Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

mlp

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Grand Scenic II
  • Silnik
    1.9 DCI 131KM FAP
  • Przebieg (tys.km)
    220000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Temat olejów to temat rzeka, ja lałem do 1.9 dci 130 KM 2006r z FAP Valvoline Synpower XL-III C3 5W30 silnik przejechał prawie 300 tyś. i nic mu nie dolegało, teraz do 1.9 130KM z 2010r (ma inny osprzęt) Valvoline Synpower MST 5W30 z normą do Renault RN 0720, wymieniam olej raz w roku lub co 10000 tyś km.
  2. Witam, co do poduszki silnika, hydropodstawy, na spodzie tej poduszki jest okrągła guma, dotykając jej powinno wyczuwać się ciesz, to jest olej który jest w niej, spód powinien być miękki. Ja w starej ten spód miałem twardy, drgania przenosiły się na karoserię. Po drugie mój scenic iii 1.9 dci po zagrzaniu ma na wolnych obrotach 700 obr. Tak też w clipie obroty biegu jałowego zadane się zmieniają to tak ma być, ich wartość zależy od temperatury silnika, obciążenia np. klimatyzacja. Też to odczuwam jak daję na luz, a obroty schodzą do 700, jest to odczuwalne jakby silnikiem przez chwilę telepało po czym się ustabilizuje i trzyma tę wartość 700obr. Silnik bardziej buczy na biegu jałowym. Wydaje mi się, że ten typ tak ma bo nic nie wskazuje na jakąś usterkę. Mam clipa i sprawdzałem go na wszystkie sposoby, korekty wtrysków mam poniżej 0.5 i nie mniej jak - 0.5. Pozostaje jeszcze sprawdzuć regulator ciśnienia w pompie wtryskowej i na listwie CR. Ale wartości ciśnienia w CLIP mieszczą się w wartościach zadanych. Przepustnicę wyczyściłem EGR zamontowałem nowy. Zrobiłem kalibracje, przyuczenia. Obroty po zagrzaniu dalej tak schodzą. Porównywałem też ze sceniciem II ten sam silnik 130km. Po zagrzaniu obroty też schodzą do 700, ale nie jest to tak odczuwalne na karoserii. Za to samochód jest generalnie głośniejszy, ma inną charakterystykę akustyczną i inaczej są przenoszone wibracje od silnika. Może ktoś ma jakiś pomysł na te drgania na wolnych obrotach w III, może ktoś z was pracuje w aso i może coś więcej powie o tym problemie.
  3. Dorzucić jeszcze można kilka rad technicznych, koło pompy oleju (zębatka) nie ma klina, następnie koło rozrządu na wale posiada mały klinik do ustalenia pozycji, potem koło pasowe bez klina. Warunkiem aby to wszystko działało jest prawidłowe skręcenie koła pasowego i reszty kół. Śruba koła pasowego powinna być za każdym razem nowa (stara jest rozciągnięta), śrubę z podkładką przykręcamy 40 Nm i obracamy o 110 stopni. Jeśli ktoś to zbagatelizuje, przykręci za słabo, używając starej śruby, dojdzie do "ślizgania się zębatki pompy oleju" co doprowadzi do zatarcia silnika, w wersji 130KM przekładnia pompy oleju jest mniejsza co skutkuje wolniej obracającą się pompą i mniejszą siłą wywierana na koło pompy, ryzyko poluzowania się zębatki jest mniejsze. Dla czego tak się dzieje? Często przy wymianie rozrządu mechanik nie ściąga koła zębatego paska rozrządu z wału silnika, to koło lubi się zapiekać (trzeba je zdjąć i wyczyścić), musi lekko wchodzić na wał, siła skręcająca te koła do kupy musi być bezpośrednio na nie przełożona, a w szczególności na koło pompy oleju gdyż ono nie ma klina. Pompa która wytwarza ciśnienie 3 bar posiada dość duży opór na swoim wałku, jeśli koło rozrządu jest zapieczone siła dokręcająca nie wywiera pespośredniego nacisku na koło pompy, często dochodzi więc do awarii dzięki mechanikom nie mającym wyobraźni, te awarie związane z zacieraniem się panewek najczęściej występują po wymianach rozrządu, oczywiście nie mówię tutaj o wszystkich przypadkach. Jak się przestrzega powyższych reguł i oczywiście wymiana oleju max co 15 tyś, przy eksploatacji w mieście 10 tyś. i silnik chodzi bez problemów.
  4. Byłem w ASO Pan pooglądał, posłuchał i stwierdził, że takiego stukotu być nie powinno, ponieważ rozrząd muszę zmienić zabrałem się do roboty i mam kilka pytań: Silnik wydaje w okolicy 1500 obrotów dźwięki jakby klekoczących zaworów (takie cykanie), nie przypomina do klekoczących panewek. 1. zdjąłem pokrywę zaworów i sprawdziłem luzy - są OK 2. zdjąłem pokrywę rozrządu -rozrząd według znaków jest OK 3. uruchomiłem silnik bez koła pasowego - dźwięk cykania dalej jest. 4. zdjąłem miskę olejową - nie ma żadnych opiłków ani zabarwienia oleju (metalem) pompa jest 24 ząbkowa, łańcuch trochę jakby za luźny - chyba go wymienię. 5. Przy kręceniu silnika kluczem za śrubę koła pasowego odzywa się koło dwumasowe. I tu moje pytania: 1. czy w tej wersji silnika warto wymienić panewki na nowe (130km pompa 24 ząbkowa, raczej to nie one stukają), sprawdziłem dwie panewki główne są OK, jest równo "wytarta" (mają tylko kolor ciemniejszy w miejscu pracy) bez wżerów i rys, wał idealnie błyszczy, 2. czy koło dwumasowe może taki stukot powodować ? 3. Mógłbyś nagrać dźwięk twojego silnika ?
  5. Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie pracy silnika F9Q E8 czyli 1.9 dci 130km FAP, dźwięk przypomina zbyt duży luz zaworowy, hałas jest słyszalny szczególnie w okolicach 1200-1800 obrotów w okolicy 2000 tyś jakby jest ciszej i tu moje pytanie czy ten silnik tak pracuje (kiedyś tak pracowały silniki FSO polonez, 1500, 1600 - dokładnie było słychać zawory), byłem u jednego magika i stwierdził ze jest OK, ale mnie to spokoju nie daje, silnik normalnie przyśpiesza, ma moc nie generuje żadnych błędów. Na youtube nie mogę znaleźć dźwięku takiego silnika do porównania, wszystkie 120km pracują inaczej,
×
×
  • Utwórz nowe...