Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Micholec199

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph I
  • Silnik
    1,4 K4J 732
  • Przebieg (tys.km)
    80

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. No właśnie, jak z tym jest? Mam na tabliczce znamionowej auta kolor tapicerki, więc przypuszczam, że kolor plastiku będzie z nim zbieżny? Jak jednak powiązać oznaczenia na tunelu z oznaczeniami tapicerki?
  2. Witam, x Mam zamiar na weekend wziąć się za wymianę oleju w Megi II ph I. Niby wszystko proste, ale jest kłopot z niezbędnymi kluczami. Z tego, co wiem, jeden jest potrzebny do odkręcenia obudowy silnika spod spodu, a drugi do odkręcenia filtra oleju. x Pytanie, czy są jakieś oryginalne oznaczenia tych kluczy? Ma ktoś ich zdjęcie, jak one wyglądają? Nie chciałbym bowiem odpaść na tak prozaicznym etapie jak brak kluczy... x I bardziej praktyczne: czy ten klucz l inka będzie ok do odkręcenia filtra oleju: http://allegro.pl/klucz-lancuchowy-do-filtra-oleju-filtrow-rur-42cm-i7023305210.html x Dzięki za odpowiedzi. x REGULAMIN pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01
  3. No ok, wiemy, że "fabryka nie dała" możliwości samoczynnego zamykania auta po jakimś tam czasie. A czy nie dałoby się tego w jakiś magiczny sposób zrobić samemu? Przyznam, że żonie czasami zdarza się nie domknąć Megi, bo "w jej Jazzie to jest i nie musi o tym pamiętać". Dzięki za informację :)
  4. Witajcie, Podłączam się do wątku. Co prawda jestem posiadaczem Megusi 1,4 16V, ale moje pytanie dotyczy chyba wszystkich Megi z II wersji. Mam aku, jaki jeżdzi w Reni od nowości. Minęło 10 lat i koniec końców padł. Zamierzam kupić nowy, jednak widzę, że jest różnica kształtu górnej powierzchni nowych akumulatorów od tego, jaki miałem dotychczas. Otóż ten firmowy był płaski jak stół, a z niego wystawały bolce do podłączenia klem, nie było więc kłopotów z podłączeniem dosyć "rozbudowanych" klem. Tymczasem te nowe akumulatory, nad jakimi się zastanawiam (Centra PLUS 60AH 540A CB602; VARTA BLUE DYNAMIC D59 (60AH 540A) (P+); ewentualnie VARTA BLUE DYNAMIC E43 72AH 680A) są tak ukształtowane, że bolce są niejako opuszczone względem okolicznej powierzchni górnej pokrywy akumulatora. Pewnie po to, aby można je było zamaskować pod tymi zasuwanymi osłonkami, ale to nie zmienia faktu, że miejsca przy klemach jest malutko. Jak wiemy, klemy w Megi II są dosyć duże, np. przez bezpieczniki w klemie + i rozdzielacz w klemie -. Czy to nie będzie problem, że w tych akumulatorach bolce są opuszczone i wokół nich jest niewiele miejsca? Nie będzie to wadziło w podłączeniu klemy, zwłaszcza dodatniej? Ogólnie to nie chciałbym wydawać 250 zł na akumulator, którego nie użyję, bo nie da się go podłączyć z tak prozaicznej przyczyny, jak brak miejsca. Dziękuję za informację :)
  5. Witajcie, Chciałbym poradzić się Was w sprawie działania systemu Start/Stop w Megi II Ph I z 2008 r. Otóż, w artykułach internetowych poświęconych temu systemowi wszyscy podają, że jego najbardziej rozpoznawalną cechą jest wyłączanie silnika na światłach. Tylko co to oznacza? Że silnik przestaje działać? Jak wyglądają obroty - jest ich 0 czy standardowo ok. 700 na luzie? Pytam, bowiem w mojej Megi, wyposażonej w system S/S (zwykła karta, tj. bez HF) nie obserwuję wyłączania silnika podczas zatrzymania pojazdu, niezależnie od tego czy trzymam wciśnięte sprzęgło czy nie (a co więcej, niezależnie od tego, czy trzymając wciśnięte sprzęgło auto jest na biegu czy na luzie) ani czy auto jest na hamulcu (ręcznym czy nożnym). Obroty są ciągle takie same, bo oscylują wokół 700-800 na ciepłym silniku. Pytałem ojca, który był poprzednim właścicielem auta i on tez nigdy nie zauważył aby silnik się wyłączał. Ostatnio jednak kilka razy zauważyłem, że w silnikach aut ruszających na światłach ma miejsce słyszalny zapłon, następnie silnik - zapewne w efekcie zapłonu - wchodzi na wyższe obroty, potem one się stabilizują a następnie auto rusza. Jak więc wygląda prawidłowe działania systemu S/S w Megi II Ph I? Czy to tylko bajer zamiast zwykłego kluczyka? A może można aktywować działanie tego systemu (pomijając kwestię jego zalet, codzi (???) o to, czy ogólnie można wyłączyć/wyłączyć ten system samodzielnie)? Dzięki za odpowiedzi :)
  6. Megane II ph I, rocznik: 2008, silnik 1,4 K4J 732.
  7. Witam serdecznie. Mam pewien problem z Megi II i nie za bardzo wiem, jak sobie z nim poradzić. Problem polega także na tym, że łączy w sobie usterki o charakterze mechanicznym oraz elektrycznym. Zamieszczam w jednym dziale, bo być może przyczyna będzie jedna dla obu usterek. Chciałbym także poinformować, że szukałem przyczyn usterek – i moje pomysły, co może powodować problemy, opisałem poniżej. Zacznę od tego, że na lato 2015 r., wymieniłem pasek rozrządu, przy przebiegu około 74 tys. Km. (obecnie Meśka ma przejechane około 80 tys.). Generalnie mechanik mówił, że sprzęgło jest trochę śliskie i w tym roku warto je wymienić. Ale czy to może być przyczyna wszystkich usterek? Usterki są następujące: 1.Wydaje mi się, że pomarańczowa kontrolka silnika - systemu wtrysku świeci się dłużej niż zawsze. 2.Przy zimnym silniku, zaraz po zapaleniu silnika, zdarza mu się zgasnąć albo utrzymywać obroty na poziomie około 500-600, co powoduje, że całe auto wpada w drgania. Sytuacja znacznie nasila się w razie mrozów. Generalnie, jak temperatury są powyżej zera, problem prawie nie występuje. Zgaśnięcie zdarza się czasami 2-3 razy pod rząd, a czasami nawet – w czasie jazdy, co jest najgorsze. Czasami aby nie gasł jadę na ciągłym gazie (utrzymuję go w okolicach 1000-1100 obrotów) i hamuję delikatnie ręcznym – wiem, że tak nie powinno być, ale nie mam innego wyjścia. Czasami także zdarza się, że silnik przygaśnie w czasie jazdy, ale przez wrzucenie dwójki i wciśnięcie gazu silnik zaskakuje (wiem wiem, tak nie wolno robić). PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA: przeczyścić przepustnicę? 3.Na zimnym silniku, podczas wciskania sprzęgła, czasami słychać dziwny świst. Nie jest to pasek klinowy. PROPOZYCJA ROZWIĄZANIA: nie wiem, w necie nic konkretnego nie ma. 4.Podczas stania na luzie, światła czasami świecą jaśniej, a czasami ciemniej. To samo dotyczy wentylatora – czasami pracuje wyraźnie mocniej, a czasami – słabiej (podczas jazdy tego nie obserwuję, ale może przez to, że silnik mocno pracuje). PRZYCZYNA ROZWIĄZANIA: kabel masowy silnik-nadwozie, względnie: przeczyścić alternator albo sprawdzić regulator napięcia? A może akumulator (w sumie to ma już 8 rok – jeździ od zakupu auta). 5.Może to jest moje subiektywne odczucie, ale auto jest ostatnio nieco bardziej ociężałe i nieco wzrosło spalanie (to zaczęło się jeszcze na jesień, kiedy nie było zimniej, a więc niższe temperatury nie są tego przyczyną). 6.Ostatnio, podczas puszczania sprzęgła po wrzuceniu drugiego biegu z jedynki, czuć było delikatne szarpnięcie. Dziwne, ale obecnie ono ustąpiło. Wiem, że czeka mnie wizyta w serwisie, ale chciałbym wiedzieć, o czym z nimi rozmawiać, stąd ten wątek. Z góry dzięki za odpowiedzi.
  8. Sterowania z kierownicy nie mam i póki co nie interesuje mnie jego założenie. Zastanawiam się tylko nad podłączeniem do wyświetlacza na kokpicie. Jeśli masz rację, to wystarczyłoby, abym kupił tylko ten adapter i radio będzie współgrało z wyświetlaczem? Wieczorem postaram się podać model radia i wyjąć je z kieszeni, sfotografować kable i podesłać Wam, to byście zerknęli i - mam nadzieję - pomogli :) Dodano: 13 gru 2014 - 19:53 Słuchajcie - wyjąłem radio z kieszeni i znajdują się w niej następujące kable: 1. - widok całej kieszeni, 2. - widok biało niebieskiego kabla wychodzącego z kostki ISO, 3. - widok złączki C1 wychodzącej z pęku kabli z wnętrza kokpitu, 4. - widok zaślepionego kabla w kolorze żółtym, wychodzącego z kabla podłączonego do radia, z karteczką "Baterry+", 5. - widok czarno-żółtego, wychodzącego z radia, z karteczką "Mute", 6. - widok niebieskiego kabla, wychodzącego z radia (jaki po drodze się rozdziela), z karteczką "System Remote Control". Stąd mam kilka pytań: 1. czy niebieski kabel wychodzący z kostki ISO zezwala na podłączenie pilota (niekoniecznie do tego radia - chodzi mi o to, czy jest to kabel wychodzący spod kolumny kierownicy, dzięki któremu podłączę pilota np. do radia fabrycznego)? 2. czy złączka C1 umożliwia podłączenie wyświetlacza na kokpicie? 3. do czego służą ścięte kable wychodzące z radia? Dzięki za informacje :) Regulamin dodawania zdjęć P_r_z_e_m_o
  9. I co koledzy, udało się? Nie ukrywam, że zależy mi na odpowiedzi, bo chciałbym samemu uruchomić sterowanie radiem z kierownicy.
  10. Witajcie :) Jestem nowym użytkownikiem i witam Was wszystkich serdecznie :) Przeglądałem forum i nie znalazłem wątku, jaki pasuje do mojego pytania, stąd zamieszczam nowy post. Otóż, od miesiąca jestem posiadaczem Megane II ph I. Generalnie z auta jestem bardzo zadowolony, ale chciałbym zmienić w nim kilka rzeczy. Pierwszą z nich będzie uruchomienie radia fabrycznego z wyświetlaczem na kokpicie środkowym. W samochodzie zainstalowany jest radioodtwarzacz Pioneer z wyjmowanym panelem przednim. Nie wyświetla jednak nic na wyświetlaczu na kokpicie, bo ma swój własny wyświetlacz. Pytanie, czy jeśli kupię radio fabryczne i zainstaluję je w aucie, to czy radio będzie współgrało z wyświetlaczem na kokpicie? Dzięki za odpowiedź :)
×
×
  • Utwórz nowe...