Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Felson

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II Grandtour phII
  • Silnik
    1.5 dCi K9K 732
  • Przebieg (tys.km)
    0

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Poradnik bardzo pomocny. Potwierdzam, że do wymiany wahacza nie trzeba zdejmować zderzaka. Wystarczy odkręcić jedną ze śrub belki pod chłodnicą a drugą popuścić i da się odchylać pas przedni. Dla pewności podparłem belkę drewnianym klockiem. Skręcając należy pamiętać o zachowaniu dystansu 10 mm pomiędzy sankami a mocowaniami belki. Nie musiałem również odkręcać łącznika stabilizatora. Dwie uwagi co do potrzebnych narzędzi: - torx nasadowy to E16 a nie E18 jak podano w poradniku (E18 od wielkiej biedy też się odkręci ale kłapie i można obrobić łeb śruby). - oczkowy 18 najlepiej żeby nie był płaski lecz gięty.
  2. Dzięki za odpowiedź. Czy u Ciebie problem był stały, czy pojawiał się i znikał?
  3. Witam. Mam dwie karty 3-przyciskowe (auto bez Hands Free). Jedna działa prawidłowo, a druga miewa napady szaleństwa gdy ciągle otwiera centralny zamek - słychać stuk centralnego i migają kierunkowskazy, pomaga tylko wyjęcie baterii. Problem czasem ustępuje i powraca po jakimś czasie. Pozostałe przyciski karty działają prawidłowo, jest też poprawnie rozpoznawana przez auto. Zadzwoniłem do jednego z magików od kart z pytaniem o cenę naprawy i usłyszałem, że to poważna sprawa i lepiej kupić i zaprogramować nowa kartę (ok 250 PLN). Czy ktoś może podpowiedzieć czy to faktycznie poważny problem, czy też wystarczy przelutować styki scalaka i/lub wymienić microswitch?
  4. Właśnie kupiłem diody 3mm 12V - nie trzeba dodatkowych oporników. Zamiast bawić się w lutowanie wsadzam je w oprawki w miejsce żarówek. Mają trochę grubsze nóżki ale wchodzą na wcisk. edit. Jednak zamiast problematycznego wciskania lepiej działa lutowanie.
  5. Hutchinson robił większość poduszek na pierwszy montaż, ich zamienniki są polecane. Wytarty nr wskazywałby, że to część na pierwszy montaż, z której usunięto logo Renault i przepakowano do sprzedaży detalicznej. Albo sprytna podróba. Najlepiej dobierać po VIN bo z poduszkami olejowymi jest rzeźnia, istnieje milion kilkanaście wersji. Ja poszedłem do ASO po wycenę, na niej wymieniono mi właściwe numery części, i korzystając z niej zamówiłem poduszki Hutchinsona w sklepie specjalizującym się we francuzach za 1/3 ceny z ASO.
  6. Woda ma się przeciekać do środka, ale niezbyt wiele, w żadnym wypadku nie powinno się lać. Trzeba zwrócić uwagę na dosuniecie listwy gumowej przy dolnej krawędzi szyby jak najbliżej lusterka. Można doszczelnić silikonem - będzie do środka lekko kapać, ale nie lać. Uszczelnianie głośnika to walka ze skutkiem, a nie przyczyną. Jak uszczelnisz obwód, to i tak zgnije membrana. Najlepiej samodzielnie założyć kawał folii pod tapicerkę drzwi (np ogrodniczej z castoramy czy innego liroya). Można ją przymocować do drzwi na autokicie lub silikonie. Niestety nie da się całkowicie oddzielić folią tapicerki od drzwi (przednich) bo wadzą linki. Jakiś k!#$%&a bonaparte designu nażarł się zgniłych żab i wymyślił mocowanie mechanizmu linek do tapicerki zamiast do ramy drzwi. No jakim trzeba być debilem by tak przekombinować? Na szczęście w tylnych drzwiach mechanizm jest zamocowany normalnie i można całość zakleić folią (zostawić tylko małe przejście dla kabli od głośnika i sterowania szyby).
  7. Mam vgate iCar3 a w telefonie PyClip 2.1 (baza 182) pobrany z https://www.drive2.ru/b/501493851572142178/ Megane II jest na liście, łączy się szybko, wyszukiwanie ECU trwa około minuty. Znajduje 7 ECU z bazy 95 przeszukiwanych. Jedyny problem jaki mam to język francuski :( Na laptopie z Windowsem 10 próbowałem uruchomić DDT4ALL oraz Pyren (z powyższego linku) i też śmigają. Być może u Ciebie problemy stwarza jakiś tryb oszczędzania energii w bluetooth. Spróbuj z innego telefonu czy komputera. Nie da się też wykluczyć, że ELM jest wadliwy.
  8. Fabryczną Vartę o parametrach 70Ah/720A (nie pomyliłem się, duży prąd rozruchu w stosunku do pojemności) wymieniłem po 10 latach z powodu uszkodzenia mechanicznego. Do samego końca kręcił elegancko i to w dieslu jeżdżącym głównie po mieście (2x dziennie po 9 km). No ale to był aku na pierwszy montaż, czyli najlepsze co może być. W drugim aucie (mała benzyna) akumulator Centra Plus wymieniłem po ponad 9 latach, dobiła ją usterka rozrusznika i kilkukrotne rozładowanie do zera. Oczywiście zamieniłem ją na identyczną. Słyszałem trochę opinii, że Plusy są generalnie wytrzymalsze od Futur, a wynika to z mniejszego wyżyłowania (niższy prąd rozruchu). Moim zdaniem akumulatory trzeba kupować w specjalistycznych sklepach gdzie są właściwie przechowywane i rotują, a nie leżaki z promocji w hipermarkecie.
  9. Wygląda jakby jedna linka była dużo krótsza. Może masz hatchbacka, a jedna z linek jest od kombi? Rożnica to ok 5 cm
  10. Tak. HB ma mniejszy rozstaw osi więc i linki są krótsze. Linki do kombi/sedana/Sceników mają zwykle 2080 mm, czasem 2070 mm
  11. Tego się nie reguluje. Linki są takie same i mają chodzić równo. Najwyraźniej jedna się zacina w pancerzu, który stracił szczelność. W takim przypadku linki są do wymiany.
  12. Takie grzałki są też częste w Kanadzie czy zimniejszych częściach USA.
  13. Zdjęcie jest pewnie przykładowe, ważne że wg opisu jest ok - 270 mm czyli tył do Megane kombi i Sceników. Sam dwa lata temu kupiłem poprzez A. komplet tarcz tylnych Motrio (w srodku siedziały SNR) i klocków Bosch. Działa ok.
  14. W moim przypadku regeneracja odbłyśników poprawiła świecenie (reflektory soczewkowe H7). Ale i tak Megane świeci gorzej od starej Micry z dużymi szklanymi kloszami i żarówką H4.
×
×
  • Utwórz nowe...