Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Andrzej-2010

Użytkownik
  • Zawartość

    2207
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

77 Super

Samochód

  • Auto
    Reno Megan III
  • Silnik
    1,5 dCi/110 KM/2012r
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    Moje tematy ;

    1/  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników 
    2/ Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006
    3/ Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?
    4/ Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005
    5/ Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem, To Auto Podejrzane.
    6/ Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006
    7/ Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

Ostatnio na profilu byli

2263 wyświetleń profilu
  1. Czujnik ten jest chimeryczny i b.często silnik tak się zachowuje z jego powodu jak u Ciebie. Aby wychwycić jego usterkę należałoby pojeździć z clipem. Jak nowy, to tylko oryginał. Na podstawie wysyłanego sygnału kątowego położenia wału korbowego, komputer oblicza ; - prędkość obrotową , - steruje kątem wyprzedzenia zapłonu, - stabilizuje prace silnika na biegu jałowym, - steruje zaworem elektromagnetycznym pochłaniacza par paliwa , - steruje elektrozaworem zmiennych faz rozrządu, ( u Ciebie brak ).
  2. A ja w swoim 2.0 dCi też mam kupę pęcherzy i długo kręci z rana. Chyba zastosuje trójnik na powrocie do baku. Ominę filtr. Zobaczymy, napisał rybaryba; Pęcherze powietrza - filtr paliwa 1,5 dCi . Warunek konieczny dla trwałości pompy wtryskowej, wtryskiwaczy oraz prawidłowości przy rozruchu, to szczelny układ paliwowy. Nie może być powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową. Jeżeli tego nie wyeliminowałeś to możesz mieć pompę wtryskową i wtryski do roboty. Uszkodzony egr może wpływać na błędy ; - przepływomierza , - czujnika doładowania, a ten na ; a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku, b/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa, c/ decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny, przez sygnał do elektrozaworu turbiny. Nie za bardzo wierzę w to stwierdzenie, gdyż nie jest to prosta sprawa.
  3. Wystarczy, że padł jeden wtrysk ; - nie będzie ciśnienia na listwie, - silnik nie da się odpalić, Upuszczanie ciśnienie nie musi być do przelewu ; - czasami zaciera się końcówka wtrysku i wtrysk puszcza do komory spalania, ale i tak nie widzisz nadmiernego dymienia, bo silnik staje z braku ciśnienia na listwie CR....
  4. Warunek konieczny dla sprawnego rozruchu ; - należy zapewnić, aby nie było powietrza w przewodzie paliwowym pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową w czasie rozruchu i pracy silnika, - skoro są duże problemy przy rozruchu na zimnym silniku należy sprawdzić sprawność świec po ich demontażu, - sprawdzić stan łączy elektrycznych czujnika temperatury płynu chłodzącego oraz jego stan, - jak można robić płukankę ze starym filtrem oleju, przecież cały syf z niego został rozpuszczony i zamiast czyścić układ, to go bardziej zamulał i zanieczyszczał. Ja bym szybko zmienił mechanika.
  5. W jaki sposób przeprowadzono płukankę?? czy z nowym filtrem oleju czy ze starym filtrem zasyfionym?? Kto to robił? Należy stosować markowe filtry; mann, knecht, purflux, Warunek konieczny ; - należy zapewnić, aby nie było powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.
  6. Andrzej-2010

    Megane II phII Sprawdź wrtysk, błąd P242F

    Warto z clipem wykonać jazdy testowe w terenie „ górzystym „ ( w 2 osoby ) gdyż ; - temperatura spalin nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika lecz od obciążenia, - większe obciążenie (np. jazda pod górę) równa się większa dawka paliwa, co daje wyższą temperaturę, - wejść w " ponowne przyuczenia " - wybrać " po wymianie filtra cząstek stałych ", - zapełnienie się wyzeruje, - kontrolka błędu zgaśnie, - wtedy możliwe będzie wypalanie na drodze. Wystąpi konieczność wielokrotnego kasowania błędu, zanim nastąpi proces wypalenia.
  7. Andrzej-2010

    Megane II phII Sprawdź wrtysk, błąd P242F

    Zapalona kontrolka fap-a i 44 g sadzy, to tylko wypalanie serwisowe, po uprzedniej kontroli stanu czujników ciśnienia, wężyków ciśnieniowych i czujników temperaturowych turbiny i fapa.
  8. Wygląda na to, że sterownik z zamiennikiem fap-a, musi się " nauczyć samodzielnego wypalania ". Czy to jest ten fap zaproponowany przeze mnie ???
  9. Powyżej normy. Jest to czujnik chimeryczny .Tylko oryginał.
  10. Andrzej-2010

    Scenic I phII Dlaczego szarpie tylko na benzynie

    Czyli rozumie, że zanim dzień wcześniej skończyłeś jazdę, to z 5 km przed metą zakręciłeś dokładnie gaz na butli, aby nie było możliwości zejścia gazu z wtrysków po unieruchomieniu. Do wymiany; - świece zapłonowe, ( przerwa na świecach ok .0,7 mm ), - filtr powietrza, - filtr paliwa, Do szczegółowej kontroli ; - cewki, czy są suche, czyste, a najlepiej przy takim przebiegu zmiana na cewki marki beru - sprawdzone, - kiedy wymieniany był rozrząd, sprawdzenie prawidłowości ustawienia, ewentualnie rozrząd do wymiany, - czy przepustnica była czyszczona i założone nowe oryginalne oringi, - krokowiec do wymiany, - pomiar podciśnienia w układzie dolotowym ( kontrola map sensora i jego szczelność ), Sprawdzić stan i czystość łączy sondy za katalizatorem. Poczytaj ; Renault Megane Grandtour 2004 16V 1.6 Gaśnie po odpaleniu (video)
  11. Przede wszystkim należy ; 1/ Wykasować wszystkie błędy ze sterownika, 2/ Sprawdzić stan ; - filtra powietrza, - szczelność i wskazania map sensora, bo od niego zależy wielkość dawki paliwa przez regulator ciśnienia wtrysku . Ocenić szczelność całego układu dolotowego, - cewek; powinny być suche i czyste, - przeczyścić przepustnicę i wymienić oringi, bo stare i stwardniałe puszczają lewe powietrze, - sprawdzić czy nie ma zaśniedziałych styków lub nie są zawilgocone, ( przyczynę gaśnięcia i nierównej pracy silnika na wolnych obrotach rozwiązałem poruszając wtyczkami z boku komputera ), - stan wyłączników przy pedałach a szczególnie przy pedale sprzęgła.
  12. Andrzej-2010

    Megane III phI Zakup megane III 1.5dci

    Silverek . To megan III rozpatrywane jest z 2010 roku i na zachodzie seryjnie było wyposażane w fap-a. Wystarczy się schylić i zobaczyć czy jest fap czy go nie ma, nie potrzeba aso.
  13. Prawdopodobnie płyn chłodzący przedostaje się do komory silnika; - mikrouszkodzenie uszczelki pod głowicą, - mikropęknięcia głowicy, - ubywanie płynu chłodzącego.
  14. Andrzej-2010

    Megane III phI Zakup megane III 1.5dci

    Proponowane auto ma ; - turbosprężarka ze stałą geometrią, - rozrząd: pasek, - sprzęgło: bez koła dwu-masowego, - filtr cząstek stałych fap, ( jeżeli z zachodu to ma ), - wtryski: piezoelektryczne, firma Siemens ( b.dobre ), - skrzynia 5-biegowa, - bardzo oszczędny silnik, - zadowalająca dynamika, - zbiera się ładnie. Brak 6-tki na trasie, przy większych prędkościach staje się trochę słyszalny.
  15. Andrzej-2010

    Scenic I phII Dlaczego szarpie tylko na benzynie

    Leją wtryski gazowe. Zakręć gaz na butli i zobaczysz efekt.
×