Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kraster

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III Grandtour
  • Silnik
    1,5 DCI 105 KM
  • Przebieg (tys.km)
    125000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Silniki K9K mają oznaczenie K9K + literka + trzycyfrowy wyznacznik silnika (np. K9K G 832, K9K N 832, K9K P 832). Czy wie ktoś może co oznacza ta literka oraz czy silniki o różnych oznaczeniach są miedzy sobą zamienne?
  2. U mnie gąbka spod wykładziny z tyłu już założona. Teraz suszę wygłuszenia ściany grodziowej. Z prawej farelka z lewej suszarka do włosów. Idzie dobrze, gąbka ma taką tendencję że woda po niej spływa i góra jest suchsza samoistnie po 2 dniach z odciągniętym wygłuszeniem. Dużo wody wypiło też wygłuszenie kanału środkowego. Edit 21.06.2016 r. Po wczorajszym suszeniu dziś przejechałem się w deszczu i znów to samo - mokro pod wykładziną z tyłu. Z przodu wygłuszenie grodzi jakby piło wodę "od dołu" - góra sucha dół namoknięty. Dodatkowo woda w tych profilach w podłodze (wczoraj jej nie było). Przepusty w podszybiu drożne, filtr powietrza suchy (łącznie z tym, że byłem na myjni polać wodą i nic). Wydaje mi się, jakby źródło wody było gdzieś w okolicy tunelu środkowego/lewarka zmiany biegów. Miał ktoś z Was podobnie?
  3. Właśnie jestem w trakcie suszenia auta po przygodzie z zatkanymi odpływami w podszybiu. Niestety, poszczególne strefy podłogi w aucie są połączone ze sobą, więc największy basen był w gąbce pod nogami pasażerów z tyłu. Wykładzina jest gumowana od spodu, więc nie daje znaków zamoczenia, jednak pod spodem jest totalny gnój. Żeby wyjąć tą gąbkę najlepiej jest odkręcić szyny siedzeń przednich. U mnie wyschło w ciągu 1 doby na balkonie. Z przodu można wszystko wyjąć (taki filc na podłodze a nad nim plastikowe kształtki z pianką - te w których są otwory schowków. Żeby wyjąć te plastiki, trzeba zdjąć kanały nawiewów do tyłu (bardzo łatwe, wchodzą na wcisk). Niestety, najgorsze są wygłuszenia ściany grodziowej - żeby je wyjąć trzeba by demontować całą deskę rozdzielczą. U mnie odciągnąłem je od blachy i wrzuciłem pod nie butelkę PET, żeby był dostęp powietrza. Po mału schnie (mam zamiar w tygodniu pomóc suszarką lub jakąś farelką). Ogólnie temat jest dramatyczny, auto jak po jakiejś powodzi. Z moich obserwacji wynika, że błędem było zlekceważenie dziwnych odgłosów z nawiewu po myciu auta...
  4. Proszę o pomoc - jak zdemontować mocowania kanapy z tyłu (plastikowe)? Muszę dobrać się do zalanej gąbki a temocowania to ostatnia bariera. Nie chciałbym ich uszkodzić choć wyglądają jak mocowane na wcisk...
  5. Witam! Mam od dłuższego czasu problem z moją Megane III (2009 r.). Po odpaleniu silnika klima chodzi normalnie, z nawiewów dmucha zimne powietrze. Jednak w sytuacji, gdy: - auto jedzie przez dłuższy okres (zwykle w trasie, min. 1 godzina), - temperatura zewn. przekracza ok. 23 st C, - klima jest włączona, systematycznie z nawiewów leci coraz mniej powietrza, aż w końcu przepływ jest niemal niezauważalny. Dzieje się tak przy wszystkich kierunkach nadmuchu (więc problemem raczej nie są klapki - w sytuacji gdy jeszcze dmucha, kierunki nawiewu zmieniają się prawidłowo). Nawet gdy włączy się nadmuch na najwyższy poziom, silnik dmuchawy chodzi (co słychać), lecz powietrze nie dmucha. Po postoju, lub wyłączeniu klimy (wówczas stopniowo), nawiew wraca. W aucie polecono mi wymienić czujniki: temp. wewn. (przy lusterku) i temp. parownika (taki długi). Oba są wymienione, jednak problem pozostał. Dodam, że klima nabita w kwietniu, czy maju + wymieniony filtr. Nie uśmiecha mi się poszukiwanie rozwiązania przez wymianę kolejnych elementów auta... Prawdopodobnie problem polega na zamarzaniu parownika. Czy ktoś może miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać? Ew. czy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć co sprawdzić jeszcze? Obecnie mechanik proponuje wymianę zaworu w kompresorze, który podobno może działać nieprawidłowo. Będę wdzięczny za podpowiedzi.
  6. Mam pytanie, czy belki dachowe do Megane III hatchback będą pasowały do Grandtoura bez relingów?
  7. U mnie w Expression z 2009 r. są żarówki, ale w menu nie ma takiego ustawienia (jest tylko zamykanie drzwi i włączanie wycieraczki z tyłu przy cofaniu). Jednak mam w jakiś sposób włączone na stałe światła mijania (a z chęcią miałbym te dzienne). Miał ktoś może podobnie - znacie jakieś rozwiązanie?
  8. Tego typu usługi są jak dla mnie raczej bezużyteczne, ponieważ zawierają jedynie dane typu rozkodowanie VIN-u, ew. szkodowość w USA (tam dane ubezpieczycieli o szkodach sałkowitych są dostępne w publicznych rejestrach) oraz momenty, kiedy informacje o aucie pojawiały się w Internecie wraz z nr VIN. Auto DNA podaje: - Informacje o pojeździe (z VINu) Informacje o producencie (z VINu) Wyposażenie(z VINu) Poprawność VIN (z VINu) Sprawdzenie baz skradzionych pojazdów (to jedyna w sumie przydatna informacja, którą jednak można ustalić też na Policji - choć wedle opisu dane są z "Włoch, Czech, Rumunii, Litwy, Słowenii, Holandii, Kanady, Słowacji, Szwecji oraz kilka internetowych baz pojazdów kradzionych" - nie ma tam oficjalnego polskiego rejestru skradzionych pojazdów), Historia pojazdu (według AutoDNA: "W historii pojazdu możesz sprawdzić całą listę zdarzeń, dotyczącą danego samochodu. Np. znane odczyty przebiegu (dzięki czemu poznasz, czy licznik nie został cofnięty), informacje o wypadkach i kolizjach, zmianach właściciela pojazdu itp. Możesz także dowiedzieć się, jeśli sprawdzany pojazd był wykorzystywany np. jako taksówka." - natomiast jak sądzę ( a wnioskuję z treści przykładowego raportu zamieszczonego na stronie Autodna) , dane te nie pochodzą np. od autoryzowanych dealerów (nie podaje się takiego źródła), ale np. z systemów aucyjnych pojazdów poleasingowych, pewnie też z ogłoszeń itp - ale to tylko wtedy, gdy sprzedający podawał VIn). Wydaje mi się, że ze względu na niepowszechny charakter tych źródeł, prawdopodobieństwo, że dane auto znalazło się w jakimkolwiek źródle jest znikome. Akcje serwisowe / usterki - tu źródłem jest prawdopodobnie UOKIK (więc nie ma informacji o tym, czy dane auto rzeczywiście na akcji było, a tylko o tym, że producent taką akcję zgłosił) Ostatnie sprawdzenia - to jak dla mnie zupełnie nieprzydatne, Archiwalne zdjęcia pojazdu - tu podobnie jak w przypadku historii, źródłem są prawdopodobnie aukcje, ogłoszenia - tak więc jeśli wcześniej w takich źródłach nie podawano VINu (a kto chcąc np. sprzedać wrak podałby VIN rozbitka) to auta nie będzie. Uważam, że znacznie bardziej wartościowe (choć zwykle droższe) jest sprawdzenie auta w ASO Renault - ze względu na powszechność tego systemu dla pierwszych 2 lat użytkowania auta (w okresie gwarancji jednak 90% użytkowników serwisuje w ASO + potem jeździ na akcje serwisowe gdzie też zczytują przebieg). Osobiście niedawno to przerabiałem i zwykle sam ostatni przebieg da się ustalić przez telefon (czasem trzeba trochę pokombinować, podzwonić po Polsce), ew. na maila. Sam po wstępnej weryfikacji telefonicznej przy zakupie podjechałem do ASO i za 90 zł dostałem pełny wydruk historii serwisowej, co uprawdopodobniło przebieg auta. Sam uważam, że warto poszukać auto na portalach leasingodawców (np. master1.pl, reiffeisen leasing, bre, PKO, Pekao itp), ponieważ w większości auta mają tam jednak weryfikowalny przebieg, co zdecydowanie nie występuje w przypadku aut sprowadzanych. Jeśli chodzi o auto sprowadzane, to jeśli ktoś zna język kraju pochodzenia auta (lub angielski w przypadku języków "dziwnych"), polecam zażądać od sprzedawcy skanu briefu lub innego dokumentu zawierającego dane poprzedniego właściciela auta. W dobie facebooka, linked-ina i google nie jest zwykle problemem namierzenie takiej osoby i telefon lub mail. Z mojego doświadczenia wynika, że większość sprzedawców na taką prośbę zrywa kontakt. Powód jest oczywisty - w Niemczech, Francji czy Holandii nie występują na rynku auta, które przy "polskich" cenach i przebiegach dały by sprzedawcom zarobić. Ceny są zwykle równe bądź wyższe, niż u nas - dla analogicznych egzemplarzy. Stąd oczywisty wniosek co do "tuningowania" liczników, lub nie daj Boże klepania rozbitków. Ale to już kwestia wyboru kupującego...
  9. W temacie przeglądów, od siebie mogę dodać, że warto zwrócić uwagę, że okres gwarancji nie kończy się na tych 2 czy 3 latach gwarancji mechanicznej. Warto pamiętać, że na auto jest 12 lat gwarancji na antykorozję, zatem nawet gdy nie serwisujecie już auta w ASO ze względu na upływ gwarancji mechanicznej, warto pilnować terminów i co 24 miesiące zgłaszać się na przegląd powołoki antykorozyjnej. Swoją drogą wie ktoś może jaki jest koszt takiego przeglądu (mi niestety 24 miesiące przeleciało jeszcze u poprzedniego właściciela auta...)??
  10. Dziś byłem na dużym serwisie. Okazało się, że 2 świece żarowe były dość mocno upalone. Zostały wymienione. Zobaczymy jakie efekty - o ile będą jeszcze mrozy...
  11. No filterek będę wymieniał w przyszłym miesiącu - wraz z dużym serwisem. A co do świeczek to rzeczywiście sprawdzę.
  12. Mam pytanie do użytkowników Megane III z silnikiem 1,5 dci 106 KM. Przy dzisiejszej temperaturze (-12 st. C, po nocy) moje auto odpaliło dopiero za 4-tym razem. Czy macie podobną sytuację? Dodam, że zalałem ON Lotos Dynamic (niby powinien nie dawać problemów do -30 st C). Czasem zdarzy się, że po odpaleniu silnik pracuje trochę nierówno (ale to akurat nie dziś). Tak więc czy to normalne, czy może być objawem zbliżającej się awarii/zużycia podzespołów?
  13. Moi drodzy, mam pytanie - oglądał może ktoś to auto? http://otomoto.pl/renault-megane-200-bezwypadek-gwarancja-jak-n-C25366759.html Nie uśmiecha mi sie jazda z Gdyni do Gniezna żeby obejrzeć sztrucla, stąd byłbym wdzięczny jeśli ktoś kto oglądał, podzieliłby się ze mną opinią i spostrzeżeniami. Pozdrawiam!
  14. Kolego, widze, że też masz GT. Jeśli masz kurtyny powietrzne, to czy mógłbyś spojrzeć, gdzie znajduje się oznaczenie kurtyn "airbag"" (na których słupkach) oraz czy są z obu stron auta?
×
×
  • Utwórz nowe...