Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

walec31

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1.2 TCe
  • Przebieg (tys.km)
    18000
  1. Przeczytałem i zadumałem się z lekka. U mnie woda wystąpiła we wnęce na koło zapasowe ( Megane Grandtour GT-line 2103) ale nie zastanawiałem się nad przyczyną tylko wyeliminowałem skutek. Wkrętarka + małe wiertło, 3 minutki wiercenia, kilka otworów na wylot w wannie koła - temat załatwiony. Mija już 3 lata, zero zapachów zgniłej wody, zacieków itp.
  2. Renault group nr 11 81 241 B00, Nissan Insulator-PCV V nr 11812-41B00
  3. Może ktoś posiada schemat z lokalizacją ECU cofania w Megane III Grandtour 1.2 TCe z 2013 r? Nie mogę znaleźć jego lokalizacji. Po każdym deszczu podobno moknie i do czasu wyschnięcia mam komunikat o błędzie. Znajomy serwis twierdzi, że to nie wina wiązki ani czujników tylko właśnie uszczelnienia modułu. Robią coś silikonem co jakiś czas i na 2 miesiące pomaga. Ponieważ robią to po przyjacielsku nie chcę ich zamęczać i pomyślałem, że popatrzę sam co i jak. Nie wiem od czego zacząć. Podobno sterownik jest gdzieś z tyłu. Proszę o pomoc. Instalacja oryginalna na tył z brzęczykiem. Z góry dzięki za każdą pomoc,
  4. Zastanawiam się czy jest możliwa zmiana zderzaka, maski reflektorów itp. z wersji III na nowszą (IV). Czy też są to na tyle różne auta, że nie ma takiej opcji?
  5. Witam wszystkich. Mam kilka pytań odnośnie odmy i jej uszczelnienia w samochodzie Megane III 2013 r. 1.2 Tce typ silnika KZ16 (132 KM). Zauważyłem, że wypadł mi wąż odmy ze skrzyni korbowej (góra silnika). Stało się tak dlatego, że została uszkodzona uszczelka znajdująca się w ściance skrzyni korbowej (nie wiem kiedy to nastąpiło i dlaczego). Uszczelka jest pęknięta po obwodzie, stała się luźna w wyniku czego następnie wypadła z niej plastikowa "głowica" przewodu odpowietrzającego. Co dziwne nie świeci kontrolka "checkengine", nie czuję różnicy w obrotach czy przyspieszeniu. Wokół otworu w którym była ta uszczelka jest lekko wilgotna blacha, ale niezbyt wiele. Poziom olej jest OK, chociaż wskaźnik jest raczej w górnej pozycji niż w środkowej. Teraz pytania: 1. Czy otwarcie odpowietrzenia skrzyni korbowodu i jazda w takim stanie dłuższy czas ( poza zatruciem atmosfery ) jest groźne dla silnika/turbiny i dlaczego? 2. Czy feralna uszczelka jest częścią przewodu odpowietrzającego w tym silniku czy raczej częścią obudowy zaworów (skrzyni korbowej), czy też może występuje w sprzedaży samodzielnie? 3. Gdzie kupię taką uszczelkę lub zamiennie jakiś tuningowy zawór/filtr? Dziękuję z góry za odpowiedzi. Wąż odpowietrzający zasłonięty przez inne rury na zdjęciu oznaczyłem żółtym kolorem. Uszczelka, a właściwie jej lokalizacja jest oznaczona czerwonym kolorem. Dodano: 30 lis 2016 - 18:23 Odpowiem sam sobie: Ad.1 poza zwiększoną emisją CO2, spalin i mgły olejowej do atmosfery (czyli nieekologiczne warunki pracy silnika) nic się nie dzieje. W kabinie przy mrozie zaczął być odczuwalny zapach spalin ale niezbyt wielki. Na godzinnej trasie nie powodował dyskomfortu. Ad. 2 Uszczelka występuje samodzielnie. Ad. 3 Do kupienia w Nissanie, koszt ok 15-20 zł. W moim przypadku mój ulubiony serwis ściągnął ją w ciągu dnia.
  6. 1.2 Tce 130 KM grandtour z przebiegiem 22 tyś. Spalanie średnie 7.2/100 km. Głównie poruszam się po małym mieście. Powiedzmy 80% całego przebiegu auta to krótkie odcinki (3-8 km) oraz 20 % całego przebiegu to niewielkie trasy pozamiejskie (odcinki do 100 km). Cichutko i wygodnie. Uprzedzając komentarze: tak wiem, że to turbina, tak słyszałem, że krótki żywot silnika. Mam codzienne doświadczenia z Audi A4, Saab 9-5, Mazdą 3. I tak polecam Megankę jako zdroworozsądkowe i sprawdzone rozwiązanie. Pozdrawiam miłośników tej marki jak i innych ( w tym sprawdzonych silników starszej generacji).
  7. Ciężko jeszcze powiedzieć. Po 1200 km przejechanych kilometrach, wskazanie 5/6 "kropek" mam na 3/6 "kropek". To znaczy, że coś ubywa ale ile konkretnie nie powiem. Niedługo wymieniam olej więc znowu jakiś czas upłynie żebym mógł stwierdzić ile konkretnie ubywa.
  8. Mam 1.2 TCe 130 Megane III Grandtour. Nie ma biedy. Mam Saab 9-5 2.3 t benz. (185 KM) i mimo, że to auto z półki wyżej, nie czuję dużej różnicy w codziennym użytkowaniu. (Poza niższym spalaniem w Megane Na trasie 1.2 TCe jest cichy nawet przy dużych prędkościach. Przyspieszenie jest wystarczające. Spalanie przy jeździe na trasie + nieco miasta, w trybie emeryta (wyłączona klima, 90-100 km/h, bez pośpiechu) wyszło 6.2 l/100 km. Jak dołożyłem trasę ok 250 km, cztery osoby z ciśnięciem na obwodnicach podskoczyła średnia do 6.6 l/100. Wyprzedza się spokojnie z zapasem mocy. Wg. mnie nie jest źle. Ktoś pisał o nowej Oktavii 1.4 140 KM. Brałem jazdę próbną tym autem i mam porównanie. Silnik w Oktavii jakby głośniejszy, wrażenia przy przyspieszaniu podobne. Mniej podobało mi się wspomaganie (nie potrafię napisać czemu - po prostu gorzej). Jedna rzecz od razu zniechęca do Oktavii w porównaniu z Megane. W Skodzie drzwi są lekkie i cienkie. Sprawia to wrażenie taniego koreańskiego wyrobu. Dźwięk zamykania drzwi też drażni. Megane jest przy tym jakby doroślejsze. Generalnie polecam ten silnik większości kierowców. Sportowcy powinni szukać innych aut. I to nie w zakresie 160-180 KM ale powyżej 240 KM. Dopiero tam odczuwalna będzie różnica i wrażenia sportowego auta. Tarcze hamulcowe będą większe, układ kierowniczy inaczej zestrojony, zawieszenie o odpowiednich do takiej mocy nastawach itd itp. Do cywilnego jeżdżenia 130 KM przy masie Meganki jest wystarczające. O trwałości się nie wypowiadam bo zbyt krótko posiadam Renówkę.
×
×
  • Utwórz nowe...