Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ravvar

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI Grandtour
  • Silnik
    2.0 140km CVT
  • Przebieg (tys.km)
    155

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Czyli wygląda na to, że w klimatyzacji automatycznej nie ma jak CLIPem odczytać ciśnienia, bo taką mam i pozycji PR037 brak ...
  2. No własnie - gdzie znaleźć ten odczyt z czujnika ciśnienia? Szukałem wszędzie w CLIPie i nie ma. Powinno być w module wtrysku, ale nie ma. W UCH też nie, w module klimatyzacji to samo... Problem jest taki, że mam błąd DTC921613 - "Obwód zasilania sprężarki klimatyzacji" - 2 lata temu też to miałem, wymieniono mi cewkę, dobito czynnik i było ok, ale problem wrócił (miałem wrażenie, że z miesiąca na miesiąc chłodziło coraz słabiej...). Oczywiście - znowu mogła paść cewka, ale skoro sprzęgiełko się nie zamyka to naszło mnie by sprawdzić ciśnienie (bo jak wiadomo, jeżeli jest poniżej 2 barów to k
  3. Opisałem swój przypadek w sprawie skrzyni jakbyś był ciekaw ;)

  4. No ja na Twoim miejscu to bym pierw podjechał jednak na diagnozę do ASO. Przynajmniej miałbym błędy z Clipa, a może i by coś poradzili...
  5. U mnie jak na razie ok, jedyne co mnie martwi to: 1. często zbyt duże spadki obrotów po wyhamowaniu do zatrzymania (raz zdarzyło się że obroty spadły na tyle, że auto zgasło - od tamtej pory mam traumę i wyhamowuję delikatniej ;) ), ale jako pierwszą podejrzewam przepustnicę - niestety nie mogę na razie znaleźć jakiejś używki o tych samych numerach. 2. ostatnio nie zwracałem uwagi czy problem występuje, ale niedawno borykałem się ze spadkami obrotów gdy silnik był zimny a ja chciałem się rozpędzić - przy np. 4k obrotów był spadek na 2k po czym po sekundzie powrót do 4k i więcej (bo g
  6. @kraverek hej, jakieś nowe info u Ciebie? ;) zdecydowałeś się na wymianę oleju gdzieś? Ja doczytałem, że dźwięk przy przejściu z D na P nie jest niczym dziwnym. Na kilku forach zagranicznych określali to jako "parking paw" tj. "łapa parkingowa". Ma to związek z blokowaniem się przekładni w pozycji P. Wyjaśnienie tutaj: LINK i dłuższe tutaj: LINK . Aha, w miarę ważną rzeczą jest - jeżeli parkujesz na wzniesieniu - pierw wrzucaj N, zaciągnij ręczny, puść pedał hamulca (tak by auto "spoczęło" na hamulcu postojowym) a dopiero na końcu wbij P. Chodzi o to, że lepiej aby auto zablokowało się i
  7. Cześć, i jak tam twoja skrzynia w Megance? odnalazłeś przyczynę tych stukotów? ;)

  8. @kraverek @bob4u Wracając do tematu wymiany oleju - znalazłem na rosyjskim forum instrukcję krok po kroku jak wymienić olej w naszej skrzyni (Jatco JF011E) na podstawie Nissana. Jest też lista zakupów, być może do lekkiej modyfikacji. Google translator tłumacząc całą stronę radzi sobie średnio na jeża, ale idzie zrozumieć co i jak. Poradnik podzielony jest na 4 części. CZĘŚĆ #1: https://www.drive2.ru/l/7839137/ , reszta części też tam. (i jeszcze jakieś inne tematy: tutaj i tutaj). I co, ktoś gotowy do wymiany? ;)
  9. Witam. 10 lat temu był poruszany podobny temat (już zamknięty), ale może w końcu czas coś zmienić? ;) Proszę o przyjrzenie się raz jeszcze punktowi 5.9 regulaminu i jego związkowi z zakazem robienia akapitów, które z definicji służą poprawieniu czytelności tekstu ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Akapit ). Aktualnie pisząc dłuższy tekst, wstawiając akapity w celu poprawienia jego czytelności zawsze jest się poprawianym przez moderatora z odniesieniem do w/w punktu regulaminu. Szczerze powiem, że pierwszy raz się spotykam z zakazem robienia akapitów, które zwiększają przecie
  10. Hej @kraverek Na zdjęciach pokazałem gdzie jest bagnet od poziomu oleju w skrzyni. Oczywiście ma dwie skale HOT i COLD. U mnie na COLD jest ok - poziom oleju zdaje się być idealnie po środku (piszę "zdaje się", bo fatalnie - przynajmniej dla moich oczu - jest z jego odczytem na tej skali - nie jest brązowy więc nie odznacza się zbytnio na bagnecie). Przyjrzałem mu się też pod ostre słońce i zauważyłem jakby miał dwie gęstości - pośród bardziej płynnej otoczki odznaczał się ciut ciemniejszy i gęstszy środek (coś jakby rozbite żółtko pośród białka, ale nie aż tak kontrastowe ;) ). Ac
  11. Tak, u mnie też pojawia się ten dźwięk gdy po jeździe z pozycji "D" przełączam szybko do "P". Dźwięk ten nie występuje, gdy przejdę przez pozycję "N", czyli "D"->na chwilę "N" i potem "P". Kurcze, własnie to samo opisałem w innym temacie tutaj o CVT ;). Także jestem spokojniejszy ;).
  12. Wow, w końcu ktoś z CVT i to aż 3 osoby, będzie można się wymienić doświadczeniami ;) Też mam ten model (dodatkowo z LPG ;) ) i też zastanawiam się nad wymianą, aczkolwiek nie wiem czy kiedykolwiek ktoś go wymieniał wcześniej, więc przy 150k może być ryzyko ;). U mnie ASO też twierdzi, że oleju się w niej nie wymienia, mało tego - mówili, że kiedyś ktoś się uparł to wymienili i wtedy zaczęły się problemy :). Swego czasu poszperałem trochę w necie i na oficjalnej stronie producenta skrzyni (Jatco) też była informacja, że skrzynia jest bezobsługowa i nie ma konieczności okresowej wymia
  13. Witam. x Orientuje się ktoś gdzie (i czy w ogóle) w silniku 2.0 CVT 140KM znajduje się silniczek krokowy? Serwisówka chyba milczy na ten temat, chyba że silniczek ten ma inne angielskie nazewnictwo niż "stepper motor". Jeżeli go nie ma - dlaczego? Co przejmuje jego funkcje? x Dzisiaj na zwykłym badaniu spalin serwisant trzymał silnik na 3000 obrotów przez jakiś czas by zrobić badanie, po czym odpuścił pedał gazu a obroty zostały na poziomie 3000 obr :). Przygazowanie skutkowało wzrostem obrotów, które po odpuszczeniu gazu wracały do "zapamiętanych" 3000. Tylko zga
  14. Sprawdziłem ciśnienie doładowania w kolektorze - na rozgrzanym silniku Clip pokazuje 370 mbar, więc z tego co doczytałem norma. Psikałem też w okolicach silnika Plakiem trochę, ale obroty nie rosły (co oczywiście nie świadczy że na pewno nie ma nieszczelności, wiem wiem). na Clipie jakoś to idzie sprawdzić? czy tylko podmianka? Chyba zostanie mi jeżdżenie dopóki coś nie wywali błędu...
×
×
  • Utwórz nowe...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!