Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


Lelupi

Użytkownik
  • Zawartość

    955
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

44 Super

Samochód

  • Auto
    Megane III / Coupe III
  • Silnik
    1600 / 1200
  • Przebieg (tys.km)
    0

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. A latem może być mniej? Ile mniej, poniżej max?
  2. W Megane 3 kod do radia wpisywany jest tylko raz, przy pierwszym uruchomieniu radia, czyli w praktyce w punkcie sprzedaży. W etui od fabrycznych dokumentów mojego auta przyklejono kartkę z kodem.
  3. Tak, sprzęgło posiada każda prawie sprężarka, ale nie każde jest elektromagnetyczne. Obecnie, coraz częściej sprężarka jest na stałe sprzęglona (np sprzęgłem zrywalnym, jako ewentualne zabepieczenie) z napędem, wiec de facto pracuje cały czas. Więcej można poczytać np tutaj https://intercars.com.pl/pliki/PLK/DT42www.pdf
  4. Jesteś pewny posiadania sprzęgła przy kompresorze sprężarki?
  5. Nieprawda, jeżeli klimatyzacja nie wystartuje ze względu na niską temperaturę otoczenia , wentylator chłodnice też nie będzie pracował, pomimo załączenia "auto" na panelu klimatyzacji. Mam na myśli tylko zależność klimatyzacja-wentylator chłodnicy.
  6. Wszystko zależy od podejścia ASO. W dobrym ASO, gdzie szanują klienta, doleją płynu za przysłowiowy uścisk dłoni i zadowolenie nabywcy!
  7. Dobra, upraszczając sprawę. Sprawny układ klimatyzacji w sprawnym Megane 3 w trybie Auto nie pracuje na mrozie. Sprawny układ klimatyzacji w sprawnym Megane 3 w trybie pracy obiegu zamkniętego nie pracuje na mrozie.
  8. Jeżeli sprężarka miała warunki, aby pracować w trybie auto, to oczywiście będzie nadal pracować na obiegu zamkniętym! Nie wiem czy zauważyłeś, że w trybie auto, obieg powietrza też jest sterowany przez układ i są sytuacje, że klapa obiegu wewnętrznego jest zamknięta.
  9. Tutaj nie pomogę, bo jak pisałem układ klimatyzacji mam cały czas załączony, więc klikając na klawisz obiegu wewnętrznego, klimatyzacja pracuje- jeżeli może. Aby mógł wystartować układ klimatyzacji musi być spełnionych klika warunków. Jeżeli któryś z nich nie jest spełnionym, włączeniem obiegu wewnętrznego nie wymusisz pracy klimatyzacji. Jeżeli ciśnienie w układzie nie będzie odpowiednie, a na to ma wpływ właśnie między innymi temperatura zewnętrzna, klimatyzacja nie ruszy.
  10. A jaki masz dźwięk ten charakterystyczny dla załączenia układu klimatyzacji? W Megane 3 nie ma elektromagnesu, więc nie ma tego "stuku", no właśnie chyba, że w phase 3 wrócili do starego systemu sterowania. W megane 3 jak chcę podczas jazdy, nie wysiadając z auta, prosto sprawdzić, czy układ faktycznie pracuje, wyłączam ręcznie klimatyzację, wtedy lekko słyszę wytracający obroty wentylator chłodnicy. Klimatyzacja, w normalnym trybie pracy, działa do temperatury zewnętrznej około 4 do 0 stopni. Jeżeli komora silnika będzie wygrzana, to zdarzy się, że układ ruszy poniżej zera, by chwili wyłączyć się. Generalnie na panelu sterowania układ klimatyzacji mam załączony cały czas, bez względu na porę roku, święta czy niehandlową niedzielę. Kiedy może, to ruszy, przynajmniej osuszy wnętrze auta. Co do dźwięków z układu klimatyzacji. Zdarza się, że w pewnych warunkach, z nawiewów słychać lekkie szemranie, metaliczne szumy, coś jak praca napędu CD,( oczywiście nie mam na myśli rozpędzania napędu LG do pełnej prędkość) Jest na tyle delikatne, aby to wyłowić muszę wyłączyć radio, dmuchawę ustawić na minimum i zatrzymać auto. Jeżeli natychmiast parują szyby, po załączeniu obiegu wewnętrznego kabiny, to na 100% nie pracuje układ klimatyzacji.
  11. Nie chce mi się teraz szukać, ale na fakturze lub innym dokumencie z zakupu zawsze miałem wyszczególnione na jakich oponach auto wyjechało z fabryki.
  12. Lelupi

    Megane III phI Czas rozgrzewania 1.4TCe

    Niech to lepiej zostanie w sferze żartów.
  13. Lelupi

    Megane III phI Czas rozgrzewania 1.4TCe

    A gdzie ja napisałem, że robię na max ogrzewanie, ludzie czytajmy. Druga sprawa, układ wentylacji w trybie "Auto", sam dozuje nawiew i w niskich temperaturach startuje z lekkim opóźnieniem. Oczywiście mam na myśli obecną aurę, ranną temperaturę w okolicy zera do trzech stopni mrozu.
  14. Lelupi

    Megane III phI Czas rozgrzewania 1.4TCe

    Tylko dla większości posiadaczy samochodów, auto jest dla komfortu użytkownika, nie odwrotnie. Nie będę szczękał zębami, aby silnik kilka minut prędzej złapał temperaturę. Trochę odbiegając od silnika, którego dotyczy temat, to 1600 uzyskuje temperaturę błyskawiczne, a do wnętrza leci ciepłe powietrze dosłownie po kilkuset metrach.
×