Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pbet

Użytkownik
  • Zawartość

    5011
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

218 Super

4 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Megane III ph III Grandtour Limited 2014
  • Silnik
    1.6 16V 110KM K4M
  • Przebieg (tys.km)
    92,5

Ostatnio na profilu byli

4942 wyświetleń profilu
  1. Był temat o tym "ile Wam palą LPG", a jest o tym co jest zasadne i czy @sylwekdm dokonał słusznego wyboru, kiedy się zwróci instalacja przy wtrysku pośrednim i bezpośrednim i pewnie o czymś jeszcze tylko, że czytać mi się odechciało. Off topic zamiast konkretów. Po co?
  2. A jak na postoju przy zapalonych światłach i zamkniętych szybach spróbujesz je domknąć tak jakby "dla pewności" to coś się ze światłami dzieje? U mnie lekko przygasają wtedy i tak jest od zawsze. Podobnie ze światłami w kabinie gdy np. zgaszę silnik i domykam szyby "dla pewności". Auto mam już blisko 2 lata i 9 miesięcy. Nic więcej się nie dzieje, akumulator ciągle ten sam, fabryczny.
  3. Ja już dawno nie wymieniałem. Z rok będzie. Nie pamiętam kiedy bo to koszt znikomy i w sumie nie zaprzątam sobie głowy takimi błahostkami. Nawet jakbym miał zmieniać co pół roku to by mi to nie przeszkadzało. p.s. pamiętam, że był już podobny temat, poszukaj, a znajdziesz więcej informacji
  4. Nie tak niebawem ale kiedyś na pewno. Średni koszt przejechania 100 km na PB za okres 1.04.2017 - 24.07.2019 wynosił 35,27 zł czyli wspomniane 9323,5 km kosztowałoby mnie 3288,58 zł. Koszt przejechania 9323,5 km na LPG z uwzględnieniem benzyny wyniósł 2000,14 zł. Zatem póki co oszczędność na paliwie wynosi 1288,44 zł. Instalacja kosztowała 3230,00 zł więc do "spłaty" pozostaje 1941,56 zł. Przeliczając to na km przy średniej oszczędności na 100 km w wysokości 13,82 zł autko musi zrobić jeszcze jakieś 14 000 km co nie zajmie dłużej, niż rok. Przy obliczeniach, bo tak mi łatwiej biorę średnie koszty przejechania 100 km z uwzględnieniem czasów, gdy benzyna była sporo poniżej 5 zł. Gdybym liczył biorąc pod uwagę średnio 5 zł za litr PB95 gaz zwróciłby się trochę szybciej.
  5. Trochę statystyki po tankowaniu benzyny. Trip na gazie: 9323,5 km Ilość zatankowanego gazu: 904,485 l Ilość zatankowanej benzyny: 31,36 l Spalanie benzyny: 0,34 l / 100 km Spalanie gazu: 9,33 l / 100 km Średnia prędkość: 45,46 km / h Średni koszt 100 km na LPG: 19,02 zł Średni koszt 100 km na LPG z uwzględnieniem PB95: 21,45 zł
  6. @Sarna1 po nagrzaniu nie patrzę ale dzięki za cynk. Rzucę okiem z ciekawości gdy będzie ku temu okazja.
  7. A nie prawda. Z racji tego, że od jakiegoś czasu jeżdżę Skodą to mogę coś powiedzieć. Grupa VAG wrzuca na zegary podgląd na temperaturę oleju. Obserwuję sobie ją dość często, szczególnie rano, w korelacji że wskaźnikiem temp. cieczy. Temperatura robocza diesla 2.0 wynosi około 94-95 stopni i osiągana jest dużo później niż 90 stopni na cieczy. Gdy temp. cieczy ma 50-75% wskaźnika wskakuje 50 stopni temp. oleju. Gdy ciecz ma już 90, olej dopiero jakieś 70 parę. Temperaturę roboczą (przy jeździe w trasie) silnik ten osiąga po przejechaniu dobrych 15 km. Wracając do Renault kiedyś robiłem testy z ELMem i temperaturą. Jak kolega chce zobaczyć to musi poszukać. Były dość dokładne.
  8. Wszystko najlepiej kupować nowe. Z tym, że na nowe auta akurat nie wszystkich stać mimo ogólnie panującego "dobrobytu" dobrej zmiany.
  9. Ale po co. Wtedy jak nagrzeje opony to będzie 2.6/2.7. Fakt, że robi się co raz zimniej więc to będzie spadać i z 2.4 za niedługo będzie 2.3 albo nawet 2.2. Rozumiem, że: To jest wynik rano z komputera oraz kompresora na zimnych oponach. Próbowałeś zrobić przywracanie wartości ciśnienia odniesienia?
  10. Tylko nie zrażaj się do Megane. To fajne auta. Powodzenia w dalszych poszukiwaniach. Sugeruję sprawdzanie aut przed zakupem w ASO. @Kaasi1 podaj VIN tego egzemplarza i link do oferty. Ku przestrodze dla innych forumowiczów.
  11. Jeśli potwierdzą się te przypuszczenia to z tego co pamiętam wymiana rozrządu w 1.4 Tce to nie jest tania impreza. Ja bym takie auto spróbował oddać z uwagi na udowodnione ukrywanie usterki czyli sprzedający z premedytacją zataił ją przed Tobą. Cholera wie jaka jeszcze mina tam się czai. Jeśli masz dowody to nie powinien robić problemów. Jak będzie robił i się jednak zdecydujesz to nie będzie łatwa droga. Jak długo poprzedni właściciel był w posiadaniu tego auta?
  12. Pozbądź się wilgoci pomagając sobie suszarką do włosów. Później "jeździć, obserwować". U mnie po takim zabiegu wilgoć nie powróciła.
×
×
  • Utwórz nowe...