Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

macks

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane IV Grandtour Bose
  • Silnik
    1.2 Energy TCe 130
  • Przebieg (tys.km)
    40

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dziękuję za odpowiedzi w wątku - wygląda na to, że wszystko jest ok. System dostosowuje się z rosnącą liczbą przejechanych km. Teraz po przyjeździe mam zazwyczaj wyższe napięcie (12.8-12.9), chyba, że Start-Stop zadziała podczas czekania na otwarcie bramy garażowej 😉. Dołączam jeszcze wykresy Car Scanner z jazdy na krótkiej trasie w dwie strony: wyjazd po kilkudniowym postoju w ogrzewanym garażu (nie doładowywałem akumulatora ładowarką) - skoki napięcia w górę głównie przy hamowaniu silnikiem i ładowanie po zadziałaniu Start-Stop (piki w dół), na koniec rozładowanie podczas
  2. Dzisiaj po południu mieliśmy krótką przejażdżkę, więc mogłem pomierzyć napięcia (na razie multimetrem, jak odzyskam ELM, to może uda mi się uzyskać ciągły wykres napięcia podczas jazdy). Akumulator naładowany "do pełna" (napięcie końcowe 14.4V) kilka dni temu, przed otwarciem drzwi trzymał ok. 12.8V, po otwarciu (obciążenie oświetleniem i systemami) 12.5V. Przed wyjazdem zmierzyłem napięcia na akumulatorze i w gnieździe zapalniczki na biegu jałowym - oba 14.55V Późniejsze pomiary wykonywałem już tylko multimetrem w gnieździe zapalniczki. Pogoda słoneczna, temp
  3. Czy w Megane IV można ten fakt zaznaczyć poprzez odłączenie klemy akumulatora na jakąś chwilę (i później odpowiedź na zadane pytanie), czy też trzeba np. CLIP-a? Co do pełnego ładowania do gęstości elektrolitu 1.28g/cm3 - zgadza się, nie jest to robione automatycznie ani przez auto (wtedy byłoby częste gazowanie i odparowywanie elektrolitu), ani przez bezpieczną ładowarkę. Pewnie warto z 2 razy do roku w ten sposób doładować poza pojazdem. U mnie nawet po naładowaniu ładowarką Lidlową w bezpiecznym trybie standardowym (końcowe napięcie ładowania max. 14.4V), po jej wyłączeni
  4. Witam, w związku z pracą zdalną i małą liczbą przejazdów, w mojej Megane IV 1.2 TCe (2016), padł akumulator. Objawy były takie, że S&S nie był proponowany i auto potrafiło zgasnąć na biegu wstecznym, lub przy wolnej jeździe (niedługo po wyruszeniu, ale już przy zagrzanym silniku, np. gdy samochód wcześniej jeździł i był na jakiś krótki czas zgaszony) z komunikatem "Skontroluj system Start & Stop", "Skontroluj system wtrysku paliwa". Prawdopodobnie słaby akumulator nie był w stanie zasilić komputera sterującego instalacją LPG Prins, bo po wymianie aku problem ustał
  5. Wybaczcie, że odgrzewam stary wątek, ale do tej pory chyba tutaj najwięcej było o spalaniu 1.2 Energy TCe 130 w Megane IV. W tej chwili (zima, z ostatnich ~1500 km) mam na kołach 18" średnią spalania ok. 8.1 przy średniej prędkości ok. 50 km/h (codziennie Wrocław + ok. 30 km trasą S8 z tempomatem w każdą stronę). Mam kilka pytań technicznych do osób, które deklarowały w tym wątku bardzo dobre wyniki spalania: - koła (rozmiar, felgi stalowe / ALU, opony, ciśnienie)? - typ nadwozia (GT, GC, HB) - przybliżony miesiąc/rok produkcji - tryb jazdy? (ECO?) - jazda z
×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!