Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pawelosek

Użytkownik
  • Zawartość

    259
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane 3 ph2
  • Silnik
    1.4 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    100

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Ja planuje na wiosnę kupić dębice presto UHP 2 205 50 17 https://allegro.pl/oferta/4x-debica-presto-uhp-2-205-50-r17-93w-radom-8915318301
  2. @witman Cześć, wymieniłem ostatnio rozrząd u siebie (przy 110k km), Auto wydaje się już mniej szarpać i ogólnie lepiej się prowadzi (łańcuch był już o połowę wysunięty). Po wymianie jest dziwny szelest, który nagrałem. Od 2 sekundy go dobrze słychać. Co to może być? Szelest jest jak lekko przygazuje od 750 obrotów do 1000 obrotów. Silnik rozgrzany. Na zimnym tego nie ma. EDIT: W 10 sekundzie słychać dźwięk "helikoptera", który po wciśnięciu sprzęgła przestaje być słyszalne, zapewne łożysko oporowe?
  3. Jak takie spalania stukowe przekładają się na żywotność silnika?
  4. Witam, ostatnio przy zdjęciu koła zauważyłem zapocenie na skrzyni biegów. Pomału zaczynam się zastanawiać, czy to nie jest przypadkiem powiązane z moimi wibracjami, które objawiają się po rozgrzaniu silnika przy hamowaniu silnikiem. Drugą rzeczą, którą podejrzewam są gumy wahacza (jedna guma jest sparciała, jak widać na zdjęciu) oraz poduszka silnika. Poniżej zamieszczam zdjęcia oraz filmik. Wiadomo, poduszka musi trochę pracować, ale czy nie za bardzo ona "pracuje"?:
  5. 8201089100 To jest ten numer tego oringu, uszczelka z tego co mi wiadomo dostępna tylko w ASO
  6. Jeszcze dodam do swojego posta, że silnik jest z 2012 r
  7. WItam, nie jestem pewny odnośnie swojego silnika. Auto jest z 2013 r 1.4 TCE. Auto jest użytkowane na krótkich trasach, ostatnio zrobiłem dłuższą trase (ok 500km). Po wyjęciu marki są takie pęcherzyki powietrza. Rozgrzałem dziś auto i odkręciłem korek zbiorniczka płynu chłodniczego (przy 85 stopniach), gdy auto zaczęło się rozgrzewać to poziom zaczął rosnąć aż do 99 stopni, gdy uruchomił się wentylator i schłodził temperaturę płynu do 94 stopni. Po wyłączeniu silnika i zakręceniu korka po ostygnięciu poziom spadł. Po odpaleniu i ponownym zagrzaniu do 99 stopni już poziom płynu nie wzrósł. Jak robiłem krótkie trasy to masełko lekko się zbierało na ściankach korka wlewu oleju. Po przepaleniu samochodu już się nie pokazuje masełko. Drugie pytanie to przy prękościach 120-130km/h temperatura płynu oscyluje między 80-83 stopnie. Czy przypadkiem to nie za mało?
  8. Myślę, że przyczyną będzie prowadnica zacisku hamulcowego. Może mieć nadmierny luz. Duży koszt to nie jest a warto sprawdzić.
  9. Tak olej wymieniałem od razu po zakupie. Wlany został Motul 5w40. Przejechałem na nim z 5-6 tys km. Teraz auto stało około 3 dni. Temperatura w okolicach 4 stopni powyżej zera. Po odpaleniu na zimnym słychać było szelest łańcucha (bardzo cicho go słychać), przy lekkim dodaniu gazu (do 2 tyś obrotów) szelest łańcucha wzrastał. Wystarczy, że trochę się auto rozgrzeje to już wtedy nie słychać szelestu. I tak raczej się będę wybierał na rozrząd. Mam zdjęcie z ASO co i kiedy było robione, wszystko pokrywa się z książką serwisową. Średnio co 20 tyś się samochód pojawiał w ASO, jedynie przy dwóch pierwszych wpisach rzadziej auto się pojawiało, gdyż to był 1 właściciel. Pierwszy wpis przy 26200 km, drugi przy 44923, trzeci przy 59516 a czwarty ostatni przy 76243. Później do 102 tys zero historii (1,5 roku). Drugi właściciel już robił średnio co 15 tyś, lecz później nie wiem co ile bo już nie ma historii od 76 tys do 102 tyś.
  10. Jak były mrozy to u mnie było słychać szelest łańcucha przez 3-4 sekundy. Teraz gdy jest cieplej już tego szelestu nie słychać. Przebieg 108 tys km. Niemiec robił olej co 20-30 tys km. Planuje robić rozrząd, kwestia czy czekać czy lepiej nie?
×
×
  • Utwórz nowe...