Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

droopy

Użytkownik
  • Zawartość

    1491
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

108 Super

1 obserwujący

Kontakt

  • Strona www
    http://magiatekstu.pl

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.6 16V + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    130

Profil

  • Zainteresowania
    Copywriter z zawodu i z zamiłowania.

Ostatnio na profilu byli

2178 wyświetleń profilu
  1. droopy

    Ogólne Prośba . KLIMATYZACJA

    Ja mam Megane, nie bardzo wiem jaki dostęp jest od góry w Scenicu, tam chyba bardziej zabudowany przód. W Megane bez problemu to sobie od góry zrobiłem, ale Ty może będziesz musiał od dołu właśnie. Być może wypowie się tutaj jakiś posiadacz Scenica. Sprawdź ogólnie po prostu, czy masz dostęp ręką od góry. Jak nie to lecisz dołem. Na pewno wymacasz tam dłonią uchwyty na osuszaczu i ten przy ramie. Swoją drogą nie cytuj całych wypowiedzi napisanych bezpośrednio nad Twoją, dostaniesz reprymendę zaraz
  2. droopy

    Ogólne Prośba . KLIMATYZACJA

    To nie jest zasobnik. Masz na myśli chyba osuszacz klimatyzacji, taką walcowatą puszkę, tak? Osuszacz ma z jednej strony takie jakby szyny i wsuwa się go na wypustkę, która powinna gdzieś tam obok być. W tych szynach jest jeszcze kawał gumy, zapewne właśnie po to, aby zapobiegać stukaniu. Mnie to napitalało, jak zgubiłem tę gumę przy jakiejś naprawie, gdzieś spadła i już jej nie znalazłem. Upchnąłem tam po prostu kawałek starej dętki z roweru i po problemie.
  3. Coś tu jest nie tak. W temacie zaznaczyłeś @Slan że chodzi o Megane 2, a w profilu masz, że posiadasz Megane 3. Warto się zdecydować Jeśli masz MII, to możesz się zainteresować tematem, zajrzeć pod auto i jak gdzieś widzisz powierzchowną korozję czy ubytki w fabrycznym zabezpieczeniu to "poprawić to". Warto oglądać regularnie punkty podporowe dla lewarka. Jeśli często z niego korzystasz, to on uszkadza zabezpieczenie i lubi pojawiać się tam korozja. Jak masz Megane 3, to raczej prewencyjnie bym tylko zaglądał raz czy dwa w sezonie pod auto (szczególnie po zimie) i reagował, jeśli coś niepokojącego się znajdzie.
  4. Lepiej niech nawet oskrobie całe auto, niż jak trafi się na zabieganego, co wali drogą z zaspą na dachu i robi zamieć za sobą ;) Apropo tego ogrzewania szyby, macie jakiś sprawdzony lakier (nie wiem, grafitowy?) do regeneracji ścieżek? Zauważyłem, że jedna u mnie nie działa i znalazłem nawet przerwę w niej.
  5. Po pierwsze jadąc tylko kilka kilometrów przez miasto, nie będę się rozbierał ze wspomnianych czapy i kożucha, bo to bez sensu. Po drugie, jak do auta nie dostaje się woda i filtr kabinowy jest w dobrym stanie, to parowanie może wystapić tylko zaraz po wejściu do zimnego wozu. Ja całą zimę nie używam klimy, bo nie mam takiej potrzeby i nie dlatego, że jestem jakimś sknerusem. Równie dobrze można powiedzieć, że jestem sknerusem, bo sobie gaz zamontowałem... Uruchamiam nawiew i po krótkiej chwili mam szyby odparowane...Bez sensu to jest takie twierdzenie, że ktoś od razu jest sknerą :/ Nawet latem używam klimy tylko wtedy, gdy już naprawdę są tropiki. Mnie to powietrze zwyczajnie nie służy i tyle.
  6. droopy

    Megane II phI Pojemność zbiornika paliwa

    @koksownic masz tam zamontowany gaz i być może nie masz po prostu emulatora stanu paliwa. W MII jest tak, że jeździsz na gazie, a komputer o tym nie wie i dlatego znika benzyna na samej wskazówce. Doszło do głębokiej rezerwy i zatankowałeś. Przy tankowaniu komputer sprawdza, ile faktycznie jest w baku i aktualizuje stan na wskaźniku. Dolewając 15 litrów pokazało Ci połowę baku bo pewnie fizycznie była tam gdzieś 1/4 baku paliwa ;) Wspomniany emulator ma za zadanie resetować wskazania paliwa do faktycznych przy każdym ponownym odpaleniu silnika. W MII PHI możesz sobie odpalić test licznika, tam będziesz mógł sprawdzić aktualny stan paliwa w litrach. To stan faktyczny, niezależny od tego, co pokazuje Ci wskazówka. Musisz włożyć kartę do czytnika i wrzucić na luz. Potem trzymając wciśnięty przycisk prawej manetki, wciskasz start i trzymasz teraz już oba przyciski przez parę sekund. Jak wejdzie w tryb testowy, puszczasz przyciski. W trakcie testu możesz sobie przyciskiem na prawej manetce przeskakiwać pomiędzy różnymi informacjami na wyświetlaczu, w tym do tej o stanie ze zbiornika w litrach. Z testu wychodzi się naciskając ten guziczek, co masz przy zegarach.
  7. Za co niby? Za to, że wejdę z bagnetem w ręku i zapytam, czy to od tego konkretnego silnika?
  8. No i to się zgadza, u mnie zdarza się, że czasem nie pokaże 6 kresek, a 5 po odpaleniu, szczególnie jak odpalenie jest dość krótko po zgaszeniu. Dlatego wskazania są orientacyjne. Nie zmienia to jednak faktu, że jakby nie patrzeć na bagnet autora tego tematu, to w obu przypadkach daleko mu na nim do maksa sugerowanego przez wskazania z wyświetlacza.
  9. @nyerik wskazania z zegarów traktuj czysto orientacyjnie, jak zaczniesz sobie teraz tam regularnie zerkać, to zauważysz, że raz będziesz miał kreskę mniej, raz więcej. Nic niezwykłego. Manualne sprawdzenie poziomu na bagnecie to jedyny miarodajny test. Pomysł z podjechaniem do ASO nie jest głupi. Zapytaj, czy to co masz teraz to od Twojego silnika, a jak nie to poproś o sprawdzenie, co powinno tam siedzieć. Tu nikt nikogo nie straszy, każdy może sobie jeździć jak chce, nawet na suchej misce olejowej, jego sprawa ;) Tu sytuacja jest ewidentnie podejrzana i dla własnego spokoju bym się upewnił chociaż, że mam bagnet, któremu mogę zaufać.
  10. No to jak dla mnie ten czujnik poziomu pokazuje bzdury...nawet jeśli Renia08 ma rację, w co trochę mi się nie chce wierzyć, to i tak powinieneś mieć 2, góra 3 kreski, ale na pewno nie maks.
  11. Jak masz to "oil OK" na wyświetlaczu przyciśnij raz tego pikulca przy zegarach, którym resetujesz stany, wtedy pokaże Ci poziom oleju na wyświetlaczu.
  12. A ile kresek oleju pokazuje Ci na zegarach? To "oil OK" to się pojawiło przy odpaleniu po dłuższym postoju czy krótko po zgaszeniu auta? Według mnie standardowo olej powinien być między tymi poziomymi kreskami, jak w instrukcji wyżej.
  13. Jak dla mnie dolna kreska to minimum, a górna maksimum, czyli masz oleju na minimum...Tam pod tym olejem jest jeszcze jedna kreska? Te X to może po prostu takie wypustki, żeby olej się lepiej do tego przyczepiał i łatwiej było poziom odczytać? Faktycznie bagnet dziwnie wygląda
  14. @witman to zdjęcie pierwsze z runem leśnym jest aż nieprawdopodobne, żeby dopuścić do takiego stanu Mnie się raz zapchało na amen, ale to po deszczu/w trakcie deszczu od razu słychać, takie chlupanie gdzieś pod szybą na każdym zakręcie, woda się przelewa z jednej strony na drugą.
  15. Chyba to nie wpływ wieku na samą szybkozłączkę, ale właśnie następstwo różnych napraw. Szybkozłączka sama z siebie raczej się nie rozlatuje, podejrzewam, że bardziej chodzi o niechlujny jej montaż lub przypadkowe uszkodzenie po naprawie. Przewód jest tuż obok jednej ze śrub mocujących kolektor ssący, a więc manewruje się blisko niego przy każdym ściąganiu tego elementu. MII są starsze, więc częściej naprawiane niż MIII, choć ogólnie gdybam sobie teraz ;) W 1.6 16V Megane 1, jeśli dobrze pamiętam (mogę się mylić) wejście do listwy było jeszcze bliżej alternatora, ale za to przewód głębiej schowany, może trudniej to uszkodzić dzięki temu ;) W Megane 3 za to zauważcie, że przewód jest puszczony tak jakby nad łapą silnika i poduszką. Nie wiem, czy nie trzeba tego odpinać przy wymianie tej górnej poduchy.
×