Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Prima50

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI
  • Silnik
    1.5 dCi / 82KM / 2005 r.
  • Przebieg (tys.km)
    131 tys.

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Prima50

    Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu

    kacper69, czytałem w innym wątku, że obróciłeś swój EGR o 120 stopni, aby uzyskać efekt zamknięcia. Jak myślisz, w moim 1,5dci k9k 722 również to zda egzamin? Różnica przy takim rozwiązaniu, a jeździe z odpiętą wtyczką, to tylko taka, że nie powinna mi się świecić kontrolka w tym pierwszym przypadku?
  2. Prima50

    Scenic II phI 1,5 dCi zaślepienie EGR

    Podobno w 1,5 dci używany jest jeden rodzaj zaworu, więc dla k9k 722 (82KM) ten sposób też będzie działać?
  3. Prima50

    Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu

    Nie czyściłem tego sam. Rozumiem, że negatywne skutki nie powinny wystąpić poza świecącą kontrolką nawet po dłuższym czasie?
  4. Prima50

    Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu

    Andrzej-2010, najchętniej to na razie odpiąłbym tą wtyczkę. Pytanie tylko, czy zawór wtedy pozostanie w pozycji otwartej czy zamkniętej? Jeśli chodzi o opiłki, to zapoznaję się z tematem i pewnie po zimie będę się tym zajmować na poważnie. Kacper69, obawiam się, że sam czujnik może być ciężko dostępny...
  5. Prima50

    Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu

    Na razie wyczyściłem EGR, falowanie mniejsze ale nie ustąpiło całkiem. Co ciekawe jak odepnę wtyczkę od EGRa natychmiast silnik zaczyna chodzić równo.
  6. Prima50

    Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu

    Na razie udało mi się go podpiąć pod komputer, co wyszło: P0380 Przekaźnik świec żarowych (obwód grzania) Przerwa P0409 System recyrkulacji spalin Nie przekroczona wartość graniczna Przerwa/zwarcie do masy Z tego co się dowiedziałem, to możliwe, że to przez jedno z powyższych mogą mieć miejsce opisane wyżej dolegliwości. Ponoć jeśli jest uszkodzony przekaźnik, to może nieprawidłowo rozdzielać napięcie i z tego może być problem. Ktoś ma może jakieś doświadczenia z tym związane?
  7. Prima50

    Megane II phI 1.5dci 82 KM Problemy po odpaleniu

    Autko pochodzi z Francji, kupiłem je 3 lata temu od pierwszego właściciela w Polsce. Przebieg jest na 99% nierealny. Spokojnie można liczyć, że ma z 220 tys. Ostatnio ze spraw silnikowych nie nie było robione, oprócz wymiany oleju, filtrów oleju i powietrza (w listopadzie), filtr paliwa wymieniany 1,5 roku temu (nie więcej jak 25 tys. km temu). Nowy leży od listopada w bagażniku, ale niestety nie mam kiedy go podjechać wymienić. Paliwo tankuję tylko na BP, zwykłe (nie ultimate), nigdy nie zauważyłem problemu. W przewodach paliwowych powietrza nie ma, układ jest szczelny. Układ dolotowy również szczelny. Czujnik temperatury płynu chłodzącego- ciężko mi powiedzieć, ale wskazania temperatury są w normie (tak jak zawsze) Jak sprawdzić regulator ciśnienia paliwa? Czy jeżdżenie z takimi objawami jak wcześniej opisałem może być niebezpieczne dla silnika? Wybaczcie pytania, które mogą się wydawać głupie, ale specjalistą w tej dziedzinie nie jestem :)
  8. Mam pewny problem- mianowicie moja Megane po odpaleniu (obojętnie czy na ciepłym czy na zimnym silniku) strasznie nierówno chodzi na biegu jałowym, obroty falują (mniej więcej pomiędzy 800-1000 obrotów), jednocześnie rytmicznie trzęsie całym silnikiem, z wydechu idzie jasny, śmierdzący dym. Gdy ruszę i jadę na pierwszym, drugim biegu auto "skacze" jak żaba, podobnie jak w przypadku gdy ktoś nie umie ruszyć. Po kilku minutach jazdy auto jedzie normalnie i wspomniane historie na pierwszym i drugim biegu się nie zdarzają, podobnie na postoju, na biegu jałowym. Temperatura raczej nie ma zbytniego znaczenia, gdyż samochód stoi głównie w parkingu podziemnym i po całej nocy w temperaturze około 5-10 stopni jest to samo. Dodam tylko, że podczas ostatnich mrozów, gdy odpalałem go po dwudniowym postoju na około -20 stopniach miał problem z odpaleniem, ale za 5-6 razem zakręcił i pojechał. Inny objaw, może mający jakiś związek- mam wrażenie, że czasami na drugim biegu auto jest mniej dynamiczne, niż zwykle. Bardzo proszę o rady, gdyż pewnie tak czy inaczej odwiedzenie specjalistów mnie nie ominie, a chcę wiedzieć na co się przygotować i nie dać sobie wcisnąć niepotrzebnych rzeczy do zrobienia, aby tylko podwyższyć rachunek. Pozdrawiam, Przemek.
  9. Witam wszystkich, do tej pory często przeglądałem forum, nie miałem jednak okazji się wypowiadać, w końcu przyszedł czas i na to ;) Jestem posiadaczem Megane II phI 1.5dCi 82KM i czeka mnie wymiana filtru paliwa. Tu też moje pytanie- w sklepie poprosiłem o model PURFLUX FCS720 ( cięcie )- wg producenta właśnie do mojego modelu. Otrzymałem natomiast model PURFLUX FCS748, rekomendowany m.in. dla Clio II 1.5dCi i Thalia 1.5dCi ( cięcie ). Sądzicie, że będzie pasować ten filtr (FCS748) do mojej Meganki? Może ktoś takowy montował? Bardzo proszę o odpowiedzi, bo niechętnie bym go zwrócił, zwłaszcza, że uzyskałem bardzo korzystną cenę. Regulamin dodawania zdjęć P_r_z_e_m_o Poniżej zdjęcia obydwu filtrów: FCS 720 oraz FCS748
×