Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

mielony

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    35
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane I phII
  • Silnik
    1.6 16v
  • Przebieg (tys.km)
    216

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Cześć, Próbowałem się łączyć z Meganką 1 ph2 2000r, zarówno Pyrenem jak i PyClipem ale dostaje ciągle komunikat No ECU detected. W przypadku PyClipa próbówalem opcji Scan Vehicle i SlowInit ale nie pomogło. Jest to kwestia samochodu czy Interfejsu OBD? Posiadam tani chiński interfejs bluetooth, ale z programami typu Torque łączy się bez problemu _____ @przemek_el Widzę, że masz Megane 1 i poprawinie połączyłeś się z PyClipem. Możesz powiedzieć jaki samochód z listy wybierałeś? Ja próbowałem "X38 New SM3/Fluence/Megane". Zainwestowałem też w interfejs iCar2 i wciąż nie mogę się połączyć
  2. Oglądałem tłok kamerą inspekcyjną, było kilka wgnieceń ale żadnych kawałków świecy
  3. Dzięki, mam interfejs elm 327 na Bluetooth. Sprawdzę w wolnej chwili tego pyrena
  4. O nie wiedziałem że takie coś jest zapisywanie. Podejrzewam że to już do odczytu tylko jakimś dedykowanym komputerem?
  5. Dzięki za kompleksową odpowiedź. Na pewno kilka z tych przyczyn mogę wyeliminować: 1. Tankuję na dużych sieciowych stacjach, teoretycznie paliwo powinno trzymać jakieś normy 2. Stuki nie pojawiały się przy obciążonym niskimi obrotami silniku, tylko po zejściu z wysokich. 3. Za pierwszym razem, gdy usterka trwała najdłużej, odpalałem też silnik po ostygnięciu, a stuki nadal były obecne 4. Świece nowe, zgodne z zaleceniami 5. Kabli WN nie mam, tylko cewki bezpośrednio na świecach. Ale cewek nigdy nie wymieniałem, może już są zużyte. Tak jak wspominałem, miałem już problem z czujnikiem położenia wału (długie odpalanie na ciepłym silniku). Co prawda pomogło czyszczenie ale być może sam czujnik już nie pracuje do końca prawidłowo. Może być tak, że czujnik zaczyna nieprawidłowo sczytywać prędkość wału na wysokich obrotach?
  6. @jabrze przepustnice czyściłem i wymieniałem jej uszczelki, ale bez uszczelnień osi. Podczas awarii silnik reagował na dodawanie gazu, więc chyba położenie przepustnicy było odczytywane cały czas. Map sensora nigdy nie ruszałem więc może rzeczywiście warto byłoby go sprawdzić. Dzięki za sugestię! @Andrzej-2010 2000 rok 1.6 16v 107km k4m 700
  7. Może to syczenie pojawia się z powodu zaciętego, niedomkniętego zaworu? Nie wiem czy to w ogóle jest możliwe, nie znam się zbytnio na mechanice. To tylko taka teoria która teraz wpadła mi do głowy
  8. Tak, ostatnio go czyściłem bo miałem problem z odpalaniem na gorącym silniku. Teraz odpala idealnie
  9. @pawel_713 Cześć, do dziś nie wiem. Od tamtej pory zdarzyło mi się to z 2-3 razy podczas jazdy, za każdym razem było to chwilę po osiągnięciu wysokich obrotów przy dynamicznym przyspieszaniu. Po kilkuset metrach stukanie i brak mocy przechodziło. Do dziś jeżdżę Meganką bez żadnych niepokojących objawów. Może to popychacze zaworów się zacinają, nie wiem, mogę tylko się domyślać. Jeden raz gdy mi się to przytrafiło, miałem akurat podłączony telefon do OBD z podglądem parametrów silnika. Gdy stuki się pojawiły, widziałem, że komputer ustawił baaardzo niską korektę wtrysku. Nie pamiętam dokładnie wartości, ale było to chyba blisko -100%. Potwierdza to jedynie, że moc odcinana jest elektronicznie. Ale co stuka? Nie wiem. Mógłbyś opisać coś więcej jak to u ciebie wyglądało i w jakich okolicznościach się pojawiło?
  10. Cześć, Chciałbym was zapytać jakie są wasze doświadczenia z tym silnikiem w kontekście jego żywotności. Czy zakup meganki z przebiegiem w okolicach 200 tys. km ma sens jeśli myślimy o niej długoterminowo? Oczywiście pomijam kwestie sprzęgła, dwumasy, itp. To są rzeczy które się zużywają i bez problemu można je wymienić. Bardziej interesuje mnie jakie przebiegi może wykręcić ten silnik zanim pojawią się objawy zużycia.
  11. @slawinci @smeg Reklamacja uznana, już mam nowy, porządnie założony pierścień
  12. cześć wam, Szybkie pytanie, czy tak powinien wyglądać nowy pierścień ABS? Dzisiaj założony przez mechanika, jak na moje oko to jest uszkodzony przez wbijanie na siłę + mam wrażenie, że są tam ślady ratowania sytuacji spawarką. Jutro jadę na reklamację, bo dodatkowo pojawił mi się problem z włączaniem absu przy lekkim dohamowywaniu, ale chciałbym, żebyście rzucili okiem bo może tak pierścienie wyglądają
  13. To nie jest cena z kosmosu. Zobacz sobie ile meganki z tym silnikiem kosztują w Niemczech (np. Mobile.de). Poniżej 30k ciężko znaleźć
  14. U mnie w Megane I 1.6 16v miałem problem z odpalaniem po krótkim postoju - odpalał dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem. Czyszczenie czujnika pomogło, póki co ten problem się nie pojawia
×
×
  • Utwórz nowe...