Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

jabrze

Użytkownik
  • Zawartość

    1624
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

89 Super

Samochód

  • Auto
    Megane II phI i inne
  • Silnik
    1,6 16V; 2,0 dci
  • Przebieg (tys.km)
    121

Profil

  • Zainteresowania
    Elektronika, Turystyka,

Ostatnio na profilu byli

1187 wyświetleń profilu
  1. Możliwe, że obwód doładowania turbiną przez IC do przepustnicy jest nieszczelny. To połączenie przeszkadzało w dostępie.
  2. Przyczyną wyskakiwania przegubów to zacierające się lub rozkalibrowane tuleje osi ramion wycieraczek.
  3. Bez obciążenia, przy zaciągnięciu linek tłok wychodzi i przy puszczeniu nie "może cię cofnąć". Jeśli skok tłoka przekracza mm to mamy źle. Oprócz słabego ręcznego pogorszony jest hamulec zasadniczy - działa na dużym skoku pedału. Zakłóca to dodatkowe funkcje zespołu pompy w rozbudowanych systemach takich jak wspomaganie nagłego hamowania. Przy zmianie klocków należy rozruszać obrotowo tłok, a nie tylko na siłę wkręcić. Przedtem wyczyścić i prysnąć wystającą część tłoka pod gumową osłonką, a następnie dwu-trzykrotnie wkręcić i podpompować w celu wypchnięcia (zabezpieczyć, żeby nie wyskoczył). Taki zabieg wystarczy do następnej wymiany klocków. Regulacja mechaniczna linek przy wymianie jest w celu dopasowania. Dalej działają dwa samoregulatory w tylnych zaciskach. Napisał o tym @krzychu73
  4. Praktycznie dwa bezpieczniki z zabezpieczeń za akumulatorem idą do UCH. Wyczyść wszystkie połączenia w tym rozdzielaczu włącznie z obiema klemami.
  5. Zdejmij podkładkę i są dwie wpuszczane, małe śrubki ( często zasłonięte solą ).
  6. Miałem podobny dylemat w 14 letnim Megane II. Tam do wymiany trzeba sworzeń wycisnąć praską hydrauliczną. Ręczną nie ma podejścia, więc trzeba wyciągnąć wahacz rozbierając pół przodu.
  7. Rewelacyjny Lamforder za 161 w Inter Cars i jeszcze bardziej się komplikuje.
  8. Często jest to w podporach drążka stabilizatora przechyłu. Wiadomo, że amortyzatory są równe i mają ponad 50%. Mało jeździsz samochodem i ze względu na jego wartość nie inwestowałbym w pełną wymianę przedniego zawieszenia. Zwróciłbym uwagę na stan sinderbloków wahacza, bo to jest Twoje bezpieczeństwo. Po tylu latach należałoby również wymieniać sprężyny. Wszelkie nieprawidłowości w zawieszeniu, właściciel samochodu wyczuwa przed poważną awarią. Ważne, żeby ich nie lekceważyć.
  9. Oryginału w sprzedaży nie znajdziesz ( może ASO), a z tą nalepką mam złe skojarzenia. Nawet przepływomierz reklamowałam.
  10. Zrobić porządek z filtrami i porządną diagnostykę silnika, oraz całego układu dolotowego, bo przyczyny jeszcze nie znasz. Jeśli przebieg jest pewny, to może być drobna, awaria.
  11. Dobry sworzeń kosztuje ponad stówkę. Lamforder nawet 160. Pomyśl ile jest warty nowy wahacz, którego sam skład części jest równy z kompletną podróbą. Jedna porządna dziura i kupujesz kolejny. Korozję masz na nim po dwóch zimach. Żeby wykrzywić stary oryginał to już trzeba być mistrzem. Sama wymiana sworznia z rozwiercaniem warta jest do 150 zł. Wymiana jednego wahacza dwa razy tyle.
  12. W jednej ze złoconych wtyczek jest napięcie przed rozruchem, ale możemy użyć wyłącznie do sterowania ze względu na małą obciążalność. Swoją drogą masz bardzo dobry pomysł, ale ta pompa po rozruchu nie powinna pracować za długo.
  13. Sprawdź brązowe złącze 12 pinowe PPH2. Na pinie nr 5 w benzynie jest zasilanie pompy. Być może u Ciebie też tam się pojawia napięcie, a pin jest niepodłączony.
×