Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Andrzej-2010

Użytkownik
  • Zawartość

    3443
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

306 Super

1 obserwujący

O Andrzej-2010

Samochód

  • Auto
    Reno Megan III
  • Silnik
    1,5 dCi/110 KM/2012r
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    Moje tematy ;

    1/  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników 
    2/ Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006
    3/ Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?
    4/ Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005
    5/ Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem, To Auto Podejrzane.
    6/ Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006
    7/ Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,
    8/ Jaki olej wybrać

Ostatnio na profilu byli

5147 wyświetleń profilu
  1. A/ Jeżeli masz instalację LPG, to zakręć gaz na butli i obserwuj, B/ Przeczyść ; styki elektryczne oraz sprawdź ; 1/ czujnik temperatury cieczy chłodzącej ; - optymalizuje ( dla danej temperatury ) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki, 2/ map sensor - powinien być szczelnie zamontowany, 3/ przepustnica - po czyszczeniu, do wymiany oring , 4/ przeczyścić odmę olejową, która najbardziej powoduje zabrudzenie przepustnicy , 5/ sprawdzenie / wymiana rozrządu za pomocą blokad na wałki, ( kiedy był wymieniony ??? ) 6/ wymianę kpl, uszczelek kolektora dolotowego ; - duży przebieg silnika, rodzi podejrzenia??? 7/ kontrola/ wymiana ; a/ wężyka od wspomagania hamulca, bo może zaciągać lewe powietrze przez uszczelkę, b/ wężyka oparów benzyny, wciskanego w przepustnice oraz działanie układu pochłaniacza par paliwa może powodować; - niestabilność obrotów na biegu jałowym, - gaśnięcie silnika zwłaszcza na biegu jałowym, 8/ kontrola / wymiana sondy lambda przed katalizatorem ; - sonda może być sprawna ale stara i działa w ograniczonym zakresie ; do kontroli .
  2. Tylko najnowsza aktualizacja softu może Was uratować.
  3. To zależy od miasta, W Krakowie najlepiej jeździ się po mieście pomiędzy godz; 22,00 a 6,00, Silnik diesla - na dystansie < 10 km, w zimie będzie cały czas niedogrzany, Celuj w benzynę
  4. Poczytaj; Silnik 1.3TCe pierwsze wrażenia, opinie , Jest bardzo dużo tematów odnośnie wyboru auta na krótkie dystanse, Warto, zobaczyć z jaka temperaturą silnika małżonka przejeżdża te 10 km.
  5. 1/ Wg ; reno silnik o tej mocy i z 2009 r, powinien mieć pompę siemens, taką jaką zamieściłem na zdjęciu, ale były też przypadki pomp delphi, 2/ Dla silników o mocy 84 i 85 KM stosowano pompy delphi, 3/ Zadaniem regulatora wydatku paliwa, jest dostarczenie do części pompy wytwarzającej wysokie ciśnienie, tylko takiej ilości paliwa jaka jest w danej chwili potrzebna, 4/ Popraw / podoginaj piny by wtyczki ciasno weszły w gniazda, przeczyść piny ; - na wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa, - na wtyczkach od wtryskiwaczy, - na regulatorze ciśnienia wtrysku, - na czujniku ciśnienia paliwa na szynie, - na złączach komputera ecu, 5/ Zrób test przelewowy wtrysków na gorącym silniku, 6/ Pomierz ciśnienie na listwie wtrysku w czasie rozruchu i na biegu jałowym, 7/ Sprawdź czujnika położenia wału, wałka rozrządu oraz ich wtyczki, 8/ małopolskie - serwisy
  6. Druga sonda wchodzi w skład systemu OBD ; 1/ sprawdza sprawność katalizatora, oraz ogólny stan układu wtrysku, 2/ dobiera tzw ; '' long term fuel trim '' czyli ; długoterminowy dobór mieszanki oraz ustala czy silnik ma generalnie ; a/ mieć bogatą czy ubogą mieszankę, niezależnie od działania pierwszej sondy, b/ w wypadku braku sygnału, silnik może wejść w open loop, czyli podawany będzie AFR z pamięci komputera a nie z faktycznego działania silnika, w efekcie silnik będzie ; 1/ więcej spalał, 2/ miał mniej mocy, 3/ miał nieodpowiednio dobraną mieszankę.
  7. Quentin88 - a co z sondą za katalizatorem???
  8. Poprawa zapalania silnika o 50 %, a to jest b;dużo, Instalacja do generalnego przeglądu, Proponuje ; - do czasu wyjaśnienia problemu jazdę na benzynie, - kontrole stanu akumulatora; - powinien mieć > 12,5 V nie obciążony, - przy rozruchu, napięcie > 10 V i silnik ochoczo kręci, a nie marudzi, - przeczyścić czoło czujnika położenia wału oraz zadbać o stan pinów we wtyczce, - przeczyścić stan łączy czujnika temperatury płynu chłodzącego, - świece i cewki muszą być suche i czyste.
  9. Jakiej mocy jest silnik? Jaki rodzaj pompy wtryskowej masz zamontowany? Czujnik wydatku paliwa - nazywany również regulatorem wydatku paliwa - numer 4 na rysunku
  10. 1/ Czy kompresja była mierzona na ciepło czy na zimno? - Jeżeli na ciepło, to czeka Cię wymiana pierścieni tłokowych, bo duże przedmuchy do miski olejowej to zwiększone możliwości tworzenia nagaru na zaworach, 2/ Jeżeli po czyszczeniu przepustnicy i wgraniu aktualizacji będzie dalej szarpać, to będzie konieczność; a/ demontażu kolektora ssącego i jego czyszczenie, b/ czyszczenie ultradźwiękami wtryskiwaczy, c/ kontrola rozrządu - grzechotanie po prawej stronie silnika ; - siła napinacza łańcucha sterowana jest ciśnieniem oleju, - KZFR również jest sterowane olejem, - zawór ciśnienia oleju jest zintegrowany z pompą oleju w misie olejowej, 3/ Duże zużycie oleju, przyczynia się do powstawania dużego nagaru ; - stan pierścieni olejowych tłoków, - dbać o stan odmy olejowej, - stosować markowy olej oraz zmieniać go co ok; 10.000 km, 4/ Silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają porządnego paliwa ; - zaczynają lać wtryski, - potem zaczynają się problemy z cylindrami, - na końcu duże zużycie oleju.
  11. Kolejność cylindrów liczy się od strony skrzyni, Stopień sprężania dla tego silnika to 10, więc ten silnik nie należy do czempionów, Zalecam; - wymienić filtr powietrza, - wymianę świec na zalecane, - świece i cewki muszą być suche i czyste, - warto przeczyścić przepustnicę i wymienić oring, - stosować markowy olej np; Valvoline Syn Power 5W40, - wymieniać olej i filtr co ok;10.000 km, - co jakiś czas, dać po garach na wysokich obrotach. - Zaktualizowanie oprogramowania sterownika silnika.
  12. BRC - instalację obsłużyć może tylko serwis z autoryzacją; - regulacja instalacji przy pomocy profesjonalnego kompa, - program który posiadają nie jest ogólnodostępny tak jak w przypadku np: KME ; STAG, - nie można podejrzeć parametrów i zdiagnozować samemu bez wydawania kasy na niezbyt douczonych fachowców, - trzeba dużego doświadczenia, praktyki i wiedzy żeby prawidłowo zestroić taką instalację, - po gwarancji ceny podzespołów kosmiczne.
  13. Proponuje; 1/ Wymienić filtr paliwa na markowy; mann, knecht, purflux, 2/ Zapewnić aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową, 3/ DTC 038096 ; do wymiany świece żarowe, 4/ DTC 000292 ; do kontroli czujnik wydatku paliwa.
  14. Nie zrobi tego byle kto, może jedynie bardziej zepsuć, Możesz dostarczyć auto do tego warsztatu celem; - diagnozy uszkodzenia i kosztorysu napraw , - zamontować automat DP0 052 używany, na gwarancji.
×
×
  • Utwórz nowe...