Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sebastian_wifi

Użytkownik
  • Zawartość

    521
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

14 Dobry

Samochód

  • Auto
    Scenic III (2016)
  • Silnik
    1.6 dCi 130 KM
  • Przebieg (tys.km)
    145

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Cześć, Chciałbym sprawdzić korekty wtryskiwaczy w swoim samochodzie. Posiadam świeżo zakupione urządzenie diagnostyczne MaxiEcu. Niestety za żadne skarby nie mogę rozgryźć jak się dostać do tych informacji. Będę wdzięczny za nakierowanie. W załączniku informacje o bieżących parametrach silnika.
  2. Witajcie, posiadam Scenic III Bose (2016 r.) z tym silnikiem od lutego. Póki co 11 tys. km i auto jeździ bez zarzutu. Spalanie w mieście 8/100, na drodze krajowej 5.2/100. Dziś miałem pierwszą wymianę oleju (poprzednia zrobiona przez ASO przy zakupie). I tutaj pytanie do użytkowników. Ile wchodzi wam oleju? Pozdrawiam!
  3. Normalnie czyli jak? Dla mnie normalnie to poprzez oficjalną aktualizację oprogramowania R-Link.
  4. Witajcie, ostatnio byłem na przeglądzie w ASO i z nudów oglądałem samochody. Trafiłem w pewnym momencie do Captura i bardzo się zdziwiłem gdy zobaczyłem, że jest funkcja Android Auto. Wizualnie i funkcjonalnie R-Link wygląda dokładnie tak jak ten, który mam w swoim samochodzie. Dołączam zdjęcia jako dowód. Czy ktoś wie o co chodzi?
  5. Dziękuję za odpowiedzi. Jak widzę mamy rozstrzał od 4 do 5,5 litra (chociaż na MyRenault po zalogowaniu jest informacja, że układ ma 5 litrów pojemności). Wygrzebałem z ciekawości starą fakturę z ASO za wymianę oleju i przy oleju widnieje pozycja "4,90 szt." czyli zapewne chodzi o 4,9 litra oleju. Ja póki co mam drugi rok z rządu 4 litry. Jak stan oleju ma się do trwałości KZFR?
  6. Na podnośnik, odkręcają korek pod silnikiem i leci do miski siłą grawitacji.
  7. Witajcie, Ile oleju należy wlać do silnika przy wymianie w MIII 1.6 16V 110 KM + LPG (2014)? W zeszłym roku byłem w serwisie (nieautoryzowanym) na wymianie i wlali mi równe 4 litry (został litr z 5 litrowej bańki). W tym roku dokładnie ta sama sytuacja i ten sam serwis. Dałem bańkę 5 litrów i równy litr dostałem z powrotem. Na bagnecie wskazuje równo połowę, podobnie na komputerze - trzy kropki z sześciu. Olej, którego zawsze używam to Elf Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0700, RN0710). Pozdrawiam!
  8. @arturdebski Dziękuję za szybką i wyczerpująca odpowiedź. Póki co nie mam chyba więcej pytań.
  9. @arturdebski Kilka dni temu przywitały mnie objawy jak z Twojego pierwszego posta (w tym raz z komunikatem o potrzebie skontrolowania układu wtrysku paliwa). Generalnie auto póki co dwa razy "zagrało" przez 2 sekundy zaraz po uruchomieniu zimnego silnika, po kilkugodzinnym postoju. Oglądałem również różne filmiki na YT i na 99,9% to KZFR. Pacjent to Megane III 2014 r. (ostatni lifting) i 73000 km przebiegu. Dotychczas poza uszczelnianiem na gwarancji przez ASO pokrywy zaworów nie było napraw silnika. Do wymiany rozrządu mam jeszcze rok (po 6 latach, bo to 120 tys. km nie dobiję przez rok). Teraz pytanko do Ciebie - czy dobrze widzę, że ty rok jeździłeś z tym uszkodzonym KZFR? Objawy ustąpiły na rok czy się tym nie przejmowałeś, że co jakiś czas "zagra" pod maską?
  10. U mnie w tym roku nie zgasł ani razu. W zimie samodzielnie czyściłem przepustnicę bo przy mrozach bardzo ciężko odpalał. Po czyszczeniu było już dobrze. Żadnej adaptacji nie robiłem, nie odłączałem akumulator itd. Zgasiłem auto, wyjąłem, wyczyściłem, włożyłem, uruchomiłem auto i pojechałem na zakupy
  11. W tych samochodach lubią z biegiem czasu kleszczyć się klocki hamulcowe. Miałem takie piszczenie z tylnego koła. W weekend podniosłem auto i ledwo kołem dąłem radę kręcić. 3 godzinki roboty i naprawione samemu, trzeba rozebrać zaciski i oczyścić wszystko ze rdzy.
  12. Witajcie, potwierdzam działanie promocji. Wczoraj dokonałem zakupu dla mojego ojca z 30% upustem. Niestety po problemach z aktualizacją i kontakcie ze wsparciem TomTom otrzymam zwrot pieniędzy. Okazało się, że mapa jest zgodna z Carminat, a ojciec ma R-Link. Otrzymałem informację, że do R-Link zakupów należy dokonywać bezpośrednio przez Renault. Co ciekawe, przed zakupem mapy skorzystałem z funkcji sprawdzania zgodności z nawigacją i wynik był pozytywny Pan na wsparciu TomTom, przekazał informację, że na stronie TomTom jest błąd. Czy ktoś posiada informacje czy są czasami jakiekolwiek promocje na TomTom dla R-Link? Obecnie mapa Europy jest za 69,90 Euro (około 300 zł).
  13. @tomakur - Dziękuję. Dzwoniłem do TomTom na wskazany numer i otrzymałem informację, że TomTom sprzedaje mapy tylko do Carminat, a nie R-Link. Do R-Link trzeba kupować bezpośrednio w Renault. Zapytałem jak to się stało, że na stronie pokazało informację, że mapy są zgodnie z "IH", otrzymałem informację że jest o błąd na stronie. Dostanę zwrot pieniędzy, poszła już dyspozycja. Temat można zamknąć.
×
×
  • Utwórz nowe...