Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

satisati

Użytkownik
  • Zawartość

    122
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV
  • Silnik
    1.3 140KM
  • Przebieg (tys.km)
    1500 i roś

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ta "nieznaczna nuta benzyny" była u mnie wyczuwalna odrazu po zmianie oleju, więc nie jestem pewien czy to faktycznie benzyna, czy jakiś zapach przejmowany z elementów silnika. W zlanym oleju nie stwierdzono benzyny (test bibuły). Test jest bardzo skuteczny, do przebiegowego oleju dolałem testowo 5% benzyny i wyraźnie było już to widać, więc działa. Co do zmiany oprogramowania, nie chciałem wcześniej pisać niepotwierdzonych informacji ale liczby nie kłamią - po aktualizacji wyjeździłem 2 baki benzyny, styl jazdy i trasa takie sama - efekt 0.8 litra miej na 100 km, więc coś z tym przelewaniem jest na rzeczy, a czy poziom oleju rośnie czy nie, zależy pewnie od po możliwość odparowywania benzyny , czyli średniej temperatury oleju, która jest osiągana w zależność oczywiście od długości trasy.....
  2. To zmień ASO, nie muszą słyszeć podłączają auto online do serwera Renault, uruchamiamy aktualizację i automat wymienia soft. Jest nowy !!!! w poniedziałek mi wgrali. Co zauważyłem - auto lepiej się zbiera ale to możne być efekt skasowania krótko i długoterminowej adaptacji, poza tym, słynny wskaźnik temperatury ożywa odrazu po odpaleniu. W nowym sofcie jest znaczna korekta map wtrysku - to już powiedział mi mechanik....
  3. A skąd wiesz, że zły wlali?, tak się zastanawiam nad tym zapachem, mój olej też czuć jakby benzyną, wąchałem u znajomego i też śmierdzi, a Twój też teraz czuć? Sorki za dociekliwość ale nurtuje mnie ten problem...
  4. Tak sobie myślę, a może koledze przelali olej przy wymianie, a co za tym idzie poziom wcale nie rósł...
  5. Jak już pisałem w innym wątku w ASO dokonałem aktualizacji oprogramowania silnika, poza większą dynamiką wczoraj zauważyłem, że wskaźnik temperatury wstaje odrazo po odpaleniu - więc problem rozwiązali...
  6. Byłem w ASO z prośbą wgrania nowego oprogramowania, nie było problemu, wgrali i faktycznie auto tak jak kolega pisał ma wyraźnie większą dynamikę. Może wynika to z faktu skasowania adaptacji, a może już tak zostanie - zobaczymy. Generalnie temu silnikowi mocy i przede wszystkim elastyczności nie brakuje ale zawsze od nadmiaru głowa nie boli. I jak u kolegi z oliwą? jest jeszcze jeden widoczny efekt aktualizacji - wskaźnik temperatury wstaje odrazu po uruchomieniu silnika...
  7. A witam, u mnie wszystko spoko, pół roku i idealnie 1.3 140 KM kombi z auta jestem narazie bardzo zadowolony, usterki opisywane nie występują
  8. Jezus ty mój, a skąd kolega wziął takie info 1.3, a 1.2 to zupełnie inny silnik i dół jest zupełnie inny... to że podobnie wygląda i filtr taki sam to nie znaczy, że dół jest taki sam...
  9. Ja ma taki: https://allegro.pl/oferta/woltomierz-termometr-c-ladowarka-3w1-7784083371?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_akcesoria_samochodowe&ev_adgr=Main_adgroup&gclid=EAIaIQobChMIw9aur-_o4gIVRagYCh2d1g1pEAQYBCABEgKfWvD_BwE i sam się wozi.. nie musi mi się chcieć...
  10. A to dziwne w salonie ASO twierdzili, że ma on wtrysk bezpośredni i to największa różnica pomiędzy nim a starym silnikiem Renault i chodziło o normę EURO.. Może gadali głupoty, nie zmienia to faktu, że to silnik dla dziadka lub młodego o temperamencie dziadka i niestety lubi olej...
  11. 44 u mnie, w aucie żony - sauna - nie mam tam termometru ale pewnie z 65 było jak nie więcej... 44 w pełnym słońcu to bardzo dobry wynik, każdy stopień mniej to szybsze chłodzenie auta po ruszeniu. U siebie mierzyłem i leci powietrze w zależności od temperatury zewnętrznej o temperaturze od 3 do 6 stopni... 16 to tragedia i nie ma mowy o dobrym chłodzeniu auta, klima do naprawy...
  12. Kurcze te oznaczenia to zagadka, pewnie to różnie jest, no i w Renault jakoś ciężko to wyczaić. Zatem wczoraj dokonałem testu. Znajomy ma meganę IV z tego samego rocznika wersję podstawową i jak przyjechałem stała słońcu. On na kolor jaśniejszy, szyby są jasne bez przyciemnienia w kolorze jakby zielonkawym . Poszedłem do niego w aucie miał 60 stopni. Moja ma szyby przyciemniane w kolorze wyraźnie niebieskim (szczególnie widać to na przedniej i bocznych przednich). U mnie auto stało jeszcze godzinę w tym słońcu i osiągnęło temperaturę w środku 44 stopnie. Więc na bank szyby są solarne tak jak mówił mi serwis szyb.. Zresztą czuć to odrazu w środku, nie trzeba być fachowcem. W aucie żony stojącym obok była wczoraj sauna.. W moim starym Chevrolecie były szyby atermiczne i tam klima (wentylator) chodziała na 1 biegu i było chłodno. W megane III niby z kratek leciało bardzo zimne powietrze, a żeby utrzymać temperaturę na przyzwoitym poziomie w upały wentylatory chodziły prawie na maxa. W Megane IV mam znowu komfort, że wentylatory na minimum, a chłodek jest, tak jak miałem w Chevim.. Jestem z tego BARDZO zadowolony. Więc rodzaj szyb (ich izolacyjność cieplna) ma duże znaczenie...
  13. W przypadku security nie ma takich graficznych oznaczeń jak w Pilkington, są tylko kodowe.. Ale ten goścć z serwisu szyb odrazu to widział po jakimś niebieskim odcieniu... No i to czuć odrazu. Dzisiaj od ósmej rano pełne słońce 32 stopnie w aucie 46..
  14. Raczej bym stawiał na jego niezbyt udany wtrysk bezpośredni. Swoją drogą to moim skromnym zdaniem ten silnik Nissana to kiepska jednostka. Lubi olej, jest mułowaty i przy tym sporo pali, aby w miarę jechał trzeba kręcić strasznie. Jak kupowałem auto jeździłem 1.6 i w porównaniu do 1.3 to PRZEPAŚĆ była, wiec wybrałem 1.3.... Wcześniej miałem w Megane III 1.6 renault 110 KM też muł jak Nissan ale przynajmniej nie brał oleju i nadawał się pod gaz...
  15. Powiedzieli mi w warsztacie wymiany szyb - bardzo dobry zakład, jak pojechałem pytać o wymianę lusterka wewnętrznego.
×
×
  • Utwórz nowe...