Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Andrzej-2010

Użytkownik
  • Zawartość

    3167
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

247 Super

1 obserwujący

Samochód

  • Auto
    Reno Megan III
  • Silnik
    1,5 dCi/110 KM/2012r
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    Moje tematy ;

    1/  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników 
    2/ Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006
    3/ Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?
    4/ Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005
    5/ Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem, To Auto Podejrzane.
    6/ Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006
    7/ Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,
    8/ Jaki olej wybrać

Ostatnio na profilu byli

4380 wyświetleń profilu
  1. W dalszym ciągu nie wiadomo czy mruga kontrolka ciśnienia oleju na biegu jałowym czy na wyższych obrotach? Olej elf, to olej z najniższej półki, Olej i filtr oleju należy wymieniać co ok.10.000 km, Olej elf w Twoim silniku to praktycznie po tym przebiegu to woda, Polecam markowe ; - filtry; mann, knecht, purflux, - olej Valvoline Syn Power 5W40.
  2. Na obrotach biegu jałowego tak się dzieje? Jakie wartości obrotów biegu jałowego utrzymuje silnik? Jeżeli auto masz od nowości to na silnik za wcześnie, Sprawdź styki czujnika i jego stan, Kiedy wymieniany był filtr oleju?
  3. Bez analizatora lub kompa nic dobrego nie zrobisz, Proponuje; - wymiana świec na zalecane oraz zmniejszenie odstępu elektrod do 0,7 mm, - wymianę filtrów gazu.
  4. Witam panie Andrzeju co pan poleci na czyszczenie styków

    1. Andrzej-2010

      Andrzej-2010

      - Na forum używamy zwrotu - kolego,

      - Zadawaj pytania na forum, abyś miał ;

           - potwierdzenie Twoich pytań,

           - potwierdzenie  odpowiedzi, 

       

      Pozdrawiam  Andrzej

       

  5. Elektrozawór KZFR do kontroli/ wymiany, Jeżeli cewki na 2 i 3 cylindrze wymienione na nowe ( polecam beru ) to sprawdzić/przeczyścić styki, Co z pozostałymi uwagami? Bardziej obstawiam uszkodzone wtryski na 2 i 3 cylindrze aniżeli nowe cewki.
  6. 1/ Jeżeli masz gaz, zakręć go na butli, 2/ Świece i cewki muszą być czyste i suche ( jak je wymieniałeś to wiesz ), 3/ Warto zatankować paliwo do pełna, na sprawdzonej stacji, 4/ Terkotania, czy pracy w stylu diesla nie słychać? 5/ Jeżeli było dużo jazd po mieście czy na krótkich odcinkach, należy ; - wielokrotnie zrobić wypad za miasto na wysokich obrotach silnika > 50 km, 6/ Sukcesywnie, po kolei wyłączać wtryskiwacz i obserwować pracę silnika, 7/ Ostatnio jest dużo deszczu miejscami, warto sprawdzić stan styków ; - ecu i upc ( obok aku ), - wtryskiwaczy, 8/ Warto przeczyścić map sensor oraz przepustnicę -przy takim przebiegu ( 240.000 km ).
  7. Jesteś w wielkim błędzie, Sprawa ekologii na I-miejscu obecnie w świecie, Zauważyłeś jakie anomalie mamy w pogodzie.
  8. 1/ Jeżeli nie masz fap-a to zalecam olej ; - Valvolinę Syn Power 5W40 jako markowy olej ( chłodzenie i smarowanie turbiny ), - zmieniać co ok; 10.000 km, 2/ Przy tym przebiegu należy przeczyścić ; - przepustnicę, - map sensor, - oraz zadbać o szczelność całego układu dolotowego ( świst turbiny ), 3/ Zwrócić uwagę na łańcuch rozrządu ; - generalnie łańcuch jednorzędowy to słaby element silników reno, - czy nie wydaje hałasów w okolicach rozrządu, - napinacz łańcucha, sterowany jest ciśnieniem oleju ( dobry markowy olej to podstawa) i dość szybko ulega zużyciu, w wyniku czego luźny łańcuch ociera o obudowę rozrządu, 4/ Markowy filtr oleju to podstawa; - marki; mann, knecht, purflux.
  9. 1/ Czy oringi zmienione na nowe? 4/ Zakręć gaz na butli, wykluczymy gaz jako sprawcę, 5/ Wszelkie falowanie ma miejsce w większości tzw; lewego powietrza.
  10. Auto jest nowe czy używane? Jaki przebieg? Z którego roku?
  11. Powinien być środek w sprayu, podobnie do czujnika doładowania.
  12. Akumulator do kontroli/ładowania/wymiany; - powinien mieć minimum 12,5 V, Jeżeli podczas rozruchu napięcie akumulatora spadnie; - do ok; 10 V to akumulator jest do wymiany.
  13. 1/ Można najpewniej sprawdzić na clipie , 2/ Niesprawny egr może wpływać na błędy ; A/ przepływomierza , B/ czujnika doładowania a ten na ; a/ wielkości dawki paliwa dawanej przez regulator ciśnienia wtrysku, b/ wpływa na pracę czujnika ciśnienia paliwa, c/ przez sygnał do elektrozaworu turbiny decyduje o wychyleniu łopatek kierownicy turbiny ( kierownice w turbinie mogą być zapchane, konieczność czyszczenia turbiny ). Przy tym przebiegu ( 230.000 km ) warto również przeczyścić; - przepływomierz, - czujnika doładowania. Auto masz na gwarancji jeszcze? W tym silniku masz układ dwu egr-ów, W wersji niskociśnieniowego egr-a, gazy spalinowe są odzyskiwane po przejściu ; - przez turbinę i filtr cząstek stałych , - są chłodzone w wymienniku niskociśnieniowym ( chłodnicy spalin ), - z kolei wprowadzane są do układu turbo z powietrzem, co powoduje podwyższenie ciśnienia doładowania, - następnie są schładzane w chłodnicy układu doładowania i powtórnie wykorzystane w procesie spalania, - zwiększa się skuteczność ograniczania emisji tlenków azotu niż w układzie EGR wysokociśnieniowym, przy zachowaniu optymalnej wydajności silnika, Warto dokładnie zobaczyć tą chłodnicę spalin.
  14. 1/Czyli rozumie, że chip został poprawiony i wypalanie fap-a zostało opanowane, 2/Jakie temperatury zanotowałeś w momencie wypalenia ?; a/ przed turbiną, b/ przed fap-em, Należy wtyczkę z czujnika przed turbiną rozłączyć oraz przeczyścić styki.
×
×
  • Utwórz nowe...