Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Grzesko

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    18
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phII Expression / 2007 Automat
  • Silnik
    1,9 dCi F9Q803 115 km
  • Przebieg (tys.km)
    62

Ostatnio na profilu byli

115 wyświetleń profilu
  1. Są jak najbardziej. Sam takie zamontowałem w swojej Megance. Poszukaj w sklepach lub na allegro. Takie które warto kupić i pasują idealnie do uchwytów kosztują około 150 zł. Warto!
  2. Sęk w tym, że przeróbka (dołożenie ringu LED) jest widoczne z zewnątrz, tym bardziej jak jest włączony . A znaki homologacyjne informują, że jest to zwykły halogen przeciwmgielny, a nie lampa zespolona "halogen przeciwmgielny i światło DRL". Trafisz upierdliwego i dociekliwego policjanta lub diagnostę (a tacy się zdarzają) i tracisz dowód, ale to Twój samochód i twój problem...
  3. Megane jest już moim 18 autem, i jest on chyba już piątym lub szóstym samochodem, w którym montowałem światła do jazdy dziennej, zawsze zgodnie z przepisami, więc dlatego wiedziałem jak to zrobić Może to i wygląda ładnie (dla mnie nie - kwestia gustu), ale na pewno nie jest to zgodne z przepisami (niestety, brak homologacji takich lamp).
  4. Działa to w ten sposób, że (mam czujnik automatycznego włączania świateł) po włączeniu zapłonu włączają się światła DRL, po wjechaniu do odpowiednio ciemnego miejsca (garaż, tunel) lub przy odpowiednio słabym naświetleniu (zmierzch) automatycznie włączane są światła pozycyjne i mijania, a gasną DRL. Kabel sterowania od DRL (chyba żółty) jest podłączony pod kabel do świateł pozycyjnych.
  5. Mogę zdecydowanie polecić światła DRL montowane w miejsce halogenów przednich i pasują idealnie jak i tak samo wyglądają. Sprzedawane są na Allegro przez sprzedawcę AkcesoriaDoAuta. Link do nich to https://allegro.pl/oferta/swiatla-dzienne-renault-clio-megane-laguna-scenic-6373077481 Zamontowane mam je od marca i bardzo sobie chwalę. Dlaczego zamiast halogenów? No to niech każdy z Was sobie przypomni, ile razy w roku włączał owe halogeny? Czy tak bardzo są potrzebne? Generalnie polecam te światła DRL.
  6. Dzięki za info. Niestety mam instrukcję przedliftową (2002 rok wydania), a samochód jest z maja 2007 i może dlatego nie znalazłem w "swojej" instrukcji owego opisu. Więc moje kolejne pytanko, czy ma ktoś na zbyciu lub może udostępnić skan wersji poliftowej instrukcji Megane 2?
  7. Moje pytanie brzmi: Kiedy, na ile km przed końcem okresu dzielącego nas od przeglądu jest wyświetlany komunikat "Zaplanuj przegląd"? Czy wyświetlenie owego komunikatu jest związane ze zbliżającym się przeglądem/wymianą oleju? Czy też jest on wyświetlany z innej okazji, tak jak np. komunikat "Sprawdź wtrysk", który wcale nie musi oznaczać wady/usterki wtrysku. U mnie zaczęło wyświetlać ów komunikat po przejechaniu około 6500 km od wymiany oleju w silniku (wtedy też były wymienione wszystkie filtry, łącznie z filtrem paliwa). Aktualny przebieg auta to około 66400 km. Komunikat ten wyświetla się zawsze po uruchomienia silnika i można go łatwo skasować klawiszem na dźwigience/przełączniku kierunkowskazów (resetem). Może mi ktoś coś podpowiedzieć?
  8. Zaworu nie czyściłem, ale w czerwcu i lipcu miałem kilka "kursów" po 400 km i to z trochę większymi prędkościami (110 - 150 km/h). Do tego za radą kolegi, który kiedyś jeździł Meganem z takim silnikiem zacząłem lać paliwo "premium" (np.: Miles Plus Diesel, Ultimate ON, V-Power Diesel czy Verva ON). Fakt niezaprzeczalny, że takie paliwo jest droższe, ale dość szybko przestał mi wyskakiwać ww błąd, a i spalanie zmniejszyło się. Więc może jednak coś w tym jest...
  9. Moje pytanie to czy radiach montowanych fabrycznie w Megane II był zainstalowany moduł bluetooth (jeżeli tak to w których). Ewentualnie czy jest możliwość podłączenia takiego modułu i takiego skonfigurowania radioodtwarzacza, by można go było używać jako zestaw głośnomówiący?
  10. Mam podobny problem (błąd "sprawdź wtrysk"), ale włącza się on w innych momentach (i chyba jednak z innego powodu) niż u cder. W mojej Megance (silnik 1,9 cDi F4Q803, skrzynia automatyczna)) błąd ten włącza się, gdy silnik bardziej się rozgrzeje, np. po dłuższym staniu w korku. Zauważyłem, że wentylator chłodnicy włącza się prawidłowo (chyba), bo na wskaźniku temperatury wskazówka stoi cały czas praktycznie w miejscu (tzn. na trzeciej kresce od lewej). No, może wykonuje minimalne drgnięcie, gdy włączy się wentylator, ale prawie nie zauważalnie. Jeżeli samochód trochę postoi/ostygnie (około 5-10 min.), po ponownym uruchomieniu silnika kontrolna "serwis" i komunikat "sprawdź wtrysk" nie zapala się (do chwili ponownego dłuższego "postoju" w korku). Zaznaczam, że silnik nie traci mocy i nie przechodzi w tryb serwisowy. Po podpięciu pod Clipa wyświetla błąd zaworu EGR. Nadmienię, że zawór EGR był wymieniany na nowy przez poprzedniego właściciela dokładnie 6500 km temu. W warsztacie, w którym to wykonano, pewnie dosłownie interpretowali treść komunikatu, bez zagłębiania się w jego powód. Według mnie jest to ewidentnie związane z temperaturą silnika, ale gdzie szukać powodu i od czego zacząć? Da się z tym jeździć normalnie tylko jest to cholernie wkurzające. PS. Wczoraj praktycznie cały dzień jeździłem z włączoną klimatyzacją i mimo stania parokrotnie w korkach błąd się nie pojawił. W okresie zimowym (luty/marzec) też błąd nie wyskakiwał.
  11. Dokładnie tak jak tylny. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu obniży się przód auta, zadziałanie czujnika przedniego powoduje podniesienie snopu świateł.
  12. I to co napisał Piotr jest najprostszym i skutecznym sposobem. W samochodzie z przodu mogą być jedynie dwa punkty świetlne spełniające rolę świateł pozycyjnych. Niektórzy popełniają błąd podłączając sterowanie światłami DRL pod przewód zasilania świateł mijania. Powinno się podłączać sterowanie DRL'ami pod przewód zasilający światła pozycyjne dlatego, iż światła pozycyjne zapalają się zawsze, razem ze wszystkimi innymi światłami i włączenie jakichkolwiek świateł będzie skutkowało wyłączeniem świateł DRL. Jeżeli światła DRL mają opcję zmniejszenia mocy świecenia (po włączeniu innych świateł) czyli mogą "robić" za światła pozycyjne, to należy pozbyć się oryginalnych żarówek świateł pozycyjnych, by były spełnione wymogi Kodeksu Drogowego.
  13. A mam takie pytanie w temacie tych halogenów. Czy rzeczywiście są one ci tak bardzo potrzebne? Może warto byłoby w ich miejsce założyć światła do jazdy dziennej? Można łatwo znaleźć światła DRL o takich samych wymiarach jak rzeczone przeciwmgielne i zamontować je w miejsce owych. Fajnie to wygląda i jeżeli masz wersję z czujnikiem zmierzchowym to masz z głowy temat świateł w ogóle.
  14. I temat wyjaśniony Kiedyś miałem VW Passata B3 (z 92') w wersji kanadyjskiej i też miał takie "cudo".
×
×
  • Utwórz nowe...