Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Andrzej-2010

Użytkownik
  • Zawartość

    4151
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

430 Super

1 obserwujący

Samochód

  • Auto
    Reno Megan III
  • Silnik
    1,5 dCi/110 KM/2012r
  • Przebieg (tys.km)
    92

Profil

  • Zainteresowania
    Moje tematy ;

    1/  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników 
    2/ Opiłki metalu w paliwie w silniku 1,5 dci do roku 2006
    3/ Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?
    4/ Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005
    5/ Auto Sprowadzone z Małym Przebiegiem, To Auto Podejrzane.
    6/ Na co zwrócić uwagę przy kupnie MEGANE II /1,5 Dci do roku 2006
    7/ Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,
    8/ Jaki olej wybrać

Ostatnio na profilu byli

6740 wyświetleń profilu
  1. Przydałoby się więcej informacji co było robione/przebieg 238 kkm??? Warto ; - wymienić filtr powietrza, - wymienić filtr paliwa, - przeczyścić map sensor oraz przepływomierz; - wartości z przepływomierza, map sensora mają wpływ na pracę EGR, - sprawdzić stan czujników przy pedałach, - sprawdzić stan potencjometru pedału gazu.
  2. Pierścienie i panewki wymieniać; nie zastanawiać się, Głowica i zawory do roboty, Warto ; - sprawdzić rozrząd ; - stan łańcucha i jego napinacza, - sprawdzić stan pompy oleju ; - łańcucha pompy, - zaworu ciśnieniowego pompy oleju.
  3. Powody białego dymu nieznacznego; - turbina puszcza delikatnie olej, - przycinają się wtryski, - mikrouszkodzenia uszczelki pod głowicą; - problemy z zapalaniem , - olej w płynie chłodzącym - przestawiony kąt wyprzedzenia wtrysku/kontrola stanu łańcucha/ napinacza ; - TCe sprawne - są znane z wysokiej kultury pracy i generują mało hałasu, - mogą być ślizgi wyrobione, łańcuch rozciągnięty, napinacz zużyty, - łańcuch mógł przeskoczyć o jeden ząbek, - clip wykaże błędy synchronizacji zapłonu.
  4. Kiedy tankowałeś paliwo i gdzie; - kontrola paliwa w zbiorniku ( dużej ilości wody, benzyny, syfu ), Warto ; - zatankować do pełna na sprawdzonej stacji, - wymienić filtr paliwa, - sprawdzić wysokość ciśnienia paliwa na listwie , - kontrola i czyszczenie styków elektrycznych na pompie, wtryskach i czujniku ciśnienia paliwa, - diagnoza clipem.
  5. Takie dystanse należy powtarzać często; - bo jednorazowy wypad za miasto, dużo nie zmieni, - należy doprowadzić układ dolotowy do podciśnienia ok; 32 kPa.
  6. Z pomiarem kompresji - daj sobie obecnie spokój; 1/oprócz czynności wymienionych powyżej, 2/ ewentualna wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego; a/ na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym i nagrzanym silniku ( włączenie wentylatora ), b/ sprawdzić jego oporność, czystość złączy, wtyczek, c/ od niego zależy wielkość dawki paliwa przy rozruchu, d/ jeżeli winowajcą jest przy trudnościach z odpaleniem to ; - odpięcie tego czujniku powinno sprawić, że auto zapali jak nówka z salonu, e/ czujnik ten optymalizuje ( dla danej temperatury ) ; - kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki, 3/ przeczyścić czoła czujników; - położenia wału, - położenia wałka rozrządu, 4/ pomiar napięcia sond; - rozgrzany silnik > 80 C, - bieg jałowy, 5/ przeczyścić przepustnicę, wymienić oring.
  7. 1/Kompresje silnika sprawdza się ; A/ W warunkach zbliżonych do naturalnych warunków w jakich silnik pracuje, czyli gorącym silniku; - stan ten określa chwila, w której załącza się wentylator chłodnicy, - przy odłączonej pompie paliwa – wyjmując bezpiecznik lub przekaźnik, - z b. dobrym akumulatorem, aby silnik mógł osiągnąć prędkość co najmniej 100 obr./min, - pedał gazu musi być wciśnięty cały czas na max, aby przepustnica była całkowicie otwarta, - filtr powietrza nowy, B/ Pomiar kompresji przeprowadza się ; - na sucho, - z dawką oleju. 2/ Może coś więcej napisz o tym braku mocy na zimnym silniku; - przez jaki czas jej brakuje? - czy po częściowym rozgrzaniu - moc jest ? A jest moc na ciepłym silniku?
  8. Niezależnie czy zawory są z hydro-regulatorami czy bez to przez; Nieprawidłową mieszankę LPG /strojenie może wystąpić; - wypalenie zaworów wydechowych - mieszanka zbyt uboga, - uszkodzić się katalizator - nadmiernie bogata mieszanka, Do czasu rozwiązania problemu ; - zakręć gaz na butli, jeźdź na benzynie, - doprowadź układ dolotowy do porządku, - sprawdź ustawienie rozrządu.
  9. I tego się trzymaj. Silnik z większym przebiegiem wymaga również dobrego oleju.
  10. Oleje słabszej jakości mają tendencję do ; - produkowania większej ilości zanieczyszczeń, które mają między innymi wpływ na zatykanie ; - odmy, - dysz olejowych, - regulatorów hydraulicznych zaworów, - elektrozaworu kzfr, - blokowaniu pierścieni tłokowych.
  11. Praktyka nieraz dowiodła, że ; - podmiany używanych /sprawnych cewek - nie przynosiły rezultatów pozytywnych, - wymiana na nowe cewki - problemy rozwiązane, Zmniejszenie kosztów to ; - wymiana świec, - zapewnienie czystości i suchości cewek i świec, - zatankowanie benzyny 98 oktan, - zakup 1 szt cewki, pomiary i obserwacja.
  12. Jeżeli tak, to raczej ; - wymiana wszystkich cewek, - zatankuj do pełna benzynę 98 oktan, Należy przełożyć wtrysk 4 z 1-wszym i dokonać pomiaru; - ale i tak ilość spalań stukowych na tak krótkim odcinki jest bardzo duża.
  13. Korzystnie gdy ; - im mniej, - jeżeli ilości mają podobne wartości, Te ilości spalań stukowych dotyczą całego przebiegu???
×
×
  • Utwórz nowe...