Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jabrze

Użytkownik
  • Zawartość

    2669
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

161 Super

2 obserwujących

Samochód

  • Auto
    Laguna Megane Yaris Elantra
  • Silnik
    2,0 dci; 1,0 16V; 1,6 16V;
  • Przebieg (tys.km)
    różne

Profil

  • Zainteresowania
    Elektronika, Turystyka,

Ostatnio na profilu byli

2236 wyświetleń profilu
  1. Tu Cię zaskoczę. Drugi akumulator w Lagunie 2,0dci Topla Top wytrzymał w samochodzie 8 lat, a pierwszy oryginał zmieniłem po 6 bo była ciężka zima i padły dwie świece.
  2. Jeśli byłyby problemy z ciśnieniem paliwa to zaczęłoby się od utrudnionego zapłonu i następnie jego wypadania wskutek przerywania poszczególnych wtryskiwaczy, czyli nierównomiernej pracy silnika.
  3. Mając skaner OBD zauważysz ten objaw w nadmiernie przesuniętym do przodu zapłonie tym bardziej, że obroty masz podwyższone.
  4. Benzyna jest bardziej wymagająca odnośnie składu mieszanki paliwowo powietrznej. Zwróć uwagę na MapSensor. Musi być zamocowany sztywno. Jego oringi z uwagi na temperaturę szybko twardnieją zmniejszając swoją obiętość i pękając na obwodzie.
  5. Niewątpliwie przedmówca dobrze podpowiada. Gaz ustawiamy do mapy benzyny - będziesz musiał go poprawić po wyeliminowaniu nieszczelności w układzie dolotowym. Bardzo ważną rzeczą jest dobrze przetwarzający czujnik temperatury płynu chłodzącego jak też dobrze odpowietrzony układ chłodzący. @szwagier24a Wspomniał o rurce podciśnienia dochodzącą do przepustnicy - tam często się rozszczelnia, gdzie przyczyną może być również sam elektrozawór. Łatwo sprawdzić ten obwód.
  6. Jeśli tarcze są proste i gładkie wystarczy wymienić klocki, ale przedtem wyeliminować przyczynę nierównomiernego zdzierania ( suwadła jarz i ich uszczelnienia ). Kolejnym razem wymienisz cały komplet, ale to ok 50 kkm. Do używanych tarcz proponowałbym miękkie klocki, które będą pyliły, czyli nie kupujemy najtańszych.
  7. Chyba masz rację. Zmieniałem antenę w klamce, która miała opór 0,2 Ohma na inną używaną, która miała tyle samo. "Nowa" zaczęła działać". Pomierzyłem w starej (uszkodzonej) indukcyjność, która była znikoma. Pomyślałem o wpływie wilgotności i ją wyrzuciłem, a wyglądała jak nowa.
  8. Masz uszkodzoną kartę - zimne luty lub mikrowłączniki do wymiany.
  9. Tylny ręczny jest mechaniczny, czy elektryczny? Usterki szukałbym w tylnych zaciskach. Po "zapowietrzeniu" podjedź na stację SKP w celu sprawdzenia skuteczności wszystkich hamulców. Miałem coś podobnego w Lagunie. Tłok się odkręcał w zacisku i wkręcał z powrotem ale głębiej nie zostając w ustalonym położeniu. Następstwem był coraz głębszy skok pedału hamulca. To była usterka jednego zacisku.
  10. Powinieneś sprawdzić, czy obroty nie spadły za przyczyną problemów z zasilaniem listwy wtryskowej w paliwo tak jak było u @WeMan . Pozostałe komunikaty są związane z obniżeniem napięcia przy włączonym silniku. ESP się sam wyłącza poniżej 13V, ale to wynika z za niskich obrotów silnika.
  11. Ostatni filtr paliwa w benzynie spotkałem w Megane 2 z 2002 roku i był zamontowany w obejmie przy tylnym lewym nadkolu tak jak pisał @aniewa
  12. Powinieneś reklamować. Przyczyn może być wiele poza bendiksem, który wymienili. Przy takich pracach również wymienia się szczotki silnika szeregowego i sprawdza tuleje wirnika. Płaciłeś za usługę naprawy nie za element i ma działać.
  13. W stanie spoczynku powinno trochę siknąć, a na zapłonie jest koło 3 Barów. Przed awarią nie miałeś problemów z zapalaniem bez pedału gazu?
×
×
  • Utwórz nowe...