Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Felson

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Grandtour phII
  • Silnik
    1.5 dCi K9K 732
  • Przebieg (tys.km)
    0

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Mam vgate iCar3 a w telefonie PyClip 2.1 (baza 182) pobrany z https://www.drive2.ru/b/501493851572142178/ Megane II jest na liście, łączy się szybko, wyszukiwanie ECU trwa około minuty. Znajduje 7 ECU z bazy 95 przeszukiwanych. Jedyny problem jaki mam to język francuski :( Na laptopie z Windowsem 10 próbowałem uruchomić DDT4ALL oraz Pyren (z powyższego linku) i też śmigają. Być może u Ciebie problemy stwarza jakiś tryb oszczędzania energii w bluetooth. Spróbuj z innego telefonu czy komputera. Nie da się też wykluczyć, że ELM jest wadliwy.
  2. Fabryczną Vartę o parametrach 70Ah/720A (nie pomyliłem się, duży prąd rozruchu w stosunku do pojemności) wymieniłem po 10 latach z powodu uszkodzenia mechanicznego. Do samego końca kręcił elegancko i to w dieslu jeżdżącym głównie po mieście (2x dziennie po 9 km). No ale to był aku na pierwszy montaż, czyli najlepsze co może być. W drugim aucie (mała benzyna) akumulator Centra Plus wymieniłem po ponad 9 latach, dobiła ją usterka rozrusznika i kilkukrotne rozładowanie do zera. Oczywiście zamieniłem ją na identyczną. Słyszałem trochę opinii, że Plusy są generalnie wytrzymalsze od Futur, a wynika to z mniejszego wyżyłowania (niższy prąd rozruchu). Moim zdaniem akumulatory trzeba kupować w specjalistycznych sklepach gdzie są właściwie przechowywane i rotują, a nie leżaki z promocji w hipermarkecie.
  3. Wygląda jakby jedna linka była dużo krótsza. Może masz hatchbacka, a jedna z linek jest od kombi? Rożnica to ok 5 cm
  4. Tak. HB ma mniejszy rozstaw osi więc i linki są krótsze. Linki do kombi/sedana/Sceników mają zwykle 2080 mm, czasem 2070 mm
  5. Tego się nie reguluje. Linki są takie same i mają chodzić równo. Najwyraźniej jedna się zacina w pancerzu, który stracił szczelność. W takim przypadku linki są do wymiany.
  6. Takie grzałki są też częste w Kanadzie czy zimniejszych częściach USA.
  7. Zdjęcie jest pewnie przykładowe, ważne że wg opisu jest ok - 270 mm czyli tył do Megane kombi i Sceników. Sam dwa lata temu kupiłem poprzez A. komplet tarcz tylnych Motrio (w srodku siedziały SNR) i klocków Bosch. Działa ok.
  8. W moim przypadku regeneracja odbłyśników poprawiła świecenie (reflektory soczewkowe H7). Ale i tak Megane świeci gorzej od starej Micry z dużymi szklanymi kloszami i żarówką H4.
  9. Mój miernik dla nowej świecy luzem pokazał ok 2 Ohm, to pewnie kwestia błędu wskazań taniego multimetru. Mierzyłem świece wkręcone w silnik, jedna sonda miernika do świecy a druga do słupka ujemnego na akumulatorze, czyli cały obwód świeca-silnik-kabel masowy miał ok 3 omy. To oczywiście pomiar zgrubny ale pokazał, że oporność jest niewielka i dla trzech świec jednakowa stąd wniosek, że są one ok.
  10. Dziś wymieniłem jedną spaloną. Wymontowana to chyba jeszcze oryginał o oznaczeniach: BERU 0 100 226 504, 82 00 464 077. Zamontowałem Denso DG-005. Zwróciłem uwagę, że coś jest nie tak przy ostatnich mrozach dochodzących do -20 stopni. Silnik zapalał wprawdzie szybko, ale przez około pół minuty szarpał jakby nie palił jeden cylinder. Diagnoza omomierzem bez wykręcania świec to potwierdziła: trzy świece miały opór ok 3 Ohm, a jedna miała przerwę. Po wymianie pali idealnie. Wczoraj oczyściłem okolicę gwintu świecy (drapanie drutem i wydmuchanie brudu sprężonym powietrzem), a potem zapuściłem penetratorem K2. Dziś ponowne zapuszczenie i wykręcanie, oczywiście na zimnym silniku. Do odkręcenia użyłem klucza rurowego 8-10 mm, a jako pokrętła użyłem dłuższego klucza imbusowego 8mm (na świecę wchodzi klucz 10mm). Trochę trzeba było się przyłożyć, ale z wyczuciem i poszło. Nową wkręciłem na smarze miedzianym, bo niestety ceramicznego nie mieli w sklepie gdzie kupiłem świecę.
  11. Nie wiem jak w Meg III ale w II z tyłu w kombi mam wycieraczkę szkieletową o długości 26 cm, taka z większą ilością plastiku na obudowie, kosztuje ok 40-50 zł. Kupiłem zwykłego szkieletowego Motguma 55cm za 8 zł. Wymontowałem z niego gumkę, odciąłem potrzebną długość i przełożyłem do oryginalnej wycieraczki. Działa elegancko. Została reszta gumki na jeszcze jedną wymianę. Koszt jednostkowej wymiany: 4zł i 5 minut roboty :)
  12. Miałem to samo w drugim aucie (Micra). Zimny rozrusznik kręcił, a ciepły ledwo się obracał i szybko rozładowywał akumulator. Przyczyna to wytarte tuleje w rozruszniku. Można je wymienić samodzielnie (ja zapłaciłem za dwie tulejki 5 zł), przy okazji warto sprawdzić stan szczotek. Albo tak jak koledzy radzili oddać rozrusznik do regeneracji gdzie wymienią szczotki, tuleje i wyczyszczą całość na błysk.
  13. Witam. Proszę o podpowiedź co to za elementy oznaczone na załączonym zdjęciu(pożyczonym z sieci) numerami 1 i 2. U mnie nr 2 jest lekko zapocony olejem. Co do nr 3 to domyślam się, że to rura do intercoolera, a 4 to odma. edyta: Znalazłem w dokumentacji: rura nr 1 to powrót z intercoolera, element 2 to przepustnica do gaszenia silnika.
  14. Jak wygląda kwestia dostępu do EGR w Megane II z silnikiem 106 KM? Bo co do Scenika to już było napisane że fatalnie.
×
×
  • Utwórz nowe...