Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

jose22

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    43
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phII
  • Silnik
    1.6 K4M 858
  • Przebieg (tys.km)
    68

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Jeśli to jest taka zwykła guma to spróbuj pasek rozrządu rozciągnąć.
  2. Budowa paska zębatego Grzbiet paska - wykonany z kauczuku syntetycznego. Materiał ten charakteryzuje się bardzo dobrą elastycznością. Jest też bardzo śliski, dzięki czemu w miejscu styku grzbietu paska z np. rolką prowadzącą czy napinaczem nie powstają duże siły oporu (tarcie). Kauczuk syntetyczny nie jest odporny na działanie środków chemicznych, szczególnie na bazie węglowodorów (oleje, smary, paliwa, rozpuszczalniki itp.) oraz silikonów. Kord - element nośny paska. Dzięki niemu uzyskuje się dużą odporność paska na rozciąganie oraz odporność na działanie ciepła (brak zjawiska rozszerzalności cieplnej). Zęby paska - Zadaniem zębów paska jest przeniesienie siły napędowej z elementu czynnego (silnik) na element bierny. Istnieje kilka profili zębów. Dodatkowa powłoka chroniąca zęby - jest to specjalna tkanina lub teflon, którymi pokrywane są zęby. To rozwiązanie ma wzmocnić dodatkowo konstrukcję zębów (wzmocnić i usztywnić) oraz zmniejszyć tarcie pomiędzy zębem paska a kołem zębatym (teflon).
  3. To nie była tylko wymiana elementów rozrządu.Usługa obejmowała również uszczelnianie silnika (były spore wycieki pod kolektorem ssącym)wymianę wielu uszczelniaczy wałków rozrządu przepustnicy itd,płynu chłodniczego, oleju silnikowego. Usługę wykonała firma "Garaż serwis"z ul Grochowskiej 45
  4. Przejechałem 68000km przez prawie 6 lat. Jazda w 80% po mieście czyli w trudnych warunkach dla silnika.Wszyscy zgodnie twierdzą że 100000 - 120000 km lub 5 lat to limit dla rozrządu, w moim przypadku mija 6 czyli pora wymienić. Zdecydowałem się na cały kpl. z pompą wody , KZFR i całym osprzętem. Koło zmiennych faz rozrządu tak na wszelki wypadek aby mieć spokój przez najbliższe kilka lat i nie wracać do tematu. Samochód wrócił z warsztatu , zdemontowane części trafiły do moich rąk więc krótko opiszę w jakim są stanie. Fot.1 Rolka paska rozrządu.Brak luzów ale przy obracaniu słychać szum toczących się kulek.Taki dzwięk wydaje łożysko pracujące na sucho.Dobrze że wymienione na nowe. Fot.2 Rolka paska rozrządu regulowana.Brak luzów,cicha praca przy obracaniu rolki. Stan bardzo dobry.Niepotrzebnie wymieniona Fot.3 Napinacz paska akcesoriów.Brak luzów,cicha praca przy obracaniu rolki. Niepotrzebnie wymieniona. Fot.4 Koło zmiennych faz rozrządu.Z zewnątrz wygląda bardzo dobrze w środku pewnie też bo przez 68000km zaterkotało tylko raz.Wymienione niepotrzebnie bo z uszkodzonym kołem można jezdzić. Fot.5 Pompa wody.Stan bardzo dobry.Brak luzów, w 100% szczelna.Niepotrzebnie wymieniona. Fot.6 Pasek akcesoriów.Widoczne małe pęknięcia na całej długości i jedno większe przez całą szerokość.Dobrze że wymieniony. Fot.7 Pasek Rozrządu.Stan bardzo dobry, brak jakichkolwiek uszkodzeń i śladów zużycia.Wymieniony zbyt wcześnie. Na koniec moje przemyślenia odnośnie paska rozrządu. Obowiązek wymiany paska rozrządu po 5 latach jest bez sensu.Pasek zużywa się w trakcie pracy silnika pod obciążeniem a nie na postoju.Jest wykonany z materiałów które nie ulegają samoistnemu rozpadowi. Dam przykład.19 lat temu w mojej rodzinie kupiono Matiza.Przez 18 lat przejechał 50000km bez wymiany rozrządu,pompy wodnej i czegokolwiek z osprzętu silnika.Gdyby paski rozrządu ulegały degradacji na skutek upływającego czasu to w tym Matizie powinien przestać istnieć już dawno.A i w samochodach które miałem, paski zawsze wymieniałem ze względu na osiągnięty przebieg a nie upływający czas.Drugi raz nie dam się nabrać na sztuczki producenta.W tym konkretnym przypadku powinienem wymienić tylko pasek akcesoriów, sprawdzić rolkę dociskową i nie pakować się w koszty.
  5. Firma RPG Renault Warszawa wycenia usługę wymiany kpl.rozrządu bez KZFR w moim samochodzie na 2550zł .Za KZFR dodatkowo 1100zł.Prawdziwa okazja.
  6. Prawie 6 lat i przejechane ok 68000km. Pora na zmianę rozrządu (ze względu na upływający czas) i tu moje pytanie czy zmieniać KZFR.Koło tylko raz rok temu zaklekotało a poza tym cisza.Jaka jest wasza opinia.
  7. jose22

    Kraków - kradzieże kołpaków

    Po kolejnej kradzieży oddałem nowe kołpaki do grawera.Efekt - wszyscy oglądali ale nikt nie był zainteresowany przez kolejne 10lat.
  8. Do dezynfekcji parownika zakupiłem w aptece INCIDIN LIQUID SPRAY 1L za 26.00 złotych jest to szybko działający alkoholowy preparat do dezynfekcji sprzętu medycznego.Uznałem że jeśli jest stosowany w szpitalach to można go użyć i w samochodzie.Preparat można nanosić metodą natrysku więc z tego co znalazłem w domu zrobiłem prymitywny natryskiwacz.Metalowa rurka z zagiętą końcówką i dyszą z trzema otworkami 0,5mm + 50cm plastikowej rurki.Do tego pompowany manualnie opryskiwacz.Aby było widać co robię użyłem kamerki cofania połączonej z 5" monitorkiem LCD.Cały "sprzęt "powstał w godzinę i pomimo wyjątkowo prymitywnej konstrukcji sprawdził się w działaniu. Kolejnośc operacji jakie wykonałem: 1.Po wyjęciu filtra dokładnie obejrzałem cały parownik.(Było trochę zanieczyszczeń w jego dolnej części.) 2.Czyszczenie przy pomocy odkurzacza z wąską szczotką. 3.Dwa razy natryskiwałem płyn do dezynfekcji na całą powierzchnię parownika.Dzięki kamerce widziałem dokładnie co aktualnie robię. 4.Po odczekaniu ok 20 minut dla pewności suszyłem parownik suszarką do włosów, kolejno ciepłym i zimnym powietrzem.Operacja ta ma na celu usunięcie ewentualnych oparów płynu dezynfekującego. 5.Montaż nowego filtra. Koniec operacji. Po uruchomienu silnika z nawiewów leci czyściutkie powietrze bez jakichkolwiek zapachów. Zużyłem 250ml płynu dezynfekującego za ok 6,50zł czyli zostało go jeszcze na 3 takie operacje w przyszłości. INDICIN LICUID SPRAY.pdf
  9. jose22

    Megane III phI Przeciek

    Tak wygląda odpływ, po drugiej stronie jest identyczny.
  10. Po uruchomieniu silnika napięcie ładowania 14.4V po kilku minutach jazdy spada do 13,4V.
  11. jose22

    Megane III phI Uszczelka kolektora ssacego

    A jak wygląda procedura uszczelniania w ASO ?
  12. http://strzyzow.lento.pl/naprawa-renault-can-clip-gwarancja,2702672.html
  13. http://www.mkwe.pl/serwis/aparatura-pomiarowa/naprawa-testerow-diagnostycznych-clip-renault/
×