Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Jottar

Użytkownik
  • Zawartość

    402
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

17 Dobry

Samochód

  • Auto
    Megane III ph2 Grandtour 2013
  • Silnik
    1.5 dCi 110 KM
  • Przebieg (tys.km)
    120

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Nowe na jedną stronę kosztują 400 zł. Aczkolwiek używanych bym nie założył, a już na pewno nie z uszkodzeniem.
  2. Ja sobie zrobiłem ostatnio wyjmaki według autorskiego patentu - ze starych widelców Gerlach. Kombinowałem wcześniej z przerabianiem wyjmaków do radia, ale gięły się jak papier. Z widelców skrajne zęby, wyszlifowałem żeby się nie pokaleczyć. Na rozpiętość pasowały idealnie, jednak były za grube. Podszlifowałem więc kątówką z obu stron - mieszczą się idealnie i co najważniejsze działają (choć wyglądają głupio).
  3. SMD 3528 PLCC2. Kolor prawdopodobnie zimny biały. Ostatnio (mam nadzieję) zakończyłem wszelkie przejścia z zegarami więc garść porad dla potomnych. Porady co do wyciągnięcia licznika są w tym wątku: https://megane.com.pl/topic/73097-brud-kurz-pod-osłoną-licznika/. Obudowa licznika zapina się na zatrzaski - uwaga, bo są dość delikatne. Jak wygląda licznik po zdjęciu obudowy i jak go dalej rozbierać żeby mieć dobry dostęp do płytki drukowanej widać bardzo ładnie na tym filmiku: https://youtu.be/Z9CJguhj-1U. Wskazówkę od obrotomierza wykręcamy jednocześnie delikatnie ciągnąc w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Uwaga na taśmy łączące płytę z wyświetlaczem prędkości i ekranem komputera pokładowego. Co do samego przelutowania diodek - odradzam zwykłe roztapianie istniejących lutów i dodawanie topnika. Elektronik robił tak dwukrotnie i za pierwszym razem problem wrócił po kilku tygodniach, a za drugim razem po dwóch dniach. Jedyny rozsądny sposób to całkowite wymontowanie diód, staranne oczyszczenie pól lutowniczych i nóżek diód oraz wlutowanie na nowo świeżą cyną. Największy problem to wylutować diody jeśli chcemy użyć ponownie tych samych (a dobrze tak zrobić, bo nie wiadomo jaką dokładnie jasność i barwę mają te fabryczne - można sobie kupić jakieś używane zegary w internecie jako dawcę) - zastosowano tam oczywiście lutowie bezołowiowe (sławetna dyrektywa RoHS), które jest o tyle problematyczne, że ma wyższą temperaturę topnienia i podczas rozlutowywania trzeba bardzo uważać na diody, aby ich nie przepalić, albo nie urwać nóżek ciągnąc na siłę. Jest to do ogarnięcia, ale trzeba działać z wyczuciem. Ja nie miałem wcześniej żadnej styczności z lutowaniem SMD, a sobie poradziłem. Moim zdaniem nie warto wydawać 300 zł. za naprawę zegarów - lepiej kupić jakąś stację lutowniczą za stówę i parę niezbędnych akcesoriów: odsysacz do cyny, pęsetkę, topnik do SMD i jakąś nie za grubą cynę (ja użyłem 0,7mm). Do przemycia przyda się jeszcze IPA i patyczki higieniczne. I trzeba pamiętać, że przez diody prąd płynie tylko w jedną stronę, więc uważajcie, żeby zamontować je tą samą stroną co były - najlepiej wcześniej zrobić zdjęcie. Z tego co pamiętam na podświetleniu obrotomierza środkowa była zamontowana odwrotnie niż dwie pozostałe (trzeba zwrócić uwagę gdzie znajduje się ścięty narożnik).
  4. Nie czyta niektórych plików MP3 jeśli mają polskie znaki w tytule. Poza tym nie narzekam. Jeśli coś na obecnym sofcie Ci nie działa to ja bym uaktualniał. Sam miałem podczas aktualizacji pewne problemy, ale ostatecznie się udało. Natomiast ASO do którego jeździłem nie umiało w ogóle radia zaktualizować. Zobacz tylko jaką wersję softu masz teraz (jest gdzieś taka opcja w menu), bo może się okazać, że nowszą. Potrzebne pliki są w dziale download forum, w razie czego mam je też na swoim kompie. Procedura też jest dość dokładnie opisana w którymś z wątków. Jakbyś potrzebował porady albo pomocy to pisz na priv.
  5. Zostaje Ci aktualizacja softu. Zobacz w menu jaką masz teraz wersję. Jeśli to radio z ph2 to już mamy ten temat opanowany.
  6. Czyli masz inne radio niż to, w którym uaktualnialiśmy. Może da się takie coś ogarnąć bez ASO, ale tutaj nikt nie próbował.
  7. @Tomasztsz, widziałem co napisałeś, ale taka czcionka napisu "oil" występuje raczej w wersjach bez komputera. Możesz wrzucić zdjęcie przycisku na manetce?
  8. Jottar

    Megane III phII Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

    Zgadza się. Spalanie chwilowe przy hamowaniu silnikiem podczas wypalania FAPa pokazuje 0. Natomiast ciekawe jest to, że jak podczas wypalania wyzerujesz sobie średnie spalanie i tak chwilę pojedziesz, to średnia wartość spalania, która po chwili się pojawi będzie wyższa (o jakieś 2l/100km) niż możnaby wnioskować po wskazaniach spalania chwilowego. Dziwne to, ale tak jest. Wydaje się więc, że wskaźnik spalania chwilowego (w przeciwieństwie do spalania średniego) nie uwzględnia paliwa podawanego na piąty wtryskiwacz.
  9. @pbet, to raczej nie ta wersja radia. W tamtym wątku uaktualnialiśmy radio w ph2. @Wuzet, podaj jaką masz wersję softu.
  10. Jottar

    Sugestie i spostrzeżenia dot. forum

    Też to widziałem, ale w ogólnym rozrachunku ci, którzy mieli jakąś wiedzę i coś wnosili byli na plusie, a ci co nieustannie chrzanili głupoty i w kółko wklejali jakieś linki byli na minusie. Czyli wszystko się zgadzało.
  11. Jottar

    Sugestie i spostrzeżenia dot. forum

    A mi brakuje ikony minusa (wpływającej na reputację), która kiedyś była i zniknęła.
  12. @Zeebro, przerabiałem to samo. Najlepiej wymienić kompletną lampę. W ASO po rabacie zapłaciłem 225 zł. Nie warto kupować używanych, bo zapłacisz tyle samo albo wręcz więcej. Regeneracja jest niewiadomą o tyle, że nie wiadomo na ile inne ledy zdążyły zamoknąć i mogą zacząć padać kolejne. Wymiana lampy niestety wymaga demontażu zderzaka.
  13. Jottar

    Megane III phI Zakup Megane III phI

    Jak na ten przebieg to skóra na kierownicy strasznie wyświecona. U mnie o 10 tys. mniej a wygląda 1000x lepiej. Poza tym jak widzę w opisie "nic nie stuka, nic nie puka" to w ogóle na takie ogłoszenie nie dzwonię.
  14. 2-3 tygodnie temu jechałem do Holandii i obserwowałem co się dzieje na przeciwnym pasie przy granicy polsko-niemieckiej. Po stronie niemieckiej tuż przed granicą jest zwężenie autostrady z dwóch do jednego pasa ruchu (kończy się lewy). Oczywiście kilka kilometrów wcześniej porządku pilnują polskie i litewskie szeryfy w tirach. Gdybym miał z czego to bym strzelał do tego ścierwa. Aż dziwne, że Bundespolizei nic z tym nie robi. Na marginesie - ostatnio był jakiś strajk: tirówcy próbowali udowodnić jaka katastrofa się zrobi jak będą jechać tylko prawym pasem poniżej dozwolonej prędkości. Chyba nie wyszło, bo nie wiem jak innym - mnie jeździło się tego dnia wybornie. No może poza tym, że nie wszystkie szeryfy do końca dnia wytrzymały i już po godz. 19:00 widziałem tiry na lewym pasie S11. Jak widać jeden dzień jeżdżenia zgodnie z przepisami to dla niektórych za dużo.
×