Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

skrzako

Nowy użytkownik
  • Zawartość

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    GRAND SCENIC II # GRAND SCENIC III # LAGUNA III # MEGANE II CC
  • Silnik
    K9K, F9Q
  • Przebieg (tys.km)
    230.000

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Właśnie jeszcze raz przeglądam wiazkę od czujnika temp. Silnika do komputera silnika i z wtyczki wychodzą dwa przewody pomarańczowy i fioletowy. Sprawdzając zwykłą probówką na fioletowym przewodzie jest masa,ktora zaswieca i po chwili się żaży. Silnik nie uruchomiony, wtyczka od czujnika wypięta. Dodam jeszcze, że przy próbie uruchomienia silnika z wypiętą wtyczką od czujnika wyskakuje komunikat ryzyko awarii silnika Po uruchomieniu silnika z wypiętą wtyczką od czujnika temp. Fioletowy przewód ma prąd
  2. Tak, problem również dotyczy diesel'a tak jak u autora tematu tylko 1.9 dCi 130. Czujnik już wymieniony na nowy i bez efektów. Poniżej przedstawiam widok z CLIP'a. Widzi już tylko dwa błędy, ponieważ układ klimatyzacji został uzupełniony i czujnik ciś.czynnika chłodzącego (Klimatyzacji) nie zgłasza błędu. Ktoś mi już radził na tym forum aby sprawdzić połączenie czujnika temp. silnika. Lecz sprawdzałem już chyba ze trzy razy, niestety nie zauważyłem nic niepokojącego. Tak, myślałem aby spróbować w jakiś sposób zasymulować prawidłowość działania tego układu... Dzisiaj jeszcze raz podejmę próbę poszukiwań usterki. Jak wspominałem wcześniej, ktoś mi sugerował, że konkretnie w moim przypadku przewód od czujnika do komp.silnika zwiera do masy Bardzo szanuję twoją chęć pomocy, ale kiedyś już mi radziłeś aby zacząć likwidację usterek od układu Klimatyzacji. Lecz problem w tym, że temat głównie dotyczy usterki CZUJNIKA PŁYNU CHŁODZĄCEGO SILNIK (Na wyświetlaczu nie pokazuje temp. silnika). Clip jasno stwierdza nieprawidłowości z czujnikiem temp. silnika (błąd stały). Z tego powodu właśnie nie działa Klimatyzacja (pomimo uzupełnionego układu) oraz Tempomat. Sterownik silnika zablokował Klimatyzację i Tempomat (Sprawdzone Clipem, jest jasno napisane KLIMATYZACJA ZABLOKOWANA PRZEZ STER.SILNIKA). Właśnie jeszcze raz przeglądam wiazkę od czujnika temp. Silnika do komputera silnika i z wtyczki wychodzą dwa przewody pomarańczowy i fioletowy. Sprawdzając zwykłą probówką na fioletowym przewodzie jest masa,ktora zaswieca i po chwili się żaży. Silnik nie uruchomiony, wtyczka od czujnika wypięta. Dodam jeszcze, że przy próbie uruchomienia silnika z wypiętą wtyczką od czujnika wyskakuje komunikat ryzyko awarii silnika
  3. Witam. Czy udało rozwiązać się problem? Również mam problem z czujnikiem temp. płynu chłodzącego silnik i niestety nie mogę sobie z tym poradzić. Clip cały czas wskazuje temp. 118st.C nawet na zimnym a na wyświetlaczu nie wskazuje temperatury silnika w ogóle. Skutkuje to ciągłą pracą wentylatora na wysokim biegu, brakiem tempomatu i klimatyzacji. Wiązke już przeglądałem chyba ze trzy razy i nic nie znalazłem... Co było przyczyną w twoim przypadku?
  4. Witam, Potrzebuję pomocy. Bardzo proszę o kod do Radia CARMINAT Becker Model: BE 7401 Serial: 45021954
  5. Witam. Szybkie pytanie. Scenic III Silnik 1.9 dCi 130 KM Czy po wymianie filtra DPF jest konieczność Adaptacji/Przyuczenia?
  6. Właśnie posprawdzałem to w innych samochodach. W tych, których mam pewność, że zamontowane są inne wtryskiwacze ( nie kodowane ). Potwierdzam opcja ,, Wykorzystanie kodów wtryskiwaczy" bez zmian, czyli ,,TAK"
  7. Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź. Tak myślałem, że to nic skomplikowanego... Czy w przypadku zamiany wtryskiwacza na inny niż ten przypisany/oryginalny i podłączeniu CLIP'a w parametrze ,, WYKORZYSTANIE KODÓW WTRYSKIWACZY" powinno się wówczas zmienić na ,,NIE" ?
  8. Witam. Czy jest ktoś tu na forum kto opisze jak wygląda procedura kodowania wtryskiwaczy 1.9 dCi CLIP'em? Mam pewien problem. Wtryskiwacz wydaje metaliczny stukot, ale silnik pracuje bardzo ładnie tzn, równo, nie szarpie itp. Podkładki pod wtryski nowe. Od razu mówie, że nie jest to panewka ( dobrze znam ten temat ) ani głowica/zawory oraz sworznie tłoka/korbowody. Wymieniałem już wiele razy te wtryski w różnych modelach ale nigdy nie było konieczności wprowadzenia kodów i tego nie robiłem. Silniki zawsze odpalały bez większych problemów i z chęcią wkręcały się na obroty. Jednak w obecnym przypadku po zamianie dwóch innych nie podejmują pracy. Szukałem na forum takiego tematu ale nikt konkretnie nie opisał procedury kodowania wtrysków przy użyciu CLIP'a. Jak długo trwa ta operacja? Co należy zrobić? Wiem, że kod IMA musi zawierać 6 znaków/cyfr. Czy to jest napewno ten kod, który zaznaczyłem na załączonym zdjęciu ?
  9. Po długim czasie nieobecności, zwracam się ponownie o pomoc w ustaleniu przyczyn braku działania Tempomatu/Ogranicznika, Klimatyzacji oraz komunikatu ,,Skontroluj układ wtryskowy" Po sprawdzeniu zdecydowanie wykluczam usterkę drugiego czujnika (nowy) W skrócie: Dodam tylko, że jestem już po wymianie Filtra DPF - bo był pusty...Wcześniej myślałem, że to on może być kierownikiem zamieszania, ale nic z tego... Zainteresowanych zapraszam Na chwilę obecną ustaliłem, że winowajcą wszystkich tych niedomagań są tylko te dwa (obecne) błędy w kalkulatorze Wtrysku. Konkretnie Kalkulator wtrysku, ponieważ nie zezwala on m.in na załączenie funkcji takich jak Klimatyzacja oraz Tempomat/Ogranicznik Pozostałe kalkulatory bez błędów. Dzięki za konkretną informację, muszę to w takim razie dokładnie sprawdzić
  10. Po długim czasie oczekiwania niestety nie doczekałem się na konkretną rade ale postanowiłem, że podzielę się moimi doświadczeniami - Dla potomnych Tak więc wymieniłem Filtr DPF, ponieważ Potwierdziło się to o czym informował mnie poprzedni użytkownik auta - Usunął filtr co skutkowało komunikatem ,,Skontroluj układ wydechowy" + check engine. Ten problem rozwiązany. Po wymianie na pełny/Sprawny Filtr DPF/FAP komunikat już nie irytuje. Jednak odniosłem tylko połowiczny sukces, ponieważ to nie rozwiązuje moich pozostałych usterek t.j Nie działająca Klimatyzacja, Niedziałający Tempomat / Ogranicznik oraz komunikat ,,Skontroluj układ wtryskowy" + Kluczyk i za duże zużycie Paliwa W moim wypadku jednoznacznie stwierdzam, że brak DPF nie był winowajcą tych usterek Na chwilę obecną ustaliłem, że winowajcą tych niedomagań są tylko te dwa (obecne) błędy w kalkulatorze Wtrysku. Pozostałe kalkulatory bez błędów. Ale o tym równocześnie w innym moim wątku toczy się dyskusja Zainteresowanych zapraszam
  11. W tym temacie nic nie wspominałem o pracy silnika, to fakt. Ale opisywałem to w innym wątku. Silnik pracuje jak najbardziej prawidłowo, a komunikat skontroluj układ wydechowy jest obecny ze względu na brak Filtra DPF/FAP (Czyli to mamy wyjaśnione) Uważam, że jeśli CLIP pokazuje błąd związany z czujnikem temp. wody to tu trzeba szukać... Co ma do tego nie działająca Klimatyzacja? (Napisałem już wcześniej, że błąd dot. Klimy spowodowany był brakiem czynnika w układzie, ponieważ była nie szczelność oraz uszkodzona wtyczka presostatu) Nie będę wymieniał przecież wszystkich czujników, tylko ten który jest odpowiedzialny za daną usterkę. Czujnik temp. wody wymieniony na Nowy i nadal te same parametry czyli (118*c na zimnym) oraz (napięcie 0,03v) Jakieś konkretne pomysły?
  12. Dlaczego tak twierdzisz? Dla mnie ważniejszy jest czujnik temp. płynu chłodzącego silnik niż Klimatyzacja. Nie zrozum mnie źle ale dla mnie to są priorytety. Generalnie jeszcze nigdy się nie spotkałem aby kumunikat "skontroluj układ wtryskowy" czy jaki kolwiek inny był przyczyną nie działającej klimatyzacji. Nie oszukujmy się ale w dzisiejszych czasach większość zmotoryzowanego społeczeństwa ma problem większy lub mniejszy z Klimatyzacją i jakoś żyją...
  13. Temat nie dotyczy usterki Klimatyzacji tylko usterki Tempomatu/Ogranicznika. Cały czas jest mowa o CZUJNIKU TEMP. PŁYNU CŁODZĄCEGO/WODY. Zgodnie z radami poprzedników wczoraj wymieniłem czujnik (przy termostacie) na Nowy, ponieważ to on mógł być winowajcą problemów z Tempomatem oraz komunikatem "Skontroluj układ wtryskowy". Niestety to nic nie dało... P.S Jak wspominałem w poprzednim poście z Klimatyzacją działam przy okazji i została już zlokalizowana przyczyna usterki, nieszczelność przewodu oraz uszkodzona wtyczka Presostatu.
×
×
  • Utwórz nowe...