Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

animisiewaz

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI Grandtour
  • Silnik
    1.5 dCi 90 KM K9K 834
  • Przebieg (tys.km)
    177

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Dziś odebrałem auto. Rozmawiałem z mechanikami i dowiedziałem się, że w jednym z wtrysków był u mnie problem z rozpylaczem paliwa. Z tego, co mi powiedziano, prawidłowe przelewy świadczą tylko o poprawnej pracy zaworka, natomiast nie koniecznie określają jego ogólną kondycję. Po naprawie silnik chodzi jakby równiej, chyba trochę spalanie mi spadło (wracałem prawie 100 km do domu i wyszło mi średnie 4,4, do tej pory rzadko widywałem takie wyniki). Zobaczymy, co będzie rano. Na następne dni nadają jakieś mrozki, to się wszystko okaże
  2. W środę zostawiłem auto w serwisie. Dzisiaj dzwonili do mnie z informacją, że jeden z wtrysków jest uszkodzony, oprócz tego jest jakiś problem z przekaźnikiem (modułem) świec żarowych. Na poniedziałek lub wtorek mam mieć auto do odbioru. Zobaczymy, jak auto będzie się zachowywać.
  3. Panowie, do każdej świecy można podłączyć szeregowo żarówkę H4 albo H7. Jak zaświeci, to znaczy że płynie przez nią prąd wystarczający, by rozżarzyć włókno -> moduł świec działa poprawnie i świeca nie jest spalona. Sam pomiar napięcia na wyjściu modułu to nie wszystko (gdzieś mogą się pojawić spadki napięcia), a tak sprawdzamy moduł pod obciążeniem. Z pomiaru cęgowcem może niewiele wyniknąć, bo te urządzenia są raczej dosyć wolne, a stan na świecach zmienia się maks. po paru sekundach, tak jak napisał @aniewa Zwykłym OBD + PyRen spokojnie można odczytać błędy ECU, w tym te o świecach i module świec. Jak rozpinałem moduł i świece i próbowałem odpalać, to takowe się pojawiały. @Lukas26 Panowie z serwisu też mi mówili, że jakby wtryski się zacinały, to miałbym jakieś błędy i problemy również na ciepłym silniku. Ale może oprócz zacinania są jakieś problemy z rozpylaniem paliwa, i szczególnie na zimnym silniku warunki w cylindrze są za słabe dla wystąpienia samozapłonu? 200k na liczniku się zbliża, na pewno ich stan jest daleki od fabrycznego. Tak już trochę zaczynam teoretyzować, ale nie wiele więcej mi pozostaje
  4. Nie karm trolla Umówiłem się w serwisie wtryskiwaczy (i ogólnie Diesli), że wstawię do nich auto w przyszłym tygodniu. Po moim telefonicznym opisie objawów Panowie deklarują, że postarają się zdiagnozować problem i usunąć przyczynę. Sam bez ogrzewanego garażu mam bardzo niskie morale do działania, a i możliwości bez specjalnego sprzętu mi się powoli kończą.
  5. Ok, nie wiedziałem. Myślałem że starsze pompy Delphi wyglądają z grubsza podobnie, jak widać diabeł tkwi w szczegółach Nawiązując do mojej wczorajszej płukanki wtrysków - dzisiaj z rana żadnych zmian. Jak go telepało, tak go dalej telepie.
  6. U mnie w Delphi przelew z wtrysków wchodzi do trójnika na przelewie pompy i również leci prosto do baku - w jakimś ukł. wtryskowym jest inaczej?
  7. Jak masz ELM327 to możesz PyRenem podejrzeć, kiedy (przy jakim przebiegu) ostatnie wypalanie miało miejsce. A co do chwili wypalania DPF, to widać to po spalaniu (średnie trochę rośnie) i może trochę bardziej buczącej pracy silnika. Ktoś na forum zrobił sobie moda w Scenic III poprzez wstawienie niebieskiego Leda do kontrolki DPF. Dioda ta jest zasilana równolegle do piątego wtryskiwacza i stąd info o wypalaniu. Fabrycznie takiej kontrolki ani info w komputerze nie ma.
  8. Dzisiaj z rana zrobiłem płukanie wtrysków Liqui Moly 2666. Odpiąłem przewód zasilający pompę i powrót (szybkozłączki) i nałożyłem na nie wężyki (kupiłem zbrojone wężyki fi6 wewn. i po podgrzaniu ładnie weszły na kroćce). Na zasilaniu dałem filterek (Mahle KL13),żeby nie pogorszyć sytuacji i nie zabrudzić pompy i wtryskiwaczy. Przed odpaleniem silnika zalałem filterek i wężyk zasilający płynem. Silnik na butelce płynu chodził jakieś pół godziny, co jakiś czas przytrzymywałem go trochę na wyższych obrotach .Wyłączyłem go, jak widziałem że już jest mało płynu i pompa może się zaraz zapowietrzyć. Czy silnik chodził po płukaniu inaczej? Chyba nie, większej różnicy nie zaobserwowałem. Jak się zachowa jutro rano? Zobaczymy.
  9. Nie wiem, jak u kolegi @decadent, ale u mnie oleju ubywa raczej mało (dolewam max. 0,5 litra między wymianami) i ciężko mi uwierzyć w problem z kompresją przy przebiegach poniżej 200kkm. Występowanie problemu jest dla mnie zbyt skokowe, jak na jakiś stały problem. (przy +3 jest ok, przy -1, -2 już kicha). Dzisiaj wymieniłem filtr paliwa (założyłem Mahle, kupiony w oemowym pudełku renault). Wylałem zawartość starego i w środku było czyste paliwo. Żadnych syfów, farfocli ani wytrąceń, które spodziewałem się znaleźć w filtrze przy minusowych temperaturach. Co do płukanek do wtrysków, dolewałem Liqui Moly 2666 do paliwa, zmian nie stwierdziłem. Zastanawiam się nad podaniem tego środka bezpośrednio do pompy i odpalenia silnika tylko na płukance, może wtedy będzie jakiś skutek.
  10. @decadent: Dokładnie tak samo dzieje się u mnie przy temperaturze poniżej -5 stopni. Dzisiaj rano miałem -1 i auto odpaliło za pierwszym razem, tylko trochę nim potelepało. Jak jest zimniej, to łapie za 2-3 razem. @kacper69: Świece to Beru, numeru nie spisałem ale jest na nich napisane wprost że są na 4,4V.
  11. Świece miałem zamawiane i wymieniane przez człowieka z ASO Renault. Moduł świec sprawdzałem żarówką, a póżniej miałem zamieniany z innym autem - wszystko ok. Przed wymianą faktycznie dwie świece były przepalone, ale ich wymiana nic nie zmieniła jeżeli chodzi o odpalanie. Do przeprowadzonych u mnie działań mogę jeszcze dopisać Reprog ECU i czyszczenie EGRa - również niewiele wniosły do tematu.
  12. Musisz wyjąć i włożyć kartę jeszcze raz, wtedy zagrzeją ponownie. Jestem bardzo ciekawy, jakie będzie rozwiązanie Twojego problemu, bo mam dokładnie taką samą sytuację w K9K 834. Wtryski na przelewy sprawdzone, świece i przekaźnik sprawne, czujniki temp. paliwa, powietrza i cieczy chłodzącej też ok. Pompa na rozruszniku daje 260-270 bar, akumulator roczny. FAP wypala się normalnie. Tak, jak u Ciebie, poranny rozruch przy ujemnych temp. to telepka.
  13. Ja montowałem u siebie nowy hak do Grandtoura III ph I. Kupiłem hak firmy Steinhof, według mnie całkiem przyzwoicie wykonany. Wszystko pasowało do fabrycznych otworów, największym problemem był delikatny demontaż zderzaka Pamiętajcie o uszczelnieniu wyjścia wiązki do złącza przyczepy (u mnie była fabryczna przelotka po lewej stronie pod zderzakiem, nie wiem jak jest w hb). Faktycznie, butla gazowa w kole może trochę przeszkadzać przy wkręcaniu śrub w podłużnice, ale samej wanny nie musiałem wyciągać.
  14. U mnie efekt obszycia wyszedł tak, jak na zdjęciu poniżej. Skóra miękka w dotyku, jestem zadowolony Jak ktoś jest zainteresowany, to mogę podać namiary na allegrowicza.
×
×
  • Utwórz nowe...