Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Andrzej-2010

Użytkownik
  • Zawartość

    3977
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

402 Super

1 obserwujący

Samochód

  • Auto
    Reno Megan III
  • Silnik
    1,5 dCi/110 KM/2012r
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    Moje tematy ;

    1/  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników 
    2/ Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006
    3/ Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?
    4/ Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005
    5/ Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem, To Auto Podejrzane.
    6/ Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006
    7/ Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,
    8/ Jaki olej wybrać

Ostatnio na profilu byli

6488 wyświetleń profilu
  1. 1/ Błąd ESC w przypadku reno zawsze zaświeca się ; - w przypadku usterki „ Skontroluj układ wtryskowy ,” - następuje wyłączenie tempomatu, 2/ Przy tylu błędach - proponuje w I rzędzie sprawdzić ; - stan styków w UPC - czy nie zagościła tam wilgoć ?? - stan styków i kabli przy sondzie I.
  2. Należy bardziej szczegółowo określić źródło klekotania; - udać się do kumatego mechanika. - użyć stetoskopu.
  3. W reno cylindry liczy się od strony sprzęgła, Przed wymianą rozrządu też klekotał?
  4. Bardzo pięknie i mądrze tu powiedziałeś, Ale jak się to ma do rzeczywistości u Ciebie; Mapa LPG
  5. 1/ Auto z silnikiem o mocy 95 KM ma hydrauliczne zawory ; - ale również one mogą nie pomóc gdy dochodzi do wypaleniu gniazd, zaworów; - na skutek nie prawidłowego strojenia instalacji LPG, - jak długo masz gaz ? ( w km, czasowo ) i kiedy byłeś na regulacji? 2/ Sprawdzić ustawienie rozrządu ; - często przyczyną falowania obrotów na biegu jałowym jest przestawiony rozrząd o jeden ząb, 3/ Zalecam co jakiś czas dać mocno po garach na wysokich obrotach, ( przy dużym udziale jazdy miejskiej ) aby przeczyścić katalizator, 4/ Producenci sond lambda prognozują ich trwałość na około 150–200 tysięcy kilometrów przebiegu. a/ Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut; - zasilanych gazem LPG, - z zużytym silnikiem o niskiej kompresji, b/ Sondy powinno się stosować ; - tylko nowe oryginalne, bo zamienniki głupieją i szybko padają, - można używać sondy używane, ale muszą być oryginały, nie zamienniki, 5/ Symptomami niewłaściwie działającej sondy lambda będzie ; 1/ podwyższone zużycie paliwa, 2/ spadek mocy silnika, 3/ szarpanie, falowanie obrotów, gaśnięcie silnika.
  6. A/ Kiedy kończy się koło pasowe wału, to zaczyna stukać/klekotać, B/ Należy włączyć klimatyzację, światła; - dać po garach i obserwować czy ; 1/ pasek osprzętu; - chodzi cicho? - nie ma skłonności do spadania? - jest wystarczająco mocno naciągnięty? - czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ? 2/ koło pasowe wału z amortyzatorem drgań chodzi równo i nie bije na boki ? 3/ czy wszystkie pozostałe koła są w jednej płaszczyźnie? ( ewentualnie wymiana na nowe ), - czy nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane?? - oraz czy też kręcą się równo i nie biją na boki? 4/ Jeżeli chwycisz oburącz koło pasowe ; - nie może mieć luzu promieniowego ani osiowego.
  7. Wymieniłeś koło pasowe wału? Koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym ; - tylko oryginał , - przebieg max 120.000 km ; - a przy dużym udziale jazdy po mieście i na krótkich dystansach - jeszcze wcześniej, - wydłużenie interwału, grozi wkręceniem się paska osprzętu w rozrząd.
  8. Patrząc w katalog dla megan 1,2 TCe ; - to są te same świece dla mocy 115 KM jak i 132 KM .
  9. Zanim będziesz szukał w Niemczech, warto pooglądać dostępne auta GT220 w Polsce, - aby wiedzieć co i jak.
  10. Korzystnie będzie jak świece będą dobrane do większej mocy silnika.
  11. Zobacz np; Wtryskiwacze Common Rail Delphi , - Próba przelewowa wtryskiwaczy wyszła OK, Do sprawdzenia masz moje zalecenia z 30.07.2020 r, Było już szereg przypadków gwizdania, świstania ; - należy zdemontować cały układ dolotowy, - przeczyścić go dokładnie, - złożyć i będzie po problemie np; Problem z turbiną Uszkodzona membrana zaworu odmy olejowej, może być powodem świszczenia.
  12. 1/ Przy sprawnych zaworkach przelewowych wtryskiwaczy ; - nie nakapie więcej niż 6 - 10 ml po dwóch minutach albo i mniej, - dla systemu delphi wg; procedury clipa powinno być < 35 ml, - nierównomierność pomiędzy wtryskami może wynosić max 30 %, 2/ Przy użyciu interfejsu diagnostycznego należy ; - pomierzyć tzw '' korekty wtryskiwaczy „ czyli sprawność rozpylaczy wtrysków ; - dla silnika 1,5 dci normą jest 1,0 +/- 0,7. Jest to odpowiedź w stylu; - nie szczepie się bo nie, - lgbt - to ideologia a nie ludzie, Wyniki naukowe i doświadczenia laboratoryjne olejów - kolegi nie przekonują, Kolega widocznie nie widział ; - silnika od wewnątrz, - skutków po stosowaniu nie markowych olejów; - zasyfionych i zniszczonych; - egr-ów, przepływomierzy, dysz olejowych tłoków, - magistrali olejowej turbiny, membrany zaworu odmy olejowej, - turbiny, katalizatora, fap-a, - przedwcześnie zużytego łańcucha rozrządu, - regulatorów hydraulicznych zaworów uszkodzonych w krótkim czasie, - panewek wału i wałków rozrządu zatartych.
  13. Olej markowy jest w każdym momencie lepszy, - filtr oleju również markowy; mann, knecht, purflux, Zapocenia w układzie doładowania muszą być pod kontrolą ; - wytrzeć miejsca zapocenia, - dociągnąć opaski, - obserwować, Wpływ na moc w dolnym zakresie obrotów ma; - kontrola ustawienia rozrządu ; różnica jednego ząbka jest nie wykrywalna przez większość urządzeń, - próba przelewowa wtryskiwaczy oraz ich korekty, - przytkana magistrala olejowa turbiny ; pomiar ciśnienia oleju dużo powie o stanie układu smarowania, - nie w pełni sprawny zawór egr ; Najczęściej porcja spalin z egr-u wraca do silnika przy; - niskim i średnim obciążeniu, zwłaszcza w średnim zakresie obrotów, - najczęściej zawór egr blokuje się w pozycji otwartej, co wiąże się z mocno odczuwalnymi objawami, 1/ Proponuje zdemontować zawór egr; a/ domknąć go ręcznie dokładnie, b/ zamontować i wyciągnąć wtyczkę z egr-a, - będzie palił się " serwis '' ale nie powinno być ; - problemów z duszeniem się auta na niskich prędkościach, - oraz z mułowatym silnikiem, c/ należy tą sytuację potraktować jako zaślepienie egr; - w kanale gdzie egr wrzuca spaliny w dolot jest zazwyczaj bardzo dużo sadzy, 2/ Warto zainteresować się ; a/ czujnikiem ciśnienia spalin przed turbiną ; - ma wpływ na ; ciśnienie doładowania, moc silnika, - warto sporządzić wykresy wskazań ; map sensora i czujnika ciśnień przed turbiną, b/ oraz rurkę czerwoną prowadzącą do tego czujnika, - musi być kompletna, - drożna, - bez załamań i skrzywień.
×
×
  • Utwórz nowe...