Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Damianeiro

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic III
  • Silnik
    1.6 dCi, R9M A4, 130KM
  • Przebieg (tys.km)
    82

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Damianeiro

    Scenic III phI Chwilowy brak mocy przed 2 tys. obrotów

    Faktycznie, z przeczyszczeniem EGR preparat do czyszczenia wtrysków ma niewiele wspólnego. Zastanawia mnie na ile taki dodatek czyszczący do paliwa może pomóc, bo zakładamy że nie zaszkodzi. Tutaj przeczytałem prostą i rozsądną analizę czy taki dodatek jest skuteczny: http://regeneracja.wtryskiwaczy.pl/blog/Skuteczność czyszczących dodatków do paliw;25.html Może lepiej zamiast dolewać do paliwa skorzystać z opcji podpięcia puchy z preparatem przewodami zasilającym i powrotnym od pompy?
  2. @behbeh chodzi Ci o to, że te Nokiany nie są trwałe?
  3. Damianeiro

    Scenic III phI Chwilowy brak mocy przed 2 tys. obrotów

    @syropcio a jak to jest z tymi wszystkimi historiami o tym jak to wlali środek, a na EGR było tyle nagaru, że jak rozpuściło/popuściło to do silnika wleciało... "i cały misterny plan też w pizdu"? Myślisz, że środek na 100% nie zaszkodzi? Lałbyś nie znając dokładnie historii samochodu? Co ewentualnie mogłoby być niepożądanym skutkiem takiego przeczyszczenia tego typu środkiem? Zastanawiam się, czy przypadkiem te "szarpnięcia" nie są odzwierciedleniem zmiany geometrii łopatek w turbinie. Wiecie może czy łopatki zmieniają geometrię stopniowo/krokowo, czy może płynnie? Stopniowe zmiany mogłyby być wyczuwalne właśnie w ten sposób, jeśli np. zapomnieli o jakimś sterowniku/wgraniu czegoś przy wymianie turbiny. Tak sobie mędrkuje.
  4. Damianeiro

    Scenic III phI Chwilowy brak mocy przed 2 tys. obrotów

    U Ciebie przy delikatnym przyspieszaniu, a u mnie wyczuwalne było tylko przy pedale w podłodze, ale od jakiegoś tygodnia przy normalnym przyspieszaniu też czuć. Teraz mam tak samo jak opisałeś: do 3 tyś. obrotów pojawiają się takie delikatne "szarpnięcia". Dokładnie trzy delikatne szarpnięcia. Pamiętasz może co to był za środek? Podjadę na hamownię jak znajdę jakąś w okolicy. Wrzucę wykres, to będzie dla porównania z Twoim.
  5. Scenic 1.6dCi, 2011r., taka sytuacja: Wyjeżdżam z miasta, pierwsza prosta, obrotomierz pokazuje ok. 1,6 tys. obrotów, czwarty bieg, wbijam pedał w podłogę, czuć, że turbina się załączyła, bo auto ciągnie jak żona wieczorem, chwilunia przed 2 tys. obrotów... półsekundowa przerwa w dostawie mocy... obroty dalej idą w górę, od 2.tys znowu ciągnie jak odkurzacz. Wrzucam 5-tkę, obroty na poziomie 1,8 tys., pedał w podłogę, na chwilę przed 2 tys. znowu to samo... półsekundowa przerwa w dostawie mocy... od 2.tys idzie dalej jak strzała. Wrzucam 6-tkę, tym razem spokój. Przerobiłem temat od dwójki do szóstki. Najbardziej ta chwilowa przerwa wyczuwalna jest na biegach: trzecim, czwartym, piątym, zawsze w okolicy przed 2 tys. obrotów. Żeby to sobie lepiej wyobrazić: ta przerwa wygląda tak, jakbym się nagle rozmyślił i noga leciutko odpuściła gaz, po czym ponownie go docisnęła. Nie ma żadnego szarpnięcia. Płynna półsekundowa przerwa. Auto miało wymienianą turbinę i intercooler nieco ponad 4.000 km temu przy przebiegu 77.000 km. Wymiana w niemieckim salonie Renault na ich koszt. Prawdopodobnie mam gwarancje na wymianę, ale muszę się wieźć do nich 2h, więc pierwsze co, zanim do nich pojadę na kontrolę proszę Was o propozycje. Co to może być? Jakieś pomysły?
  6. Załącznik już niedostępny niestety. Akurat jestem na etapie poszukiwania felg 16" do zimówek. W niemieckiej karcie homologacji mojej srebrnej strzały znalazłem takie (nieco sprzeczne) info.: Zalecane koła: 205/60 R16 (92) H, 6,5 J 16 - 47 (*) Pod znakiem * na kolejnych stronach jest napisane: - 205/60 R16 (96) H, 6,50 J 16 - 47 - 205/55 R17 (95) H, 7 J 17 - 49 Od siebie dodam: - rozstaw śrub: 5x114,3 - średnica otworu centrującego: 66,1 mm - 47 i 49 to indeks ET Sprzeczne info. z homologacji to indeksy nośności opony dla 16". Raz podają w nawiasie 92, a raz 96. I tak padło na Nokiany WR D4 o indeksie nośności 96, więc tylko z ciekawości... może ktoś z was wie o co tu chodzi? Na jakich felgach 16-calowych wyjeżdżały salonówki? Czytałem o tych: Spirale, Eptius, Kaleido, Proteus, proszę o ewentualną korektę. Czy felgi dla Megane III mają ten sam indeks nośności co dla Scenic III?
  7. Z fotela kierowcy (dzisiaj zamontowałem wieszak na marynarkę), jak i fotela pasażera da się wyciągnąć zagłówki. W tych plastikach przy otworach w fotelu, po wewnętrznej stronie metalowych prętów zagłówka są przyciski, które trzeba mocno wcisnąć, jednocześnie wyciągając zagłówek. Potem przy wsadzaniu zagłówka może być problem, bo zatrzaski hamują się pomimo maksymalnie wciśniętych przycisków, ale można sobie pomóc zwykłym kluczem od chaty (jak nie masz akurat śrubokręta pod ręką), dociskając nim zatrzask w otworze. W dziale pliki jest "Instrukcja obsługi - Scenic III" - na stronie 1.15 znajdziesz te wskazówki.
×