Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

satisati

Użytkownik
  • Zawartość

    133
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV
  • Silnik
    1.3 140KM
  • Przebieg (tys.km)
    1500 i roś

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Zdecydowanie 140 KM. przed zakupem śmigałem 115 i 140 - różnica jest bardzo duża szczególnie na dole i przy pełnym obciążeniu na autostradzie - nie ma porównania. Natomiast wcześniej miałem 1.6 w Megane III i teraz nie mam pojęcia jak ja mogłem tym paliwożernym mułem męczyć się 5 lat..... Moment obrotowy skandal czyli 145 Nm przy ponad 4 tyś obrotów czyli dno. Żeby jakoś wyprzedzać trzeba mieć 4-5 tyś obrotów co strasznie męczy hałasem i kosztami paliwa, poza tym kto normalny tak na co dzień jeździ. W 1.6 miałem wybór albo jeździć jak dziadek i spalić w mieście 8-9, albo w miarę normalnie w sensie mocy i spalić 11-13 litrów - KOSZMAR. Teraz 240 Nm przy 1,5 tyś obrotów i o dziwo tak faktycznie jest, za każdym razem jak przyśpieszam to chapa i się chacha. Spalanie też ok, wiec polecam.... Już nigdy nie kupię auta z wolnossącym motorem, no chyba ze mnie będzie stać na 5-6 litrowy...
  2. Niestety pierścienie i cylindry trzeba zweryfikować - czarny olej czyli przedmuchy do skrzyni korbowej... Co do spalania to jest strasznie dziwne ....
  3. ja nie mam przecieków, silnik nie grzechocze, nie mam dźwięków z kratki, nie miałem żadnej usterki. Raz pojechałem na aktualizację oprogramowania, po której auto jeszcze mniej pali... Uważam M IV za bardzo dobre i przyjemne auto...
  4. Kolego napisałem tutaj bo polecałeś innemu koledze "Windows 95 do w miarę nowego komputera:" czyli przestarzały, wolny, paliwożerny, wolnossący silnik 1.6 do w miarę świeżej Meganki - szkoda chłopaka. Nie ma sensu dyskutować o rzeczach oczywistych ale jeśli kolega lubi 1.6 to SUPER i niech się sprawuje jak najlepiej - AMEN.. Tylko niech kolega nie wsiada do Meganki z jakimkolwiek innym silnikiem, pomijając Nissanowskie 1.6 bo to prawie to samo, bo przestanie go lubić i możne kolega dojść do wniosku, ze to silnik dla dziadka :-))))))) Napisałem, że ten silnik, moim zadaniem jest dla dziadka i tak w istocie myślę, to duża różnica....... ja nikogo personalnie nie atakowałem, a mnie owszem.. Sam miałem ten silnik, a dziadkiem nie jestem. Za to byłem bardzo zły na siebie, że mnie na niego w salonie jakimś cudem namówili, bo męczyłem się z nim prawie 5 lat ps. 1.6 to najlepszy silnik na świecie i wszyscy producenci powinni go montować i brać przykład - teraz dobrze? KONIEC TEMATU .....
  5. No tak i ruch był taki sam i takie same drogi po których jeździło się 140 km/h, i system Windows XP jest najlepszy, ba możne nawet Windows 3.11.... Ech, czasy się zmieniają i to co było dobre, a nawet najlepsze 10 lat temu, teraz jest tylko historią....... I właśnie o to chodzi. Wszystko idzie do przodu... A jeśli ktoś chce zostawać z tyłu to jego sprawa i też ma oczywiście do tego prawo....
  6. Nie każdy, bo jeden woli blondynki inny brunetki, dla jednego najbardziej istotny jest koszt km, dla innego reakcja na pedał przyśpieszenia. JA popełniłem błąd ponieważ najbardziej cenię sobie elastyczność i przyśpieszenie przy wyprzedzaniu bez kręcenia do 6 tyś obrotów. Dzielę się więc swoją opinią, żeby podobnie myślące osoby nie popełniły mojego błędu zakupu auta z tym silnikiem, który 110 KM osiąga przy 6 tyś obrotów (kto normalny jeździ z taką prędkością obrotową aby wykorzystać moc) , a nisko moment obrotowy ma rodem z lat osiemdziesiątych..... Lubiłem bardzo to auto, było fajne i niezawodne ale ten silnik wszystko psuł. Jak wsiadałem do kumpla 1.5 ropniaka, niby z tą samą ilości koni, to mnie zawsze szlak trafiał, że jego tak ładnie się zbiera w porównaniu do mojego. Miałem kupić ropniaka ale jak na jeździe testowej przejechałem się 1.3 140 KM 240 Nm dostępnego od 1,5 tyś obrotów, to w końcu czułem, że auto się zbiera bez bólu i bez turbo dziury... Po prostu teraz przyjemnie i bezpieczniej mi się jeździ. A jeśli ktoś z posiadaczy dla niego - super silnika 1.6, poczuł się urażony to przepraszam, chciałem pomóc - KONIEC
  7. Jest to subiektywna dyskusja techniczna (forum), wymiana poglądów, spostrzeżeń, zależności. Poziomu kolego Tobie brak jeśli komuś w ten sposób odpisujesz. Napisałem jakie mam spostrzeżenia na temat tego silnika, żeby kolega nie popełniaj mojego błędu i go nie kupował, bo jego czasy dawno minęły, tak jak malucha.... Takie jest , moje subiektywne zdanie, a jeśli kolega ma inne to ok, ma kolega do tego pełne prawo.. Nie zmienia jednak to faktu, że jest to stara, przestarzała, nie spełniając nowych norm emisji spalin, paliwożerna i wycofana, jednostka benzynowa... No cóż, kierowcą rajdowym nie jestem, jeżdżę z rodziną, biegi redukuję, wypadku, ani stłuczki odpukać nigdy nie miałem.. Co do kursu to możne i by się przydał, zawsze podnoszenie umiejętności jest ok...
  8. Nie byłem, to po prostu była zła decyzja, nie zawsze podejmujemy dobre..... Auto jest niebezpieczne podczas wyprzedania i to jedyny z nim problem... Do jazdy bez wyprzedzania nadaje się wyśmienicie... Ma silnik 1.3 FAP... i nie słyszałem żeby komuś w nim UPG padał.. Narzazie silnik sprawuje się wyśmienicie i nie będę go porównywał do 1.6 bo to porównywanie malucha do mercedesa.. Co do awaryjności, wszystko się psuje więc zobaczymy. Na razie problemów ZERO.... Mam 5 lat gwarancji wiec mam to gdzieś, a w końcu wyprzedzanie i spalanie (nie miałem gazu) nie jest koszmarem...
  9. 1.6 110 KM to dobry niezawodny silnik - miałem go w III, tylko niestety to silnik dla dziadka z temperamentem ślimaka i niestety całkowicie niezdatny do wyprzedzania (zajmuję to wieki i jest po prostu niebezpieczne). Ten silnik był jedynym powodem mojej zmiany na Megane IV - teraz 1.3 140 KM 240 Nm. Tak się teraz zastanawiam, jak ja tamtym mułłłeeemmmmm jeździłem. Ma jeszcze jedna wadę, jak chcesz jakoś przyśpieszać (marnie ale nie bardzo marnie) to zostają wysokie obroty i 10-11 litrów na 100, więc jest paliwożerny. Ale dla dziadka i pod gaz POLECAM....
  10. Ja tam miałem malucha, poloneza, Citroena, Chevroleta Evandę, Megane III, Teraz Megane IV i to najlepsze auto jakie maiłem. Jestem bardzo zadowolony... Z czego - żwawy, elastyczny silnik i nie jest ropniakiem (1.3 140KM) czego brakowało mi w III (był wolnossący muuuuuułłłłłłłłł 1.6), lubię jego nawigację, jest świetna kamera cofania z naprowadzaniem i czujniki, fajny ekran kokpitu zamiast zegarów, system ruszania pod górę, lubię R-linka, hamulec elektromechaniczny, który odpuszcza w odpowiednim czasie i mnie nie irytuje jak w np. C5, fajny wygląd auta, niskie spalanie. Tak naprawdę jest to dla mnie fajne wygodne auto i wolę je 100 razy bardziej nowe, niż 5 letniego WieśVagena z 300 tyś przebiegiem cofniętym na 100, wyglądem śmieciarki i od turasa.Więc generalnie nie żałuje kasy wydanej na Megane IV. Amen
  11. Dla mnie największą zagadką jest to dlaczego u jednych jest, a u zdecydowanej większości tego nie ma...
  12. Ta "nieznaczna nuta benzyny" była u mnie wyczuwalna odrazu po zmianie oleju, więc nie jestem pewien czy to faktycznie benzyna, czy jakiś zapach przejmowany z elementów silnika. W zlanym oleju nie stwierdzono benzyny (test bibuły). Test jest bardzo skuteczny, do przebiegowego oleju dolałem testowo 5% benzyny i wyraźnie było już to widać, więc działa. Co do zmiany oprogramowania, nie chciałem wcześniej pisać niepotwierdzonych informacji ale liczby nie kłamią - po aktualizacji wyjeździłem 2 baki benzyny, styl jazdy i trasa takie sama - efekt 0.8 litra miej na 100 km, więc coś z tym przelewaniem jest na rzeczy, a czy poziom oleju rośnie czy nie, zależy pewnie od po możliwość odparowywania benzyny , czyli średniej temperatury oleju, która jest osiągana w zależność oczywiście od długości trasy.....
  13. To zmień ASO, nie muszą słyszeć podłączają auto online do serwera Renault, uruchamiamy aktualizację i automat wymienia soft. Jest nowy !!!! w poniedziałek mi wgrali. Co zauważyłem - auto lepiej się zbiera ale to możne być efekt skasowania krótko i długoterminowej adaptacji, poza tym, słynny wskaźnik temperatury ożywa odrazu po odpaleniu. W nowym sofcie jest znaczna korekta map wtrysku - to już powiedział mi mechanik....
  14. A skąd wiesz, że zły wlali?, tak się zastanawiam nad tym zapachem, mój olej też czuć jakby benzyną, wąchałem u znajomego i też śmierdzi, a Twój też teraz czuć? Sorki za dociekliwość ale nurtuje mnie ten problem...
  15. Tak sobie myślę, a może koledze przelali olej przy wymianie, a co za tym idzie poziom wcale nie rósł...
×
×
  • Utwórz nowe...