Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

damian2011

Użytkownik
  • Zawartość

    103
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane 2 ph2
  • Silnik
    1.9 dci 130KM
  • Przebieg (tys.km)
    kosmiczny

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Jakie są bezpieczne wartości chip tuningu dla silnika 1.9 dCi 130KM.
  2. Wychodzi że jest cały czas zamknięty. I chce ustalić czy jest wyłączony bo na pewno nie zaślepiony. Tu filmik w trakcie wypalania DPF Screenrecorder-2020-03-07-06-38-36-688.mp4
  3. Witam czy jest możliwość sprawdzenia clipem czy EGR nie jest wyłączony programowo.
  4. Wymieniony egr pierwsze wypalanie typowa trasa(A i S) wypalanie po 1200 km, drugie wypalanie trasa mieszana wypalanie po 620 km obecnie zrobione 260km i 7g.Chyba jest dobrze.
  5. Na clipie pokazuje takie same. To do czego mam się odnosić? A i jeszcze gdzieś z tego miejsca strasznie pryska olejem. pod ta rurka cały uwalony aż chlapie na akumulator. No u mnie wygląda to tak że jest powyżej dokładnie 6,44 mg/cp Jadąc autem praktycznie cały czas zadany wydatek powietrza dla egr 1200mg/cp a rzeczywisty pokrywa się tylko podczas gwałtownego przyspieszenia. A zalecany kąt otwarcia dla egr to 5%.
  6. Mam tylko te dane i jeszcze zdjęcia z pyclipa.pierwsze zdjęcie jest z mojej meganki dwa pozostałe z innej z tym samym silnikiem. I jak widać na zimnym silniku ma lepsze parametry wręcz pokrywa się wydatek powietrza zadany z rzeczywistym a wydatek paliwa jest 41kg/h. U mnie duże rozbieżności i zalecany kąt otwarcia u mnie jest prawie cały czas 5%. Czasami się zmienia ale to żadkość. Nie wiem dlaczego są takie rozbieżności. Próbuję do tego dojść. Nie miałem jeszcze możliwości pojeździć tamtą Megane i czytać parametrów w trakcie jazdy ale wiem ,że nie ma żadnych problemów z DPF. Czy owa część na zdjęciu lub któryś z węży jest nie drożny ma wpływ na wydatek powietrza dolotowego lub inne parametry widoczne powyżej?
  7. I huk nie nacieszyłem się długo. Problem powrócił. Mam pytanie jaki jest standardowy wydatek paliwa w 1.9 dci 130 KM na biegu jałowym.. Od czego on zależny U mnie wydatek paliwa przeważnie w granicach 50-56 kg/h . Co wpływa na jego wysokość. Od czego zależy wydatek powietrza dolotowego? U mnie jest zalecany w granicach 1200 a rzeczywisty dużo mniejszy. Zadany z rzeczywistym pokrywa się tylko w momencie wypalania dpf, a wydatek paliwa wynosi wtedy 41 kg/h.
  8. Po wróceniu do seryjnego softu nie było żadnej poprawy co do wypalania DPF. Mechaniki rozkładali ręce więc sam się zabrałem za szukanie przyczyny,przestudiowałem pół internetu. Wziąłem się za przeczyszczenie EGR i przepływomierza. Chodź zastanawiałem się nad jego wymianą. Do tego przeczyszczona cała odma I od razu lepiej spalanie spadło i DPF już się nie wypalił po 300 km. Duzo wolniej się zapycha Obecnie po przejechaniu 90 km mam 1.20g sadzy.
  9. A można wiedzieć gdzie ta wtyczka. Staram się pewne rzecze sam zrobić i się dopiero uczę.
  10. Od ślepiłem egr( zdjąłem zaślepkę) zauważyłem ,że czasami wydatek powietrza jest bardzo zbliżony a czasami dużo większy od żądanego. Najpierw wydatek powietrza żądany jest prawie identyczny z zmierzonym i odchylenie wydatku powietrza EGR to 3.00 mg/cp. Zalecany kont otwarcia EGR wynosi 26.65% .Wydatek paliwa wynosi 23.50kg/h. Jak również różnica żądanego i rzeczywistego położenia EGR jest nie wielka. A po dokładnie sekundzie parametry skoczyły. Gdzie wydatek wynosi 487.40 i jest większy od żądanego o 236.4 mg/co. Żądany to 251.00 mg/co. Wydatek paliwa rośnie do 49.60 kg/h. A różnica żądanego położenia egr do rzeczywistego wynosi 43.40%. Czy to zacinający EGR czy może czy tak spartolił mapę ECU. Na trzecim zdjęciu parametry jakie mam przy prędkości 140 na tempomacie. Gdzie zauważyłem spalanie wyższe jak miałem kiedyś. A wydatek powietrza jest dużo wyższy od żądanego. Z tego co znalazłem w necie wydatek paliwa obliczany jest na podstawie wydatku powietrza które u mnie czasami jest dużo wyższe niż zalecane. I właśnie w tedy jest większe spalanie jak wcześniej.
  11. Silnik 1.9 dCi 130hp +chip przy bardzo dużych prędkościach autostradowych wyskakuje błąd DF778 "sprawdź wtrysk" o treści regulacja temperatury przed turbiną przechodzi w tryb awaryjny. Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu brak błędu na desce.
  12. Zrobiłem mały test dynamiczny dane z pyclipa. Screenrecorder-2019-07-30-21-18-06-809(0)(0).mp4 Screenrecorder-2019-07-30-21-18-06-809(2).mp4 Czy można z tych danych wyciągnąć jakieś wnioski. Wczoraj miałem możliwość podpiąć pyclipa do meganki z tym samym silnikiem 130hp Z zewnątrz wygląda identycznie. W tamtej brak wogóle "czujnika składu mieszanki" nie wyświetla żadnych informacji. Więc mam takie pytanie może głupie ale czy jest możliwość iż zostało wgrane oprogramowanie z pojazdu który miał taki czujnik(sondę lambda) i dlatego mam takie parametry.
  13. Dalsza część walki z DPF gdzie również pisałem w temacie "czy wypala na wolnych" Luzów zaworowych i kompresji jeszcze nie sprawdzałem jak radzi Andrzej-2010.Ostatnio zrobione ponad 500 km tylko po trasie dynamicznie i jak zwykle DPF wypalił się po 300 km 2 krotnie. Więc nie ma dla niego znaczenia trasa czy miasto.
  14. Andrzej-2010 .Odpowiadając na twoje pytania z 22 czerwca. Zatrzymuje się ze względu na światła ewentualnie korek, jeżdżę raczej w cyklu mieszanym przeważnie 25km (czasami dłuższe) w jedną stronę.Z tym,że w jedną stronę w korku z powrotem tą samą trasą już bez korka. Zresztą od trzech lat wcześniej nie było problemu. Może ze trzy cztery zatrzymania na światłach. Oprócz tego czasem autostrada A2 lub S8 które mam pod nosem. Na clipie nie pokazuje żadnych błędów. Wężyki od DPF wymienione podobno brak nieszczelnosci w dolocie wcześniej już była wymieniona jakaś rura obecnie jeszcze incercoler. Ostatnio wymienione turbo które wyło już od dłuższego czasu. Wycia już nie ma ale DPF dalej się wypala zawsze co 300 kilometrów ostatnio zaczął przy 25g. Samochód sprawdzany u dwóch mechaników.
×
×
  • Utwórz nowe...