Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

szupi

Użytkownik
  • Zawartość

    125
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

8 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II PHII
  • Silnik
    1.5 dci 85 KM
  • Przebieg (tys.km)
    270

Ostatnio na profilu byli

228 wyświetleń profilu
  1. szupi

    Megane I phI Jaka końcówka wydechu?

    Jakie pytanie zadałeś taką dostałeś odpowiedź, Kiedyś jak mi w astrze końcowy przerdzewiał, to przy zejściu z obrotów takim rasowym basem pomrukiwał - pewnie ludzie myśleli, że mam jakie 1.6 abo nawet jeden łosiem pod maską a nie 1.4. Możesz machnąć tam dziurę młotkiem, a nuż się uda.
  2. W tej sytuacji od odczytów po stronie wysokociśnieniowej, istotniejsze jest ciśnienie po stronie niskiej. Przy małej ilości czynnika może dojść do sytuacji, że parownik przymarznie.
  3. Sprawdzenie wtryskiwaczy polegało na próbie przelewowej, miałem je wyciągać i przeczyścić w myjce ultradźwiękowej, ale kolega @aniewa posłuchał jak silnik pracuje i zasugerował, że nie widzi potrzeby zaczepiania wtryskiwaczy, więc zrobiłem im tylko próbę przelewową i przeczyściłem specyfikem liquid molly. Jestem skłonny przyjąć do wiadomości, że to problem z wtryskiwaczami, ale nie pasuje mi to, że po odłączeniu czujnika przyspieszenia po tych stukach nie ma śladu. Zanim wydrę wtryski, chciałbym sprawdzić prostsze rzeczy. @Andrzej-2010, po raz kolejny nie odpowiadasz na pytanie o to na jakie parametry zwrócić uwagę podczas pracy silnika - mógłbyś mi podpowiedzieć na co zwrócić uwagę. Pzdr i dzięki.
  4. Nic z turbosprężarką nie było robione, silnik trzyma stan oleju między wymianami, dolot oczywiście lekko zaolejony, ale po rozpięciu IC na dole żaden olej nie wylatuje. Nie dymi, równiutko pracuje, zimą odpala od razu. Czy przy ugiętym korbowodzie silnik nie zostawiał czarnej smugi nawet przy delikatnym przyspieszaniu?? Przypominam, że tutaj odłączałem wtryskiwacze po dwie stuki, więc na pwno nie jest to kwestia problematycznego jednego czy dwóch cylindów, które powodują stukanie.
  5. Jestem inżynierem, nie musisz mi pisać czego jednostką jest bar Gęstość zależna jest m.in od ciśnienia a co za tym idzie zmienia się zawartość masowa w jednostce objętości i interesowało mnie jak to może wpływać na pojawienie się spalania stukowego w przypadku nieprawidłowo dziłającego czujnika ciśnienia doładowania. Temat przeczytałem, przejrzałem wtryczkę czujnika ciśnienia doładowania, odłączyłem czujnik ciśnienia doładowania i podłączyłem czujnik spalania stukowego, auto zgodnie z przypuszczeniami pracowało z cały czas otwartym waste gate, mizerne przyspieszenie, ale w okolicach 3 tyś obr/min dalej słychać znajomy dźwięk spalania stukowego. Ehh...
  6. EGR jest sprawny, nie było z nim problemów, przeczytałem jedynie, że po zaślepieniu silnik jest żwawszy i zastanawiałem się czy jego zaślepienie nie wyeliminuje problemu - nie wyeliminowało. Powiedz mi skąd trop dotyczący czujnika ciśnienia dołagowania? przy wyłączonym motorze pokazuje on około 980-990 mbar. Przed naprawą pompy robiłem logowanie danych, m.in. ciśnienie CR oraz ciśnienie doładowania i CR był na poziomie ponad 1600 barów, natomiast doładowanie kojarzę, że właśnie 2,3 -2,4 bara, ale jeszcze sprawdzę. Natomiast interesuje mnie jakie może być powiązanie ilości powietrza w cylindrach do spalania stukowego. Wiem, że czujnik nie musi być sprawcą, on zdaje się działać - po pojawieniu się uderzenia delikatnie spada moc i hasłas cichnie i za chwilę pojawia się znów. Ciężko to opisać, ale dzieje się to bardzo szybko - kilka stuknięć, delikatny spadek mocy, cichną stuknięcia i pojawiają się ponownie.
  7. Jest dokładnie jak pisze Aniewa. Będąc precyzyjnym, pali się ikona klucza oraz pojawia się komunikat Sprawdź wtrysk. Po podłączeniu czujnika spowrotem, kontrolka gaśnie, ale pojawiają się stuki przy dużym obciążeniu silnika. Problem pojawił się przed naprawą pompy, wymianą rozrządu, po tych czynnościach bez zmian. Padło podejrzenie, że egr może mieć z tym cośwspólnego - wyczyszczony, zaślepiony obrotem o 120 stopni i nadal dupa. @Andrzej-2010, poniżej Twoja wypowiedź z moimi komentarzami/pytaniami: Zalecam ; - rzetelną diagnostykę z podglądem parametrów pracy silnika w czasie jazdy, Gdybyś mógł napisać jakie parametry logować, niestety, ale do sygnału z czujnika przyspieszenia nie ma dostępu, jedynie oscyloskop pozostaje - określić w którym ewentualnie cylindrze ta usterka występuje, Jak pisałem w pierwszym poście, odłączałem po 2 wtryskiwacze, silnik pracował na 1 i 4, 2 i 3, 1 i 2, 3 i 4, 1 i 3, 2 i 4, w każdej konfiguracji przyspieszałem i stuki,chrobotanie było odczuwalne W I kolejności ; - przeczyścić połączenia z masą, szczególnie; rozrusznika, alternatora, klemy akumulatora, Klemy ogarniałem, rozrusznik zdjąłem, przeczyściłem komutator, podobnie jego mocowanie do silnika, alternator to spróbuję odłączyć całkiem do testów - sprawdzić w szczególności wtyczkę i wiązkę od czujnika spalania stukowego, wykasować błędy, Wtyczka i kawałek instalacji nie wzbudzają podejrzeń, będę musiał rozpruć wiązkę i prześledzić kable do ECU, kasowanie błędów nic nie daje - skontrolować osprzęt silnika, ( elementy obluzowane ) który może generować drgania o odpowiedniej częstotliwosci, nic nie słychać, nic luźnego mi się w oczy nie rzuciło, poza tym czy taki luźny element mógłby wpływać na występowanie spalania stukowego? chyba w takiej sytuacji sterownik zmienia dawki aby to " fałszywe spalanie" zlikwidować - skontrolować wtyczki wtrysków, stany ich pinów, Wizualna inspekcja nic niepokojącego nie ujawniła, odłączałem i podłączałem je wiele razy i jak pisałem powyżej - skontrolować wiązki elektryczne w pobliżu elementów gorących ( np.; intercooler, egr, przepływomierz, wtryski ), Tego nie robiłem W następnej kolejności ( mało prawdopodobne ) ; - ustawienia pompy wtryskowej, rozrządu, przed wymianą rozrządu to też było, rozrząd był prawidłowo ustawiony oprócz delikatnie za luźnego napinacza, ustawiałem na blokady, ale nie było potrzeby korygowania ustawienia koła wałka rozrządu, po poluzowaniu śrub nic się nie zmieniło. Pompa w CR pełni jedynie rolę osiołka nabijającego ciśnienie w szynie, ale jest ustawiona na znaki - pomiar kompresji , - pomiar luzów zaworowych, - kontrola wtrysków, - kontrola stanu gniazd w głowicy pod wtryski, - kontrola grubości podkładek pod wtryskami ( szczególnie jeżeli była planowana głowica ). Powyższych nie robiłem, ale biorąc pod uwagę, że sytuacja występuje na co najmniej 3 cylindrach, jak zauważyłeś opisane powyżej przyczyny nie wydają się być prawdopodobne. Głowicy nie planowałem
  8. Hejo, Po małych perturbacjach, nasza m2ph2, która była wystawiona na sprzedaż, zostaje w rodzinie na kolejne lata. Ogarnąłem rozrząd, zawieszenie, kilka drobnych bolączek (łożyska kół, podpory półosi, tuleje wahaczy), z dużą pomocą ludzi z forum, zwłaszcza @aniewa doprowadziłem do względnego porządku układ wtryskowy (delphi, regeneracja pompy wstępnej, wymiana regulatora ciśnienia, sprawdzenie wtryskiwaczy). Generalnie jest spoko, oprócz jednej rzeczy, która mnie jeszcze irytuje - SPALANIE STUKOWE! Problem pojawia się w sytuacji, kiedy przyspieszam z gazem w podłodze, obroty ponad 2 tys i delikatnie odpuszczę gaz. Słychać wtedy charakterystyczny stukot/chrobotanie i czuć reakcję sterownika, czyli delikatny spadek mocy (takie małe szarpnięcie). Błędów brak, spalanie i praca silnika w normie. CZujnik sprawdzany na oscyloskopie i po puknięciu kluczem, widać szpilki napięcia. Sprawdzałem 2 inne czujniki przykręcone momentem 20 Nm i to samo. odłączałem wtryskiwacze, po dwie sztuki i nadal to samo. Po odłączeniu wtyczki od czujnika spalania stukowego pojawia siębłąd tegoż czujnika, kontrolka klucza, ale silnik pracuje bez spalania stukowego. Zużycie paliwa, przyspieszenie i ogólnie wszystkie parametry wydają się być w normie, tak jeżdżę, ale irytuje mnie kontrola serwisu na desce, chciałbym to naprawić. Przeczytałem sporo krajowych zagadnień związanych ze spalaniem stukowym w dieslach, podobnie jak anglojęzyczne zasoby i generalny przekaz jest taki, że spalanie stukowe - owszem, w silnikach benzynowych. Nie wiem jak podejść do tego tematu, wymieniać wiązkę?
  9. Amoże masz ten tryb skandynawski włączony?
  10. szupi

    Ogólne Silnik nie daje się uruchomić

    Na ból głowy etopiryna. a co do tych nierównych obrotów, to tak jakby zapłon regularnie wypadał, czy jest to bardziej nieregularne? świece, cewki, lejące wtryski brudna przepustnica (tam jest elektroniczna???) - przyczyn może być wiele. Masz jakiś interfejs diagnostyczny?
  11. Sa trzpienie, jeden obok łapy, drugi za korkiem oleju, trzeci obok akumulatora.
  12. Jak kupowałem swoją meganę to były dostępne dwie, ten sam rocznik, silnik, wyposażenie i jedna miała gałkę z wgłębieniami a druga płaską.
  13. Trzeba podpiąć pod jakiś interfejs i sprawdzić o co chodzi? Jeśli np przerwa w obwodzie czujnika, to sprawdzasz sam czujnik i w razie potrzeby wymieniasz.
×