Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

droopy

Użytkownik
  • Zawartość

    1416
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

96 Super

O droopy

Kontakt

  • Strona www
    http://magiatekstu.pl

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.6 16V + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    130

Profil

  • Zainteresowania
    Copywriter z zawodu i z zamiłowania.

Ostatnio na profilu byli

1980 wyświetleń profilu
  1. droopy

    Megane II phI Wymiana silnika k4m760

    Z ciekawości, jaki przebieg? Aż trudno uwierzyć, te silniki naprawdę trudno zatłuc...
  2. droopy

    Megane II phI Krótki "syk"-pytanie

    Ale to z okolic rozrządu wydobywa się ten dźwięk? Ja pierwsze słyszę.
  3. droopy

    Megane II phI Wyciek płynu chłodniczego

    Przy jakichś wymianach filtrów to woda z płynem do mycia naczyń na połączenia i patrzę czy bąbelki się nie pojawiają, plus na węch oczywiście :P Jak coś poważniejszego to jadę do gazownika albo na stację diagnostyczną, żeby testerem sprawdzili.
  4. Generalnie jakbyś faktycznie miał dźwięk mono to przecież od razu to słychać, a przynajmniej dla mnie jest to odczuwalne natychmiast ;)
  5. "MONO CD" oznacza, że nie korzystasz ze zmieniarki, płyt tylko pojedynczo wrzucasz krążki.
  6. droopy

    Megane II phI Wyciek płynu chłodniczego

    Trudniejsze nie jest, wymaga większej uwagi i zachowania zasad bezpieczeństwa, bo to instalacja gazowa. Odcięcie gazu + sprawdzenie szczelności po każdej naprawie, podstawa. Oczywiście robisz to na własną odpowiedzialność, żeby nie było, ja do niczego nie namawiam ;)
  7. droopy

    Megane II phI Wyciek płynu chłodniczego

    Filtr fazy ciekłej powinien być gdzieś w samym parowniku. W necie na pewno bez problemu znajdziesz opisy czy filmy z tym związane, jak wpiszesz co tam masz w aucie. Będzie gdzieś jakaś kopułka dokręcana, którą zdejmujesz i pod nią filtr. Drugi to filtr fazy lotnej, jego wymiana jest łatwiejsza, będzie gdzieś na wężyku gazu idącym od parownika do wtryskiwaczy, taka większa puszka. Jak będziesz wymieniała to pamiętaj, że on jest kierunkowy. Będzie na nim strzałka, która musi wskazywać w stronę wtryskiwaczy gazu. Regeneracja parownika to trochę więcej zabawy. Wyciągasz, rozkręcasz, myjesz (to najgorsze, syf zgromadzony w środku nie schodzi tak łatwo) i wymieniasz membrany oraz uszczelki. Można kupić zestawy regeneracyjne, instrukcje pewnie też w sieci znajdziesz. To już jak chcesz, do niczego nie zachęcam. Więcej roboty, jest to trudniejsze, trzeba podejść do tego na poważnie, żeby wszystko było idealnie szczelne potem, a i po regeneracji koniecznie lecisz na regulację gazu.
  8. droopy

    Megane II phI Wyciek płynu chłodniczego

    Nie no jasne, o to mi chodziło, niech samo się przełączy ;) Jeśli to Ty zakładałaś instalację to na pewno masz od niej instrukcję obsługi, powinny być tam interwały dla wymiany filtrów.
  9. droopy

    Megane II phI Wyciek płynu chłodniczego

    Te filtry powinno się często wymieniać, naprawdę nie oszczędzaj na tym. Co 10-15 tysięcy góra, one grosze kosztują, a jak masz zapał i możliwości to spokojnie zrobisz to sama. Czyściłem kiedyś parownik po jakichś 70 tysiącach, to co się w nim znajdowało, jest trudne do opisania, a filtry regularnie wymieniałem. Na tym fazy płynnej można znaleźć nawet opiłki metalu, takie gówno sprzedają, a też nie kupuję u Miecia na obrzeżach miasta ;) Szkoda silnika i samej instalacji, uwierz. Zawór ręczny odcinający gaz masz na butli. Zapewne masz taką w kole zapasowym, więc odkręcasz ten plastikowy dekielek na środku butli i tam gdzieś przy elektrozaworze znajdziesz okrągłą główkę zaworka, wkręcasz ją na maksa. Potem odpalasz auto, przełączasz na gaz i czekasz aż samo wróci na PB, sygnalizując pikaniem tak, jak wtedy, gdy skończy się gaz. To znaczy, że wypaliłaś to co zostało w układzie po zakręceniu butli. Można bezpiecznie dłubać wtedy
  10. droopy

    Megane II phI Wyciek płynu chłodniczego

    Osobiście zacząłbym od próby dokręcenia, a jak nie pomoże to wtedy robić coś poważniejszego ;) Opaski raczej tak po prostu nie przesuniesz, króćce wchodzące w wężyk pewnie nie są zbyt długie, ale próbuj oczywiście, kto wie. Węże wodne możesz wyciągać, naturalnie trochę płynu zgubisz po drodze. Ja dla bezpieczeństwa i dla własnego spokoju zawsze zakręcam gaz na butli i "wypalam" resztki z układu, cokolwiek nie robiłbym przy instalacji, ale to ja Po ilu kilometrach od wymiany zapchał się ten filtr? Tak z ciekawości pytam.
  11. droopy

    Megane II phI Wyciek płynu chłodniczego

    No to dziwne, użytkuję druga instalację gazową (a trzecią obsługuję w innym aucie w rodzinie) i nie spotkałem się z nagminnym zapoceniem tego miejsca. Obecnej nie ruszam, bo jest na gwarancji póki co, ale poprzednią serwisowałem sam i zawsze było tam sucho. Samodzielnie regenerowałem parownik i po tym zabiegu również mi tam nie ciekło W obecnej instalacji nastukane 10 tysięcy i suchutko. Ja w ogóle, żeby zapobiegać niszczeniu węży przez opaskę, daję pomiędzy wężyk, a opaskę kawałek gumy obciętej ze starej dętki rowerowej. Opaska tnie podkładkę z dętki, a nie wężyk.
  12. droopy

    Megane II phI Wyciek płynu chłodniczego

    Ten parownik wygląda na całkiem nowy, świeżo założona instalacja gazowa? Jeśli tak to być może wystarczy tylko dokręcić te opaski zaciskowe. Niechlujne podejście do montażu albo guma węży zmiękła i zrobił się luz. Jeśli nie jest to na tyle nowe, jak wygląda, to opaski mogły wyrobić wężyki, czego efektem są pęknięcia pod nimi. Tutaj, jeśli węże są dane z jakimś zapasem, można obciąć je przed miejscem montażu zacisków, nałożyć ponownie na króćce i zamocować nowymi opaskami.
  13. Masz rację @Lelupi, ale akurat nie wiem gdzie w takiej polityce działanie proekologiczne. No bo co, nowy akumulator co 4-5 lat. Trzeba ich więcej produkować, stare wiecznie utylizować. Na mój rozum to bardziej obciąża środowisko niż jakby akumulator działał 2 razy dłużej. Zresztą tak jest ze wszystkim dzisiaj, sprzęt RTV i AGD jest chyba najlepszym tego przykładem.
  14. No, uszczelka przy 200 tysiakach to wcale nie tak źle. Co do wypalonych gniazd to w ogóle serwisowałeś jakoś sensownie tę instalację gazową?
×