Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

dreq02

Użytkownik
  • Zawartość

    347
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

15 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane III ph III
  • Silnik
    1.6 16V
  • Przebieg (tys.km)
    105

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. ależ oczywiście, ale jak miał pewny silnik to czemu nie. Zauważ, że palenie 2 l oleju to dość dużo. oczywiście najpierw trzeba przepatrzyć co się dzieje z obecnym silnikiem. To jest jasne. tylko jeśli to jest kolejne sprawdzenie a teraz trzeba wszystko rozebrać i się okaże, że nic z tego nie będzie?. Sąsiadowi w grand vitarze (ten popularny poprzedni model nie pamiętam nazwy) zrobili turbinę. Po tygodniu coś było nie tak i pękł jakiś wąż (inny niż wymieniany). Skończył na 7800 zł ale oni samochód zostawiają więc stąd robili. U mnie w domu jest focus 1 z 99. Pali olej ale 100-400 ml na msc. Zawory już dawno wymagają regulacji i ogólnie silnik jest w słabym stanie (falowania obrotów, zgrzyty, stuki panewki, nieszczelne pierścienie). I tyle oleju nie bierze. Ale kto naprawia focusa który jak wiadomo jest jednym wielkim kłębkiem rdzy. Nawet repeaturki już rdzewieją :) a było robione całościowo. Już oryginał dużej trzymał. Sama naprawa silnika przewyższa koszt już dwukrotnie samochodu. Więc się jeździ i nie inwestuje. Napisałem jaki u mnie był przypadek. Lepiej jak ktoś zawsze z boku spojrzy na chłodno. Aby później mieć kilka opcji.
  2. wg mnie najlepiej zrobić wygłuszenie wszystkich drzwi. A potem decydować co dalej. Bo może dużą ilość osób zadowoli to co się zmieniło na + O bose wzmacniaczu nie ma jakiś super opini, że nagle radio gra nam nieziemsko. Nie ma tego efektu wow. Ale to opinie które zaciągnąłem przed moją przeróbką. Każdy ma inny słuch.
  3. kupowałem głośniki wraz z całą instalacją: twetery, przejściówki (by nie ciąć oryginalnych kabli) i oczywiście głośniki. Nie znam się na tym na podłączeniu aby tego nie spalić przypadkiem (o błąd łatwo) stąd dałem do firmy która mi to sprzedawała. Myślę, że jakby chcieli to dało by się wrzucić 16 ale widać było, że nie chcieli rzeźbić. Pewnie jakbym sam to robił to bym się w to bawił bo mam czas. Problem dla mnie był z kablami i podpięciem tego wszystko. Po prostu ja mam szczęście, że jak ma coś pójść nie tak to na pewno tak będzie. Za montaż zapłaciłem nie wiele stąd nie będę jakoś płakał. Tył sobie już sam robiłem bo tam jest tylko jeden kabel. Z drugiej strony może zależy to od głośników bo trochę patrzyliśmy nad tymi 16 i membrana wychodziła nam za bardzo na trzymaniu środku boczka. Wychodziło nam cięcia za dużo ale i tak by się obijała o plastik. Być może cięcie jeszcze bardziej mdf by rozwiązało problem ale z drugiej strony ta siateczka (13) była by trochę za mała i aby to było naprawdę poprawnie zrobione, to należało by zrobić cięcie tapicerki od wewnątrz samochodu i doklejać nowe maskownice, malować itp. Nie chciałem niszczyć aż tak drzwi. Jak pisałeś o cięciu tapicerki od strony drzwi to akurat zaznaczyłeś element który jest zgrzewany i trzymał ten "skórzany" środkowy boczek. Ale to jak pisałem zależy od głośników Wiem, że 16 zrobiły by różnicę ale aczkolwiek jakiejś dużej by nie było. Po wygłuszeniu tyłu i wsadzeniu tam standardowych głośników które są zrobione z papieru potrafi ładnie zagrać to w takim razie umieszczając zestaw tweeterów + tylko nisko-średnio tonowe + wygłuszenie myślę, że zrobi robotę spokojnie i dla 98% będzie to wystarczające.
  4. tak, tylko kasę będziesz wkładał i wkładał i nic z tego nie wyjdzie. Silniki nie kosztują nie wiadomo jakich pieniędzy aby się nie opłacało. Ostatnio kolega do polo (jakaś starsza generacja) wyhaczył za 1100zł. Wiadomo, że przebieg to różny może być, ale był sprawny. A skoro olej bierze to trzeba sprawdzić praktycznie wszystko zaczynając od cylindów, pierścieni itp itd.
  5. u mnie w poprzedniej firmie była ta sama megane, z podobnym przebiegiem i silnikiem. Te same problemy. Tylko chyba nie kopciła na czarno. Była naprawiana w kółko aż w końcu komuś sprzedali :( Było to kilka lat temu.Z ostatnich informacji co pamiętam to był cały silnik do wymiany, bo już nie opłacało się nic tam robić. Pobieranie 2,5 litra oleju to zbyt dużo. Te starsze dci renaulta takie są właśnie kapryśne. Natomiast nowsze te silniki konstrukcyjne - złego słowa nie można powiedzieć (przynajmniej w moim otoczeniu)
  6. właśnie stąd nie mogę znaleźć. Jest trochę większa niż ta z drzwi. Natomiast muszę pochwalić Renaulta. Mają fajną konstrukcję i się nie łamią
  7. Czy ktoś wie jaki jest nr spinki z załącznika? Trzyma ona boczek od wewnątrz tego plastikowego trójkąta który jest nad tapicerka drzwi. Zasłania kable i śrubki do lusterka. Przy słupku A
  8. poczytajcie mój post o głośnikach i budowie wygłuszenia, może coś się rozjaśni :)
  9. ja mam tak na benzynie. Tak jakby sprzęgło było za "mocne" i bardziej skłaniałem się do tego. Ale fakt jeżdżę po mieście i okolicach. Faktycznie przegonienie ten problem tak jakby neutralizuje. Chociaż sam często daje mi mu wysokie obroty ale to chyba nie to. Aczkolwiek denerwuje mnie to. W megane 1 z tym silnikiem tego nie było a trasa praktycznie ta sama.
  10. dokładnie tak jak napisał droopy. Zwrotnice to elementy podstawowe w domowym audio. Zawsze widzimy pudełko, głośniki i tubę basową. A jedna z ważniejszych rzeczy to właśnie zwrotnice. Brat kiedy projektował dla ludzi to niektóre kosztowały (te lepsze) 400 zł. To głośniki niekiedy (stx np, (dobre) wychodziły taniej. Tutaj wg mnie podstawowa starczy, aczkolwiek też nie wiem czy jest sens. Jak montowany był przód u mnie to zwrotnice były już w zestawie razem z głośnikami. Np na portalach aukcyjnych są często głośniki do samochodów jako komplety czyli głośniki, zwrotnica, tweetery, kable i mdf. Jeśli masz głośnik niskotonowy to dając zwrotnicę dostanie tylko niskie tony bez średnich i wysokich. Przez to gra zadanym pasem i tym do czego został stworzony - czyli niskimi i nie musi "myśleć i kombinować" jak ma zagrać wysokie tony, bo one przez zwrotnicę poszły na inne głośniki (najczęściej tweetery). U mnie jak pisałem były tylko 2 głośniki łącznie razem z 6 które powinny być i działać, stąd robiłem to trochę po ludzku. Jak masz standardowe i wszystkie i grają - można zostawić oryginały i nie pchać elektroniki dodatkowej bo ona może dużego znaczenia nie zrobić. Aczkolwiek uważam, że będzie to fajnie grało nawet jak na coś od producenta. Tylko trzeba wydobyć to Koszt o którym pisałem obejmuje wszystkie drzwi i każdą warstwę. Jedynie traci się kilkanaście godzin. W sklepach (tańszych) mogą zrobić to po łebkach. Jeden konkretny sklep przedstawił jak to zrobią - ale też cenę powiedzieli około 2 tys zł. Cebulka zwyciężyła aczkolwiek wiem, że samemu zrobisz dokładnie jeśli tylko chcesz. Teraz kolega zaczyna robić w astrze i już słychać efekty. Tak więc nie tyczy się to tylko renault. EDIT: Otrzymano rabat: Użytkownicy tego forum na hasło Forum Megane otrzymają 10% rabatu przy zakupach grupowych oraz 7% indywidualnie.
  11. przód tak - są inne: nowe nisko-średnio tonowe + tweetery na tył - w miejsce spalonych, powędrowały przednie standardowe uszkodzone na złom. Po prostu dużo kombinacji u mnie było i może dlatego zabrzmiało niejasno. Tak naprawdę z 6 głośników które u mnie miały być w samochodzie działały tylko dwa. Jak pisałem jak ktoś ma standard to dołożyć tweetery jak ktoś nie ma i zwrotnicę. Potem wygłuszyć dobrze i moim zdaniem styknie bez konieczności instalacji nowych. Wiadomo, na przód można coś włożyć lepszego ale to już tego co oczekujemy. Może komuś być za mało. Ja piszę jakby to było dla większości osób i czy jest sens. Dla osób co lubią słuchać lepszej jakości - przód można wymienić. Ale na to czas jest zawsze. Zdaniem ludzi z car audio głównie powinien grać tylko przód, a tył może być tylko minimalnym cichym wspomaganiem (chociaż nie powinno się podłączać tył - zdaniem audiofili. Ja bez tyłu bym nie mógł). Stąd tył ich zdaniem wystarczył standardowy. Faktycznie mieli racje.
  12. więcej konkretnych informacji zawarłem w temacie:
  13. Opisze dla potomnych, zawsze to lepiej się czymś podzielić niż samemu kombinować a wiadomo, że najlepiej uczyć się na doświadczeniu innych. No trudno, ktoś królikiem doświadczalnym musiał być. Zrobiłem tylne drzwi. Pianka kauczukowa 6 mm (dostałem 2 m2) poszła na tył, ale zostało trochę jej (chyba z 0,5 m2). Jakbym wiedział, że zostanie to zrobiłbym dwie warstwy. W połowie klejenia coś mi się popierdzieliło i myślałem, że braknie stąd nie cała wykorzystana. Ciekawe czy coś by się poprawiło gdybym użył jej całej czy to efekt plebeco. Nie daje mi to spokoju, a wszystko mam już zaklejone i nie chce mi się zrywać maty tam gdzie są otwory montażowe. :( Na przód - pianki zamówiłem 2 m2 (1,5mm) ale z wyliczeń zostanie około 0,4 m2. Głośniki z przodu przełożyłem na tył (standardowe). Na przód założone w drzwi głośniki nisko-średnio tonowe i tweetery (nie miałem) przez sklep gdzie kupowałem. Do tego zwrotnica bo szkoda aby drzwi także grały wysokimi. Trzeba to roździelić. Do tego na przód mdf. Głośniki z tyłu spalone na złom poszły - jednak zabrałem podkładkę gumową i podkleiłem pod głośniki co trafiły na tył (te z przodu). Pod głośniki dałem taśmę kauczukową (do klejenia aramflexu). Drzwi wyklejone tyle ze sztuką: (ważne by docisnąć) 1. wewnątrz : a) mata butylowa (nie bitumiczna) - wykleić jak najwięcej powierzchni. Im dalej pod blachę tym lepiej (tak, ciężko dosięgnąć) b) pianka kauczukowa (pod głośnikiem dwie warstwy) - (tutaj mogłem dać drugą warstwę 6 mm ale jak mówiłem, nagle mogło mi zabraknąć, chociaż we wnętrzu ważniejsza jest mata butylowa a nie pianka) 2. zewnątrz: a) mata butylowa - jak największa powierzchnia. Otwory montażowe zakleić także matą (kwadrat 20x20). Styropiany wyrzucić. 3. boczek tapicerki plastikowej a) pianka kauczukowa, okolice głośnika dwie warstwy b) warstwę filcu (ta u góry) zostawić (plan był wywalić). Można uciąć róg (zgrzewany plastik w rogu trzyma filc) i dać pod to jak najdalej piankę kauczukową EFEKT: Woooooooooooooooooooooooooooooooooooowwwwwwwwwww. Jestem mega zadowolony. Głośniki, mimo że standardowe grają ładnie (nie mam z tyłu osobno wysokich tonów). Wg mnie grają lepiej niż nowo montowane przednie, które trochę kosztowały (ale jak zrobię przednie drzwi to będzie jeszcze lepiej bo wiadomo, że standardowe do nich się nie umywają). Pojawił się bas, fajnie gra muzyka. Nie lubię muzyki na full by głowę rozsadzało, stąd wg mnie nie ma sensu dawać skrzyni / czy wzmacniacza. A miałem je zakładać bo byłem nie zadowolony z efektu. Jeśli drzwi są dobrze zrobione - to robi robotę i samo radio daje radę spokojnie. Nie ma potrzeby w otwory montażowe dawać wzmocnień. Są małe i trzymają się dobrze. Jeśli na przód mamy nisko-średnio tonowe to efekt będzie naprawdę genialny gdyż w przeciwieństwie do standardu nie będzie tak wysokich częstotliwości. Jak ktoś ma zwykłe można zostawić spokojnie, poprawa będzie i ewentualnie później rozważyć zakup lepszych. Może i warto. Polecam jak najbardziej. Co do efektu wow się wlicza: silnik 1.6 110 - chodzi ciszej zdecydowanie. Lepiej (zdecydowanie) niż maskę wygłuszyłem a była dobrze zrobiona. Nie spodziewałem się takiego efektu, a jeszcze przód jest do zrobienia A wiosną chyba zrobię przednią podłogę i jak najwyżej ścianę grodziową (schowek zdejmę i będzie łatwiej, zdejmuje się go do wymiany filtra kabinowego teoretycznie wg procedur). Polecam zrobić w 100%. Tylko z sensem i ze sztuką a nie jak ktoś wcześniej kleił filc do blach i pisał, ze brak efektu. Koszt nie duży robiąc samemu a efekt nawet przerósł oczekiwania. Chciałbym przed zimą przedni drzwi ale na to pogoda i czas. Ogólnie zeszło 2 dni na parze drzwi. Tylko było łatwiej bo głośniki były zdemontowane wcześniej. Skoro jest to temat o wygłuszeniu to teraz akapit odnośnie maski: Mata butylowa + pianka pouliretanowa LT (nie wolno kaczukowej, chociaż niektórzy piszą, że jak najbardziej). Efekt wg mnie 20-25%. Słychać bardziej powyżej 2400 obr. Wtedy da się usłyszeć, że jest lepiej. Drzwi dały zdecydowanie więcej ale maskę też warto. I to najdziwniejsze bo drzwi trzymają się przez zawiasy a maska ma więcej powierzchni stykowych z samochodem. Polecam EDIT: odnośnie pytań: czy warto zostawić wymieniać standardowe głośniki? Jak ktoś nie jest melomanem, dźwięk nie musi być nie skazitelny, ma po prostu fajnie grać, nawet jak jakieś detale są ucięte (np trąbka (ale pewnie nawet tego nie zauważymy) a nie słucha muzyki klasycznej (w końcu to nie maybach) - to moim zdaniem należy zrobić tak. 1. Wygłuszyć drzwi jak pisałem ale z dobrych materiałów (tak wyjdzie około max 300-350 zł ale efekt warto) 2. Zostawić standardowe głośniki 3. Jeżeli nie mamy tweeterów to zamontować do przodu (u mnie nie było) 4. Zamontować zwrotnicę (nawet jakieś nie skomplikowane konstrukcje) do głośników przednich i tweeterów 5. Cieszyć się dźwiękiem i cichszym silnikiem (niższe obroty są tłumione, maska tłumi wyższe). 6. W razie czego jak to nie wystarczy kupić lepsze głośniki - ale pewnie z efektu będziemy zadowoleni i styknie. W takim wypadku gra fajnie, dynamicznie, nie sucho. uwagi: a) tak, zwrotnice by się przydały b) głośniki są na nity (ja robiłem teraz na śrubki) i ciężko będzie wykleić wnętrze przez to. Przód mam zamontowany ale będę musiał je wykręcić PS. Z racji tego, że woda skapuje po szybie warto drzwi wypsikać cynkiem by nie robił się w środku rdzawy nalot - warto to zrobić przed położeniem mat. Maty mogą się nie trzymać gdy chcemy różnymi środkami zakonserwować drzwi wewnątrz Jeśli komuś pomogłem / rozwiałem wątpliwości / przekonałem / podpowiedziałem - proszę o like na dole postu - będę wiedział ilu osobom się to przydało. Mata butylowa na drzwi wyjdzie około 3,3 m2 (trochę zapas aby nie dokupywać jednego małego kawałka)
  14. Pozostało do końca: 12 dni i 14 godzin

    • SPRZEDAŻ
    • Używany

    Styropianowe boczki w drzwiach / osłony tapicerki do megane 3 III. Komplet. Mogę wysłać kurierem za darmo. Jedna z nich na brzegu naderwana, ale można skleić.

    149,00 zł

×