Skocz do zawartości

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Masz ciekawy materiał wideo związany z motoryzacją?
Dodaj go do na naszej bazy - kliknij tutaj, wybierz kategorię i dodaj film

Kuzynpit

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Profil

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław/Olkusz
  • Województwo
    dolnośląskie

Samochód

  • Auto
    Megane phI
  • Silnik
    1.6
  • Przebieg (tys.km)
    133000
  1. Jakie prawidłowe parametry powinien mieć czujnik położenia wału? Nim zakupie nowy, przeczyściłem stary, zmierzyłem oporność i wyszło w okolicy 230 omów. Takie parametry są ok? Po przeczyszczeniu zauważyłem że silnik startuje normalnie, obroty wędrują do ok 1000 i powoli spadają do 750-800obr/min. Zobaczymy czy znowu będzie sytuacja, że nie odpali. Czy może zająć się też tym czujnikiem, który jest pod kolektorem przy cewce zapłonowej? I to w nim jest przyczyna ?
  2. Mam pytanie odnośnie czujnika położenia wałka. Otóż czy wymieniać na org Renault czy zamiennik np Delphi czy Valeo? Ktoś może sie wypowiedziec czy ma to znaczenie ? Nie mówie o tych najtanszych bo wszystkie trzy są w granicach 70-100zł.
  3. Hmm sprawdziłem wywaliło mi błąd check injection przy odpiętym elektrozaworze i trzymał te obroty. Zauważyłem że ze ma problem z obrotami. Odpala od razu za każdym razem ale po kilku s gasnie. I tak kilka razy. Po przygazowaniu widzę że próbuje utrzymac obroty ale po wyrównaniu gaśnie. Czasem jest to 700-900 obrotow a czasem widzę ze koło 1000. Jak juz sie ruszy i przejedzie paręnaście metrow to nie gasnie i jedzie normalnie.W linku filmik jak startuje na podpiętym elektrozaworze.I tak umowie się na wizyte u mechanika niech sprawdzi dokladnie co i jak. Bo w dużym mieście nie mam opcji żeby sobie pogrzebac w aucie:/ REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL - mireczek01
  4. A ja zapytam przewrotnie. Czy po odpaleniu czasami gaśnięcie po dodaniu gazu bądź, nierówne trzymanie obrotów (tak lata między 700-1000) może być efektem tego że czujnik położenia wału jest do wymiany/czyszczenia? Bo pojawił się problem że ostatnio po odpaleniu i przejechaniu jakiś 100km, po postoju i ruszeniu na wstecznym zgasł i poźniej nie chciał odpalić. Kręcił ale bez efektu. Poruszałem coś przy czujnikach,cewkach, i po chwili nagle bach...odpalił i jechał normalnie. Postój zgaszenie auta i przy próbie odpalenia znowu to samo. Kręci kreći ale za chiny nie chce odpalić. Po grzebaniu i czyszczeniu wtyczek przy elektrozaworze i okolicy, po dłuższej chwili odpala. Rusza bez żadnego problemu. W trakcie jazdy normalnie pracuje i zrywnie jedzie.
  5. Mnie po wymianie tego ustrojstwa(czujnik faz oraz koło kzfr) po 4 miesiącach znowu wyskoczył błąd i gasł po odpaleniu. Błąd zapalił się raz(Check engine+service) i zgasł po 1 dniu. Zawiezione do mechanika i jaka diagnoza? Przegnity fragment instalacji. Pod fabryczną izolację, dostała się woda, i przewody się "skleiły" stąd nie było styku między czujnikami a komputerem. Przewody polutowane na nowo, błędów nie ma, odpala od razu.
  6. Zrobie mały update. Ktoś rozwiązał problem? Ponieważ od jakiegoś czasu również się borykam z tym problemem. Na raczei czekam na powrót słynnego Pana Magika z Wrocławia(jest na urlopie) i myśle czy nie da rady samemu jakoś tego problemu wyeliminować. Po odpaleniu i ruszeniu od razu szarpie take przez 10-15m i poźniej już jedzie normalnie. Natomiast jeśli odczeka się 10-30s to gaśnie. Kolejny start powoduje że obroty spadają do minimum ale próbuje utrzymać obroty i wraca wszystko do normalnego poziomu. Byłem u jednego mechanika(niekoniecznie specjalisty od francuzów) i powiedział że dla niego silnik pracuje na luzie bardzo dobrze, podpiął kompa i żadnych błędów mu nie wczytało. I wykluczył cewki bo wtedy jak to stwierdził cały silnik by trząsł się. Tak więc ktoś podrzuci jakiś kierunek? Czujnik położenia wału? Czy może faktycznie koło kzfr do wymiany? Dobra dziś auto odbieram od mechanika to wieczorem dopiszę co było przyczyną u mnie. Auto odebrane. Wymienione KZFR oraz elektrozawór faz rozrządu.
  7. Na allegro jest koleś któremu wysyłasz cały mechanizm i on za 100zł to robi. Bodajże chyba całość zajmie Ci max 5 dni.-> Naprawa taśmy. Sam miałem mu wysyłać ale udało mi się to naprawić.
  8. JEśli koła będą lekko skręcone to musisz zachować ten sam kąt w którym zdejmowało się kierownice więc nie jest jedno położenie. Ząbki są takie że niewielki obrót kierownicy i będzie ona pasowała na trzpień. Dlatego mówiłem że łatwiej jest ustawić na prosto koła, i sobie zaznaczyć choćby pisakiem godz.12. na trzpieniu i kierownicy.
  9. Zajączek87-Na filmiku który wyżej udostępniłem pauzując jesteś w stanie określić jak zwinąć tą taśmę, wbrew pozorom jest to bardzo banalne. Ja nie miałem na tym białym "zwijaczu" dziurki do poziomu cyfre ZERO i kropkę niebieską, więc małym wiertłem zrobiłem otwór żeby ustawić wszystko tak jak ma być. Tak jak na filmiku koleś ustawia. Jak zwiniesz dobrze to nie powinno Ci nic zostać. Ważne jest też to że jak bierzesz się do rozkręcania to ustaw koła i kierownice w pozycji do jazdy prosto. Wtedy nie trzeba nic kombinować z ustawieniem kierownicy. JA sobie znakowałem kierownice pisakiem jak ją zdejmowałem. Mogł Ci się wyłamać języczek i stąd ten trzask. Jakbyś potrzebował konkretnego info we Wrocławiu to się odezwij bo siedzę na miejscu:)
  10. Witam. Jestem świeżo po wymianie taśmy bo moja się zwinęła i ułamał się języczek który dorobiłem. Nasuwa mi sie kilka wskazówek dla potomnych. Taśma która jest obecnie sprzedawana na allegro jest w dobrym rozmiarze mimo że jest bodajże o 0,5-1cm krótsza od tej fabrycznej, natomiast cała procedura wymiany jest banalnie łatwa ale najwięcej trudności sprawia lutowanie. Jeśli nie masz dobrej lutownicy(cienki grot), i pewnej ręki to oddaj lepiej to faktycznie lepiej dać całość do przelutowania komuś bo więcej się człowiek nawkurza bo idealne przylotwanie tego jest ciężkie;) Ja osobiście na sam koniec wszystkie luty utwardziłem lakierem do paznokci bezbarwnym(po całej nocy wyschnęte luty były twarde). Również podrzucam link do filmiku gdzie kolega zza wschodniej granicy ma patent na usztywnienie całego mechanizmu żeby nie latało-> , ja jednak użyłem w miare grubej gąbki do wygłuszania i nawet nawet to się trzyma. Oczywiście trochę lipa że nikt jeszcze sprzedaje całego mechanizmu do montażu albo chociażby taśmy z wtyczkami, wtedy byłoby po stokroć łatwiej. Jeśli się ustawi auto na prostych kołach to rozkręcając wszystko i zaznaczając sobie gdzie jest środek, nie ma problemu poźniej ze złożeniem w odwrotnej kolejności. W kwestii zwinięcia taśmy też nie ma tu problemu bo na youtube jest kilka filmików które krok po kroku pokazują jak się taśma zwija. Długość taśmy nie ma wpływu bo jeśli się dobrze nawinie to wszystko idealnie się wpasowywuje.
  11. No właśnie też tak myśle bo kalkuluje. Same drążki to 70zł sztuka+koncówki ok 30-40szt to daje za obie strony 200zł+ zbieżność max do 100zł to i tak wychodzi jakby 200zł za robocizne?!
  12. Zrobie mały up tematu bo nurtuje mnie jedna rzecz. Byłem na razie u jednego mechanika we wro ale ciekaw jestem zdania pozostałych. Chodzi o koszt wymiany drażków na osprzęcie trw +zbieżność. Za całość policzył mi 500zł. Czy w innych miastach jest podobna stawka?
  13. Wiesz co różnie, ostatnio były po parę km (po wrocławiu się człowiek przemieszczał). A to 250km ostatnio było w jedną stronę. Na razie chodzi bez problemu i normalnie odpala.
  14. Powiem tak. Pare razy w przeciągu użytkowania nowego aku czyli jakieś 1-1.5roku to miewał takie problemy z zapaleniem ale to były sporadyczne przypadki które mogę policzyć na palcach jednej ręki. Bo zawsze zaskakiwał za drugim razem. Radio ma to do siebie, że się chyba po 15 minutach wyłącza:) (testowałem w garażu kiedyś jak coś robiłem). Światła zawsze pilnuje bo raz poprzedni (przed tym co teraz mam) aku właśnie wykończyłem zostawiając światła włączone i zapominając je wyłączyć po otwarciu-zamknięciu auta. Czyli najprościej na postoju odpinać bezpieczniki sprawdzając napięcie na aku? Bo oprócz wymiany czujnika temp-zamiennik, czy np gałki regulacji lusterek(urwała gałeczka;/), to nic elektrycznego nie było wymieniane...
  15. Przy mnie facet ze sklepu zmierzył ładowanie aku i po wszystkich etapach (włączanie świateł, nawiewu) cały czas było w normie ponad 14V (dokładnie nie pamiętam). I mówił że wsio gra.
×