Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Irishpiter

Użytkownik
  • Zawartość

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1,4tce
  • Przebieg (tys.km)
    73000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Do wymiany rozrządu nie ma konieczności wyjmowania silnika. Oczywiście jest wygodniej itd ale można to zrobić bez wyjmowania. Z wymiany uszczelki pod głowicą to chyba nawet filmik na YouTube jest zrobiony przez producenta uszczelek i silnik jest w aucie. Ale zgadzam się, że miejsca jest bardzo mało i powiem szczerze że no w fabi czy yarisie jest więcej miejsca pod maską z podobnym silnikiem...
  2. No i po dłuższej wizycie w warsztacie a problem dalej jest. Wymieniono napęd pompy olejowej oraz cała miskę olejowa wraz z pompą. Fakt że na używana ale stara nie ma za bardzo znaków zużycia. Gładzie w pompie są ok luzów też nie ma. Rozrząd ciągle ok i napinacz jeszcze ma zapas.Widze, że mechanik nie ma pomysłu za bardzo. Mi przychodzi jeszcze do głowy chłodnica oleju, dźwięk zmienia się w zależności od tego jak dokręcony jest filtr lub jakiej jest firmy. Nie wiem co tam może być uszkodzone ale już nie bardzo co zostało do wymiany. Tak czy siak rozbierac będzie trzeba jeszcze raz bo słabo to posklejali i jest wyciek. Stąd pytanie co tam jeszcze sprawdzić? Ciśnienie oleju sprawdzą w tygodniu, reszta. Poza tym auto chodzi normalnie, nie pali oleju, spalanie w normie.
  3. Filtr zawsze oryginalny lub purflux bo to to samo. Łańcuch i tak musi być zdjęty aby się do tego dostać więc zostanie zweryfikowany. A to jak wiadomo nie łatwe zadanie bo mimo że silnik mały to w tym aucie upchany jak co najmniej 2,5 litra:). Na ta chwilę nie było żadnych objawów z jego strony. Ale zobaczymy co tam jest.
  4. Okej zalecany przez producenta auta, zmiany co roku czyli co jakieś 6tys km od przebiegu 63000 bo wtedy go kupiłem. Nie wiem jakie jest ciśnienie na jałowym bo mechanik nie miał końcówki do tego silnika. Zmierzą po wymianie. Silnik w środku czysciutki,nie ma śladu nagaru czy osadu nigdzie. Wyjąłem nawet to siteczko co jest w bloku przy rozrządzie i jak nowe(dojście też eleganckie;)). Jak pisałem objaw już się pojawił jakieś kilka lat temu na parę dni o zniknął. Pewnie już w tedy zaworek się przyblokował.
  5. Jako, że auto mało jeździ to nie spieszyło mi się za bardzo. Po oddaniu do mechanika, diagnoza jest taka aby wymienić cała podstawę miski olejowej. Po zdjęciu miski, smok czysty jak nowy. Za to zawór przelewowy lekko przetarty i nie wypadł sam. Trzeba było puścić sprężonego powietrza. Czy to sam zawór czy pompa też tego nie wiadomo. Do wymiany cała podstawa miski olejowej bo zawór przelewowy jest integralną częścią. Korpus pompy tez jest właśnie w tej podstawie. Roboty po uszy bo silnik jak na 1,4 jest mega upchany w tym aucie-takze serwisowo to dramat. Nawet w nowym yarisie 1,5 jest więcej miejsca. Nowa część też nie tania...
  6. Post dość stary, udało się rozwiązać temat?
  7. Jest to możliwe ale mało prawdopodobne. Jakieś 5 lat i 30 tys kilometrów temu zdejmowałem miskę i uszczelnialem bo puszczała.Silnik był czysciutki. Nie pamiętam tylko co tam tak naprawdę widać po jej zdjęciu i czy coś mi to w ogóle pomoże. Ktoś kojarzy,rozbieral to w tym silniku?
  8. Miałem okazję zajrzeć pod auto i akurat dźwięk się pojawił. Dobiega z dołu silnika i co szczególne to cichnie po dociśnięciu miski olejowej. To jednak chyba coś z pompą, stąd też po wymianie filtra problem na trochę znika lub objawy się zmieniają. Jak rozumiem to żeby wymienić pompę, trzeba zwalić rozrząd w całości? Zajrzę jeszcze do miski ale tam chyba wiele nie zobacze bo tutaj jest jakby podwójna a żeby zdjąć całość to też pół silnika trzeba chyba rozwalać razem z rozrządem?
  9. Jako, że problem nie występuje zawsze to dalej przyczyny konkretnej brak. Zauważyłem natomiast że problem ustaje po około dwóch minutach od włączenia klimatyzacji. Bez klimy też nie zawsze występuje ale jak już wystąpi i włącze klimę to cichnie. Rolki posprawdzalem i organoleptyczne chodzą ok. Nie do końca wydaje mi się aby to był kompresor bo to jakby nie on jest źródłem dźwięku- choć to bywa złudne. REGULAMIN - 5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
  10. Kiedyś mi szyba głupiała, kupiłem używany siłownik za chyba 10 PLN i po temacie. Sam silnik był ok ale elektronika nawaliła.
  11. Pasek jest świeży, rolki, pompa stare, były ok i przebieg to 100 km. Bardziej wydaje mi się że coś z sprężarką ale w takim razie skąd wpływ filtra oleju.
  12. W międzyczasie wymieniłem olej i filtr(oryginał) i ten dźwięk występuje rzadziej i jest cichszy. Co też zauważyłem to że jak jeżdżę cały czas na włączonej klimatyzacji to dźwięk nie występuje. Gdy uruchamiam auto i jadę z klimą do rozgrzania potem je wyłączę i uruchomię bez klimy to dźwięk sie zwykle pojawia. Posprawdzam jeszcze wszystkie rolki napędu paska,może tam leży problem ale dźwięk wydaje się inny.
  13. Witam, Czy zauważyliście aby wasze auta również wydawały dziwny dźwięk po wyłączeniu klimatyzacji? Jest to takie jakby BUUUuuuu które trwa może z 5 sekund i slabnie pomału. Niezależnie czy wyłączę klimę przyciskiem czy też po prostu zgaszeniu silnik z włączoną klimą. Mam to od kiedy pamiętam i w sumie myślałem że TTTM ale chciałem zasięgnąć zdania u użytkowników.
  14. Ciężko to nagrać telefonem. Mimo że na żywo słychać to wyraźnie to telefon chyba obcina ta częstotliwość.Moze coś tam się da usłyszeć. Generalnie pojawia się to i na zimnym zaraz po odpaleniu czasem, potem znika, jak się rozgrzeje to znowu słychać. 11825 11811
×
×
  • Utwórz nowe...