Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jabrze

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    3717
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

280 Super

3 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Laguna Megane Yaris Elantra
  • Silnik
    2,0 dci; 1,0 16V; 1,6 16V;
  • Przebieg (tys.km)
    różne

Profil

  • Zainteresowania
    Elektronika, Turystyka,

Ostatnie wizyty

4464 wyświetleń profilu
  1. Tak wielokrotny przypadek dla tego silnika. Jest zauważalny problem z tymi sterownikami. Poczytaj tematy w których brał udział @omega
  2. Jeśli od razu nie wchodzi na wysokie obroty to może być związanie z za niskim ciśnieniem pompy paliwa. Taka gorzej podaje paliwo w wyższych temperaturach otoczenia. Zazwyczaj jest to zauważalne latem. Tego nie wiążę z kzfr.
  3. Tam maksymalna wartość mogłaby być 42 stopnie (V). Przy zaworze bez sterowania może dochodzić do 8 stopni na bardzo wysokich obrotach. Zawór blokuje wypełnianie koła prawidłowo. Z odczytu wynika, że nie ma on sterowania. Sterownik nie podaje na niego impulsów do otwarcia. Dlaczego - na to pytanie nie potrafię odpowiedzieć. Warto go dla próby podmienić, chociaż nie wierzę, że to coś zmieni. Sam rozrząd z odczytu wynika, że jest prawidłowo. Po zamontowaniu nowego czujnika wałka zimny odpala tak jak przed wymianą?
  4. Dlaczego? Jest odczyt 2,25 stopnia przy zamkniętym elektrozaworze kzfr ( prędzej było 0,0 - czyli nie działał). Moją wątpliwość wzbudza jedynie odczyt wartości 70 stopni. Ponadto jest bardzo duże podciśnienie. Jakby przepustnica miała wartość mniejszą od 11,7-11,9 stopnia Wszystko ok. Jest mały opór z masą.
  5. Tak na szybko możesz stwierdzić, czy mapsensor siedzi sztywno zamocowany i czy odprowadzenie z przepustnicy do elektrozaworu oparów paliwa nie podbiera powietrza z zewnątrz. Jaką wartość obrotów jałowych odczytujesz na gorącym silniku na wolnych obrotach? Oczywiście najważniejszą rzeczą jest wyeliminowanie wpływu LPG na rozruch silnika sposobem jaki przed chwilą opisał @fullxda.
  6. Nieszczelny układ dolotowy lub źle ustawiony rozrząd. Jak długo masz problem? Im zimniej tym gorzej odpalić?
  7. Poczytaj tematy związane z kzfr. Mechanik mówił prawdę.
  8. Kol. Ma na myśli opary oleju, które zawsze przepuści odma na wysokich obrotach silnika. Śliska powłoka jest w całym układzie dolotowym w każdym turbodieslu, który kręci powyżej 2500 obr. Dociśnięcie i dobór opasek wytrzymujących 3 bary to podstawa w utrzymaniu turbiny w dobrym stanie. Zużycie 0,2 l/15 kkm nie oznacza problemów z turbosprężarką. To nie jest ubytek związany z awarią i nic więcej nie musimy sprawdzać.
  9. Jeszcze nie. Błąd wtrysku nadal wynika z braku odczytu czujnika wałka. Niewłaściwy punkt zapłonu w stosunku do klawiatury. Widzisz, że nadal jest nieaktywne sterowanie elektrozaworem. To należałoby potwierdzić w jeździe przy przyśpieszaniu - zakładam, że go nadal nie ma. Wymieniłeś czujnik na nowy. Sterownik go zasila prawidłowo (brak błędu), ale odczytu wartości nadal brakuje. Być może połączenie sygnałowe nie łączy ze sterownikiem i stąd anomalia pracy silnika.
  10. Wejdź na forum RLKP polecane warsztaty. W każdym mieście Śląska jest ktoś w tym dobry. Poprzednia generacja tego silnika jest znana. U Ciebie dochodzi tylko utrudnienie.
  11. Przeczytalem temat od nowa. Bez pomiarów parametrów silnika trudno zdiagnozować uszkodzenie. Można podejrzewać pompę paliwa, która zmniejsza obroty z czasem działania. Warto wyczyścić złącze elektryczne na baku paliwa. W ten sposób eliminuję czujnik wału, który wymieniłeś na nowy, a efekt może być podobny. Auto ma już swoje lata i może nikt tam nie zaglądał. Tam na stykach występuje prąd ok 3A i może być mocno utlenione połączenie.
  12. Gaśnięcie na ciepłym silniku - tak się psuje czujnik wału - typowy objaw, tym bardziej, że coraz trudniej powtórnie odpalić. Ten zmielony plastik nie jest przypadkiem ze strony żebrowanej paska osprzętu ?. Może koło pasowe się rozwulkanizowało i bije na boki siepiąc pasek?
  13. Masz potwierdzenie wcześniejszej diagnozy.
  14. Nie występują jak pasek zmienia się razem z naprężaczem. Natomiast ustawienie rozrządu nie należy do najłatwiejszych. Trzeba mieć dopasowane oprzyrządowanie, żeby to zrobić dokładnie. Warsztaty specjalizujące się w Renault są w nie wyposażone, a cała reszta robi tylko na znaki. Tutaj jeden ząbek w prawo, czy w lewo na olbrzymie znaczenie. W niedokręcaniu do max obrotów dla tego silnika trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa podawanego na listwę.
  15. Jest to zmiana mapy silnika wpisana na stałe. Warto zachować kopię tego pliku, bo zdarzają się awarie sterownika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!