Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

John_Doe

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III ph I
  • Silnik
    1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km)
    160

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam, Od dłuższego czasu coraz częściej pojawia mi się błąd "sprawdź ABS" oraz "sprawdź ESP". Po podłączeniu do CLIPA dowiedziałem się, że winny jest moduł (pompa) ABS. Samochód to Megane III 1.9 dCi z 2010 roku. Numer modułu z mojego samochodu: 476604304R: Proszę o Waszą opinię czy do mojego samochodu pasował będzie moduł o numerze: 476601563R który udało mi się zakupić. Wymiana modułu nie jest prosta chciałbym uniknąć sporej ilości pracy na marne. Czy ktoś z forumowiczów przerabiał ten temat? Będę wdzięczny za każdą informacje czym kierować się aby dobrać właściwy moduł. A może polecacie naprawę regeneracje starego?
  2. Dzięki za informację. Widać jednak, że przełożenie trybów 6tego biegu z ND4 004 nie zmieni zbyt dużo. Być może takie tryby były by w innych odmianach ND4. Mam na myśli np. ND4 z 1.6 dCi z późniejszych wersji?
  3. Witam, Podbijam temat. Czy ma ktoś dostęp do przełożeń które występowały w skrzyniach ND4?
  4. Widziałem ten temat, chciałbym zrobić coś podobnego u siebie. Rozmawiałem z jednym z warsztatów zajmującym się skrzyniami, podjęli by się takiej modyfikacji, pozostaje jedynie kwestia jakich części użyć. Na pewno takie tryby można dostać bez problemu w Renault, trzeba znać jedynie ich numery. Opcja z częściami z używanej skrzyni ND4 wchodzi w grę jeśli znane by były wartości poszczególnych przełożeń. Ewentualnie wymiana na inną skrzynie ND4, być może były takie np. w Scenicu o innych, dłuższych przełożeniach. Generalnie potrzebna jest pomoc kogoś kto ma dostęp do dokumetacji serwisowej.
  5. Witam, Odgrzewam temat. Czy ktoś z Forumowiczów ma dostęp do danych do skrzyń w Megane, "serwisówek" gdzie poszczególne rodzaje skrzyń są rozkodowane (np. ND4 001 itd.)? Mam na myśli jakie mają przełożenie. Przekładka samego trybu z innej skrzyni nie wchodzi w grę?
  6. Witam, Przymierzam się do wymiany oleju w Megane III 1.9 dCi 131KM. Jestem bardzo zdziwiony gdyż w przeciwieństwie do mojej poprzedniej Megane II z tym samym silnikiem producent zaleca mi stosowanie oleju 5W40 spełniającego normę RN 0710. W Megane II oczywiście lałem Elf Full-Tech 5w30 RN0720. Skąd taka zmiana u Renault? Przecież to ten sam silnik z FAP-em...
  7. Znalazłem taką oto skrzynie (niestety nie na allegro) - TL MT6, o dziwo montowaną w 1.5 dCi od 2012 roku. http://www.powertrain.renault.com/application/storage/upload/filemanager/brochure/brochure_bv_new/Brochure_BVM_TLX_MAJ_2014.pdf Przełożenia są wg. mnie optymalne, czym szczyci się Renault w w/w katalogu. Poniżej prezentacja przełożeń: Czy ktoś miał do czynienia z tą skrzynią? Pasowałaby plug&play do 1.9 dCi?
  8. @ Prezes Przepraszam, za odstępy - nawyk z korporacji, tak jest czytelniej. Proszę jeszcze oczywiście o zmianę nazwy tematu - miałem na myśli oczywiście "Zbyt krótkie przełożenie 6biegu" @ Narky Różnica to około 200-250 obr/min. W Megane II przełożenia były optymalne jak dla tego silnika. W Megane III to nie jest w zasadzie 6 bieg, tylko 5,5. W innych autach 6 biegi są dłuższe w takich silnikach, no ale wiadomo, coś za coś. Jeżdżę sporo po autostradach i to przełożenie jest irytujące, spalanie większe itd. Może w takim razie skrzynia od Megane III ale od np. 2.0 dCi? Modyfikacja samej skrzyni wchodzi w grę? Wiem z forum, że ktoś zmieniał 5 bieg w 1.6 16V.
  9. Witam, /\/\/\/\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Posiadam Megane III 1.9 dCi, skrzynia ND4 001. /\/\/\/\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Jestem niezadowolony z przełożenia 6biegu. Jest ono krótsze niż w moim poprzednim Megane II 1.9 dCi - skrzynia ND0. /\/\/\/\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Czy istnieje możliwość modyfikacji tej skrzyni bądź jej wymiana na inną tak aby przełożenie było dłuższe? /\/\/\/\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Jakie wtedy mogły to by być koszty? Warto? /\/\/\/\/\\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\ Pozdrawiam, Karol Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
  10. Witam! Ostatnio odczuwałem wyraźny spadek mocy samochodu (1.9 dCi 130km). Będąc dzisiaj u mechanika, okazało się, że mam przerwane wężyki przy fapie przy czujniku temp. spalin (FOTO). Zarówno od czujnika do filtra i od czujnika za filtr. Słychać wyraźne "syczenie". W serwisie ta część występuje jedynie z czujnikiem - koszt coś koło 1000 PLN. Zamienników brak. Proszę o podpowiedź jak sobie z tym poradzić, miał ktoś już z tym taki problem? Gdzie można dostać takie wężyki? Zostają tylko szroty? Pozdrawiam!
  11. Witam! U mnie również zaświecił się kluczyk i pojawił się komunikat "sprawdź wtrysk". Zacznę jednak od początku. Od dłuższego czasu miałem odczucie, że auto nie ma takiej mocy jaką powinno mieć (131km) (131KM) jednak nie byłem tego pewny, nie mam auta długo więc myślałem czasem, że może po prostu przyzwyczaiłem się do mocy. Jednak wczoraj jadąc autostradą co jest istotne około 170km/h (więcej nie chciał pojechać, pomimo gazu w podłodze) zapalił mi się komunikat "sprawdź wtrysk". Auto jechało max 120km/h. Zjechałem z autostrady i wyłączyłem i włączyłem silnik. Kontrolka zgasła, błędu nie wywaliło. Najistotniejsze jest to, że już przy ruszaniu poczułem co to jest 130km 130KM, ruszył ostro, czuć moc, nie poznaje auta po prostu. Wcześniej auto muliło np. jechałem 80km/h na piątce i bardzo słabo przyśpieszało, jakieś względne przyśpieszenie było dopiero od 2500 obrotów. Chciałbym więc zapytać Was o radę co to może być bo widzę, że na forum nie było jeszcze takiego przypadku. Auto się samo naprawiło ale mam obawy, że to może wrócić. Pozdrawiam! Kolego John_Doe jest różnica między km (kilometrem) a KM (koniem mechanicznym). Aston76
  12. Witam! Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Meganki 3D z 2006 roku. Gdy kupowałem auto sprzedający poinformował mnie o niedziałającej szybie pasażera (nie działało sterowanie zarówno od jego strony jak i od strony kierowcy). Po jakimś czasie usłyszałem jakieś dziwne "syknięcie" z boczka drzwi kierowcy i po sprawdzeniu okazało się, że miałem racje - szyba od strony kierowcy również nie działa. Po jakimś czasie (wczoraj) ku mojemu zdziwieniu lewa szyba działa, prawa dalej nie. Dzisiaj kolejny raz niespodzianka. Szyba od strony kierowcy nie działa, ale za to prawa pracuje poprawnie. Bardzo proszę o cenne wskazówki, gdzie szukać problemu. Pozdrawiam ;)
×
×
  • Utwórz nowe...