Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

jabrze

Użytkownik
  • Zawartość

    863
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

37 Super

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania
    Elektronika, Turystyka,

Samochód

  • Auto
    Megane II phI i inne
  • Silnik
    1,6 16V; 2,0 dci
  • Przebieg (tys.km)
    121

Ostatnio na profilu byli

613 wyświetleń profilu
  1. Czyli w sprawnej instalacji nie powinno być zdudniania pików napięcia, co pokazują światła dzienne. Odnośnie sondy - przypuszczam, że przy zapalaniu na goracym jej temperatura jest w dolnej granicy pracy i tnie paliwo od razu po rozruchu silnika. Z tego spalania, które podałeś ja nie podejrzewam jej zużycia, tym bardziej, że nie odczuwasz anomalii w jeździe. Na stacji SKP możesz za 20 zł sprawdzić prace sondy przed ewentualną wymiana.
  2. Od 500 alternator ładuje prądem ciągłym. Trzeba zacząć od pomiaru wzbudzenia. Tu należy zmierzyć napięcie na VDC, jak również zawartość na VAC. Mały opór wewnętrzny akumulatora niweluje tętnienie napiecia. Na odcinku od akumulatora do regulatora napiecia rezystancja musi być znikoma. Tętnienia mogą być wytwarzane przez sam alternator jeśli jest zwarcie miedzyzwojowe na tworniku. Żeby się o tym przekonac, że tak jest potrzebny jest oscyloskop i trochę wiedzy. Również podobnie może się zachowywać przy jajowatych pierścieniach twornika. Alternator był sprawdzany na stanowisku, czy tylko wymiana w ciemno?
  3. Musisz sprawdzać spadki napięć, a nie przejścia. To dotyczy wartości w mV. Smar miedziowy pomimo przewodności nie służy do połączeń elektrycznych. One muszą być czyste galwanicznie, żeby miały maksymalną przewodność.Dotyczy to każdego skręcanego połączenia. Mam pytanie - czy na gorącym silniku w wysokiej temperaturze otoczenia musisz minimalnie dłużej kręcić rozrusznikiem niż na zimnym? Twój silnik to F4R?.
  4. Czujnik hamulca i czujnik górnego położenia sprzęgła biorą udział w stabilizacji wolnych obrotów. Hamulca to akurat dla diesla, czyli jest duży związek. Bardzo słuszna uwaga. Można go sprawdzić clipem w UCH, ale również po wymontowaniu.
  5. Masz diesla. Zrobiłbym monitor pracy silnika. Szczególnie ważne procenty błędów położenia i jak one wyglądają dynamicznie. Andrzej słusznie Ci podpowiada że dla nas jest to błąd transmisji sygnałów.i niekoniecznie pedału gazu. Sygnał jest zakłócony wskutek zaśniedziałych połączeń lub oporów mechanicznych aparatury ze wskaźnikiem położenia i sterownik "głupieje" przejmując kontrolę, oraz sygnalizuje awarie.
  6. UPC masz po prawej stronie. Bezpiecznik po lewej stronie 30A na płytce akumulatora idzie do UCH. Zwróć uwagę jak bardzo masz zaśniedziałe miejsca połączeń. Przy pracującym silniku zmierz napięcie między prawym i lewym bezpiecznikiem 30A. Powinno być prawie zero. Otwórz pokrywę UPC i sprawdź napięcie na przewodzie przykręconym nakrętką. Pomiar powinien być porównywalny. Te miejsca muszą być czyste, żeby na styku nie tworzyły się "oporniki".
  7. A jaki to komputer diagnostyczny, bo może naprowadzasz nas na zły tok myślenia? Z ogólnego komunikatu ten jako jeden z wielu może wchodzić w jego sklad. Rozumiem, że nie można go wykasowac chociaż do rozruchu?
  8. Łączenie mas masz na lewej podłużnicy. Inna drogą zasilania uch ( sterowania alternatora ) i inną UPC, czyli zasilania miedzy innymi dla świateł.
  9. W 1,9 pompa zębatkowa jest mosiądzu ( może brązu ) jako element wymienny. Pompa pierwszego obiegu, czyli mimośrodowa zaciągająca paliwo z baku jest ze stali.
  10. Najczęściej jest to połączenie taśmy z pinami gniazda ( podwójnego potencjometru ) w samym pedale. Wymontować i pomierzyć sam pedał w różnych położeniach. Po rozebraniu i wyjęciu taśmy dokładnie wyczyścić miejsca styku. Docisk za pomocą sprężynującej blaszki - praca zegarmistrzowska pod lupą. Przewody idą bezpośrednio do sterownika. Może wystarczyc wyczyścić całą wtyczkę - ilość jej odpinan ograniczona.
  11. Megane II phI Megane II pomoc z zakupie

    Fajnie, że dojrzałeś do takiej decyzji. Najgorzej jest kupić auto od mechanika. Kolega też tak zaufał i włożył drugie tyle co dał żeby jako, tako przystosować do bezpiecznej i bezawaryjnej jazdy.
  12. Opiłki są mosiężne. Ciężkie palenie to kompresja, świece lub pompa. We flocie mamy kilka Renault i pompy w 1,9 lecą od 200 tkm. W 1,5 wytrzymują ok. 300 tkm. Tu z kolei lecą wtryski.
×