Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ravvar

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    50
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

4 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phI Grandtour
  • Silnik
    2.0 140km CVT
  • Przebieg (tys.km)
    155

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Czyli wygląda na to, że w klimatyzacji automatycznej nie ma jak CLIPem odczytać ciśnienia, bo taką mam i pozycji PR037 brak ...
  2. No własnie - gdzie znaleźć ten odczyt z czujnika ciśnienia? Szukałem wszędzie w CLIPie i nie ma. Powinno być w module wtrysku, ale nie ma. W UCH też nie, w module klimatyzacji to samo... Problem jest taki, że mam błąd DTC921613 - "Obwód zasilania sprężarki klimatyzacji" - 2 lata temu też to miałem, wymieniono mi cewkę, dobito czynnik i było ok, ale problem wrócił (miałem wrażenie, że z miesiąca na miesiąc chłodziło coraz słabiej...). Oczywiście - znowu mogła paść cewka, ale skoro sprzęgiełko się nie zamyka to naszło mnie by sprawdzić ciśnienie (bo jak wiadomo, jeżeli jest poniżej 2 barów to klima się nie załączy, sprzęgiełko nie zadziała), może to jest problem (i może te 2 lata temu to też nie była winna cewka, tylko za mało czynnika?)... No i czy w przypadku braku odpowiedniego ciśnienia w obwodzie klimy clip pokazywałby to jako błąd zasilania sprężarki? Może to głupie, ale skoro nie ma odczytu w clipie ciśnienia, to może tak to się objawia? Trochę dziwne by było, że po niecałych dwóch latach znowu padła cewka... Może programiści coś ominęli i zamiast wyrzucać błąd niskiego ciśnienia wyrzuca błąd "późniejszy w kolejności", czyli ten o braku zasilania sprężarki? Czy w ogóle Megane III ph1 wyrzuciłby błąd niskiego ciśnienia w obwodzie klimy czy właśnie nie ma takiego błędu? Spotkał się ktoś z takim? No i dziwi mnie brak w clipie pozycji z ciśnieniem... Dodam jeszcze, że w Clipie wskazuje m.in.: ET140 - Żądanie włączenia klimatyzacji - NIE ET003 - Klimat. zablokowana przez kalk. wtrysku - TAK
  3. Opisałem swój przypadek w sprawie skrzyni jakbyś był ciekaw ;)

  4. No ja na Twoim miejscu to bym pierw podjechał jednak na diagnozę do ASO. Przynajmniej miałbym błędy z Clipa, a może i by coś poradzili...
  5. U mnie jak na razie ok, jedyne co mnie martwi to: 1. często zbyt duże spadki obrotów po wyhamowaniu do zatrzymania (raz zdarzyło się że obroty spadły na tyle, że auto zgasło - od tamtej pory mam traumę i wyhamowuję delikatniej ;) ), ale jako pierwszą podejrzewam przepustnicę - niestety nie mogę na razie znaleźć jakiejś używki o tych samych numerach. 2. ostatnio nie zwracałem uwagi czy problem występuje, ale niedawno borykałem się ze spadkami obrotów gdy silnik był zimny a ja chciałem się rozpędzić - przy np. 4k obrotów był spadek na 2k po czym po sekundzie powrót do 4k i więcej (bo gaz ciągle wciśnięty na tym samym poziomie do rozpędzania się) - i tak ze 2 razy i potem już do końca jazdy ok, ale i tu problemem może być zawieszająca się przepustnica(?). Co do skrzyni to tylko raz, ze 4 lata temu miałem ten komunikat - też na biało, więc teoretycznie nic poważnego (chyba już o tym pisałem kiedyś) - ale po wyłączeniu i włączeniu auta już się nigdy nie pojawił. Ciekawe co by Ci Clip powiedział, czy skrzynia wyrzuciła jakiś błąd... Jak ja miałem w/w komunikat to pojechałem na drugi czy tam trzeci dzień do ASO by mi sprawdzili kompem (wtedy nie miałem jeszcze Clipa), ale nie było żadnego błędu (może dlatego, że komunikat o skrzyni jest zwykłą informacją na biało, zamiast ostrzeżeniem na żółto/czerwono?) Co do tego co zauważyłeś, to nie, u mnie nic takiego nie słyszałem. Sprawdzę to jak nie zapomnę (wsłuchując się), o ile podczas jazdy miejskiej też to słyszysz ;). Na Twoim miejscu to chyba pojechałbym do ASO by to sprawdzili, tyle że podłączenie kompa to ze 160zł jak nie więcej już ;) ewentualnie by na darmo nie tracić kasy jak błędu nie będzie to spytaj czy są jakieś aktualizacje, może to w tej samej cenie jest, chociaż różnie to bywa z aktualizacjami, nieraz mogą coś uwalić ;).
  6. @kraverek hej, jakieś nowe info u Ciebie? ;) zdecydowałeś się na wymianę oleju gdzieś? Ja doczytałem, że dźwięk przy przejściu z D na P nie jest niczym dziwnym. Na kilku forach zagranicznych określali to jako "parking paw" tj. "łapa parkingowa". Ma to związek z blokowaniem się przekładni w pozycji P. Wyjaśnienie tutaj: LINK i dłuższe tutaj: LINK . Aha, w miarę ważną rzeczą jest - jeżeli parkujesz na wzniesieniu - pierw wrzucaj N, zaciągnij ręczny, puść pedał hamulca (tak by auto "spoczęło" na hamulcu postojowym) a dopiero na końcu wbij P. Chodzi o to, że lepiej aby auto zablokowało się i trzymało przed stoczeniem na ręcznym niż na łapie właśnie.
  7. Cześć, i jak tam twoja skrzynia w Megance? odnalazłeś przyczynę tych stukotów? ;)

  8. @kraverek @bob4u Wracając do tematu wymiany oleju - znalazłem na rosyjskim forum instrukcję krok po kroku jak wymienić olej w naszej skrzyni (Jatco JF011E) na podstawie Nissana. Jest też lista zakupów, być może do lekkiej modyfikacji. Google translator tłumacząc całą stronę radzi sobie średnio na jeża, ale idzie zrozumieć co i jak. Poradnik podzielony jest na 4 części. CZĘŚĆ #1: https://www.drive2.ru/l/7839137/ , reszta części też tam. (i jeszcze jakieś inne tematy: tutaj i tutaj). I co, ktoś gotowy do wymiany? ;)
  9. Witam. 10 lat temu był poruszany podobny temat (już zamknięty), ale może w końcu czas coś zmienić? ;) Proszę o przyjrzenie się raz jeszcze punktowi 5.9 regulaminu i jego związkowi z zakazem robienia akapitów, które z definicji służą poprawieniu czytelności tekstu ( https://pl.wikipedia.org/wiki/Akapit ). Aktualnie pisząc dłuższy tekst, wstawiając akapity w celu poprawienia jego czytelności zawsze jest się poprawianym przez moderatora z odniesieniem do w/w punktu regulaminu. Szczerze powiem, że pierwszy raz się spotykam z zakazem robienia akapitów, które zwiększają przecież czytelność i pomagają w orientacji w tekście a nie przeszkadzają ;). Nadal wstawienie jednego dodatkowego entera w celu zrobienia akapitu jest (za regulaminem): "nadmiernym i niepotrzebnym stosowaniem klawisza"? Ewentualnie czy jest jakiś limit akapitów (co byłoby rzeczą absurdalną ;) )? [ PRZYKŁAD ] - wg moderatora tekst z tego przykładu pisany ciurkiem byłby lepszy/czytelniejszy? (mało tego, nawet odstęp przed zdjęciami, który powstał z automatu, został 'poprawiony' ;) ) Nie chcę zaczynać jakiejś niepotrzebnej dyskusji, proszę tylko o ponowne rozpatrzenie sprawy w celu zwiększenia czytelności postów. Przemoderowanie posta i wstawianie czerwonych "X" a na końcu jeszcze wielkiego gifa ponownie psuje czytelność, o którą autor się stara. Jeżeli natomiast tak już ma być na tym forum - proszę o radę jak mogę rozdzielić tekst nie będąc narażonym na ciągłą poprawę ze strony moderatorów - robiąc poziome linie z myślników? grupować myśli w boksy cytatów lub kodów? Ewentualnie używać jako zastępstwa akapitów listy wypunktowanej lub numerowanej? Pozdrawiam.
  10. Hej @kraverek Na zdjęciach pokazałem gdzie jest bagnet od poziomu oleju w skrzyni. Oczywiście ma dwie skale HOT i COLD. U mnie na COLD jest ok - poziom oleju zdaje się być idealnie po środku (piszę "zdaje się", bo fatalnie - przynajmniej dla moich oczu - jest z jego odczytem na tej skali - nie jest brązowy więc nie odznacza się zbytnio na bagnecie). Przyjrzałem mu się też pod ostre słońce i zauważyłem jakby miał dwie gęstości - pośród bardziej płynnej otoczki odznaczał się ciut ciemniejszy i gęstszy środek (coś jakby rozbite żółtko pośród białka, ale nie aż tak kontrastowe ;) ). Aczkolwiek może nie ogarnąłem i to zwykłe zwidy lub refleksy od słońca, bo faktycznie musiałem się ostro przyglądać. Ewentualnie zahaczyłem bagnetem o szyjkę przy wyciąganiu i zanieczyściłem próbkę. Co do czucia przełączenia PRND - też słyszałem, że powinno być coś czuć, ale nie na tyle by rozchodziło się po budzie, więc chyba ok (a to, że we wspomnianej przeze mnie Toyocie nie było nic kompletnie czuć to wynik tego, że ma eCVT - czyli m.in. nie ma standardowego wybieraka za który się ciągnie tylko niewielki elektroniczny przełącznik do zmiany PRND, więc tam pewnie gładko przełącza to jakaś elektronika..). Co do stania w korku - tak, ja też czytałem, że nie powinno się wrzucać na P, dlatego nigdy tego nie robiłem. A jeżeli przychodzi mi dłużej postać (np. przed zamkniętymi rogatkami) to zaciągam ręczny, wrzucam N i tak sobie spokojnie czekam. Co do kick-down - dzięki za wytłumaczenie, ma to teraz sens. W manualu napisali tylko "Przyspieszanie i wyprzedzanie: Wcisnąć zdecydowanie pedał gazu (poza punkt oporu). Automatyczna skrzynia biegów wybierze wówczas optymalne przełożenie, uwzględniające charakterystykę silnika", więc jakby nie pełny opis, ale ok. No i na koniec te stuknięcie/kliknięcie. Fakt, w środku auta nie bardzo to słychać, a jak gra radio to już w ogóle. Gdy ma się otwarte okno lub drzwi to dźwięk jest już wyraźny. Mi przypomina lekko metaliczny, jak nie zapomnę to jutro postaram się go nagrać. Tak sobie teraz myślę, że skoro (jak napisali w manualu): "Po zatrzymaniu samochodu, trzymając nogę na pedale hamulca, należy ustawić dźwignię w położeniu P: Skrzynia biegów znajduje się w położeniu neutralnym, natomiast koła napędowe są zablokowane mechanicznie.", to może dźwięk pochodzi z mechanizmu blokującego koła (cokolwiek to jest)... Ja ten dźwięk słyszę, jakby dochodził ze spodu auta. Na ten weekend lub następny postaram się temu bardziej przyjrzeć na podnośniku (szkoda tylko, że ten dźwięk nie występuje za każdym razem, a jak już wystąpi raz to o ile pamiętam nie można go powtórzyć od razu bez odbycia kolejnej jazdy... A od początku go słyszałeś? Mi ze 2 lata temu na chwilę wyświetlił się komunikat "Skontroluj automat. skrzynię biegów" - czyli to czego nigdy zobaczyć nie chciałem, zamarłem wtedy, mimo, że napis nie był czerwony i zauważyłem go w sumie przypadkiem ;). Dojechałem do sklepu, wyłączyłem silnik, włączyłem ponownie i komunikatu już nie było, nie powtórzył się też od tamtego czasu. Byłem nawet w ASO parę dni później dla pewności, ale w kompie nic nie było zapisane, jakby błąd w ogóle się nie przydarzył. Od tamtej pory właśnie bacznie zacząłem przyglądać się skrzyni i dopiero wtedy zacząłem to słyszeć. Ale bardzo prawdopodobne, że tylko dlatego iż zacząłem zwracać uwagę na działanie skrzyni. A i co do spalania - ostatnio jeżdżę tylko na benzynie dla sprawdzenia no i fakt - w mieście, korkach i na odcinkach rzędu 10km z włączoną klimą spalanie oscyluje ok 12-13l, ale spod świateł zawsze pierwszy ;). Ostatnio sprawdzałem nie na kompie a metodą 'na dystrybutor', to wyszło mi, że komp zawyża o ok 1l. Poza miasto rzadko na razie wyjeżdżam, więc w trasie już nie pamiętam ile wychodzi, ale chyba coś ok 8-9l jadąc ~120-130km/h. Ze 2 razy byłem przepalić kata na autostradzie w DE, to gaz do dechy - auto idzie max 198km/h. Wtedy spalanie jest powyżej 20l, ale jedzie się całkiem przyjemnie ;). Olej silnikowy wymieniam własnie co ok 10kkm, więc luzik. Lejesz ciągle 5w30 czy już gęstszy? Ja leję 5w30 ciągle, Elf, ale ponoć to jeden z najgorszych, więc następnym razem wleję jakiś lepszy a i zastanawiam się czy aby nie przejść już na gęstszy... Co do LPG: Lubryfikatora nie mam, instalacja była już założona jak odkupowałem auto, bez niego. Na necie czytałem, że to pic na wodę i dobrze zestrojona instalacja tego nie wymaga (ale czy jest dobrze zestrojona? ;) ).
  11. Tak, u mnie też pojawia się ten dźwięk gdy po jeździe z pozycji "D" przełączam szybko do "P". Dźwięk ten nie występuje, gdy przejdę przez pozycję "N", czyli "D"->na chwilę "N" i potem "P". Kurcze, własnie to samo opisałem w innym temacie tutaj o CVT ;). Także jestem spokojniejszy ;).
  12. Wow, w końcu ktoś z CVT i to aż 3 osoby, będzie można się wymienić doświadczeniami ;) Też mam ten model (dodatkowo z LPG ;) ) i też zastanawiam się nad wymianą, aczkolwiek nie wiem czy kiedykolwiek ktoś go wymieniał wcześniej, więc przy 150k może być ryzyko ;). U mnie ASO też twierdzi, że oleju się w niej nie wymienia, mało tego - mówili, że kiedyś ktoś się uparł to wymienili i wtedy zaczęły się problemy :). Swego czasu poszperałem trochę w necie i na oficjalnej stronie producenta skrzyni (Jatco) też była informacja, że skrzynia jest bezobsługowa i nie ma konieczności okresowej wymiany oleju jeżeli skrzynia działa prawidłowo... Z kolei serwisówka zawiera rozdział poświęcony wymianie oleju w CVT (rozdział 23A-17) i wszystko wygląda na mało skomplikowaną czynność, ale interwał wymiany też nie jest podany ;). Jeżeli kogoś to interesuje, to filtr oleju do miski kosztuje jakieś 80zł + koszt oleju też do przyjęcia (Elfmatic CVT, ok 60zł za 1l, wg serwisówki do grawitacyjnej wymiany potrzeba 4-5l, dynamicznej nie opisano, ale do tego trzeba mieć specjalistyczny sprzęt, w skrzyni jest 7,6l ogólnie, więc przy tej metodzie trzeba coś koło tego + zapas). @kraverek - serwisówka podaje, że jest korek spustowy, zobacz sobie do tego rozdziału. Jakiś czas temu znalazłem przypadkiem bagnet od skrzyni (a już myślałem, że go nie ma), poziom oleju był w normie, olej nie był brudny, nie śmierdział dziwnie, więc chyba ok :). BTW: 1. czy u Was też przełączenie po jeździe z "D" w pozycję "P" skutkuje często (ale nie zawsze) słyszalnym jakby metalicznym "klikiem" gdzieś pod autem? Zastanawiam się czy tak powinno być (kliknięcie to nie występuje, gdy pierw z "D" na chwilę włączę "N" i potem dopiero "P", zamiast szybko z "D" na "P") - tak się zastanawiam - może to po prostu uchodzi jakieś ciśnienie i ten odgłos to normalne zjawisko... @kraverek - zobaczyłem później Twój temat o tym, więc już wiem, że u Ciebie też to występuje, co zrobiło mnie spokojniejszym człowiekiem ;) 2. Czy czujecie lekko po aucie gdy przełączacie dźwignię na "R" jakby auto się "napinało" do tyłu? na "N" "rozluźniało" i na "D" napinało ale lżej i przeciwnie? Nie wiem jak to wytłumaczyć ;). Zwróciłem na to uwagę, bo niedawno miałem okazję przejechać się nową Toyotą z CVT (ale chyba to była sławetna eCVT), to tam nic nie było czuć a to, że przełącza się dźwignię, było widać tylko na wyświetlaczu (ogólnie to niepotrzebnie siadłem za kółkiem tej Toyoty, bo wrażenia z jazdy były znacznie lepsze, no ale auto nowe i z 4x droższe ;) ). 3. Jak działa u was "kick down"? U mnie auto bardziej przyspiesza gdy jednak odpuszczę trochę z kick down, ale podejrzewam, że to nie wina samej CVT co jakiejś pierdoły innej. 4. Ile wam pali? Pozdro.
  13. Witam. x Orientuje się ktoś gdzie (i czy w ogóle) w silniku 2.0 CVT 140KM znajduje się silniczek krokowy? Serwisówka chyba milczy na ten temat, chyba że silniczek ten ma inne angielskie nazewnictwo niż "stepper motor". Jeżeli go nie ma - dlaczego? Co przejmuje jego funkcje? x Dzisiaj na zwykłym badaniu spalin serwisant trzymał silnik na 3000 obrotów przez jakiś czas by zrobić badanie, po czym odpuścił pedał gazu a obroty zostały na poziomie 3000 obr :). Przygazowanie skutkowało wzrostem obrotów, które po odpuszczeniu gazu wracały do "zapamiętanych" 3000. Tylko zgaszenie silnika lub przełączenie skrzyni z pozycji "P" na cokolwiek innego powoduje spadek do normalnych ~700 obrotów. Zdarzyło mi się to już trzeci raz, tj. przytrzymanie obrotów na jałowym przez dłuższy czas powoduje ich zostanie na tym poziomie. W normalnym użytkowaniu też mam mały problem z obrotami (gdy silnik zimny obroty po załączeniu auta wynoszą ok 1000, dopiero wbicie innej pozycji niż "P" normuje obroty do 700) (w czasie jazdy na zimnym przez pierwsze kilkaset metrów przyspieszania obroty potrafią na jakąś sekundę nagle spaść by wzrosnąć do adekwatnych) (przy zatrzymywaniu auta przed światłami obroty potrafią na chwilę spaść do ok 400 by po sekundzie unormować się na 700)... x Korci mnie by podmienić przepustnicę, bo coś mi podpowiada, że może to ona się kończy? No chyba, że jednak jest gdzieś silniczek krokowy w tym modelu? x CLIP nie pokazuje błędów. Model ten mnie zdumiewa, bo brak w nim podstawowych rzeczy jak chociażby przepływki... EGR'a pewnie też próżno szukać :). x Pozdrawiam. REGULAMIN pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01
  14. Sprawdziłem ciśnienie doładowania w kolektorze - na rozgrzanym silniku Clip pokazuje 370 mbar, więc z tego co doczytałem norma. Psikałem też w okolicach silnika Plakiem trochę, ale obroty nie rosły (co oczywiście nie świadczy że na pewno nie ma nieszczelności, wiem wiem). na Clipie jakoś to idzie sprawdzić? czy tylko podmianka? Chyba zostanie mi jeżdżenie dopóki coś nie wywali błędu...
×
×
  • Utwórz nowe...