Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

skrzako

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane 2 ph 1 / Scenic 2 ph 1 / Megane 2 ph 1 CC / Laguna 3 ph 1 / Megane 2 ph 2 CC
  • Silnik
    [ 1.5 dCi 82/101/110 KM K9K ] [ 1.9 dCi 120/130 KM F9A ]
  • Przebieg (tys.km)
    600000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Po długim czasie nieobecności, zwracam się ponownie o pomoc w ustaleniu przyczyn braku działania Tempomatu/Ogranicznika, Klimatyzacji oraz komunikatu ,,Skontroluj układ wtryskowy" Po sprawdzeniu zdecydowanie wykluczam usterkę drugiego czujnika (nowy) W skrócie: Dodam tylko, że jestem już po wymianie Filtra DPF - bo był pusty...Wcześniej myślałem, że to on może być kierownikiem zamieszania, ale nic z tego... Zainteresowanych zapraszam Na chwilę obecną ustaliłem, że winowajcą wszystkich tych niedomagań są tylko te dwa (obecne) błędy w kalkulatorze Wtrysku. Konkretnie Kalkulator wtrysku, ponieważ nie zezwala on m.in na załączenie funkcji takich jak Klimatyzacja oraz Tempomat/Ogranicznik Pozostałe kalkulatory bez błędów. Dzięki za konkretną informację, muszę to w takim razie dokładnie sprawdzić
  2. Po długim czasie oczekiwania niestety nie doczekałem się na konkretną rade ale postanowiłem, że podzielę się moimi doświadczeniami - Dla potomnych Tak więc wymieniłem Filtr DPF, ponieważ Potwierdziło się to o czym informował mnie poprzedni użytkownik auta - Usunął filtr co skutkowało komunikatem ,,Skontroluj układ wydechowy" + check engine. Ten problem rozwiązany. Po wymianie na pełny/Sprawny Filtr DPF/FAP komunikat już nie irytuje. Jednak odniosłem tylko połowiczny sukces, ponieważ to nie rozwiązuje moich pozostałych usterek t.j Nie działająca Klimatyzacja, Niedziałający Tempomat / Ogranicznik oraz komunikat ,,Skontroluj układ wtryskowy" + Kluczyk i za duże zużycie Paliwa W moim wypadku jednoznacznie stwierdzam, że brak DPF nie był winowajcą tych usterek Na chwilę obecną ustaliłem, że winowajcą tych niedomagań są tylko te dwa (obecne) błędy w kalkulatorze Wtrysku. Pozostałe kalkulatory bez błędów. Ale o tym równocześnie w innym moim wątku toczy się dyskusja Zainteresowanych zapraszam
  3. W tym temacie nic nie wspominałem o pracy silnika, to fakt. Ale opisywałem to w innym wątku. Silnik pracuje jak najbardziej prawidłowo, a komunikat skontroluj układ wydechowy jest obecny ze względu na brak Filtra DPF/FAP (Czyli to mamy wyjaśnione) Uważam, że jeśli CLIP pokazuje błąd związany z czujnikem temp. wody to tu trzeba szukać... Co ma do tego nie działająca Klimatyzacja? (Napisałem już wcześniej, że błąd dot. Klimy spowodowany był brakiem czynnika w układzie, ponieważ była nie szczelność oraz uszkodzona wtyczka presostatu) Nie będę wymieniał przecież wszystkich czujników, tylko ten który jest odpowiedzialny za daną usterkę. Czujnik temp. wody wymieniony na Nowy i nadal te same parametry czyli (118*c na zimnym) oraz (napięcie 0,03v) Jakieś konkretne pomysły?
  4. Dlaczego tak twierdzisz? Dla mnie ważniejszy jest czujnik temp. płynu chłodzącego silnik niż Klimatyzacja. Nie zrozum mnie źle ale dla mnie to są priorytety. Generalnie jeszcze nigdy się nie spotkałem aby kumunikat "skontroluj układ wtryskowy" czy jaki kolwiek inny był przyczyną nie działającej klimatyzacji. Nie oszukujmy się ale w dzisiejszych czasach większość zmotoryzowanego społeczeństwa ma problem większy lub mniejszy z Klimatyzacją i jakoś żyją...
  5. Temat nie dotyczy usterki Klimatyzacji tylko usterki Tempomatu/Ogranicznika. Cały czas jest mowa o CZUJNIKU TEMP. PŁYNU CŁODZĄCEGO/WODY. Zgodnie z radami poprzedników wczoraj wymieniłem czujnik (przy termostacie) na Nowy, ponieważ to on mógł być winowajcą problemów z Tempomatem oraz komunikatem "Skontroluj układ wtryskowy". Niestety to nic nie dało... P.S Jak wspominałem w poprzednim poście z Klimatyzacją działam przy okazji i została już zlokalizowana przyczyna usterki, nieszczelność przewodu oraz uszkodzona wtyczka Presostatu.
  6. Dzisiaj zmieniłem Czujnik temp. płynu NOWY (ten od termostatu), podobno w bloku nie ma... Niestety to nie czujnik. Co robić? Jakiejś bezpieczniki od tego czujnika? Temperatura silnika i napięcie na nowym Czujniku nadal take samo jak przed wymianą. Zimny silnik i od razu 118*C i oczywiście załącza wentylator (wcześniej zapomniałem wspomnieć)
  7. Z klimatyzacją też już działam (niestety jest nieszczelność i pusty układ, ale do zrobienia). Dzisiaj sprawdziłem Czujnik temp. cieczy (ten od termostatu) - Wtyczka jest okey, więc w poniedziałek kupię Nowy czujnik. Niestety w dalszym ciągu nie mogę się uporać z usterką tempomatu/ogranicznika, ale spróbuję wymienić na początek ten czujnik temp. płynu. Zobaczymy, może faktycznie komp. dostaje jakiś nieprawidłowy sygnał, który nie zezwala na uruchomienie tempomatu/ogranicznika... Nie dają mi tylko spokoju dwa parametry ET791 i ET792 zaznaczone na załączonym screen'ie. Czy jest to prawidłowe?
  8. Niestety dwa błędy są stałe, więc nie mogę ich skasować (załączyłem screen z diagnostyki). Na wyświetlaczu mam także komunikat skontroluj układ wtryskowy + ikona silnika oraz skontroluj układ wydechowy
  9. Generalnie to nie bardzo wiem co oznacza ten błąd, który jest obecny w CLIP'ie. Czego on ma dotyczyć... Z pewnością on jest winowajcą tego całego zamieszania. Co do czujnika sprzęgła to ten co odpowiada za odpalanie ,,Na sprzęgle", nie spełnia innej funkcji... A jak myślisz, który czujnik może być trafiony?
  10. Reakcja na wciśnięcie Hamulca jest napewno, było to sprawdzane na CLIP'ie. Natomiast jeśli chodzi o sprzęgło to jest pewien problem z czujnikem ponieważ czsami odpala z wciśniętym sprzęgłem a czasami nie... Czujnik regulowałem ale po czasie wciska go spowrotem
  11. Witam wszystkich zainteresowanych. Pacjent to Grand Scenic 3 1.9 dci 130KM Na wyświetlaczu pojawiają się dwa komunikaty Skontroluj układ wydechowy i Skontroluj układ wtryskowy. Dodam także, że ma trochę za duże zużycie ON. średnie w mieście Wrocław 9,5 L/100KM Trasa 7,5 - 8 L/100KM Podłączyłem CLIP'A i... Brak konkretnych błędów, które potencjalnie byłyby odpowiedzialne za w/w komunikaty. Konkretnie są tylko Obecne dwa błędy w sterowniku silnika (załączam screen z diagnostyki). Pierwszy błąd to OBW. CZUJNIKA TEMP. WODY (raczej musi być uszkodzony bo podaje trochę za wysoką wartość i ma za małe napięcie) natomiast drugi błąd dotyczy Tempomatu/Ogranicznika (Ale o tym w innym temacie) Czy pierwszy błąd może generować komunikat Skontroluj układ wtryskowy? Przeglądałem także bieżące parametry m.in Korekty wtryskiwaczy (wydają się być okey) oraz Filtr DPF (teoretycznie wg. CLIP'a ma 0g osadu) natomiast poprzedni właściciel twierdził, że został usunięty całkowicie. Czy jest jakiś sposób aby fizycznie sprawdzić czy jest na miejscu? Oczywiście poza demontażem. Korekty Wtryskiwaczy: 1cyl. -0,6 2cyl. -0,7 3cyl. 0,5 4cyl. 0,9 Może miał ktoś podobne usterki? Jakieś propozycje? Może zwrócić uwagę na coś jeszcze podczas diagnostyki CLIP'EM? Dzięki za zainteresowanie się tematem
  12. Witam wszystkich zainteresowanych. Pacjent to Grand Scenic 3 1.9 dci 130KM Niestety nie działa w nim Tempomat oraz Ogranicznik. Po przełączeniu włącznika w odpowiednią pozycję Temp/Ogran. na wyświetlaczu pojawia się komunikat o usterce. SKONTROLUJ TEMPOMAT lub OGRANICZNIK. Tak więc też uczyniłem...Podłączyłem CLIP'A i mam obecny błąd w tym kontekście. DTC 1525F3 - ZGODNOŚĆ INF. MULTIPL. DLA REG./OGR. PRĘD. (załączam screen z diagnostyki) Zagłębiłem się bardziej w temat i niepokoją mnie dwa parametry ET791 i ET792 (załączam screen z diagnostyki) zaznaczone na załączonym screen'ie. Szczerze mówiąc to nie wiem nawet teraz od czego zacząć? Jakieś bezpieczniki od tempomatu? Sam przełącznik włączający odpow. funkcję działa poprawnie (reaguje - wyświetla usterkę). Przyciski na kierownicy także są okey (Sprawdzone w CLIP'IE) Może miał ktoś podobną usterkę? Jakieś propozycje? Może zwrócić uwagę na coś jeszcze podczas diagnostyki CLIP'EM? Dzięki za zainteresowanie się tematem
  13. skrzako

    Megane III phI 1.5 dCi 110KM - Nie odpala

    Powiem Ci kolego ,że to był trochę dziwny przypadek. Silnik niby normalnie kręcił ale wydawało się, że trochę za wolno. Aku naładowany, podpięty nawet pod kable rozruchowe i nie chciał załapać na Plaka. Klapa była otwarta na 100% bo też zwracałem na to uwagę. Zaczepiłem linę i jazda... Po 50m ruszyła maszyna. Tak jak mówię teraz gada na dotyk. Nie mam pojęcia co jej nie pasowało... Może Plak Zielone Jabłko nie pasował? Najważniejsze, że wszystko jest już okey i brak jakichkolwiek komunikatów na desce rozdzielczej. Chodzi jak złoto...
  14. skrzako

    Megane III phI 1.5 dCi 110KM - Nie odpala

    Nie brałeś udziału w dyskusji a teraz oczekujesz konkretnych wyjaśnień. Zapytałeś więc odpowiedziałem co zrobiłem... Czy zrobiłem może coś źle? Może tak nie powinno się uruchamiać takich aut? Czasami taki zabieg to ostateczność, w tym przypadku skuteczny.
  15. skrzako

    Megane III phI 1.5 dCi 110KM - Nie odpala

    Kolego Trzeba było zaciągnąć na Linie jak POLONEZA Oczywiście teraz odpala na tzw. dotyk... Rzecz jasna z rozrusznika...
×