Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

P_r_z_e_m_o

Mod Team
  • Zawartość

    13936
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

178 Super

Samochód

  • Auto
    Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik
    1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km)
    ~200

Ostatnio na profilu byli

4613 wyświetleń profilu
  1. Operacja uszczelnienia pokrywy zaworów to poważna operacja, trzeba wszystko zdemontować, to co widać po otwarciu maski. Uszczelki kolektora są to prawda, tzn tego plastikowego elementu na samej górze silnika i jest ich bodaj 5 sztuk. Poza tym, tam nie ma innych uszczelek, wszystko idzie na silikon. Proponuję wykręcić cewki i świece i zobaczyć czy w gniazdach nie ma oleju, wody, ogólnie mówiąc syfu. Jeżeli jest to na bank nie uszczelniali pokrywy/obudowy zaworów. Zresztą to i tak operacja co najmniej na dwa dni, potrzeba czasu żeby silikon dobrze związał. Obudowa zaworów jednocześnie podtrzymuje oba wałki, więc jej zdjęcie może spowodować przestawienie rozrządu. Niby są magicy, którzy twierdzą, że nie trzeba nic ustawiać, ale... Na plikach masz do tego silnika serwisówkę, poszukaj, tam wszystko ładnie jest opisane. Zacznij od sprawdzenia i wyczyszczenia cewek, świec i gniazd w których to wszystko siedzi. Obstawiam, że któryś z tych elementów po nagrzaniu nie działa prawidłowo. Przeglądnij moje posty pisałem o tym na forum.
  2. Ten silnik nie ma uszczelki na obudowie zaworów, uszczelnia się silikonem. Operacja uszczelnienia może być spartolona, ale bez oględzin trudno to stwierdzić. Obejrzyj dokładnie silnik ze wszystkich stron czy gdzieś nie ma wycieku. Mam nadzieję, że umyli silnik, bo jak tam była nieszczelność to olej gdzieś musiał uciekać. Po zdjęciu pokrywy zaworów i jej ponownym zamontowaniu niezbędne jest ponowne ustawienie rozrządu, przy tej operacji, co najmniej, powinien być wymieniony pasek rozrządu, a najlepiej kompletny rozrząd. Tu bym upatrywał przyczyny takiego zachowania silnika. Pytanie dodatkowe - objaw występuje na Pb czy LPG. PS Cewki, świece na pewno są sprawne?
  3. Nie bardzo wiem jak Ty chcesz tam bezpiecznie zamontować drugi akumulator? Nie lepiej, żeby zamontować go w bagażniku? Poza tym nie wiem czy alternator wytrzyma, jak będziesz jeździł na długich trasach to nie ma problemy.
  4. P_r_z_e_m_o

    Reset ECU

    Prawdopodobnie nie masz skryptu(tak się to chyba nazywa) obsługującego Twój ECU. Poszukaj na sieci, szczególnie ruskiej, baz do DDT2000 lub DDT4all, być może tam będzie taki skrypt.
  5. Nie wiem czemu upierasz się na oryginalne części? Wiele firm produkuje części do renówek; KYB, MONROE itp. Poszukaj w sklepach internetowych czy na allegro jest tego od groma w cenie 150 +/- 30 PLN /sztuka
  6. Miałem, nie tylko w Sceniku, w Oplu, w Saabie i powiem, że ja nie widzę różnicy. Jak dla mnie śmierdzi tak samo. Faktem jest jednak to, że jak się kupuje w sieci to filtr węglowy kosztuje mniej więcej tyle co w sklepie zwykły, nie wspomnę o cenach we wszelakich serwisach. Ponieważ w domu mam mała flotę wiec kupuję hurtem różne filtry do wszystkich aut na raz, tym samym ograniczam koszty wysyłki. Co do obsługi klimatyzacji to tak jak koledzy napisali powyżej, co 2-3 lata, wymiana filtra kabinowego przynajmniej raz w roku, a najlepiej wczesną wiosną(teraz jest najlepsza pora) i potem na jesieni; październik/listopad.
  7. Pewnie rozpięło się połączenie szyba/podnośnik. Na szynie podnośnika jest element który podnosi/opuszcza szybę. Kołek tego elementu przekład się przez otwór w szybie i zabezpiecza plastikową spinką. Jak ta skinka się rozleci, zwykle ze starości, to kołek może wypaść i będzie właśnie taki efekt. spinkę kupisz na ale drogo lub spinkisamochodowe.pl Na Plikach masz manual naprawy podnośnika szyb tam masz fotkę takiej spinki.
  8. Niech mechanik sprawdzi przewód gumowy dochodzący do zacisku. Pewnie sparciał i nie puszcza. Drugim powodem może być płyn hamulcowy. Kiedy był wymieniany? 1000 zł za wymianę tłoczków? To zdzierstwo, Jedź do nich i niech naprawiają do skutku, za taką kasę hamulce powinny być sprawne. Na wymianę zacisków się nie gódź, skoro je regenerowali to powinny być sprawne. Poza tym zaciski nowe TRW/Lukas kosztują ok 250-300 zł, wymiana nie więcej niż 100 zł z odpowietrzeniem.
  9. Nie trzeba, jest tam jeden torx który to trzyma i parę zatrzasków. Żeby to ogarnąć trzeba się tam wsunąć i poświecić jakąś latarką
  10. Wiem, ale i tak bym sprawdziła.
  11. Moim zdaniem należny najpierw zobaczyć o jakie lampy chodzi. To, że jest to model z 1999' nie koniecznie oznacza, że jest już PhII W obu przypadkach, PhI i PhII nie ma znaczenia wersja silnika. Ważne czy to jest PhI czy PhII.
  12. Wszystkie silniczki; od kierunków nawiewu i ciepło/zimno, znajdują się po prawej stronie konsoli centralnej. Widoczne po zdjęciu osłony konsoli centralnej (prawej, od strony pasażera). Trzeba się tam dostać i zobaczyć jak działa lub nie działa rzeczony silniczek. Możliwości są dwie, spalony silniczek, nie trafiłem na taki przypadek, lub coś jest nie tak ze sterowaniem klapki, np. spadło urwało się cięgło sterujące klapką.
  13. Mam taki prostownik z Lidla, jak dla mnie sprawdza się doskonale. Jedyny mankament to jest problem z włączeniem w przypadku znacznego rozładowania akumulatora poniżej 9V. Drugiego przyrządu nie mam i chyba nigdy nie kupię, mam multimetr, zresztą w prostowniku w pozycji startowej jest woltomierz.
  14. Widzę dwa powody. Zapchana nagrzewnica i dlatego układ nie daje się prawidłowo odpowietrzyć. Spróbuj przepłukać samą nagrzewnice. Jak to nie pomoże to nagrzewnica do wymiany.
  15. Nie tylko, dochodzi też rurka od filtra par paliwa. Poza tym jeżeli wykręcałeś silniczek krokowy to możliwe, źle zlożyłeś. Pod silniczkiem jest uszczelka, przy okazji powinieneś wymienić o-ringi na przepustnicy. Potem wymagane jest przyuczenie przepustnicy, jak napisał kolega powyżej.
×