Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

sew1981

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I
  • Silnik
    1.6 16v K4M
  • Przebieg (tys.km)
    185

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. sew1981

    Megane II phI Szarpanie silnikiem

    Aro, przecież wszystkie cewki na raz nie poleciały, jeśli już to tylko jedna pewnie. 150 zł? ja kupowałem po 100 zł sztuka Beru jakiś czas temu na allegro nówkę. Przepustnicę łatwo się czyści - zacznij od tego Ja z pedałem gazu też mam coś dziwnego, bo mi wibruje pod stopą delikatnie powyżej 110 km/h....ale nic poza tym się nie dzieje. Więć narazie olewam.
  2. sew1981

    Megane II phII Przełożenia skrzyni biegów

    jeśli jest w sceniku tak samo jak w MIII, bo niekoniecznie. Na razie żaden użytkownik scenika się nie wypowiedział. Mam też lagunę II ph II 2.0 16v, która ma 5 biegów (licznikowo 3500 jest przy ok. 125 km/h, natomiast w MII 1.6 przy trochę mniej niż 120 km/h takie obroty), są takie same laguny z silnikiem 2.0t i skrzynią 6 i one mają 500 obr./min mniej np. przy 120 km/h. Nie wiem jak jest w tym Sceniku, skoro silnik identyczny. Może faktycznie to chwyt marketingowy, ale przecież też są Megany 2.0 (dłuższe 6 w gt, czy rs -ale to pewnie ciężko znaleźć)....może one mają dłuższe skrzynki jakieś 6 gangowe (???)? Może od niej brać jak nie od Scenika? Tylko np. w Lagunie obudowa skrzyni jest trochę inna, też chciałem podmieniać - ale nie pasuje. Więc warto się zorientować przed zakupem jakiej kolwiek 6 gangówki (???) czy podejdzie. No i 6 np. w Lagunie są bardziej awaryjne. Dodano: 29 lis 2015 - 22:35 "fajnie", jestem na forum OCP (Octavia Club Polska) też od lat i nikt tam nie przyczepia się o takie coś jak potoczne motoryzacyjne sformułowanie np. gang = bieg jakby ktoś nie wiedział. Za dużo czasu chyba adminy tu mają, żeby takie pierdoły wyłapywać:) Nagorliwość gorsza niż rozwolnienie bywa.
  3. sew1981

    Megane II phI Zbyt niskie obroty

    zmień gazownika
  4. wiesz piszesz, ze nie ufasz mechanikom....a jak chcesz auto zdiagnozowac bez zagladania fachowego tu i tam? pewne rzeczy sam zrobisz, pewnych pewnie nie... do tego potrzebny jest warsztat, wiedza i klucze odpowiednie:) wiesz, moze i rozrzad byc pewnie - przestawiony o ząb, ale tak samo moze byc jakas mechaniczka usterka silnika powazniejsza - np. urwany, czy naderwany zawor - mi takie cos sie przytrafilo w MI 1.4 16v z niewielkim przebiegiem dosc nawet, mogą być rownie dobrze te cewki... jak chcesz to sprawdzic bez mechanika? a taka w ogole to kiedy rozrzad robiles? przeciez wymieniany regularnie takiego figla nia odwaliłby - jesli w ogole on wchodzi w gre... ja bym odpuścił własne poszukiwania, tylko oddał auto do dobrego warszatatu (ja takiego mechanika mam np swojego, ktory wcale nie zdziera) i niech sprawdza cewki a jak cos zajrza do silnika, bo tak to nigdy sie nie dowiesz, a cos moze Ci sie powazniej spitolic. Oleju nie bierze jak tak szarpie auto? Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76
  5. Nie no "fajnie" już też normalnie "czekam" na tą przypadłość żabkową normalnie w swoim MII, na razie obroty czasem mnie wkurzają, przez elektroniczną przepustnicę. Widać kolo w Sagemie, czy gdzieś tam nie poszedł po rozum do głowy od 90 lat. Ale jakbym miał takie coś w nowym aucie prawie, to bym się wkurzył na ostro.
  6. Zły olej? To przepraszam od kiedy nie można lać 10W/40W acea3 do MII? Ja taki zalewam, nawet instrukcja taki dopuszcza, przecież ten silnik to nie jakiś tsi czy ecoboost czy coś. Może to kwestia, że za rzadko wymieniałeś go, a nie jego klasy oleju? Chyba biadoli z tym olejem jakiś farmazon ten mechanik, może po prostu był zły = stary już. Ja wymieniam olej co 15 tysięcy i nie patrzę na to co napisane w zaleceniach pod tym kątem, razem z innymi filtrami. Tylko filtr paliwa wymieniam co 30. No tak doczytałem, elektryk i pojęcie o oleju i jeszcze kazał 3 razy wymieniać olej, a nie lepiej dać dodatek przed wymianą "płukankę" (co 2 wymiany tak robię, syf pięknie spływa)? Ja elektrozawór kzfr przeczyściłem profilaktycznie - sitko przy wymianie. Było zasyfione lekko też, ale to z brudu i starości - czasem warto tam zajrzeć, nie zależnie na jakim oleum by się jeździło, a nie złej klasy oleju. Także niech ten elektryk głupot nie gada.
  7. bo właśnie wydaje mi się, że istnieje taka możliwość. Ja bym nie czekał tylko ten czujnik wymienił, przecież to nie majątek. Jak Ci nie żre oleju, nie wali nic w silniku mechanicznie, to chyba tylko jakaś czujka może powodować złe spalanie....jak by Ci uszczelnienie puściło zaworów, to byś miał je w oleju,albo by ten olej palił.
  8. Witam. Posiadam MII ph I 1.6 16v, nalot 185 tkm, od jakiegoś czasu zaobserwowałem takie wycie/buczenie, czasem przerywane, nie za głośne, ale jednak irytujące, podczas jazdy, wyłącznie bez obciążena - jak się wciśnie pedał gazu lub sprzęgła to przestaje np. jadąć tak 100 i powyżej....co to cholerka może być? przepraszam jak założyłem niepotrzebnie nowy temat, ale nie mogłem podobnego problemu znaleźć. dziś podjadę do mechanika od renówek, może coś więcej powie. Mam nadzieję, że to nie skrzynia się sypie - chodzi elegancko, pod obciążeniem nic nie słychać...zatem moje nadzieje są raczej sensowne odnośnie łożysk w skrzyni, chyba by hałasowały pod obciążeniem też prawda?. Dodam, że ostatnio zmieniałem oleum w skrzyni, ten hałas pojawił się niedługo przed wymianą, po wymianie nie ustał. Auto też miało niedawno problemy wywołane chyba kzfr, czasem gorzej odpalał już (już raz kzfr wymieniane miał wcześniej, przy ok. 130 tkm). Było pół oleju, dolałem do maksa, ostatnio nawet wymieniłem olej, wyczyściłem elektrozawór i pali elegancko....ale wycie w czasie jazdy jest.... Ktoś coś na ten temat? za wszelkie rady będę wdzięczny. Dodano: 27 lis 2015 - 16:27 byłem dziś u mechanika od renault, zajrzał pod spód posprawdzał luzy, łożyska kół, przejechał się kawałek, ale tak do 70, bo nie było czasu na więcej. mówił, że w skrzyni nie słyszy nic niepokojącego, że w ogóle nic nie słyszy, ale nie było czasu jechać gdzieś dalej i się bujnąć do tych 120 żeby to usłyszeć. Powiedział, żeby obserwować czy się nasili i jak tak się stanie to podjechać za jakiś czas - może to łożysko półosi zaczyna dogorywać, może to faktycznie kzfr (ktoś miał taki wypadek czytałem, że obajawiało sie takim czymś) - on nic nie stwierdził przy niższych prędkościach. więc narazie olewam i będę obserwował. na słuch wydaje mi się, że to z lewego przodu dobiega, ale może przenosi przecież. Jak ktoś miał coś podobnego proszę o jakieś wskazówki
  9. No wiesz, tak sobie myślę, że jak pokazuje czujke, to przecież może być walnięta i robić taką "impreze". Niestety kosztów się nie uniknie w szukaniu takie zagwozdki, ja jednak bym tą czujkę wymienił, przecież może być zwalona w środku, ewentualnie przyjrzał się kablom od niej. Widać, że wiele już robiłeś, zatem co innego zostaje Tobie? czarne świece? świece powinny być upalone na "różowo" bardziej na końcówkach, jak jest dobre spalanie, a nie na czarno
  10. odgrzeje kotleta, potrzebuje zdjąć kieszeń samą, bo chce przerobić pod większy magnez głośnika nią. Mam wersje MI ph II classic 2002 rok, a zatem krótsze drzwi przednie niż coupe czy cabrio. W necie nie znalazłem nic na ten temat, odkręcam 2 (a nie 3) śrubki na dole i dalej kieszeń się trzyma w okolicy sterowania szybami i z tyłu (w tym miejscu podchodzi pod materiałową tapicerkę wysoko). Mam wrażenie, że gdzieś jest jeszcze przykręcona, bo podważając nic z nią się nie dzieje....gdzie są te śruby? wie ktoś co mogę zrobić, aby to zdjąć? ja już żadnych śrubek, o których piszę Zooltar nie widzę pod głośnikiem....a zejść nie chce Magnez
  11. sew1981

    Megane I phII Pytanie o instalacje gazową, ocencie montaż

    nie chcę zakładać nowego tematu. Niebawem chce zamontować gaz to mojej Reni 1.4 16v. Gazownik chwali BRC 24 Sequent, ale w ofercie też ma Staga. Różnica 400 zł na korzyść Staga,mówi, że BRC lepsze, ale nie wiem czy to nie kwestia ceny i chęci większego zarobku. Mówi, że w Stagu coś tam po 20 tyś km bywa do wymiany, a BRC robi 100 tyś bez problemu z tym. Czy Stag jest taki zły? Może poprosić szczegółowo z czego składają się te instalki?
  12. a jest gdzieś jakiś manual jak to rozebrać? jestem zielony w tym temacie,o który języczek chodzi dokładnie nawet nie wiem i jak to wygląda pod spodem. Wolałbym sam się tym pobawić niż kasę wydawać, może sam podołam, jak się jeszcze nie zerwało Dodano: 17 mar 2014 - 14:18 po podpięciu pod kompa nie wyskoczyła taśma, tylko to - "36918 czujnik uderzenia bocznej poduszki powietrznej pasażera". Wiecie, gdzie ten czujnik się znajduje dokładnie? wtyczki czyściłem jeszcze raz pod tym fotelem, ale nie pomaga. Albo te kostki w środku coś już nie teges, albo kabelek do tego czujnika naderwany, albo sam czujnik kaput. Reaguje to na wysoką temperaturę cały czas, jak robi się bardzo ciepło i słonecznie błąd znika.zwariować można. Gdzie tego ustrojstwa szukać? Dodano: 17 mar 2014 - 18:36 trochę mam nerwa już na całe te duperelowate wtyczki w tym aucie. Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz, jak rozmontuje fotel tego pasażera (w celu wywalenia tych dennych wtyczek i polutowania kabli na stałe) to będę mógł tak sobie jeździć w trakcie tych robót, czy czymś to grozi? Jak odepnę oczywiście te wszystkie wtyczki? Bo nie wyrobię w jeden dzień wszystkiego zdziałać, jeszcze będę musiał dojść gdzie ten czujnik poduszki siedzi i jemu się przyjrzeć, oraz całemu okablowaniu. Pomijam, że muszę zakupić lutownicę, bo gdzieś starą parę lat temu mi wcięło. Więc fotel out na parę dni, można tak jeździć z odpiętymi wtykami, niczym to nie grozi?
  13. tylko, że pomylona tu kolejność, bo drogowe są h1, a mijania h7, a nie odwrotnie, jak jest napisane. Ale to nie tyczy wprawdzie halogenów.
  14. Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem forum i meganki I ph II. Mam ten sam problem, auto pewne, nie uderzone nigdy. Przeczyściłem wtyczki pod siedzeniami sprayem do czyszczenia styków, nie pomogło za dużo, odłączyłem aku na 15 minut po tej operacji. Zauważyłem jedną prawidłowość - jak temp. na dworze rośnie ikonki znikają - w słoneczną i ciepłą pogodę. Jednak jak temp. spada zapalają się. Może też to ta taśma? nie mam pojęcia, ale się zastanawiam jaki wpływ miałaby na nią temperatura. Przy skręcie w lewo czasem słyszę takie plastikowe dziwne dźwięki, ale bardziej to brzmi jak trzeszczący trochę plastik na kolumnie kierowniczej-może jestem w błędzie. Ruszanie wtyczkami pod fotelami nie pomaga. Takie coś znalazłem w necie odnośnie tych wtyczek pod siedzeniami do MI, myślicie że warto zastosować, zanim się wykluczy do końca wtyczki pod fotelami?: "wyłączyć zapłon, rozłączyć poduchy foteli następnie wyłączyć na 15 minut akumulator podłączyć poduchy, najpierw kierowca potem pasażer następnie podłączyć akumulator następnie odpalić auto, problem znika"
  15. przecież ewidentnie chodzi o zarabianie kasy. Te wszystkie normy spalin itp, dwie turbiny - więcej do psucia itp. Nie wierzcie, że tym wszystkim ustawodawcom i producentom chodzi dziś o bezawaryjność. Chodzi o to by jak najwięcej zarobić. W downsizingu nie chodzi o miejsce pod maską, bo nawet np. do corsy b upchasz silnik 3.0 z omegi - takie swapy są znane, tylko o to, żeby silnik miał coraz więcej psującego się osprzętu i elektroniki = napędzanie rynku części zamiennych itp. Generalnie dziś można zapomnieć o jednostkach, które przeżyją 500tkm, to nie te czasy.
×