Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


dreq02

Użytkownik
  • Zawartość

    400
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

18 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane III ph III
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    105

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. a jaki niby dział, z silnikami? toś pomógł. Albo nie ma napięcia odpowiedniego do głośnika. Mimo działającej instalacji może nie być odpowiedniego zasilenia. Zobacz na wtyczce od głośników ile jest po prawej stronie a ile po lewej. Jak byś doczytał w pierwszym poście to zauważyłbyś, że post został przeniesiony! Pierwotnie był w dziale "Użytkownicy i ich auta", który na pewno nie jest od takich problemów. -mireczek01
  2. Wg mnie problemem są za krótkie biegi i potem brakuje biegu na wyższych prędkościach. Aczkolwiek faktycznie im wyższy bieg tym niższe obroty i mniejsze spalanie i norma zachowana. Co do prędkości to mój 193 km/h przy 5,1 tys obrotów. Samochód dość żwawo reaguje na gaz jak na wolnnossącego. Ale to pewnie też zależy od kondycji silnika.
  3. dreq02

    Pióra wycieraczek

    oj nie zawsze oryginały gwarantują brak problemów. We wcześniejszym samochodzie miałem bosha za chyba 80 zł. Dedykowane do samochodu (przecież Renault zleca produkcje wycieraczek i sami tego nie robią). Były okropne. Nie zbierały, przeskakiwały itp. Ostatnio wymieniłem oryginały na jakieś zwykłe z mrówki i powiem, że zbierają wszystko, żadnych rozmazów, ciche. Nie ważne czy kupisz oryginał czy zamiennik jak przejedziesz kilka razy po szronie na szybie czy wycieraczka będzie zamrożona to i tak obydwie się popsują czy lekko uszkodzą. Lepiej częściej wymienić. Zawsze kupowałem oryginalne ale od momentu gdy widziałem jak znajoma kupuje tańsze wycieraczki które lepiej zbierały niż moje to zrobiłem to samo. Tzn tańsze - takie za 35 zł komplet.
  4. ależ oczywiście. Turbo brakuje jak najbardziej i z tym się zgodzę. Ja akurat tras dużo nie robię więc mi to nie przeszkadza. Wiadomo, że jak jeździmy dużo to małych silników się nie bierze. Ostatnio jechałem firmowym citgo 400 km. Przyznam źle nie było i trochę się nawet zaskoczyłem. Samochód z 1.0 szedł spokojnie 170 km/h (max 186 było). Ale wiadomo, że strach już jechać więcej. I przyznam, że radził sobie całkiem ok. Szum i hałas był ale aż tak nie przeszkadzało. Jedynie co było ciekawe to to, że widać w oczach było jak wskazówka paliwa spada i tankowałem chyba z 2,5 raza na całą trasę i powrót.
  5. chyba za słabo widać, wystarczyło zjechać na dół
  6. Witam, czy ktoś na panelu klimatyzacji zauważył dziwną ikonę? A nie nie..... nie chodzi o ikonę A w kółku. Przy głowie ludzika jest jedna strzałka skośna. Zaznaczona na rysunku. Widać ją tylko pod światło. Ktoś wie czego dotyczy? Bo chyba nie ogrzewanej szyby bo jej nigdy nie było.
  7. może tak być, ja musiałem kupić akumulator na szybko bo padł na amen drugiego dnia. Nie było takich jak oryginalny tylko albo większe (i wymiarowo też) i mniesz. Więc z braku możliwości wziąłem mniejszy. Na razie działa i nie ma problemu z odpaleniem auta chociaż się tego bałem.
  8. dreq02

    Megane III phI Czas rozgrzewania 1.4TCe

    Uważam że standardowo w samochodzie powinna być montowana nagrzewnica płynu i oleju by w zimne dni szybciej silnik się rozgrzewal.
  9. dreq02

    Megane III phI Czas rozgrzewania 1.4TCe

    ale to chyba oczywiste i każdy silnik szybciej tak się rozgrzeje. Lepiej na początku wyłączyć grzanie bo silnik się krócej nagrzewa. Na początku i tak nie leci ciepłe powietrze takie jakbyśmy ustawili. Ja ogrzewanie w 1.6 włączam dopiero jak dłuższą chwilę już świeci się jedna kreska i to na 21 tylko i powoli. Mam znajomego który w peugeocie 307 od razu ogrzewanie na max, silnik się nie dogrzewał i trochę go cisnął do 3-3,5 tys obrotów. Efektem były uszczelki pod zaworami (wymieniał już dwa razy) i UPG
  10. Dziękuje Ci bardzo. To był dobry trop z pinem 7 i napięcie. Moduł w bagażniku jest sprawny (podmieniony na inny). Mój przycisk również dobry, masa dociera (o tym za chwilę). Natomiast na plusie w pinie 7 idzie napięcie ale bardzo małe około 0,5V (i nie jest stabilne) a nie 12. Sprawdzone to było tak, że kabel został rozcięty (plus) i podłączone napięcie bezpośrednio z akumulatora. Po włożeniu karty, wypięciu/wpięciu modułu i włączeniu zapłonu przycisk został podświetlony na czerwono. Czyli wszystko wróciło do normy. Tylko nie będę jeździł z wystawionym kablem przez szybę Więc cały problem rozgranicza się do dwóch rzeczy na kablu czerwonym z pinem 7 (tam gdzie mamy po lewej stronie podpis włącznik na rysunku). Pierwsza rzeczą na drodze kabla jest złącze (żółta strzałka) umieszczone jest pod wykładziną, pod fotelem. Wiąże się to z zdjęciem tapicerki, wymontowaniem fotela. Jednak patrząc na wtyczki, zaciski w drzwiach, do modułów itp to wątpię aby wtyczka się rozłączyła. Wtyczki mocno się trzymają i wyglądają bardzo solidnie. Jak wspomniałem wcześniej, zdjęty był lewy plastik przy nadkolu (sprawdzenie możliwości instalacji grzałki). Może poruszyły się kable i przestały stykać w kostce bezpieczników. Kontrolka ręcznego jest podłączona pod bezpiecznik (czerwona strzałka). Dodatkowo ten bezpiecznik odpowiada za działanie radia. Po jego wyjęciu radio przestaje grać, więc instalacja do radia i sam bezpiecznik są dobre. Obstawiam, że kable z instalacji, które odpowiadają za ten czerwony pasek na przycisku muszą nie stykać w skrzynce bezpieczników. Gdyby tam nie było prądu to radio też by nie grało. Aby wiązka cała się uszkodziła to raczej nie, bo wtedy inne rzeczy by mogły także nie działać. Chyba, że tylko jeden kabel z pośród całej tej plątaniny się uszkodził ale to niemożliwe. A masz może zdjęcie jak są kable podłączone do tej puszki bezpieczników? Czy to są jasiek piny lub coś podobnego? Może się wypiął lub nie styka właśnie tam.
  11. ja jak robię klimę to mam ozonowanie gratis zawsze, a płacę te same pieniądze w warsztatach. Nie spotkałem się aby ktoś liczył dodatkowo za to. Może zależy od regionu
  12. testowane, mało co to daje dezynfekcja. Lepiej zrobić to tam gdzie robią klime
  13. ja mam coś takiego ale tylko w największe mrozy, przy około -15 -20. Ale też nie tak jak u Ciebie. Reszta ok, filtr kabinowy wymieniany itp. Wg mnie wilgoć, wsiądź do samochodu z rana (np w garażu nie ogrzewanym) nie włączaj klimy i zobaczysz jak szybko wszystko zaparuje. Ja często na noc zostawiam uchyloną szybę aby wilgoć (ta niewidoczna) mogła w większej części wyparować.
×