Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Phil_ips

Użytkownik
  • Zawartość

    141
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

12 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane IV Grandtour Intens
  • Silnik
    1.33 TCE 140 KM
  • Przebieg (tys.km)
    22 kkm

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Tak jak pisałem już w innym wątku - dobra zmiana (tfu) utrzymuje się Nie przybywa oleju. Uzupełniając - czy auto dalej jest zrywniejsze? Nie wiem - przyzwyczaiłem się. Czy mniej pali - nie, średnio po mieście spala mi 8,6 - 9,5 (realne z dystrybutora), w zależności od korków i ciężkości buta. Teraz przy koronawirusie schodzi nawet poniżej 8 l/100km ale średnia prędkość mocno wzrosła. Kiedy miałem incydent z dolewaniem benzyny do oleju ASO nie wymieniło, a jedynie odessało nadmiar oleju.
  2. ASO stwierdziło, że sterownik wtrysku został zaktualizowany. Nie mam powodu by twierdzić, że tak nie jest. Oczywiście nie sprawdzałem wersji oprogramowania bo nie mam takiej możliwości ale problem z dolewaniem benzyny do oleju i wskaźnikiem temperatury zniknął więc to IMO nie jest tylko reprog. W sumie dla mnie to trochę dziwne, że ASO w procedurze serwisowej nie ma obowiązku sprawdzenia czy jest nowsza wersja softu i uaktualnienia układów.
  3. Mój błąd. Nie paliwo, a temperatura. Zawsze po uruchomieniu pokazuje prawidłową temperaturę. Przed aktializacją czasami nie wstawał od razu.
  4. Olej niesie nutę zapachu benzyny Za każdą wymianę oleju płacę sam (oczywiście ponadnormatywną - mam pakiet serwisowy). Przy incydencie z paliwem w oleju serwis wyrównał poziom oleju i tyle. Wymiany robiłem przy przebiegu 3000 km (po tej wymianie był problem z poziomem oleju) i ostatnio przy 20 000 km. Poziom oleju się nie zmienia. Zakładam więc, że wszystko jest w porządku. Od aktualizacji oprogramowania nie mam problemu ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Nie zdarzyło się, żeby nie wstał przy uruchamianiu samochodu. Nie zauważyłem problemu z szarpaniem przy zmianie biegów. Przejeżdżam z reguły 2 x 15 km w cyklu miejskim dziennie, więc silnik jest dobrze dogrzany.
  5. Również miałem problem z przybywającym olejem. Zresztą pisałem już. W moim aucie zaktualizowano soft sterownika silnika i problem znikł.
  6. Akurat DPF w Megankach jest bezobsługowy i nie sprawiający problemów. Sam miałem M3 1.9 dCi i jeżdżąc 2 x dziennie po 15 km przy przebiegu 240 000 dpf wskazywał 25% zapełnienia. Auto miałem poleasingowe więc przeglądy były robione zgodnie z zaleceniem producenta do przebiegu 130 000 km. Sam zmieniałem olej co 10 000 i sprzedając auto z przebiegiem 246 000 miałem fabryczne turbo, sprzęgło i wtryski. Przy tym nie sądzę żeby 1.6 był gorszy niż 1.9. BTW jeździłem M4 1.5 dci i po mieście jakoś daje radę ale w trasę wolałbym się nie wypuszczać. Bierz najlepiej wyposażone. Jak kupisz golasa już po kilku dniach będziesz kombinować jak podokładać ficzery.
  7. Wymieniałem przed wczoraj olej przy rocznym, małym przeglądzie. Koszt 550PLN po 10% rabacie. Wlany został 5w30 RN17. Tylko czy trzymanie faktur i przerabianie na forum tego, że gwarant się nie wypnie w razie W jest warte 200 PLN oszczędności? IMO nie. Poza tym tak sobie myślę, że jeśli wydałem 100 patyków na auto to czy 200 złotych co drugą wymianę (mam pakiet serwisowy) jest aż tak znaczące?
  8. Możesz się łudzić.;) Moja M3 tuż przed sprzedażą w 2019r. została wyceniona przez ubezpieczyciela na 22 500. Finalnie poszła za 17 200.
  9. Zwróć uwagę na fakt, że cena auta z ogłoszenia jest uwarunkowana od pozostawienia w rozliczeniu auta o wartości powyżej 10 kPLN. Czyli jest pewnie tak jak u mnie gdy za auto, które finalnie sprzedałem za 17 kPLN proponowano mi 7,5 kPLN.
  10. Bardzo prawdopodobne. Na dzisiaj mam przebieg 15000 i żadnych problemów z olejem. Ani w dół ani w górę.
  11. Wystarczy poczytać fora innych marek samochodów. Z ciekawości zajrzałem do uwielbianej w PL Skody i nie można się oprzeć stwierdzeniu, że wcale nie jest lepiej. Trzeszczące okna dachowe, korozja w OIII, trzeszczące uszczelki, a przede wszystkim pisanie doktoratów ze znajomości silników, bo co któryś to fakap. Tak więc pomimo drobnych w sumie problemów nie zamartwiam się jakością wykonania mojego auta.
  12. Od Intense w górę mają chromowaną końcówkę wydechu.
  13. https://oel-shop.eshop.t-online.de/epages/Shop40006.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Shop40006/Products/208799 tak będzie łatwiej przeglądać
×
×
  • Utwórz nowe...