Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

ppgorniak

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph I
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    36
  1. Witam, wygląda na to, że rozwiązałem problem. Przejechałem już z 350km i klimatyzacja chłodzi tak jak powinna. Przyczyną było wytarte sprzęgło, przez co odległość od cewki/elektromagnesu się zwiększyła i elektromagnes nie miał "siły" aby przyciągnąć tarcze dociskową. Sprzęgło można rozebrać bez upuszczania czynnika.Poniżej jak się dostać do sprzęgła/klimatyzacji: 1. Ściągnąć przednie koła, 2. wyciągnąć plastikowe osłony na nadkolach, 3. odkręcić przedni zderzak 4. poluzować śrubę, który trzyma tarcze dociskową, 5. ściągnąć pasek osprzętu, 6. odkręcić 3 śruby trzymające sprężarkę, wtedy można zrobić trochę "luzu" cofając ją na przewodach klimatyzacji w taki sposób, aby zrobiło się więcej miejsca przy tarczy dociskowej. Tarcza lekko schodzi z wieloklina/u, tam znajdują się 3 podkładki: 2x0,4 mm i 1mm. zostawiłem tylko 1 mm, sprawdziłem czy nic nie ociera i złożyłem. Pozdrawiam.
  2. Witam, kolejne wyniki zabawy z moją klimatyzacją: - sprawdziłem oporność cewki wynosi około 3,6 - 4.0 Ohm - na sprężarkę idzie napięcie około 12.5V. Ciekawa sprawa, że jak lekko 'puknąłem' w w zewnętrzną tarczę łożyska sprzęgła klimatyzacji, to elektromagnes chwycił i klimatyzacja się załączyła. To mi dało pogląd na to, że albo coś z cewką ( za słaba i nie przyciąga dobrze tarczy? ) albo jakieś zabrudzenia wewnątrz, które uniemożliwiają poprawne przyciągnięcie zewnętrznej tarczy sprzęgła i załączenie klimatyzacji. Mam drugi taki sam samochód w domu, więc zmierzyłem opór cewki sprzęgła klimatyzacji w sprawnej, drugiej Megi i wynosi również około 3.6-4.0 Ohmy. Trochę już zgłupiałem. Wyczyściłem wszystko drobnym papierem ściernym i tak szczerze, to wszystko wygląda jakby jakby było sprawne. Cewkę jak podłącze do 12V to przyciąga, więc działa. Jakieś porady?
  3. Tak, zgodnie ze specyfikacją.O ile dobrze pamiętam to 470g +/- 30g.
  4. Witam! Jeszcze nie rozwiązałem problemu, ale mam dalsze obserwacje z dłuższej trasy: - gdy temperatura jest niższa, poniżej 20 stopni Celsiusza, to bywało tak, że klimatyzacja się załączała i działała. - przy temperaturze około 30 stopni, całkowicie nie reagowała. - czasami jak przy-gazowałem do 5-6 tys obrotów to klimatyzacja się na raz załączała (sprawdziłem z 3-4 razy) - gdy było bardzo gorąco, powyżej 25 stopni to niestety klimatyzacja nie działała. Ale gdy dałem AC-off i po 15-20 minutach włączyłem tryb AUTO to na raz się załączyła. Sprawdziłem to wielokrotnie. W przyszłym tygodniu będę miał dostęp warsztatu to sprawdzę jeszcze sprzęgło sprężarki/elektromagnes. Podłącze się do niego kablami i sprawdzę na akumulatorze czy działa poprawnie.
  5. Witam, Mam problem z klimatyzacją, raz działa a raz nie. Prześledziłem wątki na tym forum, ale nic mi nie pomogło. Nie wiem czego to jest wina. Poniżej to co do do tej pory sprawdziłem: - klimatyzacja jest nabita, szczelna oraz sprawdzona - bezpieczniki: w kabinie oraz pod maską - wszystkie są całe - presostat wymieniony na nowy prosto z ASO, myślalem ze to jest jego wina - wtyczka koło kompresora daje 12V gdy klimatyzacja jest włączona, sprawdzałem żarówką oraz miernikiem - wtyczki koło presostatu oraz sprężarki wyczyściłem sprayem "kontakt" - działa wiatrak przy chłodnicy - sprawdzony czujnik temperatury w kabinie Jak już klimatyzacja zadziała, to mogę ją włączać i wyłączać, aż w pewnym momencie już się nie załączy. Czasami za 5-6 razem takiego testowania. Po zgaszeniu silnika oraz ponownym odpaleniu dalej nic, klimatyzacja się nie załącza. Czasami samochód postoi z 30 minut i znów po odpaleniu klimatyzacja zadziała. Zauważyłem również, że jak już się włączy to pomimo, że silnik podnosi obroty to i tak zauważanie obroty na moment spadają (ale silnik nie gaśnie) Gdy klimatyzacja nie działa, to nie dochodzą żadne dziwne dźwięki z okolic sprężarki, czy to znaczy, że łożysko jest OK? Zastanawia mnie także dziwne zachowanie sprężarki po wyłączeniu klimatyzacji - powoli jeszcze się obraca sprzęgło klimatyzacji, jakby wyhamowywało ( co widać na załączonym filmie ) Podczas gdy klimatyzacja się załączy, to zastanawia mnie dość głośny dźwięk jej uruchamiania. Nie wiem czy to jej wina, czy sprzęgła ( można się wsłuchać w filmie) Myślałem, że to może być wina zatartej sprężarki, ale gdy silnik jest wyłączony to próbowałem przekręcić wewnętrznym kołem sprzęgła i sama sprężarka chodzi płynnie, bez oporów. Totalnie już nie wiem co dalej sprawdzić, wydaje mi się, że sprężarka chyba jest OK ale za to może coś nie tak z tym sprzęgłem elektromagnetycznym? Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną? Film_1: Film_2: Model Megane: Generation, 2012, Silnik 1.6 Pozdrawiam, Patryk
  6. ppgorniak

    Megane III phI Nowa instalacja, odpalanie na drugi raz

    Hej, ja badałem problem przez parę dni. Wyciągnąłem bezpiecznik od LPG i sprawdzałem co się dzieje z autem. Okazało się, że zaczęło odpalać bez problemu za 1 razem bez LPG. Ostatecznie rozwiązałem problem w dwóch takich samych samochodach z podobnym przebiegiem (80-90tys). W jednym wyłączyłem nawet podgrzewanie wtryskiwaczy, ale to nie pomagało. Zaradziło przeczyszczenie przepustnicy i teraz auta odpalają bez problemów za pierwszym. Świece mam na 0,7mm, w jednym Denzo a w drugim Bosch'a. Aku mam od nowości, 2012. Może to komuś pomoże. Pozdrawiam, Patryk
  7. ppgorniak

    Megane III phI Nowa instalacja, odpalanie na drugi raz

    Hej, mam podobny problem z odpalaniem na zimnym silniku (zauważone tej zimy, wcześniej tak nie miałem). Gdy gaszę samochód na LPG, i na drugi dzień odpalam to, czasami nie chce odpalić bez dodania gazu. Przeważnie za pierwszym razem coś załapie i gaśnie, a później już totalnie nic do czasu, aż chociaż lekko wcisnę pedał gazu. Instalacja to AG Zenit PRO OBD. Poza odpalaniem zimnego silnika problemów nie ma. Wszystko działa jak na benzynie. Zastanawia mnie dlaczego dopiero jak dodam gazu to zapala bez problemu, a bez gazu tylko kręci rozrusznikiem i nic. Udało się może komuś rozwiązać ten problem? Pozdrawiam, Patryk
  8. Masz jakiś konkretny pomysł/patent na samoróbek? Tez mam generation, wyglądało jakby było wszystko, ale niestety kabli nie ma podciągniętych:(
  9. Witam, też mam problem z dziennymi światłami. Megane III, rocznik 2012, wersja Generation. Fabrycznie: - czujnik zmierzchu, - żarówki dzienne, - tryb AUTO przy przełączniku świateł. Niestety nie mam odpowiedniej opcji w komputerze pokładowym. Byłem w ASO żeby aktywować clipem, niestety po rozebraniu reflektorów wyszło, że nie ma podciągniętej instalacji do żarówki. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Nie wiem czy teraz dać sobie spokój z tymi dziennymi, czy też da się to jakoś podłączyć bez wielkich kosztów.
×