Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piwniczne

Użytkownik
  • Zawartość

    72
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane 2 phI
  • Silnik
    1.9 dci
  • Przebieg (tys.km)
    220

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Hej, mam taki problem, że przez jakiś czas nie działało mi światło mijania. Pogrzebałem przy nim i teraz działa (zmieniłem na nowa żarówkę, a potem z powrotem na starą ). Mam jednak pewne niepokoje i chciałbym nauczyć się jak lepiej zdiagnozować co się tam naprawdę dzieje, by to konkretnie naprawić. Historią w skrócie: Z 2 lata temu przez długi czas był problem z "tą kostką co się nadpala", więc ją wymieniłem na nową, kable dolutowałem. Działało wszystko od tej porty ok. Obecnie: Światło przestało świecić. Sprawdziłem kostkę, wygląda OK, jest minimalne nadtopienie ale nie wygląda to źle. Sprawdziłem "masę" do karoserii i tak: -Bezpiecznik od prawego światła, masa OK. -Kostka, sprawdziłem wchodzące w nią piny (bo mają łatwo wystający metal przy wpiętej wtyczce na łączeniu kostka-kabel)- wszystko OK. -Jak bezpiecznik od światła wyjęty, to wiadomo, masy nie było na jednym pinie na kostce -Jak zmierzyłem prąd (miernik szeregowo zamiast bezpiecznika) to płynie do prawego światła prąd 0,8A Potem sprawdziłem masę na kostce w która wpinana jest H7. Tu ciekawe, bo raz mi piszczał miernik, że jest masa na obu wtykach tej kostki, a potem już nie piszczał wcale na żadnym, tylko na jednym pokazywał wartość 50 (pewnie Ohmy), a na drugim 0. Jak próbowałem wcześniej zmierzyć prąd jaki płynie między stykami kostki na żarówkę (gdy jeszcze nie działało), to pokazywał jakieś 0,2mA więc to pewnie błąd pomiaru. Dodatkowo: Jak poruszam bezpiecznikami/kostką itp z tymi stykami to słyszę, jak włączają się do pracy silniczki od pozycji reflektorów. Ogólnie jak zmieniam wysokośc reflektorów to potrafią długo wariować te silniczki, dlatego zwykle ustawiam jakiś jeden poziom, gdzie nie wariują i nie ruszam regulacji. Teraz Panowie Pytanie za 1000 punktów. Jak się zabrać za porządną diagnozę? Zależy mi aby nauczyć się jak zdiagnozować taki problem i go naprawić, dlatego proszę o rady jak dla debila, bo w sumie w tym temacie to nim jestem. Oraz jakie powinny byc poprawne wyniki sprawdzania masy na kostce od żarówki H7? (w sensie masa na obu stykach, na jednym czy jak?) ps. Nie wiem czy ma to znaczenie ale np halogen prawy też przestał działać. Teraz światło mijania działa a on dalej nie ;). Z tyłu prawe światło przeciwmgielne i postojowe (oba czerwone) świecą normalnie.
  2. Hej, odmę juz wycziściłem, trzeba było lekko szarpnąć ale poszła. Też pozakładałem takie 2 ślimaki, tam gdzie rurka wydawała się albo luźna, albo mialem wrażenie, ze cieknie olej. Generalnie to może zbieg okoliczności, ale po wyczyszczeniu odmy mam wrażenie, ze auto zrobiło sie o wiele bardziej zrywne, szczególnie na 1nce to czuję.
  3. Hej, wziąłem się za swoją megi i ostatno wymieniłem troche rzeczy: Koło pasowe wymieniłem na oryginał, podobnie poduszki, spręzyny z tyłu, przód zawieszenia. Auto stało się o wiele cichsze, jednak dzięki temu w trakcie roboty zaczynam dostrzegać nowe rzeczy. 1. Po pierwsze słyszę dziwne dźwięki z okolic silnika: Takie na bigu jałowym:https://drive.google.com/open?id=1C9uj4Ejnwk2nFFyTmRIe0MGE_2_34CLl (cykliczne ŁYŁ ŁYŁ) 2. Oraz takie na danym zakresie obrotów: (0:25- 0:30 jakos tak udaje mi się zlapał ten dziwny dźwięk). https://drive.google.com/open?id=1nzzetGTHe3ADBCmOhDbCB6DuXta-rjYq To było nagrane przed wymianą poduszek ale to raczej nie ma znaczenia. 3. Kolejna sprawa, mam problem z olejem, widzę, ze ciągle mi cieknie z okolic odmy olejowej. https://drive.google.com/open?id=1lAsu2gkzIYhJ3UNGU9UqTKiebu3Dd8Of (tak to wyglądało kiedyś) https://drive.google.com/open?id=1pjbJ4zZ2Xo_LrFPQosoHPByZuI_h1p1A (tak wygląda teraz, widać że poci się w okolicach odmy i wygłuszenie najpewniej przenosi) Natomiast dól bloku silnika (tam gdzie jest wejście do odmy od strony silnika) to jest po prostu jakiś zbiór starego oleju. Górę przeczyściłem przy odmie benzyną ekstrakcyjną, jednak z dołem nie wiem co robić? Probowalem wyjąć odmę z silnika ale rurka nie chciała wyjść, chyba muszę to mocniej szarpnąć, raczej to niczym nie grozi, nie :D? Powinienem wyciągnąć odmę, przeczyścić ją, wyczyścić blok silnika i ją wstawić z powrotem i sprawdzić czy cieknie czy to bez sensu? 4. No i najważniejsze pytanie... taki wyciek to jest tragedia czy jeszcze nie taka zła sprawa? nie znam się i trudno mi to ocenic. Nie wiem czy przypadkiem nie ładuje kasy w trupa, ale mechanicy na przeglądzie i niedawny geometrii nie mówili nic o tym, że coś jest mocno nie tak z silnikiem itp. Dzisiaj wyczyściłem odmę dodając od siebie dwie takie obręcze tam gdzie myśle ze sie pocił. Myślicie ze to dobry pomysł ;)?
  4. chyba zamówie ten zestaw bo do tej pory ten sprzedawca dawał dobre oryginalne częsci więc ufam, ze nie wsadzil tam podróby... ;) Poza tym zdjęcie jest, ze to metalowa czesc, a podroby raczej ida w jakis plastik czy gume, czy co tam jest.
  5. Auto: 1.9 dCi https://allegro.pl/oferta/poduszka-silnika-megane-ii-scenic-ii-1-9-dci-kpl-6010187800 co myślicie o takim zestawie? Czytałem wyżej, aby dolną poduszkę brać Hutchinson Ten zestaw ma niby oryginał, ale z podmienioną dolną właśnie na tą firmę. Dziwi mnie ta notka jedynie: Dolna kość 532C62 zamiast 532B15, 8200042454 (poduszka bez oryginalnego opakowania, numery oryginałów wytarte). Nie wiem o co chodzi z tym wycieraniem numerów, to nie jest podejrzane? Jeżeli jest to mogę wziąć po prostu: https://allegro.pl/oferta/poduszki-silnika-megane-ii-scenic-2-1-9-dci-kpl-7137816092 Ale tam jest standardowa dolna poduszka. Co o tym myślicie?
  6. hehe dzięki, właśnie chce zakombinować ze ściągaczem do sprężyn bo i tak muszę kupić ;) A tani ściągacz to w sumie jest jedna duża śruba ;)
  7. Hej Panowie, wymieniliście tuleje, mam pytaie: w innym temacie czytam, że nie można ich montować na podniesionym samochodzie. Teraz pytanie: więc jak to robić poprawnie? należy na podniesionym wymontować obecne, wsadzić luźno nowe, opuścić auto i wtedy je wciskać (na kanale), czy jak? dzieki ps. jakies narzędzie specjalne będą przydatne? Na filmie z laguny widziałem klucz 12kątny, nie wiem czy w megi też będzie potrzebny? Druga sprawa do Laguny jest taki sciagacz: https://allegro.pl/oferta/sciagacz-tulei-tylnej-belki-osi-renault-laguna-ii-7821490955?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=MjhmNjJjNjAtMTZlZC00MzQ2LThhNzktZTQ0N2ZhY2VlMjY0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=1ea2a84d-3534-40ea-9309-5d08cf7ae32c Jak sobie radzicie z wyprasowanie/wprowasowaniem tulei bez ściągacza? Bo nie wiem czy go kupować, czy w ogóle się zabierać bez prasy do tego.
  8. Hej, wybaczcie ogólny tytuł ale nie wiem jak to lepiej ując. Auto Megane 2 1.9dCi 2003 Rok. Byłem na zbieżności, panowie oglądająć auto zrobili diagnozę zawieszenia i mówią, że: Przednia spręzyna (obie strony) jest zła. Dokładnie problem polega na tym, że w miejscu na którym się ona opiera na dole, uderza w wystający ogranicznik, a z tego co mówili- nie powinna. Ogranicznik to po prostu jakby kawałek wystającej blaszki pod kątek prostym względem tego oparcia spręzyny, przez co sprężyna się na nim opiera. Ten ogranicznik jest skrzywiony, a sprężyna w miejscu gdzie jest ten styk juz się trochę wyrabia (koroduje). Panowie uważają, że tak byc nie powinno (albo sprężyna powinna być szersza, aby w ogóle nie była na tej osi co ten ogranicznik, albo ewentualnie powinna mieć szerszy rozstaw, tak by w niego nie uderzała. Sprawdziłem faktury od mechanika, który to montował i wychodzi, że częśc pasuje do tego auta: RH2711 Co powinienem o tym sądzić? Jeden mechanik mówi, że to nie jest OK, drugi mówi, że część jest OK więc jest OK. ps. 4:54 dobrze widać ten ogranicznik jak jest tuż za spręzyną. U mnie jest on wygięty i leży na nim sprężyna. https://youtu.be/am3CzqyMnDU?t=294
  9. U mnie (też wro) mechanik za wymianę drążków kierowniczych+sworznia+2tuleje wziął za robocizne 500zł. (bez częsci i zbieżności). Mówił, że duży problem sprawił fakt, że trzeba było ściągnąc belkę, więc 500zł za załość to bym raczej był zadowolony
  10. mały up. Czy wymieniając drążek kierowniczy należy także wymienić końcówkę?
  11. Za wymiane rozrządu nie mam (znajomy mechanik, zrobił jak przywiozłem mu komplet). Natomisat za regeneracje alternatora mam paragon (zdjęcie), ale tam jest napisane ogólnie "Naprawa alternatora", pozostaje tyle, że podczas rozmowy dostałem widełki 200 do maks ok 400 zł i wszedłem w ten maks, więc miało to oznaczać, że regenerowane było wszystko. Niestety nie było rozgraniczenia na rachunku co dokładnie. Pytałem o gwarancję i dostalem info, że przez rok na paragon. Ale teraz w sumie widzę, ze nie będe w stanie udowodnic co było dokładnie regenerowane... Niestety przez początkowy okres posiadania auta nie miałem pojęcia z czym to się je, na co zwrócić uwagę, a dodatkowo miałem dużo na głowie i liczyłem, że będzie ok. Teraz mam nieco czasu i chce sam się zabrać za to co dam radę, dlatego dziękuję wam za pomoc. OK, to zamawiam koło pasowe i odświeżam tematy z tym jak to zrobić nie przesuwając rozrządu, bo zawsze są tam sprzeczne zdania i nie pamiętam jakie były wnioski ;) zamawiam: https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-walu-megane-ii-scenic-ii-1-9-dci-7pk-6914543416 Mam nadzieję, że to będzie koniec problemów z tym kołem. Swoją drogą, jak nic nauczyło mnie to, że nie warto oszczędzać na częsciach, bo to jedynie robota x2.
  12. Rozrząd: styczeń 2017, niestety nie pamiętam czy z napinaczem (mam jedynie paragon na 430 zł "rozrząd kpl") ze sklepu. Nie wiem czy w tej cenie to był z czy bez... Za regeneracje zapłaciłem 380zł i z tego co zrozumiałem, to regeneracja była full-service. Więc rozumiałem, że sprzęgło także, ale kto wie, nie sprawdzałem tego. Z kołem to prawda, nie wiedziałem, że to taki syf ("będzie Pan zadowolony i się już nie zepsuje"). muszę je zmienić, wiem o tym...
  13. Hej, coś mi stukało w okolicach paska alternatora, więc zdjąłem koło i sprawdziłem co się z nim dzieje. Pasek jest normalnie napięty, wydaje się OK, jednak podczas gdy włączę silnik, praca chyba już nie jest OK ;) jako, że jestem zielony proszę o pomoc w diagnozie: 1. Czy ta praca jest poprawna. 2. Jak to diagnozować? Czy taka diagnoza będzie ok: Naciągnąć napinacz, ściągnąć pasek alternatora, sprawdzic czy wszystkie koła chodzą luźno, potem założyć z powrotem pasek i będzie ok. 3. Czy jazda jest niebezpieczna? (mam kanał i sprzet do naprawy jakieś 150KM) 4. Możliwe, że problemem jest napinacz, który nie chce się dobrze kręcić i przez to szarpie? Dodatkowe info: pół roku temu regenerowałem cały alternator (od tego momentu nie mam z nim problemów w temacie prądu). Koło pasowe to jakiś tragiczny zamiennik bez tłumika i chodzi głośniej niż ten amortyzowany (jak to ogarne, oraz ogarne blokadę rozrządu to wymienie na nowy oryginał). Poniżej nagrania: https://drive.google.com/open?id=1ElWkDndze6OnbZb5wsGmAlfbzhxbqjbF https://drive.google.com/open?id=1joZ7f25Wf2G2oV90sLilWby-VH7rDh1O https://drive.google.com/open?id=1A9gotYRQHeaMO6YTjPVy-GgsoIqT7Tf8
  14. Ok więc wezmę po prostu ten zestaw: https://allegro.pl/oferta/wahacz-r-l-przod-megane-ii-scenic-ii-18mm-oryginal-6562842899 wyjdzie 100zł drożej niż jakbym zamówił zestaw tuleje+sworzeń x2, ale wtedy musiałbym doliczyć robocizne kogoś z prasą plus dojazd tam itp i wyjdzie zapewne podobnie. A myśl o tym, ze mam nie wymienic już wszystkich tulei i w bliskim czasie robic to drugi raz bo wtedy te się skończą to chyba nie jest to czego chce. Ogolnie takie tuleje itp sie wymienia od razu zestawami zwykle, czy ja źle myśle ;)? Dorwę jeszcze drążek kierowniczy i zobaczę co z tego wyjdzie. Dzięki za porady.
×
×
  • Utwórz nowe...