Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

jabrze

Użytkownik
  • Zawartość

    1946
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

104 Super

Samochód

  • Auto
    Laguna Megane Yaris Elantra
  • Silnik
    2,0 dci; 1,0 16V; 1,6 16V;
  • Przebieg (tys.km)
    różne

Profil

  • Zainteresowania
    Elektronika, Turystyka,

Ostatnio na profilu byli

1422 wyświetleń profilu
  1. Krótko przełącza się funkcje, a przytrzymanie to aktywacja, lub deaktywacja zależnie od komunikatu na wyświetlaczu.
  2. Przełączasz na wyświetlaczu i przytrzymujesz przycisk czołowy w prawej manetce.
  3. Robi się to przy wyjętej szybie. Najlepiej na wyjętych prowadnicach.
  4. Powinieneś sprawdzić, czy na ich zamontowanm w kabinie po lewej stronie pod kierownicą nie dostaje się woda. Drobny ślad na lewej wycieraczce daje do myślenia. Drugie miejsce to bezpieczniki pod maską. Wystarczy, że przeleje na podszybiu i tam dostaje się woda. Zapobiegawczo na tym module mam "czepek kąpielowy". Miejsca odpływu i rurki odprowadzające muszą być drożne.
  5. Wyszukaj pod hasłem dmuchawa lub opornica.
  6. Tak - w Lagunie. W starszych samochodach w układzie był dodatkowy filtr, który działał jak odma dla oleju, ale Renault z niego zrezygnowało.
  7. Pod nadzorem ASO i niezależnego rzeczoznawcy ściągnięto gaz i olej, którego nie było wcale. Ubytku gazu nie było żadnego. Działo się to w bardzo znanym, prywatnym serwisie Webasto i Klimatyzacji w Bydgoszczy. Całość robiona ręcznie, a nie na maszynie. W tym zakładzie skutecznie naprawiają każdą klimatyzację. Właściciel sam zrobił oczy i bez wahania przyjął faktury rzeczoznawców do płatności. Ostatnią czynnością jest uzupełnienie olejem, czyli odzyskiwany gaz był suchy. Przeciążenie silnika 2,0 dci było tak duże, że kołysał obroty bucząc na jałowych. Przejechałem tak od zauważenia do 60 km w międzyczasie wyłączając AC. Wydajność sprężarki spadła do 16 atm, dlatego musiała być zregenerowana.
  8. Jedną sprężarkę już zajechałem w dwa miesiące po napełnieniu klimy w czteroletnim Renault. Renomowany serwis pod naciskiem przyznał się do błędu i polubownie wymieniono sprężarkę na regeneroawną z ich długą gwarancją - działa do dzisiaj, a usługi mam gratis - płacę tylko za gaz w tym samochodzie.
  9. Wymiana w Toyota Yaris po dwóch latach. Byłem obecny przy wymianie z automatu. Proszę zwrócić uwagę na olej, którego po wyssaniu jest widać.
  10. Pompa sprzęgła psuje się jeśli pedał wpada nie podnosząc docisku. Wtedy zazwyczaj widać sączenie od strony kabiny. U Ciebie wygląda jakby wysprzęglik nie chciał wrócić. Być może coś się stało z dociskiem. Spróbuj odpowietrzyć wysprzęglik, ale jak to nie pomoże to trzeba będzie ściągać skrzynię biegów. Otrzymasz ją pod warunkiem sprzedaży w polskiej sieci dystrybucyjnej.
  11. W ciągu dwóch lat ubywa połowa oleju do smarowania sprężarki. Dłużej staje się to niebezpieczne. Tak również mają nowe samochody na długiej gwarancji jeśli nie ma wcześniejszego wyłączenia układu chłodzenia (Kia). Zależy od lata. W ubiegłym roku robiłem dwa razy, bo taka była potrzeba - u mnie climatronika nie wyłączam. Filtry kabinowe na zimę unowocześniony węglowy i na lato zwykły.
  12. Czyli wiesz jak go eksploatowałeś. Do opisanych czynności nie potrzeba żadnych narzędzi. Cewki są na wierzchu. Wystarczy zdjąć osłonę.
×
×
  • Utwórz nowe...