Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

piter1114

Użytkownik
  • Zawartość

    137
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane II
  • Silnik
    1,6
  • Przebieg (tys.km)
    151

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. moje ma 14 ale tak na poważnie, zimne luty po jakimś czasie zdarzały się także wcześniej.Problem polega na tym,że jeśli myślimy o płytce wzmacniacza antenowego, to druk , ścieżki i punkty łączeń są tak małe,że poprawianie lutów to niezłe wyzwanie graniczące z cudem ,więc należy chyba pomyśleć bardziej o wymianie wzmacniacza.W moim przypadku pozostała już tylko wymiana wzmacniacz, ew.problemy z masą lub (do czego skłaniam się coraz bardziej) podmiana wzmacniacz od innego modelu, lub kupno dobrego gotowca czyli, wzm+antena. Czy komuś w ogóle w tych modelach radio odbiera idealnie? brak zaników syg. , brak szumów, możliwość odbioru słabych stacji itp. ?
  2. Ja wymieniałem antenę 3x, praktycznie niezauważalna poprawa, połączony na stałe "grzybek" anteny ze wzmacniaczem, minimalna poprawa, podmianka radia, żadna poprawa, nowy przewód antenowy (całe szczęście nie przeciągałem go na stałe) żadna poprawa. U mnie pozostaje już tylko wymiana wzmacniacza antenowego (obecny wydaje się,że działa) i być może (na dworze zimno już się robi) jakieś próby z masą auta. Okazało się,że poprawa lutów obudowy gniazda radia (mimo,że gniazdo miało masę) minimalnie poprawiło odbiór, no i dotykanie ręką anteny także poprawia odbiór, tu chyba także chodzi o masę. Ale generalnie pomysły mi się kończą...
  3. chodzi oczywiście o zasilanie wzmacniacza antenowego, nie wiem jak to jest w SCENIC III ,ale pewnie jeden z przewodów ze stopki anteny to zasilanie 12v.Wtyczka pewnie w podsufitce.12v podawane oczywiście po uruchomieniu radia
  4. jeśli do wzmacniacza dochodzi zasilanie i nadal nic, to stawiam na uszkodzony wzmacniacz,
  5. U mnie znaczącą poprawił się odbiór stacji radiowych po połączeniu tej blaszki przewodem (w/g opisu z 1-szego postu) ale nadal to nie to czego oczekiwałem.Pojawiło się sporo stacji, których wcześniej nie łapałem,ale nadal radio gubi zasięg podczas jazdy.Także sprawdziłem przewód, wtyczki, zasilanie, antenę. Pozostało do wymiany wzmacniacz (reaguje na wył.zasilania) i radio (mała czułość, selektywność). Trochę wszystkie te przypadki wskazują raczej na kiepską instalację antenową w autach.U jednych lepiej stacje łapie tylko oryginalne radio, a u innych radio gra b.dobrze na samej antenie bez wzmacniacza. Dzisiaj spotkałem się z podobnym przypadkiem w opel astra 3, radio gubiło syg.podczas jazdy, diagnoza : złamany bacik anteny i wszytko gra.W renault może być milion różnych przyczyn...
  6. Po podpięciu kabla różnica w odbiorze powinna być znacząca, tzn.powinien pojawić się sygnał rds i sporo więcej stacji radiowych.Rmf i Zet odebrać można pewnie i bez podłączonego kabla antenowego.Czy wzmacniacz dział sprawdzić można w prosty sposób, odpinając wtyczkę od zasilania (przy stopce anteny) Jeśli po odłączeniu zasilania radio łapie tylko kilka silnych stacji (rmf czy zet) a po podłączeniu wtyczki sporo więcej+rds, znaczy to,że wzmacniacz prawdopodobnie jest OK. Zaśniedziałe elementy oznaczają przedostanie się wilgoci do wzmacniacz, więc trzeba zakładać ,że może być uszkodzony.Znawcy tematu mówią,że układ antenowy powinien prawidłowo działać bez wzmacniacza ant. więc zawsze możesz spróbować odłączyć zasilanie stopki i ominąć wzmacniacz, podając syg,z anteny bezpośrednio do przewodu antenowego,ale uwaga, w układzie płytki wzm.syg. może być tłumiony, więc jeśli zdecydujesz się na taki krok najlepiej przeciąć ścieżki na płytce, lupa się przyda...;)
  7. lutownica do ręki i poprawiasz wszystkie lutowane łączenie (elementy,przewody) to jedyna skuteczna metoda
  8. pewnie,że można ,ale trzeba by ominąć układ wzmacniacza.Z tym,że w/g mnie wzmacniacz trochę pomaga też tego nie wiem, ja takiego nie mam tego nie byłbym pewny, czasami coś może się wzbudzać no i zagra raczej na to wygląda, ew.połączenie wtyk gniazdo np.od zasilania przy podstawie
  9. Uszkodzić mógł się każdy element.To że u niektórych we wzmacniaczu są zalane, zaśniedziałe elementy wcale nie znaczy,że wzmacniacz nie działa.U Ciebie wygląda OK, ale może tylko wygląda.Sprawdź czy dochodzi zasilanie oraz ciągłość połączenia przewody antenowego. Dobry sposób i kilka inf.tutaj
  10. jeszcze jako uzupełnienie w/g firmy UNICON (interpretacja własna) optymalna antena dla MG2 wygląda tak jak na foto, ma 431mm ( charakterystyczne zwoje ) stosuje się ją dla układu ze wzmacniaczem antenowym. Jeśli stosuje się samą antenę bez wzmacniacza ma ona dł.721mm i cewkę u podstawy (foto).Jeśli ktoś ma problemy z odbiorem i chciałby poprawić jakość sygnału i ma zamiar wymienić antenę, chyba warto zainteresować się produktami tej firmy, ceny są dobre, opinie także. /Zdjęcia są przykładowe/
  11. dłuższy bacik nic nie pomógł (podobno zakres fm najlepiej obsługuje antena o dł.72cm) .Na jakimś forum ktoś zastosował antenę cb/fm i poprawiła odbiór znacznie (może chodzi o jakośc anteny?) ,pozostaje podmianka wzmacniacza (chociaż mój wygląda idealnie i reaguje na odłączenie zasilania) oraz podmianka radia,ale to już ostateczność... Chciałem także podmienić przewód,ale nie mogę dobrać się do mocowanie kabla w podsufitce.
  12. Po zastosowaniu metody z tematu odbiór poprawił się znacząco, jednak u mnie (niefabryczne radio) nadal pojawiają się zaniki podczas jazdy (pewnie ukształtowanie terenu ) Do tej pory sprawdziłem przewód antenowy, wtyczki, łączenie przewodu i zasilanie wzmacniacza, wszystko OK.Sprawdzę jeszcze dłuższą antenę (na pewno coś poprawi), ew.podmianka wzmacniacza (org.to chyba inna epoka) na samym końcu inne radio, chociaż obecne w poprzednim aucie działało wyśmienicie, a antena była wewnętrzna...
  13. przy okazji tematu, jaki jest gwint anteny w M2? 5mm, czy 6mm?
  14. gdzie to dokładnie jest? godz. szukałem możliwości przepchnięcia kabli, wszystkie otwory wydają się być zaślepione...
×