Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

skrzako

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    37
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    GRAND SCENIC II # GRAND SCENIC III # LAGUNA III # MEGANE II CC
  • Silnik
    K9K, F9Q
  • Przebieg (tys.km)
    230.000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Sprawdziłem to połączenie (jest to pomarańczowy przewód) i jest okey... Nie widać żadnych śladów uszkodzeń, korozji itp. Przewód w momencie włączenia zapłonu ma masę, natomiast po wypięciu wtyczki 48pin. z komputera jest + bez względu na to czy włączony jest zapłon czy nie... Odpala dosłownie kiedy mu się podoba... Niestety podczas ruszania przewodami ani razu nie zakręcił... Nie ma żadnej reakcji, tak więc raczej wykluczam uszkodzenie przewodów. Tym bardziej, że zostały one przejrzane i nie zauważyłem żadnych uszkodzeń Dziś w drugiej Megance odpiąłem złącze brązowe z komputera silnika i w momencie próby rozruchu są dokładnie takie same objawy. Tzn. Wentylator na max obroty, Dwa piknięcia, Świeci dioda Immobilizera - nie gaśnie, Nie kręci rozrusznik... Po ponownym wpięciu złącza na miejsce nic się nie zmieniło ! Nie kręci... Dopiero po odpięciu akumulatora i ponownym Rozpięciu/Wpięciu złącz do komputera wszystko wróciło do normy Czy jest możliwość, że ta usterka spowodowana jest uszkodzeniem komputera?
  2. Dzięki bardzo za konkretne naprowadzenie... Z pewnością jutro sprawdzę to połączenie Złącza brązowe w UPC z tego co pamiętam są dwa. Które to konkretnie ? Z małą wtyczką czy większa?
  3. Tak. Mam Hands Free. Objawy takie same... Dodam jeszcze, że próby komunikacji Clip'a z komputerem silnika są nieudane. Nie łączy się z kom.Silnika
  4. Witam, mam problem ze swoją Meganką II... Nie mogę uruchomić auta, ponieważ dioda immobilizera ciągle świeci podczas próby rozruchu silnika. Rozrusznik nie kręci, włącza się także wentylator na najwyższy bieg oraz są dwa charakterystyczne dźwięki "piknięcia". Czasami po 20min prób udaje się uruchomić auto... Czasami odpali po 5min i będzie odpalał kilka razy i nagle przestaje... Nie wiem o co chodzi ! Napewno nie puszcza Immobilizer, ale dlaczego? Sprawdzone bezpieczniki na klemie plusowej, a nawet zamieniona cała klema ! Zamienione 3x moduły UCH 100% sprawne i nic, dalej to samo... Jakieś rady?
  5. Właśnie jeszcze raz przeglądam wiazkę od czujnika temp. Silnika do komputera silnika i z wtyczki wychodzą dwa przewody pomarańczowy i fioletowy. Sprawdzając zwykłą probówką na fioletowym przewodzie jest masa,ktora zaswieca i po chwili się żaży. Silnik nie uruchomiony, wtyczka od czujnika wypięta. Dodam jeszcze, że przy próbie uruchomienia silnika z wypiętą wtyczką od czujnika wyskakuje komunikat ryzyko awarii silnika Po uruchomieniu silnika z wypiętą wtyczką od czujnika temp. Fioletowy przewód ma prąd
  6. Tak, problem również dotyczy diesel'a tak jak u autora tematu tylko 1.9 dCi 130. Czujnik już wymieniony na nowy i bez efektów. Poniżej przedstawiam widok z CLIP'a. Widzi już tylko dwa błędy, ponieważ układ klimatyzacji został uzupełniony i czujnik ciś.czynnika chłodzącego (Klimatyzacji) nie zgłasza błędu. Ktoś mi już radził na tym forum aby sprawdzić połączenie czujnika temp. silnika. Lecz sprawdzałem już chyba ze trzy razy, niestety nie zauważyłem nic niepokojącego. Tak, myślałem aby spróbować w jakiś sposób zasymulować prawidłowość działania tego układu... Dzisiaj jeszcze raz podejmę próbę poszukiwań usterki. Jak wspominałem wcześniej, ktoś mi sugerował, że konkretnie w moim przypadku przewód od czujnika do komp.silnika zwiera do masy Bardzo szanuję twoją chęć pomocy, ale kiedyś już mi radziłeś aby zacząć likwidację usterek od układu Klimatyzacji. Lecz problem w tym, że temat głównie dotyczy usterki CZUJNIKA PŁYNU CHŁODZĄCEGO SILNIK (Na wyświetlaczu nie pokazuje temp. silnika). Clip jasno stwierdza nieprawidłowości z czujnikiem temp. silnika (błąd stały). Z tego powodu właśnie nie działa Klimatyzacja (pomimo uzupełnionego układu) oraz Tempomat. Sterownik silnika zablokował Klimatyzację i Tempomat (Sprawdzone Clipem, jest jasno napisane KLIMATYZACJA ZABLOKOWANA PRZEZ STER.SILNIKA). Właśnie jeszcze raz przeglądam wiazkę od czujnika temp. Silnika do komputera silnika i z wtyczki wychodzą dwa przewody pomarańczowy i fioletowy. Sprawdzając zwykłą probówką na fioletowym przewodzie jest masa,ktora zaswieca i po chwili się żaży. Silnik nie uruchomiony, wtyczka od czujnika wypięta. Dodam jeszcze, że przy próbie uruchomienia silnika z wypiętą wtyczką od czujnika wyskakuje komunikat ryzyko awarii silnika
  7. Witam. Czy udało rozwiązać się problem? Również mam problem z czujnikiem temp. płynu chłodzącego silnik i niestety nie mogę sobie z tym poradzić. Clip cały czas wskazuje temp. 118st.C nawet na zimnym a na wyświetlaczu nie wskazuje temperatury silnika w ogóle. Skutkuje to ciągłą pracą wentylatora na wysokim biegu, brakiem tempomatu i klimatyzacji. Wiązke już przeglądałem chyba ze trzy razy i nic nie znalazłem... Co było przyczyną w twoim przypadku?
  8. Witam, Potrzebuję pomocy. Bardzo proszę o kod do Radia CARMINAT Becker Model: BE 7401 Serial: 45021954
  9. Witam. Szybkie pytanie. Scenic III Silnik 1.9 dCi 130 KM Czy po wymianie filtra DPF jest konieczność Adaptacji/Przyuczenia?
  10. Właśnie posprawdzałem to w innych samochodach. W tych, których mam pewność, że zamontowane są inne wtryskiwacze ( nie kodowane ). Potwierdzam opcja ,, Wykorzystanie kodów wtryskiwaczy" bez zmian, czyli ,,TAK"
  11. Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Tak myślałem, że to nic skomplikowanego... Czy w przypadku zamiany wtryskiwacza na inny niż ten przypisany/oryginalny i podłączeniu CLIP'a w parametrze ,, WYKORZYSTANIE KODÓW WTRYSKIWACZY" powinno się wówczas zmienić na ,,NIE" ?
  12. Witam. Czy jest ktoś tu na forum kto opisze jak wygląda procedura kodowania wtryskiwaczy 1.9 dCi CLIP'em? Mam pewien problem. Wtryskiwacz wydaje metaliczny stukot, ale silnik pracuje bardzo ładnie tzn, równo, nie szarpie itp. Podkładki pod wtryski nowe. Od razu mówie, że nie jest to panewka ( dobrze znam ten temat ) ani głowica/zawory oraz sworznie tłoka/korbowody. Wymieniałem już wiele razy te wtryski w różnych modelach ale nigdy nie było konieczności wprowadzenia kodów i tego nie robiłem. Silniki zawsze odpalały bez większych problemów i z chęcią wkręcały się na obroty. Jednak w obecnym przypadku po zamianie dwóch innych nie podejmują pracy. Szukałem na forum takiego tematu ale nikt konkretnie nie opisał procedury kodowania wtrysków przy użyciu CLIP'a. Jak długo trwa ta operacja? Co należy zrobić? Wiem, że kod IMA musi zawierać 6 znaków/cyfr. Czy to jest napewno ten kod, który zaznaczyłem na załączonym zdjęciu ?
  13. Po długim czasie nieobecności, zwracam się ponownie o pomoc w ustaleniu przyczyn braku działania Tempomatu/Ogranicznika, Klimatyzacji oraz komunikatu ,,Skontroluj układ wtryskowy" Po sprawdzeniu zdecydowanie wykluczam usterkę drugiego czujnika (nowy) W skrócie: Dodam tylko, że jestem już po wymianie Filtra DPF - bo był pusty...Wcześniej myślałem, że to on może być kierownikiem zamieszania, ale nic z tego... Zainteresowanych zapraszam Na chwilę obecną ustaliłem, że winowajcą wszystkich tych niedomagań są tylko te dwa (obecne) błędy w kalkulatorze Wtrysku. Konkretnie Kalkulator wtrysku, ponieważ nie zezwala on m.in na załączenie funkcji takich jak Klimatyzacja oraz Tempomat/Ogranicznik Pozostałe kalkulatory bez błędów. Dzięki za konkretną informację, muszę to w takim razie dokładnie sprawdzić
×
×
  • Utwórz nowe...