Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


guciol

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane 2 ph2 / megane 3 ph1
  • Silnik
    2.0 / 2.0Tce
  • Przebieg (tys.km)
    145 / 210

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. guciol

    Instalacja LPG Clio 0.9 Tce

    Clio wychodzi z fabryczną instalacją z tym silnikiem https://www.renaultwarszawa.pl/ClioLPG.html
  2. Niestety ale pod błędem ESP mogą kryć się problemy z elektryką. U mnie w lagunie II pare lat temu swiecił się ESP+ SERV a przyczyną był wtryskiwacz benzynowy który miał zwarcie ( podwyższony pobór prądu). Samochód po odpaleniu przez ok 5 sek chodził poprawnie, następnie zaczynał chodzić na 3 cylindry i zaswiecal sie ESP+SERV, dobrze że miałem gaz w aucie to przetestowałem na gazie że ABS i ESP działa poprawnie i szukałem usterki gdzie indziej.
  3. Proponuje odpiąć akumulator ( najlepiej na noc). Następnie pojeździć samochodem tylko na benzynie (ok 100-200 km) i zobaczyć czy będzie OK. Jeżeli się poprawi to trzeba ustawić/poprawić mapę gazu żeby nie rozjeżdżała mapy benzyny.
  4. guciol

    Scenic II phII Sprawdź wtrysk gazu

    Cześć U mnie w Megane II jedynym filtrem był 1cm krążek jakiegoś filcu zamontowany w reduktorze, pozatym brak innej filtracji. W instalacji AG SGI są wtryskiwacze membranowe i podobno brudny gaz nie jest im straszny ( oczywiscie w granicach rozsądku :) ). U mnie błąd sprawdź wtrysk wyskakiwał bo uszkodzony był czujnik ciśnienia gazu ( ten na reduktorze). Samochód przełączał się na benzynę ale po ponownym odpaleniu przeważnie błąd znikał i samochód jechał na gazie. Sam czujnik u mnie był produkcji Valeo, koszt nowego ok 500PLN ale można go zastąpić czujnikiem ciśnienia turbiny np z 1.9 TDI (jakbyś potrzebował to mogę sprawdzić dokładne numery na którym działa). Kupiłem używke za ok 20-30PLN i zrobiłem na nim ok 30kkm i nadal działa. Informacja Brak komunikatów jest OK.
  5. Cześć Jak dobrze pamiętam to CLIPem można zczytać tylko 2 lub 3 parametry instalacji ( cisnienie gazu, delta cisnienia kolektor-gaz) oraz jakie bledy ma komputer samochodu. Jakie masz problemy z instalacją ?
  6. guciol

    Megane III phI Pytanie o silnik 2.0Tce

    Moj ma. Megane III ph1 2009 2.0Tce. KZFR zmienione po 210 tys. Caly czas bylo sprawne. REGULAMIN pkt 5.6 literki PL - mireczek01
  7. Auto ma LPG, przy wylaczonej instalacji (jazda tylko na Pb tez sie tak dzieje) Czujnik polozenia wału wymienilem na nowy oryginał. Nic nie pomoglo. Przepustnica byla czyszczona, w niedziele zrobilem jej adaptacje clipem.
  8. Sprawdziłem wczoraj i na clipie żadnych bledów. U mnie odpala odpala 5 razy ok (obroty stabilne) a 1 zgasnie lub trzeba dodac gazu zeby nie zgals, co zauwazylem jeszcze to jak odpalalem pod rzad 10 razy to zawsze ok. Najczesciej jak cieply i po krotkich zakupach czyli jak odstoi 10 min to jest problem. Wrzuce teraz woltomierz w zapalniczke i bede obserwowal to ladowanie. Jak dojde do jakichs wnioskow to bede pisal.
  9. Od czasu do czasu nim jeżdze wiec jest przedmuchiwany (A4 Krakow Tarnow). Wszystkie styki były sprawdzane, temperatura odczytywana przez silnik jest prawidlowa (sprawdzane na CLIPie) Sprawdzę jeszcze odme - czy dawała by jakieś oznaki w normalnej jeździe ?
  10. Sprawdź z wszystkie przewody oraz chłodnice od klimy czy nie ma nigdzie wycieków (tłustych plam). Czynnik pracuje z olejem wiec powinno coś się znaleźć. Po uszczelnieniu niektóre zakłady nabijają układ azotem i po tygodniu sprawdzają ubytek. Jest to bardziej miarodajne sprawdzenie szczelności niż metoda na podciśnienie 20 min i tańsze.
  11. Cześć Nie wiem czy od początku ponieważ samochodem żona wozi dzieciaka do przedszkola i najczęściej samochód był jeżdżony na zimno. Dopiero od wiosny zaczęła więcej jeździć i zwróciła uwagę że samochód jej czasem gaśnie po odpaleniu na ciepłym (np. pod sklepem po ok5-10 min od zgaszenia). Zdarza się ze ok 1 na 5 odpaleń zgaśnie albo spadną obroty a pozostałe odpalenia są ok. Na zimnym normalnie schodzi z obrotów. Wczoraj zdemontowałem MAP sensor i było w nim trochę oleju. Przepłukałem go WD-40, zobaczymy czy pomoże. Napięcie ładowania z ELMa po odpaleniu 13.8-13.9 i po chwili (ok 5sek) wzrasta do 14.3-14.4. Zmierzę jeszcze voltomierzem. Błędów na ELM-ie nie ma żadnych. Może w weekend uda mi się do clipa podpiąć to sprawdzę dokładnie. Narazie po czyszczenia MAPa musi pojeździć czy coś to dało. Odczyt z ELM - 99kPa zgaszony, 35kPa zapalony na wolnych obrotach - wyglada ze ok.
  12. Samochód kupiłem ponad pół roku temu ale jeździ nim żona. Rozrzad wymieniany 15 tys temu, świece 3 tys, cewki podmieniane OK, przepustnica czyszczona, filtr powietrza, oleju i olej zrobione. Musze zobaczyć na mapsensor jeszcze. Dziś sprawdzę ładowanie.
  13. Cześć Mam podobny problem ( a może ten sam). Po odpaleniu na ciepłym obroty spadają i czasem samochód zgaśnie. Czasem się wyratuje i ustabilizuje obroty. Zauważyłem ze poprzedni właściciel zmieniał alternator bo jest na nim zapis markerem "megane 1.9 dci". Czy muszę wymienić cały alternator czy wystarczy regulator napięcia, a może rolkę ? Może mi ktoś podesłać numery jakie powinien mieć poprawny alternator ? Megane II ph2 2.0 F4R Na alledrogo widzę że ten alternator wystepuje jako jeden do 1.9dci i 2.0 16V
  14. Cześć x Mam dokładnie takie same objawy. Przy niskich prędkościach i stałym hamowaniu - hamuje jakby pulsacyjnie - częstotliwosc obrotu kół Przy dużych predkosciach - powyzej 100km/h - bicie przy lekkim hamowaniu - przy mocniejszym czesciowo ustaje Zmierzone bicie zgodnie z zaleceniem ATE http://www.ate-hamulce.pl/media/3142/rys-3-i-4.jpg - na piastach - ok 0,01 mm - na tarczy mierzone 1cm od krawędzi - lewa 0,02, prawa 0,05 x Miałem tez bicie na kierownicy podczas jazdy powyżej 140 km/h ( kola wyważone ) ale po zmianie kol na letnie - inny komplet opon i felg- ustało. Słyszałem opinie ze dużo wulkanizatorów nie ma skalibrowanych wyważarek i że dobrze jechać tam gdzie mają wmiare nowy sprzęt. x Półosie sprawdzałem ręcznie to żadnych luzów nie miały. x Zamierzam jeszcze odpowietrzyć hamulce bo wydaje mi się ze po podpompowaniu minimalnie rośnie pedał a miałem zapowietrzone na jesień jak wymieniałem płyn. Niestety nie wiem czy wczesniej tez był taki objaw bo wymieniałem po zakupie auta. x Obecnie autem jeździ żona na miejscu wiec jest to praktycznie nieodczuwalne. x x x REGULAMIN: 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01
×