Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

droopy

Użytkownik
  • Zawartość

    1555
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

115 Super

1 obserwujący

Kontakt

  • Strona www
    http://magiatekstu.pl

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.6 16V + LPG
  • Przebieg (tys.km)
    130

Profil

  • Zainteresowania
    Copywriter z zawodu i z zamiłowania.

Ostatnio na profilu byli

2390 wyświetleń profilu
  1. Pewnie opaska mocująca osłonę przegubu, tę harmonijkową gumę. Ogarnij to jak najszybciej, bo będziesz przegub wymieniał potem.
  2. Hejka. Takie pytanie trochę teoretyczne, bo dopadł i mnie chyba problem uszkodzenia modułu sterowania szybą. Parę dni temu jechałem z szybą opuszczoną na maksa, która w pewnym momencie sama zaczęła schodkowo (jak wtedy gdy jest nieprzyuczona) podnosić się do góry. Nie reagowała na przycisk. Podniosła się na maksa i później wielokrotnie jeszcze dobijała do maksymalnej wysokości, dalej krótkimi impulsami. Teraz nie działa w ogóle...Prąd dochodzi do przycisku, sprawdziłem już. Sam przycisk też działa. Wie ktoś czy możliwe jest zwyczajne wycięcie tego modułu? Ja i tak mam sterowanie impulsowe tylko w szybie od strony kierowcy i szczerze mówiąc, do niczego mi to nie jest potrzebne. Czysto teoretycznie więc, można usunąć moduł i podłączyć silniczek bez niego? W drzwiach pasażera tak to działa, bo nie ma modułu. Swoją drogą dalej te zamienniki modułów z allee.. są takie do 4-liter?
  3. 1. Śrub jest chyba 8 jeśli dobrze pamiętam, 5 z przodu i 3 z tyłu. Do tego odkręcasz przepustnicę i jeszcze wężyk będzie do wyjęcia z tyłu, od strony grodzi silnika. Oczywiście cewki musisz przynajmniej odłączyć. Wyciągaj kolektor tak, jak jest zamontowany w aucie. W tylnej, tej prostokątnej części zbiera się olej, możesz sobie zalać nim cały silnik, jak przechylisz. 2. To zależy w jakim są stanie. Kosztują jednak naprawdę grosze i według mnie bez sensu ich nie wymienić przy okazji. Potrzebujesz 4 uszczelki kolektora i oring dla tej odmy. 3. Olej zbiera się w tej prostokątnej, tylnej części. Zdjęcie łączenia odmy z pokrywą zaworów, gdzie często sączy się olej, masz tutaj 4. Jeśli nie będziesz ruszał klapką przepustnicy to żadnej adaptacji nie trzeba robić.
  4. Nie, zdjęcie kolektora nie musi od razu wiązać się z wymianą uszczelek. Co do numerów to nie wiem niestety czy na pewno te są odpowiednie dla Twojego silnika. Może ktoś mający go się wypowie albo możesz poszukać sobie numerów tutaj https://www.catcar.info/renault/?lang=en&l=c3Q9PTIwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJNb2RlbCIsIjIwIjoiTVx1MDBlOWdhbmUgSUlJIn18fG5vcHJzPT0xNDk1fHxicmFuZD09UmVuYXVsdA%3D%3D Ten 4-znakowy kod bierzesz ze swojego numeru VIN, znaki od 4 do 7.
  5. Nie bardzo wiem jaką uszczelkę masz na myśli, ale tam na górze to co najwyżej może lecieć przy zaworze KZFR. Jednak Ty w swoim silniku nie masz koła zmiennych faz rozrządu, a więc i nie masz zaworu (byłby zaraz za korkiem wlewu oleju). O wycieku z odmy jest mnóstwo informacji na forum, usterka typowa w tym silniku. Istotnie, ewentualna wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów wiąże się z dłubaniem przy rozrządzie.
  6. Warunki pracy lodówki, a układu zamontowanego w aucie są chyba diametralnie odmienne. Na pewno wibracje i wstrząsy nie wpływają na to, że nawet z w pełni sprawnego układu minimalnie coś tam uleci? Ja byłem w zeszłym tygodniu na takim serwisie, po 2 latach i brakowało 80g czynnika. Oczywiście może być tak, że poprzednim razem wcisnęli za mało do układu, byłem w jakimś dziwnym miejscu, pierwszy i ostatni raz swoją drogą.
  7. Fajnie, dzięki że pamiętałeś o prośbie @KDKJ Ja się zastanawiam nad odświeżeniem listw bocznych, właśnie gumą i mam obawy czy myjki wytrzyma.
  8. A czemu tak? Przecież dzięki temu, że jest przypisane do auta, to każdy może nim jeździć Jakby było do kierowcy to co, masz żonę i pełnoletnie dziecko, każdy musi wykupić swoje OC?
  9. Właśnie też mam z tym problem. Chciałem Ci pomóc i próbowałem cokolwiek dopasować dzisiaj rano, ale nic kupy się nie trzyma :/ Przewód pilota poszukałbym na zasadzie dostania się do wtyczki pilota i potem miernik w dłoń i sprawdzanie przejścia od wtyczki pilota do którejś wtyczki w tym bałaganie obok radia. Jak znajdziesz chociaż jeden, to reszta powinna być obok siebie, łącznie 6 pinów jest od pilota. A jak znajdziesz wtyczkę z pilotem, to może w niej będzie również zasilanie.
  10. Jeśli będziesz coś próbował, to pamiętaj, że żółta wtyczka idąca do radia to nie jest pilot, jesteś w błędzie. Radio komunikuje się z wyświetlaczem po szynie CAN i ta komunikacja odbywa się właśnie poprzez żółtą wtyczkę. Pilot natomiast jest podłączony bezpośrednio do wyświetlacza. Dopiero z wyświetlacza idzie sygnał z pilota do radia, ale już po szynie CAN. Jak będziesz sam przeszukiwał schematy, to pilot będzie oznaczony jako sygnał L0, L1, L2, IN0, IN1, IN2. Najprostsze jest właśnie ogarnięcie żółtej wtyczki. Możesz na własną rękę odpowiednie piny podłączyć sobie do wtyczki wyświetlacza, kierując się na przykład tą rozpiską: Dalej będziesz już musiał szukać, gdzie w Twojej kabelkologii są piny idące od pilota, gdzie jest zasilanie i sygnał temperatury. Ciężka sprawa niestety :/
  11. Pewnie 15 powinna mieć szara, bo tam na zdjęciu widać, że jakiś kabelek obcięty jest. Zrób zdjęcie tej wtyczki od góry, tak żeby było widać, gdzie kabelki wchodzą. Jutro zobaczę inne rozpiski pinów. Ogólnie na forum masz schematy elektryczne do tego auta. Możesz sobie pobrać i na liście wybrać pozycję 653, jest kilka opcji dla tej wtyczki, możesz próbować porównać. A 30 pinów chodziło mi o to, że wtyczka może łącznie pomieścić 30 pinów. To, że nie ma wszystkich to inna sprawa ;)
  12. @kaniucha ta szara wtyczka ma 24 piny? Jeśli tak, to być może ta wtyczka ma taki rozkład pinów: Ale ja kompletnie strzelam teraz, więc jeśli w ogóle, to robisz to na swoją odpowiedzialność...przetestuj na przykład, czy zgadzają się piny idące do żółtej wtyczki. Sprawdź przejście z pinów 11, 12 i 16 szarej wtyczki do pinów w żółtej wtyczce. Jeśli jest, to może to będzie to, może... Schemat wygląda tak samo, jak rozkład pinów do wtyczki wyświetlacza od Update List. Kolega mireczek01 podsyłał Ci wyżej link do innego tematu, gdzie na 2 stronie masz mój schemat przejścia z Tuner List na Update List. Teoretycznie Ty musiałbyś zastosować się do niego odwrotnie, a więc od Update List do Tuner List. /edit Nie, to nie będzie to. Na oko policzyłem piny ze zdjęcia i masz tam ich 30 chyba.
  13. Skoro nie wiesz, to znaczy, że nie tu tkwi problem ;) ELM327 prosty interfejs diagnostyczny, a OBD to gniazdo do diagnostyki komputerowej, gdzie można sobie to podłączyć. Sugestia wzięła się stąd, że sam kiedyś szukałem gdzie mi prąd "zjada". Namęczyłem się, a kompletnie zapomniałem, że właśnie elm siedzi sobie w gnieździe i okazało się, że on cały czas jest zasilany ;)
  14. A może zwyczajnie rozrusznik się zawiesza, daje pomalutku znać, że życie mu się już znudziło? W MI miałem długo dość podobnie. Miesiącami raz na dziesiątki odpaleń nie kręcił w ogóle, jedynie cykanie przekaźnika. Kilka prób i w końcu zaskakiwał, po czym problem jakiś czas nie wracał. Z biegiem czasu nasilało się, aż pewnego dnia rozrusznik zdechł totalnie. Co do poboru prądu to jest zdecydowanie za dużo. Nie masz czasem wpiętego jakiegoś elma do OBD?
  15. Z tymi tablicami zabytkowymi to trochę przesadzasz @nyerik. Nie masz żadnego sensownego argumentu przeciw ich stosowaniu, poza tym, że wygląd Ci się nie podoba, co jest kwestią gustu. Mnie osobiście bardzo podoba się ta mała graficzka z zabytkowym autem, dodaje tablicy uroku i przede wszystkim unikalnego charakteru. Ja tak samo jak Ty, mogę przyhejtować tablice spersonalizowane. Nie rozumiem, po jakiego grzyba płacić za coś takiego. W moim odczuciu jest to zwykły przejaw szpanerstwa. Ale nie czepiam się takich bzdur bo nie ma to sensu Jeszcze co do elektryków, mają być zielone tablice podobno, w sumie na takim miętowym tle, także doczekasz się ;)
×
×
  • Utwórz nowe...