Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kecyrf

Użytkownik
  • Zawartość

    107
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane 3 grandtour
  • Silnik
    1,5
  • Przebieg (tys.km)
    120

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam. Mam pytanko co może powodować drgania, moim zdaniem jakby kokpit drgał, ale związane raczej ze skrzynią biegów. Objawy są jak na poniższy filmiku, jak auto stoi na luzie to słychać drgania, jak lekko dotknę (przechylę) gałkę biegów w bok praktycznie ich nie ma. Tak jak pisałem drgania dochodzą jakby z kokpitu (przynajmniej mam takie odczucie). Jak się auto rozgrzej to się trochę zmniejszają. Co może być tego powodem? https://youtu.be/We_xEq2XVPY
  2. Po czyszczeniu nagrzewnicy słychać lekki świst (pisk) z okolic środkowego kokpitu. gdy nawiew jest do 1 listka "koniczynki" (1/4 siły nawiewu) to praktycznie nie słychać, z mocą nawiewu słychać trochę mocniej choć tragedii nie ma. Było to już słychać zaraz po czyszczeniu nagrzewnicy. Mechanik twierdzi że to nie możliwe z tego powodu bo nic takiego tam nie ruszał. I tu mam pytanie czy mogło być coś ruszone co powoduje ten świst?
  3. W związku z tym że we wtorki paliwo v-power jest w cenie zwykłej to mam pytanie czy jest sens takie tankować jak się lało cały czas zwykłego diesla? Różnie ludzie opowiadają że czują różnicę w jeździe więc pomyślałem czy nie przetestować tego faktu (mitu :)). Zaszkodzić chyba nie zaszkodzi jak się raz czy drugi wleje?
  4. Dzięki koledzy za pomoc, nagrzewnica wyjęta, przeczyszczona i na razie cieplutkie powietrze leci z dwóch stron.
  5. Podepnę się pod temat. U mnie od strony pasażera praktycznie tylko zimne (nawet jak jest na Hi), a od strony kierowcy przy ustawieniu na 23 stopnie to leci dopiero lekko ciepłe (wersja z klimatronikiem). Ktoś może już rozgryzł temat? P.S. Nie wiem czy nie jest też problem z dogrzaniem bo jak patrzyłem w instrukcji to ten czarny wewnętrzny pasek (wskaźnik temp. płynu) powinien dochodzić do zewnętrznego przerywanego (dobrze to rozumiem?), a u mnie jak widać na zdjęciu dochodzi do połowy stan po 40 minutach jazdy).
  6. Ok dzięki, nie wiedziałem że o adblue chodzi, jak to się stosuje to już wiem ;).
  7. Megane III odpada gdyż taki użytkuję teraz (1,5 dci 107 KM) i jestem bardzo zadowolony, ale chcę wymienić na coś nowszego. Najbardziej myślałem nad 1.5 dci 110 KM z racji podobnego silnika do tego co teraz używam, ale skoro w 1.6 130 KM jest podobne spalanie pomyślę też nad tym. A te silniki 1.5 i 1.7 z oznaczeniem blue to co oznaczają?
  8. Kolego Komarek, a jak jest z tym wypalaniem dpf czy fapa?
  9. Powoli myślę o wymianie autka i wybór padnie chyba ponownie na megakę. Myślałem najpierw na benzynę i montaż LPG ale po podliczeniu wyszło że nie bardzo mi się opłaca (montaż do LPG na wtrysku bezpośrednim około 4,5 tys.). Pozostało do wyboru benzynka lub diselek i powoli skłaniam się ku dislowi, zawsze taniej niż na benzynie (czy dobrze myślę że różnica w spalaniu średnim to około 2 litry między benzyną a dieslem?), ale przede wszystkim dużo większy wybór (kupuję używane). I tu mam pytanko do użytkowników meganek 4 generacji jakie silniki z diesla polecacie, jakie jest faktyczne spalanie i jak się odbywa wypalanie dpf-a? Ja, znaczy żona będzie jeździć codziennie 2 x 18 km, do tego 2 razy w roku wyjazd gdzieś dalej i raz na miesiąc dwa wyjazd do rodziny (200 km).
  10. No ale jak pisałem powyżej są ale starsze, od Megane IV z silników 1,6 nie ma żadnego. Dlatego też nie ma chyba 1,3 bo one są od Megane IV.
  11. Czyli w rachubę wchodzą 4 silniki, a które z nich mają mają regulację zaworów ręczną, a które hydrauliczną? To możesz kolego powiedzieć jak znaleźć, bo jak wejdę w Megane czy np Scenic to ostatnie są odpowiednio 2014-2016 i od 2013 (nie ma tam tych najnowszych), a jak wybiorę ogólnie grupa Renault to najmłodsze są od 2007 i też nie ma tych najnowszych z Megane. Piszę o stronie motobenzyna pl, chyba że o inną chodzi?
  12. Dzięki Komarek za pomoc, ale tam są od Megane I do Megane III, a do IV brak.
  13. Witam. Mam prośbę czy może ktoś polecić stronę gdzie będą opisane silniki (benzynowe) do megane IV. Głównie chodzi mi o informację czy są na wtrysku pośrednim czy bezpośrednim i jaka jest regulacja zaworów?
  14. Koledzy pomozcie. Odkrecilem te 5 śrubek i od góry tapicerka puściła, ale od dołu trzyma i boję się na siłę oderwać. Jakaś poradę można prosić?
×
×
  • Utwórz nowe...