych drzwiach i nie chcę powtórki, przyjrzałem się tematowi i faktycznie w Phase III z 2013 r. nie ma gumowych uszczelek przy ograniczniku drzwi. Wg ASO jej numer to 964480004R i koszt 44,66 zł. Natomiast bez problemu pasuje uszczelka z przednich drzwi 808940001R która jest identyczna (tutaj koszt w ASO 25,37 zł). Ja kupiłem 2 używane na allegro i dostałem również taką o numerze 808943012R (oryginalnie jest do Scenica III) - też pasuje bez problemu. Do wymiany trzeba odkręcić 1 śrubę torx 40 w słupku bocznym, odchylić ogranicznik i nałożyć uszczelkę na dziurę w drzwiach. Łatwa robota. Przed i po
  9. Faktycznie, głośniki 281480004R od Laguny III pasują do wtyczek z Megane III - posiadają miejsce pod prowadnicę. Miałem okazje je porównać z głośnikami z Laguny II 8200001434C - kupiłem je, miałem już instalować, ale psi2338 natchnął mnie do ich zwrotu (na co przysługuje mi 14 dni). Od Laguny III maja większą średnicę głośnika (3 cm, zamiast 2 cm) i ważą dwa razy więcej. Po lewo głośnik od Laguny II, po prawo od Laguny III: i tył: Po włożeniu wtyczki z Megane III wygląda to tak: Pasują bez problemu w miejsce w desce: Ja nie obcinałem tych "wąsów" od maskownic, ładnie się zmieściły w szparę po prawej. Teraz lepiej słychać choćby talerze perkusji, gra to fajnie, ale jak to już ktoś zauważył basu temu audio zdecydowanie brakuje.
  10. Ja ich nie obcinałem przed założeniem, zrobiłem to dopiero jak zostało 2-3 centymetry do końca drzwi, dzięki temu można to zrobić idealnie.
  11. Moim zdaniem jej nie widać, chyba że ktoś będzie z 10 centymetrów wpatrywał się w szparę między drzwiami. Dodatkowo zdjęcie zrobiłem trochę pod kątem tak by jak najwięcej było jej widać, patrząc na wprost znika prawie cała. Nie widziałem oryginału, ale wydaje mi się, że ma takie same wymiary patrząc na zdjęcia w necie. Aha, mam wrażenie, że do zamknięcia drzwi trzeba teraz minimalnie większej siły. Co do aukcji na allegro to te sklepy z google np. http://uszczelki24.pl to ta sama firma co na allegro (Grupa BESON), możliwe, że mają więcej sztuk niż na allegro albo są w stanie je sprowadzić, trzeba by się pytać.
  12. Nr katalogowy i cenę w Renault podaje poniżej: 828350003R - 105,82 zł 828340003R - 105,82 zł Ponieważ nie uśmiechało mi się wydawać ponad 210 zł za dwie uszczelki to za pomocą jakiegoś niemieckiego forum znalazłem tańszą alternatywę. Potrzeba uszczelki bocznej na krawędź 1-2 mm o takim profilu: Udało mi się ją znaleźć na Allegro (osłona krawędzi, zaciskowa EPDM 54-120) w cenie 16,67 zł za 1 metr. Kupiłem 2 metry, choć tak naprawdę starczy 1,5 metra. Koszt z przesyłką 49 zł http://allegro.pl/uszczelka-zaciskowa-samochodowa-1-2-mm-i7252958452.html Pasuje bez problemu, założenie to 5 minut roboty. Tak wygląda po założeniu: Po zamknięciu drzwi prawie jej nie widać (przynajmniej przy moim kolorze lakieru) Nie testowałem jej jeszcze w trasie, ale z lektury niemieckiego forum wynika, że przy prędkościach autostradowych jest nieco ciszej od strony drzwi no i nie dostaje się tam woda podczas deszczu.
  13. Z tego co pamiętam miałem tak samo, czyli następnego dnia była mgiełka (prawdopodobnie skropliła się reszta pozostałej wilgoci po ochłodzeniu lampy), więc znowu ją suszyłem i to już usunęło wilgoć całkowicie. Przegrzać lampy i plastików suszarką do włosów nie będzie łatwo, te elementy są wystawione na słońce w upalne dni i też pewnie się mocno przez to nagrzewają i nic się nie dzieje Na przyszłość do mycia pod ciśnieniem może by się opłacało osłaniać te lampy jakąś przyklejoną na taśmę foliową torebką.
  14. To klikanie sprzęgła wg. mnie wynika z głośnej pracy czujnika położenia pedału sprzęgła. U mnie też to słuchać, sprawdzałem z ciekawości w nówce w salonie i było tak samo.
  15. Mi się udało osuszyć wnętrze lampy za pomocą suszarki do włosów ;) Parę minut pracy i wilgoć powinna odparować. U mnie problem pojawił się po drugim roku eksploatacji. Samochód parkuje w garażu, więc trudno mi powiedzieć czy np. po staniu w nocy na zewnątrz wilgoć też by się tam kondensowała, a nie tylko po myciu. Skoro nie masz gwarancji to ja na Twoim miejscu nie wymieniał bym lampy dopóki świecą wszystkie diody.
×