Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jabrze

Użytkownik
  • Zawartość

    2810
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

172 Super

2 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Laguna Megane Yaris Elantra
  • Silnik
    2,0 dci; 1,0 16V; 1,6 16V;
  • Przebieg (tys.km)
    różne

Profil

  • Zainteresowania
    Elektronika, Turystyka,

Ostatnio na profilu byli

2435 wyświetleń profilu
  1. Laguna 2 ma rozstaw śrub 5x108, czyli będą pasować wymienione felgi. 6,5Jx17 z oponą na 50 jest do Ph2.
  2. Płyta to tylko orientacja. Pomiar jest zbyt krótki w stosunku do obwodu kół, żeby był dokładny. Zacznij od wyważenia opon, a jednocześnie poznasz stan felg. Później geometria. Jeśli będzie coś nie tak muszą odstąpić od dalszego sprawdzania, a za usługę do otrzymania wydruku płacisz tylko raz. Przed nią musisz mieć wyeliminowane luzy na drążkach i na sworzniach. Kolejnym krokiem będzie szukanie oporów w toczeniu kół przednich. Na skp zrobią to za 10-20 zł. Pomiary kilka razy z użyciem hamulca zasadniczego.
  3. Geometria już tak, a w cytowanym tekście podkreśliłem przepalcowaną wartość.
  4. Kolego może -0,04 jako zbieżność całkowita, ale korzystniejsza jest w plus do jazdy na mokrej nawierzchni.
  5. Jak najbardziej się z tym zgadzam i powiem więcej, że wartość spalania na postoju jest o 0,16 l/h za duża. Dalej już nie szukajmy dziury w całym bo jasno wynika że strona wejściowa dla tej ilości paliwa pracuje poprawnie i wartość drugiej strony będzie w granicach normy. Żadne zatkanie do tej pory mu nie groziło, bo jeździ głównie na lpg. Dodam tylko, że w następstwie zmiany typu przepustnicy podciśnienie spadnie i czasy wtrysku automatycznie wrócą do wartości znamionowych, a sam silnik będzie miał "miękki chód". Reakcja na pedał gazu będzie wykorzystana od początku charakterystyki MapSensora.
  6. Nie używam clipa. W pyclipie //wtrysk/System parameters/kontrola silnika/obwód paliwa/teoretyczna regulacja biegu jałowego; rzeczywista regulacja biegu jałowego i procentowa korekta. Na razie masz tylko odczytać. Mając clipa łatwo dokonasz korekty bez żadnych kosztów. Przepustnica pracuje bez obarczenia błędami. Prędzej ewentualne we wtrysku skasować.
  7. Przeczytałem cały post. Również tak twierdzę. Silnik jest mocno zduszony w za bogatą mieszankę paliwowo powietrzną. Widać to po zakopconych obrzeżach świec. W związku z tym jest za niskie napięcie na sondzie regulacyjnej. Sonda pracuje w pętli zamkniętej o czym wspomniał @szwagier24a. Niepokojącym jest dużo za duże podciśnienie. Wszystko to świadczy o złej pozycji zerowej przepustnicy. Prawidłowy jej zakres zerowy uchylenia musi być zawarty w 11,8-12%. Przypuszczam, że u Ciebie jej uchylenie jest poniżej10%, bo zdjąć trzeba min 0,1Bara z podciśnienia. Jestem ciekawy jakie uchylenie masz w programowane i jakie rzeczywiste. To trzeba zmierzyć. Mogę zagwarantować że to jest jedyny problem dotyczący Twojego silnika. W tej chwili masz duże drgania silnika, które ustąpią po dodaniu powietrza. Podciśnienie spadnie, obroty się lekko podniosą i kąt zapłonu nie będzie tak pływał i stanie w okolicy 1,5-2 stopni. Wczoraj mierzyłem i stawiałem M2 2005 świeżo po zakupie więc jestem na bieżąco. Podstawa, żeby całość robić wyłącznie na benzynie z zakręconą butlą. Koledzy wcześniej to podpowiadali.
  8. Jeśli wymieniał pompę, to musiał wymienić pasek rozrządu. Nie wiadomo, czy wymieniał naprężacz. Z lat wynika, że musiała być to kolejna wymiana. Wymianę pompy płynu producent przewidywał na 160 kkm, czyli przy drugiej wymianie rozrządu ze względu na przebieg.
  9. Wypadający zapłon w jednym cylindrze paraliżuje sekcję, czyli drugi palący cylinder. Energia wyładowania cewek najwyższa jest w okolicy 3 000 obr. Straty mocy są olbrzymie. W tych silnikach sprawdzają się świece dwuelektrodowe tym bardziej jak jest LPG.
  10. Jeśli świece są idealnie czyste to może być nieszczelny układ dolotowy pobierający lewe powietrze np przy mapsensorze. Wtedy jego wolne obroty przekraczałaby wartość 725-730. Świeca na okręgu powinna być jasnobrązowa bez żadnej sadzy.
  11. W M2Ph1 pierwszym był silnik bez elektrozaworu. Nowsze wersje tego samego silnika miały dołożony elektrozawór i tą samą moc w związku ze wzrastającą normą spalin chyba od 2005 roku. W krajowym to weszło od Ph2.
×
×
  • Utwórz nowe...