Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

mat_79

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.5 dci 110KM
  • Przebieg (tys.km)
    200
  1. Pozostało do końca: 16 dni i 9 godzin

    • SPRZEDAŻ
    • Używany

    Bezwypadkowy, oryginalny lakier. Stan bardzo dobry. Po remoncie zawieszenia i hamulców. Sprawna klimatyzacja. Opony wielosezonowe. Sprawny system Hand Free. Olej wymieniany co 10 tys. km. Realne spalanie w mieście 4.8 l/100 km. Garażowany. Realny, NIEcofany przebieg. OC opłacone do 27.09.2020, przegląd do 30.07.2020. Dostępny do oglądania codziennie (Lublin). Oferta prywatna, NIE komis.

    NaN

    Lublin, lubelskie - PL

  2. Do Admina: można to jakoś wrzucić do manuali? Szyby elektryczne z tyłu zrobione! Poniżej kilka wskazówek: 1. Jak sprawdzić, czy w budzie samochodu jest już poprowadzona fabrycznie instalacja elektryczna dla tylnych szyb? Trzeba zajrzeć do gniazd w środkowych słupkach. Powinny wyglądać tak: 2. W skrzynce bezpieczników powinny być dwa bezpieczniki 25A na drugim rzędzie od prawej, trzeci i czwarty od dołu. 3. Wtyczka do panela kierowcy z przyciskami do sterowania szyb i lusterek powinna mieć połączenia jak na zdjęciu (zdjęcie akurat gniazda, a nie wtyczki, ale piny się zgadzają). Nowy panel z czterema przyciskami do szyb i przyciskiem Child Lock bez problemu można kupić. Pasuje plug&play. 4. Silniczki do napędu szyb pasują bez żadnych przeróbek w miejsce ręcznego mechanizmu korbek. Wystarczy odkręcić trzy torxy. Przyciski do sterowania - również plug&play. Jeżeli chodzi o wiązki przewodów do drzwi, to bez problemu można kupić takie pochodzące z meganki posiadającej hands free. Opis wtyku dla wiązki lewych tylnych drzwi (z HF), bo nie wszystko widać na zdjęciach: do wszystkich "grubych" pinów są podłączone przewody. Do "cienkich" pinów (w takiej pozycji, jak na zdjęciu): w górnym rzędzie podłączony przewód do trzeciego pinu od prawej, w środkowym rzędzie podłączone przewody do drugiego i trzeciego pinu od prawej, w dolnym rzędzie podłączone przewody do pierwszego i drugiego pinu od prawej. W przypadku wiązki bez HF (i chyba przedliftowej), w górnym rzędzie są dwa piny zajęte. 5. Wiązkę zapewne trzeba będzie trochę przerobić. Po pierwsze, odciąć i zaizolować przewody do czujnika hands free. (No chyba, że auto posiada HF...) 6. Po drugie - kwestia ile pinów jest w zamku drzwi. Jeżeli 6 pinów (taki, jak na zdjęciu) - to wtyku wiązki nie trzeba przerabiać. Aby odpiąć wtyczkę od zamka musiałem odkręcić zamek (trzy torxy), bo w inny sposób nie byłem w stanie sięgnąć do blokady wtyczki. Jeżeli w zamku są tylko 4 piny, a wtyk wiązki ma 6 pinów? Zanim zaczniecie ciąć przewody, sprawdźcie jak ułożyć nową wiązkę (u mnie trochę inny przebieg niż starej), by nigdzie nie zabrakło "długości". Jeżeli wiązka pochodzi z samochodu z HF, to trzeba podmienić wtyki i polutować przewody wg schematu (piny w każdym wtyku są numerowane), strona lewa: - z kostki 6 pin przewód 1 - do kostki 4 pin przewód 1 - z kostki 6 pin przewód 2 - do kostki 4 pin przewód 3 - z kostki 6 pin przewód 3 - do kostki 4 pin przewód 2 - z kostki 6 pin przewód 4 - do kostki 4 pin przewód 4 Jeżeli zaś wiązka pochodzi z samochodu bez HF, to trzeba podmienić wtyki i polutować przewody wg schematu (piny w każdym wtyku są numerowane), strona prawa: - z kostki 6 pin przewód 2 - do kostki 4 pin przewód 1 - z kostki 6 pin przewód 3 - do kostki 4 pin przewód 2 - z kostki 6 pin przewód 4 - do kostki 4 pin przewód 3 - z kostki 6 pin przewód 5 - do kostki 4 pin przewód 4 7. Jeżeli chodzi o te superunikalne opaski zaciskowe do wiązki drzwi... Spokojnie można je rozpiąć cienkim śrubokrętem i wykorzystać ponownie. 8. Aktywacja tylnych szyb w systemie komputerowym meganki jest prosta. Dokonałem za pomocą Ecu Tweaker (do pobrania np. tu https://goduster.pl/ecu-tweaker-zamiast-ddt4all/) i ELM372. Trzeba ustawić: - w Driver Door Control Module -> Config Window Rear Switch Enable - w Body Control Module -> Window Control -> REAR_PASSENGER_WLAP_ECU_CF 9. Aktywacja przycisku, by pasażerowie z tyłu nie mogli się bawić szybami: - w Driver Door Control Module -> aktywacja dwóch parametrów z Child Lock LED w nazwie.
  3. Cześć! Poszukuję namiarów na tego typu spinki - opaski zaciskowe do przewodów. Te konkretnie pochodzą z wiązki elektrycznej tylnych drzwi. Ktoś, coś?
  4. Udało się uruchomić silniczek szyb! 1. W Driver Door Control Module -> Config Window Rear Switch ENable. 2. W Body Control Module -> Window Control -> REAR_PASSENGER_WLAP_ECU_CF. 3. Do gniazda w środkowym słupku podłączona nowa wiązka, a do niej silniczek i przycisk sterujący. Działa nawet na "starym" panelu przycisków w drzwiach kierowcy, tzn. tylko z przyciskami do sterowania przednich szyb.
  5. A jak działa super blokada drzwi? -- Chyba znalazłem: To ryglowanie zamka - wciskasz na karcie dwa razy zamknięcie i wtedy nawet ciągnąc za wewnętrzną klamkę nie da się otworzyć auta.
  6. Cześć! Bawiąc się Ecu Tweaker'em przypadkowo wyłączyłem wyświetlanie temperatury na ekranie nawigacji (radia). Dla potomnych: opcja ta jest schowana w Driver Door Control Module i nazywa się Config Temperature. Wystarczy zmienić z 0 na 1, następnie SEND. --- Przy okazji: ktoś pomoże rozszyfrować wszystkie opcje z tego sterownika? UWAGA na start: u mnie w Ecu Tweaker lista poniższych opcji jest "odwrócona", tzn. jak ustawiam Super Lock, to w rzeczywistości ustawiam Temperature, a jak Folding - to tak na prawdę Mirror Defrosting itd. Super Lock - (w rzeczywistości Temperature) wciskasz na karcie dwa razy zamknięcie i wtedy nawet ciągnąc za wewnętrzną klamkę nie da się otworzyć auta Folding - (w rzeczywistości Mirror Defrosting) składanie lusterek Window Rear - (w rzeczywistości Child Lock LED) sterowanie tylnymi szybami Child Lock LED BCM param - (w rzeczywistości Puddle Lamp) ??? Puddle Lamp - (w rzeczywistości Child Lock LED BCM param) lampka w drzwiach kierowcy Child Lock LED - (w rzeczywistości Window Rear) kontrolka włączonego zabezpieczenia przed otwarciem tylnych drzwi i okien Mirror Defrosting - (w rzeczywistości Folding) grzanie lusterek Temperature - (w rzeczywistości Super Lock) temperatura na ekranie nawigacji (radia) Config DCM - 0101
  7. A widzisz - nie mam. Kupię i spróbuję. Ten przypadek Twojej znajomej to też renault?
  8. Cześć! Chcę dołożyć tylne elektryczne szyby. W budzie nadwozia jest instalacja. W skrzynce bezpieczników obok kierownicy - są odpowiednie bezpieczniki. Okazyjnie kupiłem podnośnik (silniczek), wiązkę drzwi i przycisk. Jakie opcje w ecu trzeba aktywować? Na razie znalazłem w module BCM -> Window Control -> LVE_CF i REAR_PASSENGER_WLAP_ECU_CF. Ale to za mało, bo po podpięciu wiązki drzwi w gniazdo w słupku, silniczek nie działa. Ktoś, coś?
  9. Mam 5 wtryskiwacz, więc podłączenie nie będzie problemem. Chodzi tylko o estetyczną i widoczną kontrolkę.
  10. Znalazł ktoś z Waś jakieś fajne miejsce na tą diodę w Megi III ph3? Bo mam wersję licznika, gdzie nie ma w ogóle (nawet nieaktywnej) kontrolki FAP. Po prostu nie występuje.
  11. Cześć! Niestety, moje megane III ph III nie ma handsfree i chciałbym je w ten system doposażyć. Widziałem, że w niektórych megane III przycisk HF jest tylko w drzwiach kierowcy. Czy dołożenie systemu tylko do jednych drzwi (kierowcy) jest wyraźnie prostsze i tańsze niż do wszystkich czterech? Czy jak się bawić, to już na całego? Czy ktoś z Was robił taką modyfikację i może się podzielić swoimi doświadczeniami? Pozdrawiam, Maciej
  12. Cześć! Możecie podać jakiś konkretny nr katalogowy wkładu termostatu z clio III 1.2, który będzie pasował do megane III 1.5 dci 110KM? *** edit *** Dziś wymieniłem termostat, a konkretnie sam wkład w nim. Dawcą wkładu był termostat na 89 st. C o oznaczeniu TH6126.89J VER. Kolejność działań: 1. Odessałem wężykiem płyn chłodniczy (ile się dało) ze zbiornika wyrównawczego. 2. Teraz przeniosłem się już w okolice termostatu. By mieć do niego lepszy dostęp odkręciłem wspornik wężyka odpowietrzenia skrzyni biegów i odpiąłem mocowanie jakiejś grubej rury poniżej. 3. Z obudowy termostatu odkręciłem kapturek odpowietrzający i szybko nałożyłem na niego wężyk, którym znowu odessałem trochę płynu chłodzącego. 4. Szczypcami (do rur) ścisnąłem metalową obejmę rury wodnej wchodzącej od przodu w obudowę termostatu. Rurę wyszarpałem z króćca obudowy termostatu i szybko uniosłem do góry, gdyż był w niej jeszcze płyn chłodniczy. Rozlało się na prawdę niewiele. Rurę ułożyłem tak, by płyn się nie wylewał i głęboko w nią włożyłem wężyk, którym trzeci raz odessałem płyn chłodniczy. 5. Odkręciłem obudowę termostatu od bloku sinika: trzy śruby na nasadkę 10. 6. Odchyliłem obudowę termostatu i specjalnie na tą okoliczność zrobionym narzędziem (opis i zdjęcia w uwagach na końcu posta) zwolniłem blokadę sprężyny termostatu (wkładu), a następnie w to miejsce zamontowałem tym samym narzędziem nowy wkład. 7. Teraz rozpoczęło się składanie wszystkiego. Przykręciłem obudowę termostatu do bloku silnika. Podłączyłem rurę wodną od przodu. Na króciec odpowietrznika nałożyłem wężyk, którym wcześniej spuszczałem płyn. Wężyk skierowałem ku górze. Będzie robił za wskaźnik poziomu płynu chłodzącego w trakcie jego uzupełniania. 8. Powoli zacząłem dolewać płyn chłodzący do zbiorniczka wyrównawczego. Wielokrotnie naciskałem wąż - ten sam, co był odpięty od termostatu - by usunąć powietrze. Jak nie było już powietrza, zdjąłem wężyk z króćca odpowietrzającego i szybko zakręciłem na nim kapturek. 9. Przykręciłem wspornik odpowietrzenia skrzyni. Zamocowałem w uchwycie grubą rurę pod termostatem. 10. To na tyle. Po jeździe próbnej, poziom płynu nieznacznie opadł w zbiorniczku wyrównawczym (ok 1 cm). 11. Kontrola przez ELM wykazała, że: pierwszy kafelek zapala się przy 50 st. C, drugi przy 80 st. C. Nowy termostat zaczyna się otwierać przy 83 st. C. Uwagi: 1. Pilnujcie koreczka (zaślepki, kapturka) odpowietrznika. Jest wielkości kapturka od zaworka opony, ale ma w środku uszczelkę (chyba). Mi spadł na skrzynię i przez 15 min go szukałem... 2. By łatwo wymienić wkład termostatu, zrobiłem sobie przyrząd. Składa się z przedłużki 1/4 z uchwytem (jak w śrubokręcie). Nałożyłem na niego długą nasadkę 13. Opaską zaciskową równolegle zamontowałem kawałek prostego drutu (pilnik), dystansując go od nasadki jakąś tulejką (chyba nitonakrętką). Dzięki temu mogę wcisnąć blokadę wkładu termostatu (tą blaszkę odpychaną sprężynką) i od razu ją obrócić, zwalniając z zaczepów. 3. Proponuję przed naprawą obejrzeć te dwa filmiki na YT: 4. Nie śmiać się, że przyjaciel ze Wschodu ma dywan na ścianie w garażu... Pozdrawiam, Maciej
  13. Miałem tak samo, jak fachowiec od klimy nabił mi instalację niewłaściwym czynnikiem. Nie wiem, czy przez przypadek, z oszczędności, czy co... Dosyć powiedzieć, że przez kilkanaście minut od włączenia klimy ta chłodziła jak głupia, a później zamarzał parownik. Polecany, inny fachman wykrył problem, podmienił czynnik i jest ok.
  14. Dla potomności: Jak odpiąć wtyczkę czujnika ciśnienia oleju w 1.5 dci? Chodzi o ten czujnik znajdujący się pod filtrem oleju. Wtyczka z jednej strony (na obwodzie) jest wyraźnie grubsza. Tam kryje się zatrzask pozwalający ją odpiąć. Trzeba go nacisnąć - dosyć mocno, skok ok 2-3 mm. Zatrzask naciskamy od strony przewodu, a nie czujnika. Z wciśniętym zatrzaskiem, wtyczkę wyciągamy z gniazda. Uwagi: u mnie wszystko, co poniżej filtra oleju było zawalone mieszanką oleju i piachu... Chyba ktoś kiedyś rozpoczął wymianę oleju od odkręcenia filtra. Wtyczka przed wypięciem wymagała solidnego oczyszczenia. Dopiero po tym mogłem wyczuć, jak ją odpiąć. Pozdrawiam, M
  15. A jak odpiąć wtyczkę? Gdzie nacisnąć, nadusić, podważyć? Bo u mnie przewód jeszcze się nie przerwał, ale niewiele mu brakuje... Tylko nie wiem, jak odpiąć wtyczkę od czujnika. Pozdrawiam, M
×
×
  • Utwórz nowe...