Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Phil_ips

Użytkownik
  • Zawartość

    118
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

12 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane IV Grandtour Intens
  • Silnik
    1.33 TCE 140 KM
  • Przebieg (tys.km)
    6 i rośnie

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Bo wlali RN0720, a nie RN17. Wyszło na fakturze. Kiedy zwróciłem na ten fakt uwagę, doradca poszedł sprawdzić i okazało się, że mechanik pobrał zły olej z magazynu. Po przejechaniu 3600 km na urlopie olej nie śmierdzi wyraźnie benzyną. Powiedział bym, że jest wyczuwalna nieznaczna nuta benzyny
  2. Też się nad tym zastanawiałem ale uznałem, że po wtopie jaką zaliczyli - wlali nieprawidłowy olej i jeszcze raz wymieniali - mechanik już się przyłożył do roboty. W każdym bądź razie olej bardzo śmierdział benzyną i to nie ulega wątpliwości żadnej.
  3. Jest OK. przejechane ponad 5000 km i nie przybyło ani milimetra oleju, jak również nie ubyło. Co do dynamiki to albo się przyzwyczaiłem albo sterownik zaadaptował się do warunków i wrócił do poprzednich wartości. Na wskaźnik temperatury nie zwróciłem uwagi BTW Mocy jest zawsze za mało
  4. Bo gdyby podało nieprawdziwe dane to organizacje konsumenckie by ich zjadły. To po pierwsze, a po drugie miałbyś powód do zerwania umowy ze względu na niezgodność towaru z umową.
  5. Przepraszam, faktycznie. Co nie zmienia faktu, że test jest nierzetelny. Sprawdziłem z ciekawości inne auta i tam dane są prawdziwe.
  6. Dokładnie. Jechaliśmy w 3 samochody. Drugi kumpel w Peugeot 308 SW 1.6 HDI miał spalanie nieco poniżej 6 litrów.
  7. A przeczytałeś tekst z gazety? Chyba nie. Zobacz zdjęcie. Podłoga bagażnika jest w górnym położeniu. A w danych podali pojemność 507 l. natomiast wg. normy VDA jest to 521 dm3, a w litrach 580. Drobna nieścisłość, a zmienia przekaz o samochodzie.
  8. Wczoraj wróciłem z wakacji w Albanii. Przejechane 3500 km i spalanie w 1.33 140 KM wyszło 6.7 l/100 km. Średnia prędkość ok. 60 km/h. Najwyższy zanotowany wynik z tankowań - 10.55 l (dystans 300 km z tego po górach ok. 200 km. Na dystansie 85 km wjechałem na wysokość 1050 m z 0 m i zjechałem do 0 m npm.). Najniższy wynik 6.1 litra. Jazda od bardzo szybkiej na autostradzie (tempomat na 170 km/h ze spalaniem 9.09 l), przez bardzo przepisową po autostradach do wiejskich dróg. Auto to Grandtour wypakowany po sufit z 3 osobami na pokładzie i oponami 225/40R18. IMO wynik bardzo ok. Kumpel w Lagunie III 2.0 dci miał 6.1 l.
  9. Pierwsze co zauważyłem to opis bagażnika. Szkoda, że pan dziennikarz nie zadał sobie trudu, żeby sprawdzić, że podłoga jest regulowana i można ją obniżyć o dobre 10 centymetrów. Faktycznie w standardowym położeniu nie zachwyca wielkością ale po obniżeniu jest już dużo więcej miejsca. Brak rzetelności lub celowe działanie.
  10. Mam jednoznaczne zdanie po przejechaniu 230 000 km swoim samochodem, a także z doświadczenia mojego mechanika, który serwisuje Renault, a także od znajomych jeżdżących Renault. Jak dla mnie wystarczy.
  11. Import czy dystrybucja PL.? Druga opcja wydaje się mało wiarygodna - mało kto dopłaca 10 kPLN do diesla i przejeżdża 23 743 w dwa lata. Gdyż? Wtrysk pośredni, hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego. Mnóstwo ludzi jeździ na gazie w tym silniku i jest OK.
  12. Odpowiedź jest prosta - to które ma gwarancję, a jeśli oba mają to to z dłuższą.
  13. Bzdury piszesz. Bez urazy oczywiście. Jeździłem 5 lat Megane III 1.9 dci. Przy przebiegu 230 000 auto poszło do ludzi. Z fabryczną turbiną, dwumasą, wtryskami i fapem. Kupujący zlecił pełną weryfikację stanu auta i wszystkie żywotne podzespoły były OK. Auto jeździło każdego dnia 2x15 kilometrów i bez problemu fap dawał radę. Procent zapełnienia był na poziomie, z tego co pamiętam około 20%. FAP w dieslach Renault jest całkowicie bezobsługowy i trudno wyczuć kiedy się wypala. W przypadku zapełnienia FAP można zlecić profi regenerację za 500 złotych i filtr wraca do parametrów nowego. Jest inna sprawa, na którą należy zwrócić uwagę przy dieslu. Chodzi o czas rozgrzewania się silnika w zimie. Nierzadko po przejechaniu 15 kilometrów silnik nie był w pełni nagrzany. Bez dodatkowej elektrycznej nagrzewnicy ogrzewania może być słabo. Z tego co pamiętam wersje z klimatronikiem mają wbudowaną taką nagrzewnicę. Znowu nieprawda.
  14. Zgodnie z instrukcją rozrząd należy wymieniać co 160 000 km lub co bodajże 5 lat. Mechanicy zalecają skrócenie okresu do wymiany do 120 000 km. Wymienia się komplet łącznie z pompą wody. W dobrych sklepach moto można kupić komplety rozrządu OE po cenie znacznie niższej niż w ASO.
×
×
  • Utwórz nowe...