Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Andrzej-2010

Użytkownik
  • Zawartość

    2371
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

96 Super

Samochód

  • Auto
    Reno Megan III
  • Silnik
    1,5 dCi/110 KM/2012r
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    Moje tematy ;

    1/  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników 
    2/ Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006
    3/ Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?
    4/ Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005
    5/ Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem, To Auto Podejrzane.
    6/ Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006
    7/ Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

Ostatnio na profilu byli

2632 wyświetleń profilu
  1. Andrzej-2010

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Im filtr paliwa b.zabrudzony ; - tym stawia większy opór przy przepływie paliwa, - tym pompa elektryczna w baku musi z większą mocą tłoczyć to paliwo do pompy wtryskowej, - czy wielkość prądu pobieranego przez pompę elektryczną jest podawana na sterownik, to tego nie wiem w 100%, ale wiem na 100%, że zapchany filtr paliwa jest winowajcą w większości przypadkach przy trudnościach w rozruchu silnika, i decyduje o wydatku paliwa dawany przez regulator ciśnienia paliwa. Na wielkość ciśnienia na listwie wpływ mają dane z; - czujnika ciśnienia doładowania, - przepływomierza, - czujnika temperatury płynu chłodzącego, - czujnika położenia wału, wałka rozrządu, - danych z regulatora ciśnienia/wydatku paliwa i vice versa.
  2. Andrzej-2010

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Wymień filtr paliwa na markowy. Jest on winowajcą w większości tego typu przypadkach.
  3. Andrzej-2010

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Jest to regulator ciśnienia wtrysku. Konieczna wizyta u kumatego mechanika lub elektryka.
  4. Andrzej-2010

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Według Twojego opisu wygląda, że masz egr do wymiany, tylko na nowy oryginał. Zaślepić można, ale tylko sprawny egr Komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że egr działa w ograniczonym zakresie.
  5. Andrzej-2010

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Jeżeli clip nic więcej nie podpowiada, to dodatkowo zalecam ; - kontrolę stanu jakości paliwa w zbiorniku, ( czy nie ma tam wody, benzyny, innego syfu), - stan wtyczki, styków ; regulatora ciśnienia paliwa i czujnika ciśnienia paliwa, egr, ecu, - przeczyszczenie styków w/wym czujników, przy czujniku ciśnienia doładowania powietrza, - kontrola szczelności montażu czujnika ciśnienia doładowania powietrza,
  6. Andrzej-2010

    Megane III phI 1.5 dci nie odpala

    Zalecam; - wymianę filtra paliwa na markowy; mann, knecht, purflux, - wymianę uszkodzonych świec, Kontrolę; - stanu akumulatora, - alternatora, Rozłączenie wtyczki od zaworu egr.
  7. Należy skoncentrować się na obecnym silniku i nie wprowadzać bałaganu. Obstaje i zalecam wymianę; - filtra powietrza, - świec, ( marki beru ) oraz zmniejszenie szczeliny pomiędzy elektrodami do 0,7 mm, - cewek ( polecane to marki beru ), - oraz sondy lambda przed katalizatorem, Konieczna kontrola i czyszczenie wszelkich styków, złączy, szczególnie przy sterowniku, przepustnicy, sondy, Po tych czynnościach, zalecam przegonić auto na wysokich obrotach na dystansie ok.100 km, celem przedmuchania katalizatora, nie musi być za jednym razem, Zatankować paliwo do pełna na sprawdzonej stacji.
  8. Andrzej-2010

    Megane II phI Megane 2 phI kilka pytań odnośnie silnika

    Zalecam; - kontrola/wymiana filtra powietrza, - kontrola czystości i suchości świec, cewek i ich gniazd; a/ mało widoczna wilgoć i pojawiają się problemy w pracy silnika. Silnik potrafi chodzić jak traktor, szarpać, mulić, nierówno pracować jeżeli cewki są zawilgocone. Najbardziej zawodne są cewki Sagem - koniecznie do zmiany na markę beru, b/ dobrze dla silnika, jeżeli wymienisz świece na nowe i zmniejszysz odległość elektrod do 0,7 mm, ( korzystają na tym cewki ), - kontrola czystości głowicy map sensora oraz zapewnienie jego szczelność montażu, - czyszczenie przepustnicy i wymiana oringów na orginały, - czyszczenie styków czujnika temperatury płynu chłodzącego, - jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, przegonić auto na wysokich obrotach celem przedmuchania katalizatora, - korzystnie dla silnika jest wymiana oleju wraz z markowym filtrem oleju ( mann, knecht, purflux ) co 10.000 do 12.000 km; a/ przeciąganie przebiegu, to spadek parametrów oleju, cierpią szczególnie popychacze zaworów, b/ silnik ten lubi mieć poziom oleju pod max, c/ zalecam olej 5W40 syntetyk.
  9. Andrzej-2010

    Scenic I phII Ciężko wciska się sprzęgło

    To nie jest usterka, lecz wynika to ze sposobu działania sprzęgła; w tym modelu, z tego roku, Należałoby przerobić na wersję hydrauliczną, jak np ; w scenicu II, laguna II .
  10. Jeżeli auto jest OK to warto zastanowić się nad naprawą ewentualnie wymianą silnika; Spalanie oleju litr na 100 km
  11. - Wymieniłeś przepustnicę na oryginał - używka i komputer nadal pokazuje błędy przepustnicy. Wniosek - przepustnica wadliwa. - Koniecznie wymień świece ( polecane to beru ), są ważne pod względem sprawności jak i niezawodności i trwałości. Przeciągnięta czasowo świeca, niewłaściwie dobrana cieplnie, może doprowadzić do upalenia elektrody i wypalenia dziury w tłoku. - Czy czasem ( Megane I Ph l ) nie masz w użyciu cewek sagem ? Jeżeli tak, to koniecznie do wymiany na marki beru. Raczej, padł pasek i nastąpiła kolizja z tłokiem. - Raczej nie. Może przymulać, zwiększyć zużycie paliwa. Mając przebieg około 200.000 km warto ją wymienić na oryginał ( może być używka ale z gwarancją rozruchową).
  12. Zalecam wymianę ; - filtra powietrza, - przepustnicy, tylko na oryginał wraz z oringami ( wymiana na używaną prowadzi do błędnych wniosków), - świec, filtr paliwa, ( świece, cewki muszą być suche i czyste), - konieczna kontrola i czyszczenie wszelkich styków, złączy, szczególnie przy sterowniku, przepustnicy, sondy, - kontrola potencjometru gazu ewentualnie wymiana.
  13. Andrzej-2010

    Megane II phI Świszczenie turbosprężarki

    Już starożytni rzymianie znali przysłowie; " Kto smaruje ten jedzie "
  14. Andrzej-2010

    Megane II phI Świszczenie turbosprężarki

    Ciśnienie oleju b.dobre, ale ten olej to płyn o własnościach trochę lepszych niż woda. Już polecałem Tobie ; - minimum to Valvoline Synpower 5W40 lub z wyższej półki, - zastosowałeś chip, to obciążenia silnika znacznie wzrosły, zalecany to 0W40, - zalać i po ok. 6-7.000 km, ponownie wymienić.
  15. Andrzej-2010

    Megane II phI Świszczenie turbosprężarki

    Turbosprężarka w silniku 1,9 dci/ 120 KM nie ma chłodzenia wodnego, Turbosprężarka potrafi rozgrzać się do ok.500 stopni Celsjusza, Uszkodzenie koła kompresji na załączonym zdjęciu nastąpiło w wyniku ; - za wysokich obrotów silnika, spowodowanych zmianami w oprogramowaniu sterownika silnika ( chip ), - niewłaściwym jakościowo oleju. Zalecam; - korektę chipa, - zmianę oleju na markowy/syntetyczny; - używany olej, to wielki syf dla silnika z turbiną, nie mówiąc już o chipie, - podatny do tworzenia ; grudek spieczonego oleju, szlamu olejowy ( przypieczony olej ), - momentalnie traci własności smarne, spada lepkość w wysokiej temperaturze, ( warto uzupełnić wiedzę ), - sprawdzić wizualnie jakość oleju w misce i filtrze oleju - konieczna wymiana, - wymianę magistrali olejowej turbosprężarki na nową - dla własnego dobrego samopoczucia, sprawdzić czy jest czysta, nie pozapychana grudkami spalonego oleju, kompletna, nie uszkodzona, sucha, - wymianę przewodów olejowych wychodzących z odmy i zaworu odmy, - zaślepienie lub zakup nowego egr, ( potencjalne źródło tworzenia grudek, szlamu olejowego ), - cały układ dolotowy musi być szczelny, czysty i drożny, - turbina nie powinna być słyszalna, powinno się czuć jej działanie, - kontrola filtra powietrza lub wymiana.
×